Imetys

Oikea mullakin kokoajan tyhjempi. Vasen täyttyy nopeammin ja siitä vauva tykkää syödä enemmän... Eilen illalla syötin melkein tunnin 5 kertaa tissiä vaihdellen. Se auttaa meillä tohon riehumiseen. Joskus ei auta mikään ja silloin pitää vaan pistää nukkumaan....

Fb:n tukisivuilla sanottiin et se riehuminen voi olla sitä että vauva haluais olla vaan tissillä ja sitä ärsyttää kun tulee maitoa! Musta ihan käypä teoria...

Meillä ainaki sillon riehutaan ku maitoa tulee vaikka ei vauvan mielestä pitäisi. Yritän sillon sujauttaa tuttia, mutta sekään ei aina toimi. Mutta kun ei toi tissi ole hana jonka niin vaan voisi sammuttaa. Annan tyhjempää tissiä sit vaan hupikäyttöön.

On meillä tuota ollut ennen, silloin on aina toiminut että tarjoan sitä samaa josta syötiin viimeksi, yleensä illalla ei heru niin kamalan tiheästi.
Ehkä eilinen oli samaa pahempana, kun ei sieltä sitten kai saanut tulla tippaakaan kun kiukutteli alusta asti.

On ne välillä aika mystisiä otuksia, ainakin näin vasta äitiyttä harjoittelevalle. :)

Varmaan meilläkin välillä riehutaan, koska sitä maitoa tulee. Mut eilen illalla tappelin vas. tissin kans ja kun siirsin oikealle tissille, niin selvästi rauhoittui, kun sai maitoa.
Tänä aamuna sain pumpattua 90ml yhteensä molemmista. Siinä on hätävaraa sit illaksi, jos taas riehutaan.

Meidän tytön mahasta ei kuulu mitään, mutta käden kun laittaa siihen päälle niin välillä tuntee kuplimisen.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Kyllä meilläkin ihan kuulee kun ilma lurisee toisen masussa. Ei ole mitenkään mukavaa kuunneltavaa kyllä ja tietää kyllä ilman lurinoitakin että ilmaa maidon mukana haukkoo masuunsa.

Meilläkin kitistään ja raivotaan syönnin päälle. Oon pähkiny et johtuu ummetuksesta. Eilen oli tosi kärtty ja päkisteli pienen kovan kikkareen vaippaan. Kova vatsa pahentaa refluksiakin, mutta toisaalta refluksilääke saattaa pahentaa ummetusta :/

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Asiasta kuudenteen. Muistelen että joku jossain vaiheessa kirjoitteli, että tulee maitoa yli oman tarpeen. Jos näin on niin harkitkaa ihmeessä maidon luovuttamista! Sairaalat tarvii jatkuvasti äidinmaitoa ja uusia luovuttajia, koska luovuttajien vaihtuvuus niin nopeaa. Pks-seudulla äidinmaitokeskus toimii HUS:ssa, uskoisin että muualla myös alueiden keskussairaaloissa. Luovutetusta maidosta saa pienen korvauksen, ja hyvän mielen sillä on kullanarvoista pienille keskosille.

Itse olin harkinnut luovuttamista etukäteen, mutta maitohanat olikin niin tiukassa ettei pysty ryhtyä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla olis aiemmin ollut maitoa yli kysynnän muttei niinkään enää. Itse en edes tiedä ottaako mikä sairaala tässä lähiseudulla maitoa vastaan ja miten olisi edes onnistunut kun lähin on semmosen n.60km päässä

Tänään ollut taas paremmin maitoa kun mitä vertaa pariin edelliseen päivään! Stressaan nyt kuitenkin pakostakin tästä omasta tilanteesta että mihin tutkimuksiin tässä joutuu ja päätyykö ihan kaavintaan saakka. Toivottavasti ei nyt maito alkaisi vähenemään kuitenkaan...

Voi Elisha! Tosi kurjaa tuo sun vuoto :( toivotaan kuitenkin että asia hoituu sutjakkaasti :)

Eikös luovuttajat ole yleensä alta 4kk ikäisen lapsen äitejä..?!

Itsellä ei olis riittänyt resurssit luovuttamiseen, vaikka maitoa kyllä tulee.

Riippuu paikkakunnasta...esim. jyväskylässä 4kk... mutta se vaihtelee 3kk-6kk.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Meilläpäin alle 3 kk ja neuvolassa sanottiin kun vauva oli 7 viikkoa, et tuskin enää kantsii kun se ensimaito ois tärkeintä. Neuvoivat pakastamaan ja käyttämään omiin tarpeisiin.No, seuraavan vauvan kanssa sitten. En sitten soittanut synnärille vaikka se mielessä kävi. Kehoittivat kuitenkin kysymään vielä sieltä jos mua oikeesti asia kiinnostaisi.

Täällä vasen tissi kelpaa paremmin ja raivotaan välillä jos maitoa tulee liikaa, niin ainakin luulen.

Oli siinä joku että pitäs alkaa luovuttajaksi jo aiemmin...ettei se alotus käy enää tyylii 3kk kohdalla. :confused:

Mä luovuttaisin maitoa heti mutta imetyksen lisäksi oon jatkuvasti pumpannut eikä vieläkään riitä maito edes omalle tytölle, vaikka se maidon määrä on hiljalleen lisääntynytkin. Sit vielä syön jatkuvasti allergialääkkeitä niin joka tapauksessa ei miun maito kelpais. Persiistä. :p

Jos ois tullut ihan tulvimalla niin sit oisin todellakin luovuttanut mut maidontuotanto oli ja on toistaseks just tytön tarpeita vastaava joten se jäi siihen. Nyt yritän vähän tehostaa pumppauksella että sais pakkaseen jemmaan vähän ja mahdollistan sillain sen jos tulee tarvetta jättää tyttö isin hoitoon mun menojen ajaksi

Takaisin