Imetys

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sophie82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletteko te vielä imettävät muuten pumpanneet maitoa vähään aikaan? Huomasin tässä, että multa se ei enää noin vaan onnistukaan. Maito nousee muutenkin aiempaa hitaammin (tämä tapahtui jo ennen, kun ruvettiin kiinteitä maistelemaan) ja pumpulle se ei tunnu nousevan ollenkaan, vuorokauden ajasta riippumatta. No, eipä siinä, täytyy vaan ostaa soseiden kaveriksi korviketta sitten, kun on omia menoja tiedossa :)
 
Mä en ole pumpannut koko imetysaikana, enkä varmaan tuu pumppaamaankaan, joten siitä en osaa sanoa mitään.

Mutta ihan kumma juttu tää imetys/maidonnousu asia on ollut. En oo tarvinnut yhtään noita liivinsuojuksia ja toi maidonkerääjäkin oli tarpeeton hankinta. Tuli käytettyy ehkä ekan kuukauden aikana, eikä silloinkaan pahemmin mitään herunut... Poitsu kuitenkin tissimaidolla hyvin kasvoi (kyllähän siinä rinnassa roikuttiinkin...) Se on ihan äärimmäisen harvoin, kun mulla on paita ollut aamulla märkänä, vaikka ei olis 12 h imettänyt! :confused: No, katotaan mitä tapahtuu, kun alkaa vähentää.

Jotenkin ihan ristiriitaiset fiilikset imetyksestä kokonaisuudessaan. En tiiä rupeisinko toiste... o_O
 
^ Mullakin jäi liivinsuojat täysin turhiksi, vaikka täysimetyksellä mentiin se viitisen kuukautta, ja edelleen tuo on aikamoinen tissihiiri. Maidonkerääjiä en onneksi edes ostanut. Eikä mulla ole ollut sellaista tukalaa oloa, että pitäisi pumpata, silloin kun maito kunnolla nousi niin tuntui tiiliskiviltä, mutta vauva hoiti sen hienosti. Mutta parempi näin, etukäteen luin kauhulla juttuja siitä, miten pitää nukkua rintsikat päällä.
 
Mulla tossa välillä ei tarvinnu liivinsuojia, mut taas tarttee.. Kun siis imetän vaan pari kertaa päivällä ja muuten illalla, yöllä ja aamulla. Eli rytmi on muuttunut. Ja kun maito nousee, se tulee myös ulos.Huaah..
 
Nyt on imetys kiinteiden myötä vähentynyt, mutta edelleen tarvitsen liivinsuojia niin päivällä kuin yölläkin. Kun toisesta tissistä imettää, niin mulla aina lähtee myös toisesta herumaan ja sit olis paita märkä ilman suojia. Yöllä käytän sellasta todella eroottista (jepjep..) venyvää toppia ja myös sen kanssa liivinsuojat. Joskus (hyvin harvoin) kun neiti vetää viisi-kuusi tuntia sikeitä putkeen, niin alkaa jo maito valumaan itsekseen. varmaan tottunut näihin pätkäuniin.
 
Mulla on liivinsuojat käytössä edelleen, koska imettäessä heruminen alkaa yleensä molemmista tisseistä. Yöt nukuin aiemmin rätti suojavarustuksena, mutta nyt olen luopunut siitä, kun maitoa ei karkaile kuin imettäessä (mulla on se rätti sitten pinniksen reunalla yöimetyksiä varten). Päivällä on tällä hetkellä yleensä viisi imetyskertaa (+ kiinteitä parilla aterialla) ja yöllä sitten kaksi tai kolme kertaa päälle :)
 
Mä siivosin tänään, ja mies lähti vauvan kanssa veljensä luo pois tieltä. Minä sitten keksin, että voin laittaa ihan tavalliset rintsikat, kun ei tarvitse imettää ennen kuin ne palaavat. Ja voi taivas miten hyvältä ne tuntuivat! Ja näyttivät myös! Vähän söi mun imetyshaluja, mutta aika kovalla kädellä saisi vieroittaa että se loppuisi, eikä siinä olisi mitään järkeä. Eli kyllä edelleen yritän sinne vuoteen. Mutta sitten haluan kyllä oman vaatekaappini takaisin. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä en ole edes uskaltanut kokeilla, miten sopisin tavallisiin liiveihini (paitsi urheiluliiveihin, ne kyllä sopivat). Ajattelinkin, että kun imetys loppuu, niin palkitsen itseni ostamalla muutamat ihkauudet, laadukkaat ja SOPIVAT liivit patalappujeni pitimiksi :laughing002

Katsotaan tietty, mikä on sitten todellisuus, kotihoidontuella ihan hirveästi hepeneitäkään ostella...
 
Minä päätin antaa itselleni synttärilahjaksi uudet imetysliivit. Olen kipuillut sitä ostanko vai en osta, enää ei viitsisi, mutta mulla on kolmet ja ne on ihan viruneita kaikki, ei niistä ole oikein mitään tukea. Ja jos vielä puolikin vuotta pitäisi niitä käyttää, niin niskan ja selän takia on kuitenkin parempi ostaa uudet. Vaikka enemmän odotan kyllä sitä, että saan ostaa ihan tavalliset, kunnolliset ja tukevat. Ja mä niin pidän sellaiset tissiäisbileet kavereiden kanssa, että mies jää kotiin vauvan kanssa ja minä juon viiniä. :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo'o, meillä se loppui sitten imetys viime viikon aikana. Hiipui pois se viimeinenkin kerta päivästä. :D on vähäb sellainen hölmö fiilis kun tuo pallero ei enää roikukaan tississä vaan voi nopsaan antaa maidon pullosta. :D Sinänsä on ihan mukava kun voi käyttää kunnon rintaliivejä, jotka oikeasti tukee rintoja, ei tissit roiku. Mulla ainakin on nyt niin jäätävän kokoisen tissit, että ihan ahdistaa. Pitäisi jaksaa käydä sovittelemassa urheiluliivejä ja muutamia ihan normaaleja. Mikään ei ole yhtä ärsyttävää noissa liiveissä kuin se kun olkaimet valuu. :D Meni nyt vähän ohi aiheen, mutta tosiaan poju ei enää malttanut rauhoittua tissille syömään, eikä saanut siitä tarpeeksi masun täytettä. Nyt tyytyväinen 9kgn palleroinen. :P
 
Ei kannata muuten Elwwis vielä ostella liivejä, mulla ainakin muistaakseni kuukaudessa hävis kaikki täyte noista kun imetys loppu...
Kateltiin muuten eilen kuvaa raskausajalta, saatara ne utareet oli jotain ihan jäätävää! :"DDD
 
Joo, mä laitankin tän tänne. Minähän kävin ostamassa ne uudet imetysliivit toissapäivänä. Ne tuntuivat liikkeessä oikein hyviltä, mutta kotona sitten eivät istuneetkaan enää oikein mitenkään. Eilen mulla oli ne päällä, niin tissit tursui niistä, ja toinen pulpsahti ulos kokonaan. :oops: No itkuhan siinä meinasi päästä, kun ne maksoi 60 euroa, ja olin pitänyt niitä jo päivän, niin ei niitä enää oikein voinut palauttaakaan. Ja tarve on tosi suuri, mutta ei mulla ole nyt varaa niitä ihan joka päivä ostella. No, menin kuitenkin vähän nolona sinne liikkeeseen selittämään, että mä en käytännössä pysty niitä liivejä käyttämään, enhän mä voi mennä julkisilla paikoilla tunkemaan tissiä takaisin liiveihin... Myyjän kanssa katottiin sitten sitä, ja kyse oli ihan siitä, että kun ostin, niin rinnat olivat tyhjät, ja silloin ne liivit olivatkin ihan passelit. Nyt toinen rinta oli täysi, ja yhden kuppikoon isompi. :eek: No, palveleva liike, sain toiset liivit puoleen hintaan, ja nuo jäävät odottamaan niitä aikoja, kun maitoa tulee vähemmän, niin varmaan ovat ihan passelit. Mutta allekirjoitan ton Kyuminin neuvon, aika isoja muutoksia tuli mulla ihan saman päivän sisälläkin. Varmaan on hyvä odottaa ihan kunnolla sitten joskus, kun normiliiveihin siirtyy.

(ai niin, mulla kuppikoko oli nyt G, että ei ihme, kun niskat ovat olleet jumissa. :confused:)
 
Mä onnistuin tänään imettämään Manducassa. Löysäsin toista olkainta, kaivoin tissin esille ja annoin vauvalle suuhun. Hyvin toimi ja samalla päästiin eteenpäin, aika huomaamattomasti sen myös onnistui tekemään. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Taitaa loppua vähäisetkin imetykset. Tänään neiti ei ole huolinut tissiä vaan kääntää pään toiseen suuntaan ja HUUTAA kun koittaa tissiä tarjota. Kylläpä äitiä ottaa koville... :sad001
 
Ei vielä kannata Salme heittää kirvestä kaivoon! Meilläkin poika oli yhtenä päivänä täysin tissihylkijä, mutta seuraavana päivänä taas maistui. Samaa stressasin, että miten käy, loppuuko maito, kun koko päivän oli imettämättä, mutta kyllä sitä sitten alkoi taas seuraavana päivänä herua normaalisti..

Syynä oli ilmeisesti hampaiden puhkeaminen tai mikälie..
 
Salme, sympatiat :/ Meillähän kävi sillon 4kk samalla tavalla, tissi kelpasi vaan jos osasit hyökätä just eikä melkeen oikeeseen aikaan, eikä aina sillonkaan. Kyllästyin sitten kyttäämään oikeaa saumaa... Muistan kyllä miten pahalta tuntu, minähän pillitin ekat 3 pvää jokaisella syötöllä :P
 
Kiitokset sympatioista. Meikäläinen kun oli vankasti sitä mieltä, että imetän puolivuotiaaksi ja sitten loppuu, niin en ikinä olisi osannut arvata millaista haikeutta herättää jo pelkkä pohtiminen milloin imetys loppuu..
 
Minä taas olin jo valmiiksi päättänyt, että vuoden ikään asti, mutta nyt alkaa hermot loppua. Haluan oikeat rintsikat takaisin ja haluan ostaa vaatteita ja pukeutua miettimättä miten saan tissin huomaamattomasti esille. Mutta neidillä ei ole aikomustakaan lopettaa, että aloitetaan sitä vieroitusta sitten syksyllä...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Semperin baby sempin korvikkeen säilyvyys on 2 vrk avaamisen jälkeen. Monissa muissa se on 1 vrk? Jaan tämän tiedon jos jollain on tarvetta käyttää vain pieniä määriä korviketta kerrallaan ÄM rinnalla. Yritetään meillä nyt tällä vaihteeksi totutella taas korvikkeen makuun. Nanit ainakin syljettiin ulos joku aika sitten... o_O
 
Valion Tuuti säilyy myös 2 vrk. Niin oleellisia erojahan noissa ei varmaan ole, etteikö jokainen korvike säilyisi oikein säilytettynä saman aikaa, toinen valmistaja on vaan varovaisempi lyömään aikarajoja kuin joku toinen.
 
Takaisin
Top