Imettävät kuumeilijat

Zoria, tärppionnea kerran reissuakin sait lykättyä hiukan! :)

Oon aatellu että jos ei tärppiä tule ja joudun työelämään menemään lasten välissä, niin en pidä imetyksen lopettamisen kanssa kiirettä. Tosin olen ajatellut etten halua lapsia enää yli 25-vuotiaana, eli toive pikaisesta tärpistä imetyksestä huolimatta on suuri. Esikoista kun sai odotella, niin alkaa aika käymään vähiin, saas nähdä mitä mieltä sitten parin vuoden päästä asiasta on mikäli ei pikkukakkosta kuulu. Meille sopiva lapsiluku olisi todennäköisesti 2 tai 3 :)

Tänne on rantautunut jäätävä närästys. Kestänyt jo n. 5vrk, riippumatta syömisistä :( miehelle kun aamulla valitin, niin hän ehdotti josko olisin raskaana koska muutoin en ole närästyksestä joutunut kärsimään :P täytyis muistaa tehdä joskus testi, jos ei pikkuhiljaa ala närästys helpottaa:rolleyes:

En varsinaisesti päivää ole päättänyt, mutta kyllä luulen, että ihan viimeistään puolen vuoden päästä lopettelen.
Silloin poika 1.5v ja mahdollisesti menee päivähoitoon (ja minä töihin, jos ei kakkosta kuulu).
Haluaisin myös lapset ennen kuin olen 30v. Sitähän en itse päätä, mutta toiveena on :D
tänä vuonna täytän siis 28 vuotta.

On kyllä hyvin jo vähentänyt kolmeen kertaan päivässä :) pikku hiljaa

Miksi sitä aina ajatteleekaan muita kun on raskaus kyseessä... kun ei voi tietää millon ja miten tärppää eikä sitä elämää sen varaan voi suunnitella. Nykysessä työssä viihdyn lähinnä hyvän työporukan takia, mutta työnkuva on melko puuduttava ja tylsä. Täytyy nyt tässä pohtia kuinka tehdä..

Meillä on vaan yksi imetys päivässä ja senkin taapero meinasi jättää pois ennen kun unitutti otettiin pois. Sen jälkeen on pyytänyt joka ilta iltatissin :P Tässä on niin paljon muita mutkia matkassa joten eiköhän imetys ehdi loppua ennen kun täytyy miettiä mitä tehdä yrityksen suhteen jos ei nappaa. Meidän vauva on jo 1v8kk ja tässä on itsellä jo tullut keväästä lähtien pariin otteeseen todella vahvat fiilarit, että kauaa ei enää jaksaisi. Ei toi yksi ilta-imetys niin sitovaa ole, mutta silti haluaisi vielä saada kroppansa itselle ennen raskautta :P

Mä lopetin imetyksen reilu viikko sitten kokonaan. Oli harvennettu jo kahteen imetyskertaan, jotka oli illalla ennen nukkumaan menoa ja yöllä/aamuyöllä. Sitten kun olin päättäny lopettaa imetyksen kokonaan niin yöllä kun tyttö heräs tarjosin vaan nokkamukia. Eka yö oli vaikee mutta seuraavana yönä ei heränny kertaakaan!! Meillä siis nukutaan nykyään yöt putkeen ilman herätyksiä ja se on vaikuttanu mun jaksamiseen tosi paljon.
Imetys oli ihanaa ja olen tosi tyytyväinen että sain imettää täyden vuoden:Heartred

Weasel kp25/54 yk2

Kuulostaapa hyvältä Weasel!
Itsekin olen tosi iloinen, että ensi viikolla tulee vuosi täyteen imetystä! :)

Toissa yönä meilläkin nukuttiin omassa sängyssä heräämättä koko yö. Olipa itsellä virkeä olo aamulla.
Tosin viime yö ei mennyt ihan samalla kaavalla kyllä :laughing002

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Väsymys ja kaikenlainen touhu on pitänyt mut poissa foorumilta, mutta päätinpä vihdoin kurkata mitä teille kuuluu.

Suuren suuret onnittelut plussista PikkuR ja HaBa! Mahtavaa, että täällä on tullut plussia. Paljon onnea ja iloa odotukseen ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Kadonnut, toivottavasti teillä seuraavasta inssistä tärppää ja saisitte pienen syliin asti. Mun mielestä kans kela-korvaukset voisi tasapuolisuuden vuoksi maksaa kaikille, jotka ei mistä tahansa syystä voi oman puolisonsa kanssa saada lasta perinteisin keinoin. Tosi väärin, että olette eriarvoisessa asemassa.

Mannikka, hieno o+, toivottavasti tärppää.

Täällä raskaus on edennyt tosi mukavasti. Maha on viikkoihin nähden (15+0) jo valtava, pahoinvointia on ollut huomattavasti vähemmän kuin esikoisesta ja nt-ultrassa kaikki näytti olevan mallillaan ja ennusteet on hyvät.

Imetys alkoi sattua jo pari päivää ennen plussaa ja se on jatkunut koko ajan. Ei onneksi ole niin paha, ettei sitä kestäisi ja helpottaa aina alun jälkeen. Pari viikkoa sitten siirrettiin esikko pinnikseen vierestä ja viikko sitten lopetin yöimetyksen. Meni aika sujuvasti molemmat, ainoa jäljellä oleva ongelma on, että mä en kelpaa yöllä lohduttajaksi kun en anna tissiä. Mies onneksi saa taaperon nukahtamaan nopeasti ja mulla onkin ekaa kertaa vuoteen oikeasti omaa aikaa iltaisin.

Twisted olikin jo kesäkuussa kysellyt kuulumisia, pahoitteluni näin myöhäisestä vastauksesta.

Toivon teille kaikille pikaisia plussia kaikkiin testeihin ja pahoittelut pitkästä viestistä.

Ainiin, ultran mukaan sikiö on 5 päivää vanhempi kuin mitä se olisi ollut oviksesta laskettuna, joka tarkoittaisi, että tärppi olisi käynyt vilkkuvan hymynaaman aikaan. Ei siis kannata surra, vaikka joskus olisi peitot heiluneet "liian aikaisin", ei niistä oviksista koskaan tiedä. :)

Kiva kuulla sinusta Vulpix!
Hienosti teillä mennyt omaan sänkyyn siirtyminen. Meillä sama juttu, että miehen kanssa rauhoittuu unille paremmin.

Ihanaa raskauden jatkoa sinulle :)

Omaa napaa:
Laitoinkin jo plussa vai ei - ketjuun saman.
Mutta tosiaan ollut kosteat oltavat ja
muutenkin outoja tuntemuksia, niin päätin alkaa tikuttamaan ovista.
Tälläinen pärähti. Mahtaako olla jopa ovisplussa? :nailbiting: Toivottavasti!
Mies on lomalla eli peitto heilumaan!:cool14

Liitteet

• IMG_4423.JPG
    IMG_4423.JPG
    482.2 KB · Katsottu: 161
Vaiana: jännää!! On kyllä hieno plussa <3

Vulpix: ihania kuulumisia! Mä niin odotan ekaa ultraa, että voi sanoa, et millon lopulta tärppäsi.

Mannikka: Mites tuntumat ja lämmöt?

Huh, nyt sit jotain viestiä tännekin. Eletään jännittäviä aikoja, mut ehkä enemmän jännittävät voiski olla, if you know what I mean :D ei, ei mitään testauksia :D kotiasiat selviää tällä viikolla, kääk! Siis se että aletaanko rakentaa vai ei :P

Kiva kuulla Vulpix susta! Uskomatonta et jo 15+0 viikko! Justhan sää plussasit!

Vaianalla hieno ovis! Olikos sulla ees kierto muuten alkanu? :)

Mannikka, joo mikä dpo nyt olikaan? :)

Vau Twisted! On kyllä todella jännittävää teillä. Toivottavasti kaikki osuu kohdilleen ja rakentaminen alkaa. :)

Ja tosiaan, minulla ei ole kierto ennen tätä alkanut. Oli nyt sellainen olo että voisi tsekata ovistikulla.. ja heti olikin ovisplussa :D toivotaan ainakin näin, jotta vihdoin saadaan yrittäminen käyntiin!

Muokattu viimeksi:
Heh olen "vähän " ajoissa liikenteessä mutta haluaisin kysyä. Onko kierto lähtenyt nopeammin käyntiin toisen synnytyksen jälkeen? Eli mulla esikoisen syntymän jälkeen kierto käynnistyi vasta vuoden päästä synnytyksestä . Nyt toivoisin vähän aikasempaa käynnistymistä :D

Twisted, tsempit rakennustoiveiden selvitykseen! Jännät paikat :)

Vaiana onnea o+!

Esikko miulla toisen jälkeen käynnisty kierto 2kk myöhemmin kuin ekan jälkee..

Täällä dpo6, eli ei oikein voi vielä mitään oireita ees olla :D ekat negat kuitenkin testattu :'D kun en vaan malta olla testaamatta..

Kiitos teille, onpa ihanan tervetullut olo täällä. :)

Hieno o+ vaiana! Nyt vaan peitot heiluun ja parin viikon päästä raskaustestiin samanlaiset viivat!

Näin toivotaan Vulpix!
Toisaalta, vaikka ei tärppäisi niin tässä tilanteessa olisin myös superiloinen, jos kierto edes käynnistyisi :)

Plussatuulia kaikille!
:smiley-bounce016

Vaiana: Hyvältä näyttää ja toivotaan, että sieltä ovis kans tuli :) Itsehän sain noita ovis plussia muutaman ennen kuin kierto käynnistyi ja sit siitä oikeasta oli kyl räikeän vahva viiva (ja hymynaama kun aiemmin en sitä saanut, ne kun ei ole niin herkkiä nuo cb ovistestit). Mut toivotaan et sieltä plussa tulis.

Twisted: Onhan se kiva et on ees jotain jännitettävää :) Toivotaan et kaikki menee hyvin talo juttujen kans.

Vulpix: Kiva kuulla et teillä mennyt hyvin ja todella jo rv 15 :o Twistediä kompaten et vastahan se plussa sieltä tuli :)

Mannikka: Toivotaan et sieltä plussa viel tulis. Aikaista on kyl dpo6, mut tiedän tunteen, kun on malttamaton ni on..

ON: Tääl on aika mennyt nopsaa: siivoamista, pakkaamista, muuttamista ja purkamista. Huhuh, mut onpahan jotain muuta ajateltavaa kuin vauva :D Tiistaina muutettiin uuteen kotiin ja vanha että uusi koti on viel vaihees, joten tietää miten mun viikko tulee menee. Ovista meinasin alkaa bongailee tossa viikonloppuna ja toivotaan et se tulis suurinpiirtein ajallaan kun ei voi kyl sitä reissua enää siirtää eteenpäin.

Zoria kp9/29 (piti ihan katsoa appsistä missä kp:ssa mennään :D)

Täällä eletään jänniä aikoja kyllä!

Kiva et Zoria muuta ajateltavaa, uuden kodin laitto on kyllä ihanaa vaikka välillä raastavaa ja tavarat hakee meillä vieläkin paikkaansa vaik vuosi asuttu rivarissa. Sain vasta kolme viikkoo sit takapihan kuntoon kun mulle rakennettiin terassi mut ei taida kauaa siitä keretä nauttii :D

Nepala, meillä on tänään treffit tontilla tulevan mestarin kans! Jännää jännää! Vielä kun sais loput tarjoukset maatöistä :P

Vulpix, tsemppiä raskauteen ja imetykseen, et kuitenkaan aio lopettaa ellei lopu itsestään? Onko muuten supistellut imetyksen aikaan? Entä millainen terkka sulla on, onko ollut myönteinen ajatuksen kans? :)

Oi, Vaiana, nyt vaikkei tärppiä tulis niin kyllä siellä kehossa silti tapahtuu! Ja mietipä, nyt sun keho on valmis raskautuu uudestaan ja musta se on niin ihmeellistä et miten naisen keho toimii. Mä aina vertaa ihmistä suoraan eläinten toimintaan, aika uskomatonta et eläimet kellon tarkasti tekee asiat, ja joka vuosi ne lisääntyy samaan aikaan. Oisko siistii jos naiset kans raskautuis aina vaikka kellontarkkaan :D ja ootteko miettinyt et onko eläimillä vaikeuksia tulla raskaaksi. Nää on näitä mun showed thoughtseja :D :D Mut mä niin sormia pidän ristissä et ekasta oviksesta tärppi, niin mulla kävi tokan kans ;)

Mannikka, hätähousuilla lupa testata koska hätähousut ei pety dpo6 negasta :D millon uutta testiä? :P

Esikko1, mulla meni 9-10kk ekan jälkeen et käynnisty ja imetin todella paljon, sit kun yöimetys loppu kokonaan niin käynnisty ja ekasta oviksesta plussa. Tokan jälkeen meni 6kk ja kierto alkoi. Nyt meni kolmannen jälkeen kans 6kk niin alkoi, mut menkkoja on tullut vaan kolmet ja nekin kp 15-18 ja tosi niukat. Mut mä syön minipillereitä nyt kun ei mies oo neljänteen suostunut (vielä) :D

Zoria, todellakin! Aika menee niin nopeasti. Ekassa raskaudessa tuntui, että sen maagisen 12 viikon täyttymistä sai odotella pitkään, mutta sitten lähti aika lentämään. Nyt on mennyt alusta asti tosi nopeesti.

Kiitos Twisted! Ei oo onneksi supistellut imettäminen. Ajattelin, että päivisin saa käydä tissillä niin usein kun haluaa ainakin 2-vuotiaaksi tai katotaan miten rankaksi menee kun toinen syntyy, mutta en usko raaskivani kieltää tissiä esikoiselta kun toinenkin saa. Se on ehdoton takaraja, että esikko ei saa jatkaa kuopusta pidempään. Ihanaa mennä paljon luottavaisemmin mielin imetyksen suhteen. Paremmin uskon, että onnistuu kakkosen kanssa kun ykkösen kanssa mennyt näin hyvin.

Meidän th on onneksi tosi imetysmyönteinen. Eka raskaudenseurantaneuvola oli esikon neuvolakäynnin yhteydessä eli puhuttiin molemmat asiat ja kun esikko alkoi kitistä ja työnsin tissin suuhun niin th vaan hymyillen sanoi, että näköjään imetät vielä kun oli sitä aikomassa kysyä. Eikä edes pelotellut imettämisen lopetuksella ja suppareilla.

Takaisin