Imettävät kuumeilijat

:sad010aika onnettomaltahan tilanne noin lääketieteellisessä mielessä näyttäytyy, mutta ei kai koskaan kannata luopua toivosta aivan täysin. Eikös teillä yksi tieteellinen mahdottomuus jo ole? Miten toi adenomyoosi, aiheuttaako oireita noin muuten, että eivät sentään halua poistaa koko värkkiä tai muuta lopullista?
Oireita on lähinnä runsaat vuodot ja menkkakivut. Kuulemma aika monella kipuilevalla ja vuotavalla taustalla on adenomyoosi tai sen sukulainen endometrioosi. Endo tosin näkyy yleensä mut adenomyoosi ei aina näy ultralla ennenkuin se on ns tarpeeksi paha ja muuttaa jo kohdun muotoa ”kyttyrälle”. En tiennyt tätäkään. 1:10 yli kolmekymppisestä sitä löytyy.
Hoitoa ei oikein oo. Kohtu poistetaan vasta jos kipuja on noin koko ajan tms hankalaa.
 
dpo 10, alko tuhrutteleen/alkaa menkat. hohhoijaa. saapa nähä, mimmoset edellytykset on edes raskaudelle näillä spekseillä marraskuussa viimestään haluaisin lopetella imetystä, mut lapsi senku vaan huutaa enemmän ja enemmän tissiä. ja mä kun luulin 12kk kohdalla, et imetys loppuis pian lapsentahtisesti, vaan yltyny vaan.
 
Mä kävin tänään gynellä :sorry:
Kp 15 ja limis aivan viivamainen ja estrovaikutus "nolla" (josta olotkin kielii). Mitään folleja ei (yllätyyyyys) näkyny. Tämäkää ei vielä veisi maahan, mutta se että kohdusta tää gyne löysi selvät adenomyoosin merkit ja kohtu on jo hieman pallomainen. Eli alkion kiinnittyminen on hyvin epätodennäköistä vaikka sellainen saatais aikaakin :sad010 tätä ollut epäilys jo ennenkin mut nyt se oli omaankin silmään aika ilmeinen.

Mä ny mietin onko nyt se hetki et vaihtarit alkaa painaa päälle (gynen kommentti) vai voiko imetys vieläkin muka muuttaa kiertoja täs kohtaa!?:confused004
Kaks vikaa kiertoahan oli ok, selkeet ovisplussat ja limat ja estrogeeniolot. Nyt huomasin jo alkukierrossa että olo ei oo ok se varmistui ultrassa :smiley-angry017
Voi kurjuus. Tsemppiä! Ja jospa tuo imetys siinä vaikuttaa. Vaihdevuosimaisia oireitahan se tekee.
 
dpo 10, alko tuhrutteleen/alkaa menkat. hohhoijaa. saapa nähä, mimmoset edellytykset on edes raskaudelle näillä spekseillä marraskuussa viimestään haluaisin lopetella imetystä, mut lapsi senku vaan huutaa enemmän ja enemmän tissiä. ja mä kun luulin 12kk kohdalla, et imetys loppuis pian lapsentahtisesti, vaan yltyny vaan.
Mullakin dpo 11 oli kp 1. Plääh. Ei luteaali kuitenkaan ole alle 10 päivää, joten ei ihan paha.

Lapsentahtista lopetusta saa kyllä odottaa. Jospa se ennen eskaria loppuu...
 
Meillä kanssa yltyi imetyskerrat mahdottomiksi sen 10 pv tauon jälkeen. Aluksi 2 kertaa, mutta tyyliin tunnin sessioita molemmat. Sitten lyhyemmät kestot, mutta maistuu jo muutaman kerran päivässä. Toivon vaan, ettei öisin tarvii alkaa heräilemään uudestaan. Ei oo lopettamassa, ei. Muuten ei ongelmaa, mutta nukkumaanmeno tissittä taas tökkii. Päivähoidossa tulee hankalaa jos tilanne ei muutu.
 
Meillä ei ole ollut hoidossa tai isän kanssa nukkuessa koskaan tarvetta tissille. Aina, jos minä olen paikalla niin tissittä
ei pysty nukkumaan ollenkaan. Yllättävän hyvin tuntuvat muksut muodostavan eri toimintatavat päiväunienkin suhteen
hoitopaikassa.
 
Meillä ei ole ollut hoidossa tai isän kanssa nukkuessa koskaan tarvetta tissille. Aina, jos minä olen paikalla niin tissittä
ei pysty nukkumaan ollenkaan. Yllättävän hyvin tuntuvat muksut muodostavan eri toimintatavat päiväunienkin suhteen
hoitopaikassa.
Meillä oli kakkosen kans sama. Isi kävi mutta mun kanssa vain tissillä. Onneksi näin.
Tää kolmas onkin ihan toista sorttia. Edelleen joku voimakas eroahdistus ja huutaa aivan hysteerisenä jos isä yrittää nukuttaa. Isi käy kaikkeen muuhun kyllä. Mut sit esim mummojen kanssa kaksin jäädessä (kokeiltu suunnilleen mun kauppa- tai lääkärireissun verran) itkee niin että melkein oksentaa :sorry: ja olevinaan kaikki muuten ihan samoin kuin kakkosen aikaan (imetys ja ihmisten kans oleminen) :confused005
 
Kiitos. Toivon niin. Mut voiko tää näin vaihdella edes takas jos kierto pyöri jo ok :oops:
Yhdellä mun imettävällä tutulla alkoi ensin säännölliset kierrot imettäessä ja sitten yhtäkkiä epäsäännöllistyi/piteni, vaikkei mikään imetyksessä muuttunut. Eli voi siinä ilmeisesti vaihtelua olla!
 
Yhdellä mun imettävällä tutulla alkoi ensin säännölliset kierrot imettäessä ja sitten yhtäkkiä epäsäännöllistyi/piteni, vaikkei mikään imetyksessä muuttunut. Eli voi siinä ilmeisesti vaihtelua olla!
Kiitos. Mä toivon niiin tätä.
Mitäs tänne!? Kellään mitään uutta? Mulla menossa joku kp20plus. En oo enää ees laskeny. Ovista ei tosiaan tullu tässä kierrossa, oloja ollu laidasta toiseen mut lämmöt seilaa ihan omiaan nollasta sataan. Eli tyhjää täynnä tää kierto
 
Tyhjä kierto. Kp17 dpo3, eilen aloitin terolutit. Eilen tuli myös varmaan koko limakalvo jo ulos. Hitokseen verta ja hyytymä. Luonnollisesti suojasta läpi. Loppuilta menikin v*tutuksen ja masennuksen kourissa. Eihän tästä tule kirjaimellisesti lasta eikä peetä. Kolmen viikon päästä soitto klinikalle ja saadaan se odotettu hoitolähete. Jospa löytyisi vielä joku keino millä tää rikkinäinen keho saataisi raskaaksi.
 
Mulla on kp15. Alkuviikosta oli tosi toiveikas olo, kun limat alkoi lisääntyä ja Flo ennusti ovista torstaille. Kyllä tässä aika tiheään tuli puuhasteltua, että sikäli ihan nappiajoitukset, jos se ovis tässä oli. Mutta vauva on nukkunut tosi huonosti koko viikon ja ollut eilisestä lähtien myös jäätävässä flunssassa ja oon yksin kotona, kun mies on nyt reissussa... Niin tuntuu siltä, että tää väsymys/stressi/yöimetykset parin tunnin välein varmaan toimii taas ehkäisykeinona kaikesta huolimatta. No eipä tässä nyt muuta kuin pari viikkoa odottelua.
 
Mulla oli normaalia lyhempi kierto ja vähemmän vuotoa, mutta edelleen kp9 tulee rusehtavaa vuotoa. VMP. :sour: Pitää ostaa lisää ovistestejä ja kokeilla taas onnea ens viikolla. Onneksi osuu taas ovis viikonlopulle.
 
Ei mitään uutta, menkkakipuja ilman menkkoja. Tyttö on vähentänyt rinnalla käymistä entisestään, rinnat pakkautuu vähän väliä.
 
Tyhjä kierto. Kp17 dpo3, eilen aloitin terolutit. Eilen tuli myös varmaan koko limakalvo jo ulos. Hitokseen verta ja hyytymä. Luonnollisesti suojasta läpi. Loppuilta menikin v*tutuksen ja masennuksen kourissa. Eihän tästä tule kirjaimellisesti lasta eikä peetä. Kolmen viikon päästä soitto klinikalle ja saadaan se odotettu hoitolähete. Jospa löytyisi vielä joku keino millä tää rikkinäinen keho saataisi raskaaksi.
Mitä ihmettä!! Tuo on jo kohtuutonta! Luin just mun vanhoja papruja gyneltä, mullq oli nuorena yhdessä vaiheessa noita kahden vk välein menkkoja ja 20pv vuotoja. Mitään selitystä Silloin ei löytyny. Söin muutaman kierron estrogeeni+progesteron nappeja (ei siis pillereitä vaan syklisiä mitä vaihdevuosissa) ja kierto tasaantui vähän. Toki niiden aikana harvoin raskautuu.


Ompas täällä ny kaikilla joku härökausi:sorry:. Mulla samaten. Kp on näköjään siis 25 ja ei oo ovista ollu. Maitoa tulee jopa hulppeasti, aivan kuten ennen kierrojen käynnistymistä. Kertoo ettei estroja juuri kropassa jyllää. Meilläkin pitkät yöt on taas historiaa, heräilee tiheästi vaikkei syö, mut rintojen stimulaarioita tulee paljon vrk :inpain:
 
Hoohhoijaaaaa. Per***tä koko kakk* :disgust Menkat tuskin alkaa ikuisuuksiin. Kp27 eikä merkkiäkään. Lämmöt ihan nolla edelleen eli alkukierron ultra piti mitä ennusti, ihmeitä ei mun kohdalla ainakaan tapahdu. Mietin pitäskö syödä kuitenki kuuri teroja jos se laukaisisi kierron vai antaa olla koko shaiban. Toisaalta gyne sano ettei kierto välttis ala teroillakaan jos estrogeenivaikutus ei oo ollu riittävä alkukierrossa. Ja se lie joku virallinen ”testikin” kropan toimivuudelle. Joooooh...ehkä mä vaan annan olla ja iloitsen verrettömästä elämästä :sick009
Jos tästä joskus vuoto alkaa niin jätän tikut väliin. Ne antaa ny koko ajan aika tummaa viivaa (normi kierrossa ei oo tällaisia kuin oviksen aikaan) joka kielii kai siitä että kroppa rykii viimeisiään :taunt010
 
Toisaalta gyne sano ettei kierto välttis ala teroillakaan jos estrogeenivaikutus ei oo ollu riittävä alkukierrossa. Ja se lie joku virallinen ”testikin” kropan toimivuudelle.

Hei kerrotko lisää tästä? Mää oon syönyt kolmesti terokuurin, vain kerran on saanut kierron aikaiseksi. Tää siis kertoisi että estrogeenissä on jotain vikaa?
 
Yritän tässä hakea jossain välissä sen faktankin tähän. Mut siis lyhyesti. Jos keltarauhasella saa kierron käyntiin/vuodon aikaiseksi on estogeenipitoisuus elimistössä ns riiittävällä tasolla.
 
Ohoh, aika hurja. IVF:n tuoresiirron jälkeen mulle kyllä määrättiin tupla-annos Estradot-laastareita, mutta muuten ei ole mainittu puolella sanallakaan että sen kanssa vois olla jotain ongelmaa...
 
Takaisin
Top