Imettävät kuumeilijat

Kauankos sulla olikaan synnytyksestä? Mulla on huonot kierrot noemaalistikin ja kk alkoi kakkosesta 1,5v kohdalla ja tästä 11kk kohdqlla kun yösyönnit väheni tarpeeksi/kokonaa pois
Vasta vajaa 10kk, ettei mikään kiirus silleen vielä. :rolleyes:

Mitä mulle tapahtuu:smiley-angry017alamahakivut alkoi. Nyt kp8. Lisäks niagara loppui kaks pv sitt mut edelleen valuttaa limaista ruskeaa :sad015 lisäks lämmöt koko ajan 37 pinnassa. Ihan pyllystä

Mitä mulle tapahtuu:smiley-angry017alamahakivut alkoi. Nyt kp8. Lisäks niagara loppui kaks pv sitt mut edelleen valuttaa limaista ruskeaa :sad015 lisäks lämmöt koko ajan 37 pinnassa. Ihan pyllystä
Voi persus, kylläpä nyt kroppa vastustaa. Eikai vois olla mitään tulehdusta :confused004

Joo mä en niin oo letroihin perehtynyt. Enkä siis nyt missään tapauksessa vielä oo kiertoa käynnistelemässä pakolla, mietin vaan sitä tilannetta jos kroppa ei oikeesti hiffaa lähteä käyntiin enää.

Lääkäri sanoi, että se kierto käynnistyy kun vaan aloittaa valitsemanaan ajankohtana ne letrot. Munasolu kypsyy ja sitten se lähtee liikenteeseen kuten muutenkin. Jos jää hedelmöittymättä, niin menkat. Jos hedelmöittyy, niin bileet. :wink
Ihmettelin asiaa itsekin, mutta noin selitettiin. Paitsi bileet oma lisäys. :P Itsellä kuitenkin käynnistyi kierto itsestään siinä 11kk kohdalla.

Toisaalta jos on ne kymmenen päivää imettämättä ja vain pumppaamalla pitää yllä maidontuotantoa, niin saattaisi kierto käynnistyä ihan vain sen tauon ansiosta. Eikä tarvisi letroja. :grin

Lääkäri sanoi, että se kierto käynnistyy kun vaan aloittaa valitsemanaan ajankohtana ne letrot. Munasolu kypsyy ja sitten se lähtee liikenteeseen kuten muutenkin. Jos jää hedelmöittymättä, niin menkat. Jos hedelmöittyy, niin bileet. :wink
Ihmettelin asiaa itsekin, mutta noin selitettiin. Paitsi bileet oma lisäys. :P Itsellä kuitenkin käynnistyi kierto itsestään siinä 11kk kohdalla.
Okei! Mikä lääkäri näin ohjeisti?. Letrohan on ns estrogeeni estäjä ja tietyllä feedbackillä pullauttaa sen johtosolun kypsymään. Ei siis oo suoraan munasolun kasvattaja niinku vaikka ivf:ssä pistettävät lääkkeet.
Jokainen toki tavallaan mut itse en ehkä kokisi niin kiirettä että vääntäisin lääkkeillä kiertoa käyntiin ellei menkat alkais olla kahta vuotta pois (sittenkään en tiedä.. ainakaan jos menkkojen puutos johtuis puhtaasti tiheästä imetyksestä) Joskus vaikka vain se yksikin yöimetys voi vaikuttaa ratkaisevasti. Mä luulen kans et se @Serafia n mainitsema imetystauko jo itsessään potkaisis kiertoa käyntiin :happy:
Tämä siis vain puhdas hajatelma, ei tarkoitettu arvostelevaksi kommentiksi :smiley-angelic003

Mäkään en mihinkää suurempiin toimenpiteisiin ryhtyisi ellei tosiaan ala menkat olemaan pitkälle toista vuotta pois, siinä kohtaa varmaan kyllä imetyskin alkaa olla jo melko vähäistä ellei jo loppunut.

Olen ollut hoidoissa tuolla rapakon toisella puolella ja siellä näin sanottiin letrojen käyttäytyvän. Mene ja tiedä. Kuten sanottu, ei kokemusta, koska kierto ok muutenkin. :)

Perinteinen hätäilynega testattu :grin Nyt on ehkä dpo10-13, kp29/32. Tosiaan esikoisen raskaudessa testissä alkoi näkyä hailakkaa haamua vasta kp32/30 ja silloin oli myös vähän lyhyempi kierto. Että testaillaan sitten ens viikolla uudestaan, jos ei menkat ala. Oli vaan pakko päästä nyt testaamaan ennen viikonloppureissua. :oops:

@Nipanderi miten menee? Hei turpoaako sun maha lugesta/tuleeko mitään mahatuntemuksia..pakki sekaisin tms?

Mite muilla menee?

Perinteinen hätäilynega testattu :grin Nyt on ehkä dpo10-13, kp29/32. Tosiaan esikoisen raskaudessa testissä alkoi näkyä hailakkaa haamua vasta kp32/30 ja silloin oli myös vähän lyhyempi kierto. Että testaillaan sitten ens viikolla uudestaan, jos ei menkat ala. Oli vaan pakko päästä nyt testaamaan ennen viikonloppureissua. :oops:
No niin, eilisestä kp29:stä ehtikin tulla uusi kp1. Voi miksi meninkään tuhlaamaan sen testin? :banghead: Eli kierto jäi 28 päivään, joka on mulle ennätyslyhyt. Toisaalta jospa se olisi uusi normaali? Mieluummin 28 kuin yli 30. :happy: Ihan hyvillä mielin nyt uuteen yritykseen.

@Nipanderi miten menee? Hei turpoaako sun maha lugesta/tuleeko mitään mahatuntemuksia..pakki sekaisin tms?

Mite muilla menee?

Kp4? Ei kauheen kuulu mitään näissä asioissa, kun tosiaan seuraava yritysmahku marraskuun alussa. Kyl turpoo, mut normaalistikin ennen menkkoja. Ja tulee mahafiiliksiä. Tässä kierrossa ajattelin vaihteen vuoksi kokeilla terot. Kun ei väliä jos tulee joku vuoto floppi

Sitä en tiedä kokeilisko yhdellä vai kahdel pillerillä kun lugeillakin tuli paremmat tulokset kahdella..

@Nipanderi mietin ihan samaa. Jos hommais terot niin pääsiskö vähemmin oirein.
Eipä tönne. Mikäs ny on, kp11. Ovis on olojen ja oireiden ja tikkujen mukaan tulossa jostain syystä ihan just nyt :eek:o_O ei oo ollu vissiin ku kerran kaks elämässäni kp12-13 (tikutettuna ja raskauksien ”perusteella.. tikuttanu oon varmaan satoja kiertoja :hilarious:). Samapa se, tulos on sama nolla. Mut erikoista.
Okei joo. Mulla tuli kans mahaturvotusta vika kierrosta. Mut ei ihan semmosta ku raskaana ollessa, semmosta pinkeää palloa. Katotaan miten nyt käy

No niin, eilisestä kp29:stä ehtikin tulla uusi kp1. Voi miksi meninkään tuhlaamaan sen testin? :banghead: Eli kierto jäi 28 päivään, joka on mulle ennätyslyhyt. Toisaalta jospa se olisi uusi normaali? Mieluummin 28 kuin yli 30. :happy: Ihan hyvillä mielin nyt uuteen yritykseen.
Höö. Okei. No joo ymmärrän testiärsytyksen :facepalm::sorry: jospa nyt uutta kohti vaan :3some

@Nipanderi mietin ihan samaa. Jos hommais terot niin pääsiskö vähemmin oirein.
Eipä tönne. Mikäs ny on, kp11. Ovis on olojen ja oireiden ja tikkujen mukaan tulossa jostain syystä ihan just nyt :eek:o_O ei oo ollu vissiin ku kerran kaks elämässäni kp12-13 (tikutettuna ja raskauksien ”perusteella.. tikuttanu oon varmaan satoja kiertoja :hilarious:). Samapa se, tulos on sama nolla. Mut erikoista.
Okei joo. Mulla tuli kans mahaturvotusta vika kierrosta. Mut ei ihan semmosta ku raskaana ollessa, semmosta pinkeää palloa. Katotaan miten nyt käy

Mullahan meinas kans viime kierrossa tehdä ovulaatiota tolleen aikaseen, oli oireet ja aika vahva tikkukin. Lopulta ovis tulikin ennätys myöhään kp20:bag: kyl on kans luomumahdollisuuksiin aika mustat ajatukset, mutta tosiaan marraskuussa tulee nyt vuosi täyteen tätä yritystä ja saadaan lähete hoitoihin. Tyksissä ei pitäis olla nyt jonojakaan, et jos ainakin suunnittelun ja alku tutkimuksen ehtis jo tän vuoden puolella. Muahan tässä tämän vuoden puolella on tutkittukin jo aika paljon, mut noi ukon simpat ja aukkarin nyt ainakin.

Mullahan meinas kans viime kierrossa tehdä ovulaatiota tolleen aikaseen, oli oireet ja aika vahva tikkukin. Lopulta ovis tulikin ennätys myöhään kp20:bag: kyl on kans luomumahdollisuuksiin aika mustat ajatukset, mutta tosiaan marraskuussa tulee nyt vuosi täyteen tätä yritystä ja saadaan lähete hoitoihin. Tyksissä ei pitäis olla nyt jonojakaan, et jos ainakin suunnittelun ja alku tutkimuksen ehtis jo tän vuoden puolella. Muahan tässä tämän vuoden puolella on tutkittukin jo aika paljon, mut noi ukon simpat ja aukkarin nyt ainakin.
Joo mulla on kans joskus ollu ”oloja” aikaisin ja vasta kp21 sain plussan. Nyt tuntuu vaan tämä maidon tiukkeneminen tutulle. Saapa nähdä. Toivon ettei vielä olis, tulee lyhyt kierto ja vasta pääsin menkoista eroon :mad:

Haha joo meinasi vanha karhu mennä lankaan :hilarious: oviistikku oli haaleampi taas. Joten perus klassinen alkukierron huijaus. Hölmö menin edes testaamaan, ootellaan kiltisti vaan myöhempiä päiviä :angelic:

Takaisin