Imetys

Meilläkin syödään kyllä nykyään molemmat rinnat yhdellä syöttökerralla. En ole sitä sitten sen enempiä analysoinut kun syötön väli on kuitenkin 2-4h

Nyt ku ollaan tota Nan ha:ta annettu ni poika syö paljon enemmän. Liekö sattumaa vai sitä ettei masu oo niin kipee ku normi Nan:ista.

Mä en käytä liivejä yöllä,vain toinen tissi heruu kun toista imetään ja pidän aina harsoa siinä sen aikaa. Jonkun aikaa ollut jo paljon tyhjemmän oloiset rinnat,eikä ne edes täyty enää pinkeiksi. Kyllä tyttö ilmeisesti niistä tarpeeksi saa,mutta silti mietityttää,ettei vaan lopu maidon tulo ennen aikojaan. Ehkä nää helteetkin vaikuttaa asiaan.

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app

En usko että kannattaa huolestua vaikka rinnat ei enää pinkeiksi asti täytykkään, on varmaan ihan tarkoitettukin että tarjonta vastaa kysyntää :) Jos vauva vaikuttaa tyytyväiseltä syönnin päälle niin en stressaisi asiasta :)
Tosin itse tulen olemaan onnellinen jos saa täysimetyksen kestämään sinne 4kk paikkeille jollonka saa vissiin alkaa vellejä kokeileen? (Minä ja vellit, pakko päästä kokeileen miten yöt menee vellillä) :D

Mulla on edelleen yöllä ja aamulla pinkeät tissit. Tänäänkin toinen vuoti rintsikat aivan litimäriksi ennen kuin ehdin syöttöpuuhiin. Ja liivinsuoja oli mutta sepä ei kauaa pitänyt sitä tulvaa... Tosin olen nyt hoitanut toisesta tissistä sitä tukosta joten tämä toinen on jäänyt vähemmälle huomiolle... Olipa selvä asia! :p

Söin eilen suklaata ja reilusti pastaa, niin yöllä ja tänään on tullut taas maitoa vanhaan malliin.
Kai sitä pitää lisätä siihen uuteen ruokavalioon vähän hiilareita..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mä olen herkutellut imetystä tekosyynä käyttäen, että pitäähän sitä energiaa ja hiilareita saada. Hyvä kuulla Jonsson, että se ehkä oikeasti onkin niin, että herkkuja tarvitaan. :p

Tuli mieleen että söin viikolla kyllä makaronilaatikkoa, joten ainoa ero eilen oli se suklaa. :D
Mutta joo, selkeästi tässä ei kiristetä ruokavaliota miten sattuu. Ei muuta kun herkut kehiin!
Tai jotain, vähän tasapainoilua tuntuu olevan..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Jaiks, syönköhän mää sitten liian vähän? Tuntuu kyllä että mun päivien kohokohdat on juurikin ruokahetket :D

Tyhjältä tuntuvat rinnat eivät kai ole mikään merkki maidon loppumisesta. Mulle kyllä kävi niin, että kun tissit jonkun aikaa olivat tuntuneet löysiltä, tuli tiheän imun kausi, ja sepä se vasta juhlaa on ollutkin. Päättelin että maidontuotanto oli ollut luonnostaan vähenemässä ja nyt vauva on saanut sen taas huippuunsa.

Täälläkin viime yönä taas tankattiin kahden syötön verran mikä kyllä itsellä ainakin aiemmin nosti maidon määrää. Mutta sanottakoon että meen täysimetyksellä sinne saakka kun riittää ja sitten otetaan mukaan vähän täydennystä soseista tai velleistä. En ala asiasta sen enempiä paineita ottamaan kun osittaisimetystä ajattelin kuitenkin jatkaa sinne vuoden ikään ja sen luulisi olevan mahdollista :)

Edit: Ja siis esikoiselle tuli kyllä maitoa huomattavasti enemmän kun rinnat oli pinkeät monta kuukautta. Mulla vain itselläkin oli sen 10 kg ylipainoa mitä tällä hetkellä ei todellakaan ole. Tiedä sitten oliko vaikutusta mutta kyllähän se esikoisen imetysaika multa sen 10 kg vei ja vähän enemmänkin

Mä en tiedä miten mä saisin yöimetykset toimimaan paremmin. Tyttö alkaa tosi helposti juttelemaan ja naureskelemaan mun tissille ja sitten siitä ei tule mitään. Mä en ymmärrä mikä sitä nyt herättää, ennen se melkein nukku läpi koko toimituksen. Nyt se sitten juttelee tunnin tai enemmänkin, sitten se syö ja nukahtaa uudelleen. Aika raivostuttavaa yöaikaan!

Onko teillä valoo yhtään? Mä imetän pimeessä, kun muuten poju herää herkästi...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Vähän verhojen raosta pilkottaa, mut ei sitä valoksi voi kutsua. Muutenkin yritän olla hiljaa ja liikutella tyttöä mahdollisimman vähän.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app. Proud member of Reilumammakerho.

Meilläkin menee yhdellä/kahdella syötöllä yö :) kahden syötön kanssa herätää yleensä 6 maissa ja se nukkuminen ei enää tapahdukkaa niin nopeesti ku on jo hemmetti niin valosta! Pitää alkaa höpöttää ja potkii ja möngertää. . Hei jee, äiti haluaa nukkua! :)

Rintaraivarit vaan jatkuu. Tosin vielä oon saanut tyypin rauhoittumaan ilman isompia kommervenkkejä.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Ja oiskohan noilla sarviapiloilla vaikutusta. Tissit tuntuu pulleemmilta, falskailee tuon tuostakin ja ihan kuin vauva joisi pidempiä pätkiä. Korviketta en ole lähtenyt vähtämään kun tuntuu että hyvin sekin päälle tissillä viityy. Mutta kasvu tuntu nyt jatkuvan tasaisesti eikä oo enää tullut nollaviikkoja. Ja vähä niiku olis alkanu tulla tytölle vähän makkaraa jalkoihin ja poskiin ♥♥

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meillä taitaa olla menossa joku tiheen imun kausi.. reilu viis tuntia sitten poika heräs yöunilta ja oon sen jälkeen imettänyt jo ainaki 10 kertaa. Aamulla sain taas maitoo pakkaseenkin kun poika nukku pitkään. 150ml yhestä tissistä pakkaseen parin minuutin pumppauksella :)

Suski, meilläkin samaa ja meinasin tänne tullakin tuumailemaan että onko helle vai tiheänimun kausi mutta nyt syödään tissiä meillä! Syöttöjen väli ole ollut aika ajoin sitä kahta tuntiakaan.

Mä oon välil joutunu syöttää uudestaa jo puolen tunnin päästä..hieman alkaa jo rasittaan kun ehdi juuri muuta tekeen kun imettään....oli onneks yks pidempi väli et sain ruuan tehtyä ja iteki syötyä..

Takaisin