Imettävät kuumeilijat

Hei, onks kellään mitään virallista tietoa imetyksen vaikutuksesta raskautumiseen? Mietin lääkärin kehotuksia lopettaa imetys, mutten saa päähäni mitä sillä olisi muka vaikutusta kun kumminkin ovuloin ja imetyksestä aiheutuva matalampaa keltarauhashormonin tuotantoa voidaan vahvistaa lääkityksellä?

Ahdistaa tosi kovin,kun lääkäri sanoi suostuvansa tekemään kolme inssiä ja sit jatketaan vasta imetyksen loputtua :(

Kadonnut, mäkin oon luullut, että imetys voi lähinnä pitää ovulaation poissa. Parempaa tietoa ei siis ole, mutta sinuna kysyisin toisen lääkärin mielipidettä insseihin imetyksen aikana. Koska jos te niistä maksatte niin mikä ongelma lääkärillä on.. saiskohan virallista tietoa esim jostain imetyksen tukiryhmästä. Koita olla stressaamatta sitä, vaikka varmasti vaikeaa..

Taidankin pyytää toisen mielipiteen, kiitos vinkistä Vulpix! Jotenkin turhauttaa koko tilanne, lääkärin painostus tuntuu inhottavalta. Jos nyt ei tärppää, ajattelin pyytää lääkärin vaihtoa. Täytyy tiedustella myös imetyksen tuesta!

Kadonnut kysy lääkäriltä suoraan miksi näin. Kai hällä joku syy on. Mä olen kuullu et keskenmenoriski on suurempi jos imettää mutta se ei kaiketi pidä paikkaansa.

Mulla tulee maitoa enää toisesta rinnasta. Vauva söi alussa molemmista mutta joku aika sitte kieltäyty toisesta. Siis ei edes koittanu imasta ku huus heti ja kun käänsin toiselle siittä söi. Nyt varmaan jo pari viikkoa ollu toinen pois pelistä. Harmittaa mutta minkäs teen.

Ei keskenmeno riski ole mikään syy, jos ei ole yhdyntäkieltoa niin silloin ei ole myöskään imetyskieltoa.

Toivottavasti kadonnut pääset eroon koko lääkäristä nyt onnistuneen inssin myötä!

Juu kannattaa Kadonnut pyytää sekä toisen lääkärin näkemystä (näyttöön perustuvaa...) sekä Imetyksen tuesta tietoa. Itsekin olen ymmärtänyt, että kaikki imettäjät eivät ovuloi. Selvittelen asiaa kun ensi kuussa aloitan imetysohjaajakoulutuksen. Kiinnostaa itseäkin kovasti..!

Vaan vielä parempi olis, jos tärppäis nyt, eikä tarttis ikävää lääkäriä sietää :Heartred

Oi ihanaa Aubrey, paljon onnea plussasta <3

Itellä taitaa olla vissiin kp 20, eikä ainakaan mitään tuntemuksia ole ollut ovulaatiosta. Vähän ovat nuo "tallettelut" olleet myös vähissä, joten jos ovulaatio onkin jo ollut ja en oo vaan huomannut, niin eipä ehkä kannata olla kovin suuria odotuksia plussasta. :p Mutta yleensä huomaan selkeesti kyllä enemmän tai vähemmän ovulaatiolimaa (yyyh :D), ja nyt ei kyllä sitä oo näkynyt.

Eikö se muuten ole vähän vanhentunutta tietoa se imetykseen liittyvä keskenmenoriski? Silloinhan ei saa raskaana imettää jos imetys aiheuttaa supistuksia, mutta muuten imetyksestä ei pitäs olla ongelmaa.

Ooo mäkin haluaisin imetysohjaajakoulutukseen! <3

Ehkä sillä lääkärillä on itellää imetyspettymys taustalla ja on siks nii vähättelevä mun imetystä kohtaan... En tiiä. Ihmettelen vaan, ku ite me ne inssit maksetaan et onkse häneltä jotenkin pois et imetän ja yritetään [emoji14]

Tosta keskenmenoriskistä oon kans kuullu, et ois vanhaa tietoa. Iha rauhassa voi imettää raskaana ollessa jos se ei aiheuta supisteluja

Voihan se olla. Mutta eikös se inssi tehdä vasta sitten kun tiedetään ovulaation tapahtuvan? Tai ainakin odotetaan tapahtuvan. Eikös sitä kuitenkin seurata? Joten jos imetys voi "pahimmillaan" vaan estää ovulaation niin eikös se tarkoita, että inssi voidaan joutua siirtään seuraavaan kiertoon, jos ovista ei kuulu? Jos se lääkäri haluaakin varmempaa rahaa.. :) No ei kai, kannattaa siltä lääkäriltä seuraavalla käyntikerralla varmasti kysyä perusteita. Ja jos peruste ei miellytä niin vaihtaa lääkäriä.

Tehdään juu vasta sitten kun ovulaatio tapahtuu, kävin niissä munasolun mittauksissa usempaan otteeseen et tiedetään olojen olevan otolliset raskautumiselle. Siks ne lääkärin kommentit mua ihmetyttääkin niin kovi, ku kaikki on ookoo ni mitä se oikee vinkuu... :D

Gynekäynti takana ja ilmeisesti kroppa ei oo vielä toipunu edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä kun hormonitoiminta vielä sen verran sekaisin, ettei oo kovin oletettavaa tässä kropassa uutta elämää kehittyä ihan lähiaikoina. :( Ovuloiminen epätodennäköistä, mikä ilmeisesti aiheuttaa näitä pitkiä kiertoja. Luomusti silti vielä yritetään jonkin aikaa. Sitten apuja, jos ei ala tapahtua. Liian pitkään ei kuulemma pidä sitäkään venyttää kun oon jo niin vanha. :( No, ainakin tiedän mitä odottaa (tai ennemminkin olla odottamatta).

Omanapailu väliin anteeksi. Nyt näyttäis omasta mielestä o+
ImageUploadedByVau Foorumi1489257014.419726.jpg

Mulla tosiaan oli muutama päivä tuhrua. Viime viikko limaista (tätä ennen kuivaa synnytyksestä asti) eikä kuivaa vieläkään. Mietin mahtaakohan kierto olla käynnistymässä.... Pianpa tuo selvinnee.

Vulpix, kurjaa että gyneltä tuli huonoja uutisia. Mä olen kans miettinyt, että vois jossain vaiheessa käydä vähän tarkistelemassa tilannetta jos kierto ei tästä ala normalisoitua. Mulla nyt kp 25 ja eipä niin mitään tuntemuksia ole ollut, ei ovulaatiosta, eikä menkoistakaan...

Kiitos Gunhilda. Varmaan ihan hyvä ajatus käydä, jos mahdollisuus on. Musta ainakin oli hyvä saada kuulla mikä tilanne on, vaikka uutiset vähän veikin fiiliksen alas. Parempi kuitenkin niin kuin joka kuukausi sydän sykkärällään odottaa raskaustestiin plussaa ja sit pettyä joka kerta ja ihmetellä miksei sitä tuu. Nyt on helpompi lähteä sillä oletuksella, että ei ole todennäköistä ja luottavaisin mielin, että katsotaan nyt ainakin kesän yli toipuuko kroppa itsekseen ja apuja on sitten saatavilla, jos ei toivu.

Vulpix, miten tutkivat?

Itsellä näyttää tuo hormonitoiminta olevan vielä ihan jees kaikkien tuntemusten, menkkojen säännöllisyyden ja ovulaatiotestien tulosten perusteella, mutta on tätä ikää jo sen verran, että kesällä tutkimuksissa kävisin, jos mitään ei ala tapahtua.

Heipä hei!
Täällä myös jo toivotaan melkein 8kk esikoiselle sisarta.
Imetän ja kuukautiset eivät ole alkaneet, joten suuria odotuksia ei vielä ole.

Onneksi ei mikään kiire ole, kun esikoinen vielä niin pieni(vaikka toivoisimme suht pientä ikäeroa).
Kuume vain on tooodella kova

Toivon kaikille plussatuulia!

Hei, oon seurannu vähän aikaa taustalla, mutta nyt ajattelin liittyä mukaan jos mahtuu?

Meidän neiti on pian 9kk ikäinen ja pikkusisarus olisi enemmän kuin tervetullut!:angel8
Imetän ja kun menkoista ei oo vielä tietoakaan niin toiveet raskautumisesta ei oo ainakaan vielä korkeella.

Takaisin