Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No olette kyllä todella hoikkia! Kävisitkö malliksi? Vai jäätkö juuri alle 170cm? :laughing002 Niin ja voin mä kans antaa tätä painoa, mutta pituuden pidän, muuten mies on liian lyhyt mun makuun :taunt014

Noh noh orvokki onhan niitä yli 20 malleja ihan sinne yli 60 asti :laughing002 Mut jos itselle kyseistä pestiä tarjottaisiin en suostuisi, kun haluan olla ns. piilossa. Mukavampi olisi sanoa esim. "Juu toi on mun sisko" ja tuntisi olevansa julkkis sen kautta omissa pienissä piireissä :laughing021

Saapa nähdä mihin asti imetän. Minua on imetetty maitoallergian takia 2 vuotiaaksi. Enpä ois uskonu, mutta nyt on sama tilanne oman pojan kanssa, mut eihän sitä tiedä onnistuuko imettäminen noin pitkään. Päiväkotikin olis tarkoitus aloittaa vähän päälle vuoden iässä.

Mulla oli tarkotus vuoden ikään yrittää. Saas nähä riittääkö maito. Aika tehokkaasti noi kiinteet sit kuitenki tota maidon määrää vähentää. No, pieni on jo iso poika. Se on vaan äidin kestettävä. :)

Meillä meni jossain vaiheessa niin paljon kiinteitä, että maidontulo vähentyi melkoisesti. Nyt kun kiinteät ei maistu ja maitoa tarvittaisiin enemmän, niin se ei riitä. Korvikettä olen antanut muutaman pullon päivässä ja muuten mennään omalla maidolla. Saiskohan sitä vielä lisättyä, että pääsisi irti korvikkeesta.

Muokattu viimeksi:
Esikoinen aloitti 6kk iässä kiinteät ja söikin tosi hyvin. Mutta kyllä sitä maitoa riitti ihan sinne vuoden ikään asti, jolloin aloitin oma-aloittesti vähentää.. Haaveissa olisi tästäkin mennä omalla maidolla pitkälle :)

@sukki Kyllä mä uskon, että sitkeellä yrittämisellä onnistuis. Kysynnästähän se on kiinni (jos siis oma maito on aikaisemmin riittänyt), voithan kokeilla itse tiheän imun-kautta ja tunget vauvalla tissiä suuhun vähän väliin. josko muutaman päivän päästä tuotanto lähtis jälleen kunnolla käyntiin :)

Tyyne on alkanu syömää tissiä pitkään ja hartaasti-tyylillä. Sellast ei oo pitkää aikaa ollukkaa, ku itel menee paikat jumii ja tuntuu et toinen on tissis kii ikuisuuden :) Kuvittelin et meil on imetys vähentyny, mut oikeestaa ei siihen nyt niin isoo muutosta oo toistaseks tullu; ja maitoaki viel riittää :) Mut tänää on tarkotus ottaa se kolmas kiinteäruokailu mukaa, ni saa nähä alkaako se sit jo imetykses näkymää.

Maidon nostattamiseen täytyy suhtautua rauhalla ja löysällä kotoilulla. Syö terveeellisesti, mutta mieluisasti ja tarjoa maitoa usein. Kotikaljakin nostattaa ihan hyvin, jos sitä tykkää juoda. Itselläni myös tuoreiden vihannesten ja hedelmien syönti pitää maidon tulon kunnossa. Ei kannata sopia mitään menoja, vaan keskittyä rauhalliseen oloiluun. Kyllä se maito sieltä nousee takaisin - kaikilla varmasti on joskus "hitaan maidonnousun päiviä/kausia". Ainiin - ja imetyksen jälkeen kannattaa lypsää vähäsen käsin, ei välttämäti tule paljoa, mutta siinä on sitten vauvelille kuitenkin varamaitoa.

• Yksi kysymys imettäville äideille: Miten olette hoitaneet flunssan imettäessänne? Mulla on ihan hillitön köhä ja miehen ostama yskänlääke näyttää olevan kielletty imettäville. Mitä droppeja saa ottaa?Tähän mennessä olen lähinnä höyryhengittänyt carmolis-tipoilla höystettyä vettä, juonut teetä sitruunalla ja inkiväärillä ja popsinut muutaman valkosipulinkynnen hunajalla. En tiedä auttavatko, mutta ainakin valkosipulin maku puuduttaa hyvin nielun!

Mulla on ollu kans pari kertaa kauhee räkätauti. Mä vaan oikeestaan kans kärsin sen läpi. Katoin kans, et yskänlääkkeet tuntu olevan kielletty jne. Päänsärkyyn vaan perustropit ja sit muuten vaan kasa paperia viereen niistamistä varten ja käsien pesua, pesua ja pesua. Poika säästynyt flunssilta silti ja imettäny oon kokoajan. :) Ja mäkin join vaan hunajalla teetä, niinku yleensä teen aina.

Eiks inkiväärikin oo kiellettyjen listalla ? Nii ja mä oon kans kärsiny, ei siinä paljo muu auta. Onneks ei oo hirveen pahaa flunssaa ollu *kopkop*

No kyl mä oon käyttäny sitäkin vaik tais ollakin listalla... tänää viimeks sushin kera. Nami nam. :)

Jännästi sitä maitoa vaan tulee vaikka kuvittelee, että tissit on tyhjät. Alkuun olin itse ehkä enemmän ymmällään ja stressasin tuosta tisuttelusta, kun ei nyt kiinteiden takia tietenkään syö niin tiheään tissiä kun aiemmin, ja aina tyrkytin väärässä kohtaa ja itkuthan siitä tuli, mutta kun lopetin stressaamisen ja luotan siihen että maito riittää ja poika kyllä syö kun haluaa niin hyvin sitä maitoa taas tulee. Välillä joudun pumppaamaan poiskin sitä.

Itse olen onneksi flunssalta säästynyt, Muutamana päivänä on ollut kuumeinen olo, mutta olen napannut panadolia ja nukkuut aina kun vaan voi niin sillä on sitten parantunut olo

Flunssat on kärsitty ja ilman trooppeja. Tänään olen jättänyt imettämättä kun kävin töissä tuuraamassa mun tuuraajaa ja siellä kun on myrkyille altistuttu koko päivän, suojavaatteista huolimatta, niin en uskalla ottaa riskiä että poika saa maidon kautta jotain.

Jos olisi paha yskä, kävisin lekurissa hakemassa oikeat dropit. Pientä flunssaa oli mutta se meni itsekseen ohi. Ostin raskauden aikana apteekista sen huuhtelujutun, jolla kaadetaan suolavettä sieraimiin ja huuhdellaan. Käytin sitä kerran pari voihan sitäkin kokeilla auttaisko, jos on oikein limainen olo. Yskään voi auttaa ehkä kostea ilma riippuu yskästä, kannattaa kokeilla, höyryhengitys, saunominen. Raskaana ollessa olin varmaan 3 kertaa kipeänä kun yleensä en ole ollenkaan, silloin vedin valkosipulimaitoa ja se on minusta jopa hyvää. Parempi teho varmaan paljaaltaan vetäen.

Muokattu viimeksi:
Takaisin