Imettävät kuumeilijat

Varmaan kandee kokeilla mikä itelle paras. Mun on pakko aloittaa mahd. Pian ovulaation jälkeen. Muuten jää tiputtelut päälle (alkaa ovulaatiosta). Yhden kierron kokeilin aloittaa vasta dpo3, vuosin kivat 30 päivää sit:bag:
No tämäpä. Mullaki ollu niitä 4-5pv luteaaleja niin sikäli arpomista sitten. Liian aikaisin aloituskaan kun ei kaiketi oo hyvä (jos ei varma oviksesta). Plah.
 
Nonii. Maitoa on taas tullu eilisestä normaalisti ja kaikki palellus katosi myös. Veikkaan siis (oon lukenu joskus tästäkin jostain) että oma kierto myllää taustalla lugesta huolimatta eli omat keltarauhaset ja estrot romahti mut vuoto pysyy pois lugen takia. Tänään en enää ota niitä niin päästään taas päiväjärjestykseen ja nokka uuteen (huonoon) kiertoon :yuck:
 
Huomenta:Heartpink
Tein tänä aamuna rfsu:n erityisherkän testin ja nega oli:shifty:
Tänään siis kp 33 ja menkat on tosiaan tulleet nyt melkein vuoden verran synnytyksen jälkeen ja olleet pituudeltaan sellaista 25-33. Maha- ja selkäpoltot on tällä hetkellä semmoisia, että eiköhän ne menkat tule lähipäivinä..
Harmittaa tuo nega, vaikka meillä olikin tarkoitus jättää ehkäisy kokonaan pois ensi kierrosta, mutta elättelin toiveita, josko ois kuitenkin tärpännyt jo tästä kierrosta, mutta ilmeisesti ovis osunut just ehkäisemättömien kertojen väliin(kp9, kp20, kp26, kp30) tai sit ollu kokonaan ovuloimaton kierto:sad001
No, uutta ja parempaa yritystä vaan ens kierrosta:)
Ihanaa päivää sulle:Heartpink
 
Plussatuulia ketjuun! Mä en vieläkään ole sisäistänyt että tärppäsi, vaikka kävi mielessä että varmaan heti kun hoitovapaa loppuu ja työt jatkuu niin eiköhän sitten kuitenkin raskaudu. Ja niin sitten kävi. Ehkä painonpudotus myös vaikutti, kun heti karisi kiloja siinä 2kk ennen tärppiä.
 
Huomenta:Heartpink
Tein tänä aamuna rfsu:n erityisherkän testin ja nega oli:shifty:
Tänään siis kp 33 ja menkat on tosiaan tulleet nyt melkein vuoden verran synnytyksen jälkeen ja olleet pituudeltaan sellaista 25-33. Maha- ja selkäpoltot on tällä hetkellä semmoisia, että eiköhän ne menkat tule lähipäivinä..
Harmittaa tuo nega, vaikka meillä olikin tarkoitus jättää ehkäisy kokonaan pois ensi kierrosta, mutta elättelin toiveita, josko ois kuitenkin tärpännyt jo tästä kierrosta, mutta ilmeisesti ovis osunut just ehkäisemättömien kertojen väliin(kp9, kp20, kp26, kp30) tai sit ollu kokonaan ovuloimaton kierto:sad001
No, uutta ja parempaa yritystä vaan ens kierrosta:)
Ihanaa päivää sulle:Heartpink
Ehkä se ovis oli sillon ku sul oli se tuhru? Kp17 tai jotain?
Minkä mittaiset menkat sulla oli ennen raskattta/heittikö silloin? Mulla on selkeesti lyhemmät kierrot (ennen aina 29-31, nyt 26). Mietin onko se tämä imetys vai vanhuus :oops:
 
Ehkä se ovis oli sillon ku sul oli se tuhru? Kp17 tai jotain?
Minkä mittaiset menkat sulla oli ennen raskattta/heittikö silloin? Mulla on selkeesti lyhemmät kierrot (ennen aina 29-31, nyt 26). Mietin onko se tämä imetys vai vanhuus :oops:

Joo, mä luulen, että silloin oli ovis, mutta silloin oli toisaalta ehkäisemätöntäkin
Mulla oli ennen raskautta säännöllinen 29 päivän kierto:)
 
Joo, mä luulen, että silloin oli ovis, mutta silloin oli toisaalta ehkäisemätöntäkin
Mulla oli ennen raskautta säännöllinen 29 päivän kierto:)
Okei no nii. No. Eipähän se aina natsaa vaikka ajoitus olis oikea :sorry:


Olen miettiny et voihan se olla et tämä imetys ylipäätään ehkäisee kiinnittymistäkin. Aiankin pakastealkuisiirroissakin oli ehdotonta ettei enää imetä
 
Okei no nii. No. Eipähän se aina natsaa vaikka ajoitus olis oikea :sorry:


Olen miettiny et voihan se olla et tämä imetys ylipäätään ehkäisee kiinnittymistäkin. Aiankin pakastealkuisiirroissakin oli ehdotonta ettei enää imetä

:eek:
No, pikkusisarus tulee sitten kun on sen aika. Imetys ei oo meillä vielä loppumassa, ainakaan näillä näkymin:Heartpink
 
Okei no nii. No. Eipähän se aina natsaa vaikka ajoitus olis oikea :sorry:


Olen miettiny et voihan se olla et tämä imetys ylipäätään ehkäisee kiinnittymistäkin. Aiankin pakastealkuisiirroissakin oli ehdotonta ettei enää imetä

Oon miettiny samaa. Kolme neljästä imetysaikana alkaneesta raskaudesta menny kesken alussa..
 
:eek:
No, pikkusisarus tulee sitten kun on sen aika. Imetys ei oo meillä vielä loppumassa, ainakaan näillä näkymin:Heartpink
Sama juttu. Joskus joku sanoikin ”kauniisti” että miksi viedä olemassa olevalta lapselta jotain tärkeää sen lapsen takia jota ei ehkä koskaan tulekaan”. Siis ajatuksella että katuisin enemmän sitä että lopettaisin siitä syystä imetyksen et EHKÄ raskautuisin paremmin. Toki syitä voi olla muita. Mut noin omasta mielestäni
 
Oon miettiny samaa. Kolme neljästä imetysaikana alkaneesta raskaudesta menny kesken alussa..
Voi ei Niimpä :3some:HeartredTietysti ehkä isoin syy (ainakin lapsettomuushoitobiologin mukaan) on yleensä alkion viallisuus. Kauniskin alkio voi olla pahasti viallinen eikä raskaus kestäisi.
 
Voi ei Niimpä :3some:HeartredTietysti ehkä isoin syy (ainakin lapsettomuushoitobiologin mukaan) on yleensä alkion viallisuus. Kauniskin alkio voi olla pahasti viallinen eikä raskaus kestäisi.
Se on sit toki toinen vaihtoehto.. oon pitäny imetystä osittain syypäänä, kun oon suht nuori ollu, ekan km aikaa 25, kahen seuraavan km ollles 28. Lopetin kakkosen imetyksen toisen peräkkäisen km jälkeen ja seuraavasta kierrosta alko raskaus josta tuli toi mein kolmonen :) mutta eihän näistä voi tietää..

(Kuumeilin kolmosta tässäkin ketjussa, niin tulee lueskeltua vaikka ei oo ees yritystä nyt:hilarious:)
 
Se on sit toki toinen vaihtoehto.. oon pitäny imetystä osittain syypäänä, kun oon suht nuori ollu, ekan km aikaa 25, kahen seuraavan km ollles 28. Lopetin kakkosen imetyksen toisen peräkkäisen km jälkeen ja seuraavasta kierrosta alko raskaus josta tuli toi mein kolmonen :) mutta eihän näistä voi tietää..

(Kuumeilin kolmosta tässäkin ketjussa, niin tulee lueskeltua vaikka ei oo ees yritystä nyt:hilarious:)
Tämä tietysti lohduttaa sikäli että tämä tulokseton kierto toisensa jälkeen ei ehkä olekaan (pelkästään) mun iästä johtuvaa :rolleyes:
 
Mulla on nyt menossa kp 20/32-33. Sovellusten mukaan mulla olisi ollut ovis eilen tai toissapäivänä. En testannut, mutta oireiden perusteella mulla ei kyllä ollut mitään ovista näinä päivinä eikä sitä ennenkään. Greippimehua oon juonut, mutta lukuun ottamatta paria viime viikon päivää, meno on ollut ihan järkyttävän kuivaa... Eikä silloinkaan mistään ovissitkoista voinut puhua :meh: Vähän sellainen fiilis, että imetys pitää mulla nämä "vaihdevuosilimakalvot" yllä. Ja ikää on kuitenkin vasta 28, että ei tässä muuten pitäisi sellaista olla.
No joo, yritystä ei oo kuitenkaan puuttunut... Mun mies on tästä vauvaprojektista ihan innoissaan, kun synnytyksen jälkeen oli aika pitkään erittäin hiljaista tällä rintamalla. Kuulemma ei tarvis vielä moneen kiertoon tärpätä. :angelic: Vähän sama fiilis mullakin toisaalta on, mutta sillä ajatuksella, että saanpahan olla vähintään taas kuukauden pidempään kivoissa töissä, jonne mulla on jo ikävä. Positiivisen kautta :happy3
 
Mulla on nyt menossa kp 20/32-33. Sovellusten mukaan mulla olisi ollut ovis eilen tai toissapäivänä. En testannut, mutta oireiden perusteella mulla ei kyllä ollut mitään ovista näinä päivinä eikä sitä ennenkään. Greippimehua oon juonut, mutta lukuun ottamatta paria viime viikon päivää, meno on ollut ihan järkyttävän kuivaa... Eikä silloinkaan mistään ovissitkoista voinut puhua :meh: Vähän sellainen fiilis, että imetys pitää mulla nämä "vaihdevuosilimakalvot" yllä. Ja ikää on kuitenkin vasta 28, että ei tässä muuten pitäisi sellaista olla.
No joo, yritystä ei oo kuitenkaan puuttunut... Mun mies on tästä vauvaprojektista ihan innoissaan, kun synnytyksen jälkeen oli aika pitkään erittäin hiljaista tällä rintamalla. Kuulemma ei tarvis vielä moneen kiertoon tärpätä. :angelic: Vähän sama fiilis mullakin toisaalta on, mutta sillä ajatuksella, että saanpahan olla vähintään taas kuukauden pidempään kivoissa töissä, jonne mulla on jo ikävä. Positiivisen kautta :happy3
IHAnasri ajateltu!
Ja joo kyl itsellä ainakin oli pitkään kuivaa imetyksen aikana. Sittenki ku eka kierrot alkoi. Vasta nyt ehkä vikassa kierrossa oli ns oikeesti kosteaa oloa ja ne oikeaoppiset limat ja halut. Mut eipä se tulosta tuottanu :rolleyes:

Eipä tällä kertaa kyl ollu lugesta iloa :sad001 menkat tosiaan alkoi läpi ja vuoto on aivan hirveää taas :mad:
 
Löysin hyvän sivun missä on puhuttu tämä imetyksen vaikutus raskautumiseen. Juurikon se mitä ajattelin. Eli ensin saattaa palautua kierto mut jos imeminen on suht ”tiheää” munasolun kehitys jää vajaaksi ja keltaraunen muodostuu huonosti. Siksi lyhyt luteaali joka ei riitä raskautumiseen. Eli menkat voi pyöriä suht säännöllisesti mut jos lapsi imee säännöllisesti tietyt hormonaaliset jutut jää vaillinaisiksi ja kaikki kierrron vaiheet ei toteudu. Implantaation kokonaiskesto voi olla 10päivää joten esim 10pv luteaali voi jäädä just lyhyeksi. Jne. Ja uskoisin että jos imetystä on öisin se vaikuttaa varmaan vielä enemmän. En tiedä.
Tässä sivu jos joku haluaa kahlata läpi:

https://www.carolsmyth.co.uk/breast...e/breastfeeding-fertility-and-subfertility-1/
 
Ainakin siis omalla kohdalla imetyksiä tai ylipäätään tississö olemista (joskus vaan lussuttaa eikä varsinaisesti syö) on vielä X määrä vuorokauteen. Öisin pari kertaa ihan syöttö ja muuten saattaa roikkua tuttina :smiley-angelic002 et sikäli. Voihan tämä olla selittelyä ja oikea syy se että olen vanha ja maho. Mutta kuitenkin:rolleyes:
 
Löysin hyvän sivun missä on puhuttu tämä imetyksen vaikutus raskautumiseen. Juurikon se mitä ajattelin. Eli ensin saattaa palautua kierto mut jos imeminen on suht ”tiheää” munasolun kehitys jää vajaaksi ja keltaraunen muodostuu huonosti. Siksi lyhyt luteaali joka ei riitä raskautumiseen. Eli menkat voi pyöriä suht säännöllisesti mut jos lapsi imee säännöllisesti tietyt hormonaaliset jutut jää vaillinaisiksi ja kaikki kierrron vaiheet ei toteudu. Implantaation kokonaiskesto voi olla 10päivää joten esim 10pv luteaali voi jäädä just lyhyeksi. Jne. Ja uskoisin että jos imetystä on öisin se vaikuttaa varmaan vielä enemmän. En tiedä.
Tässä sivu jos joku haluaa kahlata läpi:

https://www.carolsmyth.co.uk/breast...e/breastfeeding-fertility-and-subfertility-1/
Kiitos tästä, tää on jännä! Oon kahdesti tullut raskaaksi, kun imetystä on ollut öisinkin. Ja imetystä paljon. Luteaali oli 13-15 päivää heti kun kierto starttasi. Henkilökohtaistakin toki, mulla varmasti vaikutti imetys ainakin sillä tavalla että munasolun kehitys jäi vajaaksi mahdollisesti. Mutta tosiaan, kierto alkoi vasta rullaamaan kun lapsi oli sen 1v3kk.
 
Ehkä se ovis oli sillon ku sul oli se tuhru? Kp17 tai jotain?
Minkä mittaiset menkat sulla oli ennen raskattta/heittikö silloin? Mulla on selkeesti lyhemmät kierrot (ennen aina 29-31, nyt 26). Mietin onko se tämä imetys vai vanhuus :oops:

Mitä ilmeisimmin se tuhrupäivä oli ovis:pompus:Tää testi on tehty äsken ihan huvikseen ja tommonen ihan haalee viiva ilmestys:shy: Tarttee aamulla testailla uudestaan:happy:
 

Liitteet

  • IMG_20190919_171928__01.jpg
    IMG_20190919_171928__01.jpg
    60.2 KB · Katsottu: 181
Takaisin
Top