Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varmasti on haikea olo. Tuossa imetin pojan ennenkuin laitoin aamupäikyille ja kattelin sitä pientä siinä rinnalla. Silmät kiinni vetää maitoa ja näyttää niin rauhalliselta ja tyytyväiseltä. Tuli tosiaan tippa linssiin ja haikeus iski, sillä niin hän vaan kasvaa ja kohta se imetys jää..

Mun kaverin lapsi teki tissilakon, eikä enään suostu tissii syömään. Tulee kohta 6kk. Itelläkin jo haikeat tunnelmat, joka päivä vähän jännittää josko ei tänään enään maistukaan :/ Pari kertaa on vaan kääntäny päänsä pois kun koitan syöttää. Ei oo raivonnu eikä itkeny, vähän niinku niskojaan nakellen kääntää päänsä pois...:eek: Aattelin et ei sil kai sit ollu nälkä kun sen jälkeen taas oon kumminki syöny..

Mutta oot, @sukki, tehnyt hienon työn, että tänne asti imetit! Koska jouduit ihan oikeasti näkemään vaivaa ja olemaan sinnikäs. Arvostan! :) Meillä ainoat ongelmat on olleet varmaan siinä, että neidillä oli sellainen kausi, kun ei malttanut oikein olla tissillä, kun pyöri pää kuin pöllöllä, kun kaikki muu kiinnosti. Nyt taas vähän paremmin syönyt päivälläkin.

Mä oon huomannu et meil on imetysvälit nyt selkeesti pidentyny, ja Tyyne joutuu enemmän tekee töitä et alkaa herumaa. Maitoo kumminki toistasee riittäny ku sit heruessaa kastuu sänky ja joka paikka ku niin vauhil tulee. Nyt viimeset kolme yötä menny niin et ollaa päästy yhel syötöllä. Johtuu varmaa siitä et ollaa otettu iltapala mukaa kuvioihin, vielä se on pelkkä marja/hedelmäsose.

@sukki ole ylpeä itsestäsi, se on hieno saavutus se n.6kk imetys, moni ei yllä siihenkää asti. Mä kyselin omalt äitilt et kuinka kauan se meitä imetti. Mua oli imettäny vajaa 2kk, tokaa lasta 11kk, seuraavia kahta 4kk ja viimesintä 6kk.

Meillä on syötöt lisääntyny. Siltikään ei tota kiinteetä huoli, ku sen tietyn määrän päivässä. Ei kai siinä ny muu auta, ku antaa maitoa.

On kyllä jännä nähdä miten vaikuttaa imetykseen kun kiinteiden määriä lisäillään. Yöllä tyttö heräilee, saan parhaiten jatkamaan unia kun syötän yöllä. Eli aika tiheään yöllä tyttö on tissillä. Päivisin tuntuu että syöntikerrat ovat vähentyneet ja lyhentyneet.

tää mun asia nyt ei liity imetyksee kun en ikinä oo imettäny,mut oon huomannu just et päivisin tyttö saattaa enempi itkeä soseen perää kun maidon.jos tarjoon maitoo ni se saattaa huitoo pullon pois mut sose sit kelpaa kumminkii.

Se on sinun tyttös oppinu pyytään sosetta. :) Ehkä ennemminkin soseketjuun, mut mitä väliä?? Saa kai keskustelut rönsyillä? En näe siinä mitään pahaa. :)

Tiutsi. Kyl ne isotkin miehet tissejä tarvii. Kysy vaikka mun mieheltä... :D Sitä harmittaa, kun ei voi oikein tisseillä leikkiä kun sit loiskuaa.. :D

Ai et pikkasen lähtee lapasesta nää keskustelut ? :D Must on ihan hyvä, et toi maidontulo on tasaantunu. Ei kastu sataa paitaa ja liivinsuojaa päivän aikana.

Mul vieläki on pakko pitää liivinsuojia, muuten kastuu paikat. Nyt onneks on noit kestosuojia, muuten menis ihan naurettavan paljo rahaa niihin kertissuojiin.

Joo siis kyl mullaki suojat on, muuten ois maidot missä sattuu. Tarkotin lähinnä sitä, ettei tulvimalla enää tuu. Mä käytän kestoja öisin ja kertsejä päivällä.

Minun on myös pakko käyttää liivinsuojia koko ajan. Sit kun alkaa herua, niin olis muuten paikat märät. Meillä menee edelleen reilusti rintamaitoa, mut välillä joudun pumpulla tyhjäämään kerran päivässä, kun vauva ei aina päivisin syö niin paljon maitoa. Välillä poika vaatii selvästi myös nimenomaan kiinteitä, kun tissillä ei tuu tyytyväiseks. Yöllä syödään ainakin kaksi kertaa edelleen.

Meidän tytöstä on tullut sellainen että yhtään ei voi imettää jos esikoinen häärää vieressä. Esikolle piirretyt pyörimään ja itse makkariin imettämään. Välillä oikein huvittaa kun makkarissakin jos kuulee siskonsa äänen, pää nousee välittömästi ja ilme on sen näköinen että kiitti nyt riitti :)

Illalla taas kun rupeaa neitiä väsyttämään, on oikea tissitakiainen. On ihanaa mennä nukuttamaan vauvaa kun imetyksen jälkeen tyttö oikein kaivautuu kainaloon ja nukahtaa siihen tyytyväisenä, oma rakas :)

Oltiin taas tänään kontrollissa keskussairaalassa tytön rakenneongelman takia ja kovasti sain kehuja kun vielä imetän, siitä on kuulemma tässä vaiheessa suurta hyötyä tytön tilanteen takia.

Takaisin