Imettävät kuumeilijat

Huomenta, mä tässä juuri taas testailin negan. Kyllä se nyt on uskottava ettei kierto lähtenytkään käyntiin. Joskus myöhemmin sitten... ei toisaalta mikään ihme senkään takia, että imetyksen lisäksi tällä hetkellä vaikuttaa varmaankin stressi ja väsymys myös.

Imetys sattuu tällä hetkellä ihan kauheesti ja luulin tosiaan eka että kyse ois jostain hormonaalisesta, mutta ilmeisesti vauveli vaan jotenkin puree rintaa! Siis koko imetyksen ajan! En tajua, ikinä ei ole ollut ongelmia imuotteen kanssa. En tiedä miten pystyn jatkamaan imetystä, jos tämä jatkuu. :( Menee vähän offtopiciksi, mutta onko teillä muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Meillä siis vauvalla on ollut ala- ja yläetuhampaat jo usean kuukauden (kaikkinensa nyt varmaan 8 hammasta ja tuntuu että nyt juuri lisää tulossa) mutta nyt vasta on käynyt näin...

Gunhilda, kuinka kauan on imetys sattunut? Imuote usein muuttuu kun lapsi hampoo, voi alkaa oireilla näin ennen kuin varsinaista uuden hampaan puhkeamista on havaittavissa. Imuote yleensä palautuu ennalleen jonkin ajan kuluttua. Onko sinulla tiedossa, miten voit korjata imuotetta?

Jossain vaiheessa mulla oli kans vastaavia hankaluuksia. Poika imi niin kapealla otteella että hampaat hankasi. Kovasti näin vaivaa, että sain imuotteen muutettua, kun poika oli jo niin isokin, että nappasi aina tissin alta aikayksikön ennen kuin ehdin sitä hänelle mitenkään optimaalisesti tarjota. Vähitellen opin sellaisen ääntäkin nopeamman tissin lätistämis- ja vauvan suuhun tunkemisoperaation, jonka kautta sitten lähti taas homma parempaan suuntaan :p

Mulla on myös toisessa rinnassa kipua imettäessä juuri nyt. Oletettavasti siellä on joku pieni tukos. Ehkä kroppa lisää maidontuotantoa kun poika on vähän flunssainen, mutta olen silti imettänyt vain kahdesti päivässä. Ei kivaa ole kipu :sad001

Gunhilda, mulla ei valitettavasti oo kokemusta yhtämittaisesta puremisesta, mutta oon kuullut kans tuon että imuote voi hampaiden myötä muuttua. Mun vauva alkaa puremaan yleensä sitten kun ei enää varsinaisesti ime, ja alkaa muutenkin häslätä ja leikkiä. Mulla oli joskus lievä tukos, joka lähti itsekseen tiuhalla imettämisellä, mutta järkyttävän kivuliasta oli. Silloin mietin kuinka paljon olenkaan valmis tuon pienen olennon takia kestämään. Koska kenenkään muun takia en sellaista kipua suostuisi sietämään. Pureeko muuten molempia rintoja vai vaan toista? Toivottavasti saat imuotteen pikaisesti korjattua. Ja hakeudu ihmeessä johonkin imetystukiryhmään tai pyydä neuvolasta apua, jos tuntuu ettet saa itse korjattua. Se kipu on niin järkyttävää, ettei sitä kauaa jaksa.

On: testasin taas negan. Aloin miettiä kun kp 32 tienoilla oli menkkamaista kipua ja luulin että menkat alkaiskin, mutta mitä jos se olikin myöhäinen ovis? Ja sitten toivo herää kun siinä tuli pupuiltuakin, että sitten tänään olis vasta dpo 6 eikä testissä vielä mitään todennäköisesti näkyiskään. Joten piinailu jatkuu! Lopetin oviksen tikuttamisen kp 30 kun näytti vilkkuvaa hymyä vaan.

Outoa, mutta se mun imetyskipu hävisikin tässä parin päivän sisään oikeastaan itsekseen! Ja lisäksi eilen alkoi menkat! \o/ Olisiko sillä kivulla sitten kuitenkin ollut hormonaalistakin pohjaa. Laiton nännirasvaa pari kertaa ja sekin kyllä tuntui auttavan, ennen en ole joutunut sitä käyttämään. En tiedä mistä oli kyse, outo juttu.

Ja tosiaan, menkat alkoi, jee! Sataprosenttisella varmuudella en tietty tiedä, oliko mulla välttämättä ovulaatiota. Menkat ainakin tulivat hiukan myöhässä olettamaani ovulaatioon nähden (mun mielestä mulla siis pitäisi olla lyhyempi sen luteaalivaiheen, ja senhän ei kai pitäisi juuri vaihdella?). Tai ehkä ovulaatio vaan sitten olikin pari päivää myöhemmin kuin luulin. Niukan oloista tämä vuoto kylläkin, tosin muistan lukeneeni että monilla juuri ekat menkat synnytyksen jälkeen olisivat tavallista niukemmat. Mutta, ihanaa jos tää nyt tarkottaisi, että kierto olisi käynnistymässä! <3

Mulla koittaa kohta talviloma, ja ajattelin vähän kokeilla miltä tuntuisi lopetella silloin yöimetystä. Viime aikoina neiti on taas vähän turhan aikaisin yöllä herännyt vaatimaan rintaa.

Mitäs muille? :)

Hyvä, että imetyskipu helpotti! Mutta pahoittelut menkoista :/

Täällä näyttäis kans menkat alkavat... Mutta positiivista, että kierto wi venynyt. Ennen raskautta oli melkeen tunnilleen tarkka kierto

Kp 30/28-30 virallinen yk 1

Juu voi ekat menkat olla niukemmat. Itellä oli ekat 3päivää ja tosi niukat. Itellä myös toisia menkkoja ennen nännit kipeyty tosi kipeiks mut menkkojen alettua kipu hävis. Synnytyksen jälkeen tuo kierto ei välttämättä palaudu heti semmoseks kun on ollu ennen vaan voi lyhentyä tai pidentyä.

Ei menkkoja täällä vielä.. mut oon huomannu et heruminen on tiukemmassa! Hmm..

Gunhilda, ihanaa että pääsit kivusta eroon ja kiertokin käynnistyi. Mulla oli viime kierrossa luteaalivaihe vain 5 päivää, vaikka ennen raskautta on tiettävästi ollut ainakin riittävän pitkä, että alkio pysyi kyydissä. Eli synnytyksen jälkeen luteaalivaihe voi olla lyhyempi kuin aiemmin, mutta sitten kun palautuu takaisin normaaliksi niin en tiedä onko silloin aina saman pituinen kuin ennenkin normaalisti. Mulla on vielä omaa dataa vähänlaisesti kun esikosta ehdin tikuttaa vain sen kierron missä raskauduin ja nyt oon vasta 2 kiertoa tikuttanut ja toisessa en bongannut ovista ollenkaan.

Pahoittelut menkoista PikkuR.

Täällä kans testattu herkällä trstillä nega kp 41. Varmaan kierto taas venynyt, ehkä sen myöhäisen oviksen tai ovuloimattomuuden takia. Jään odottelemaan menkkoja ja testaan digin kp 50, jos ei sitä ennen oo mitään tapahtunut.

mannikka, Minulla oli heruminen selkeästi tiukemmassa kun oli oletettu ovis ja kierto lopulta käynnistyi, tsemppiä siis! :)

Täälläkin ollaan takasin pelissä, ei mies lähtenytkään pois niin kun tossa joku aika sitte voivottelin.

Meidän tyttö hoivas nukkea eilen jouluhattu päässä, tuli väkisinki mieleen, että voiskohan olla hyvä enne :D

Kurjaa, ettei ole plussia tullut! Kovasti tuntuu vaan oireita olevan meillä kaikilla.. Heh

Mulla on kauhee apeus ja epätoivo. Tarkoitus oli tehdä inseminaatio tällä viikolla, kun ovulaatiotesti plussaa. No se ei ole plussannut ja huomenna voitaisiin laittaa sellainen munasolun irroituspiikki ja tehdä toimenpide tai kierto menee huti viikonlopun takia.

Soitin husin teratologiseen tietopalveluun piikin ja imetyksen yhteydestä ja sain vastaukseksi, että jos se piikki pistetään ni pitäis olla _viikko_ imettämättä :(

Taas jauhettiin samaa, et imetys voi olla este raskautumiselle ja kannattaa lopettaa lässynlää. Kyllähän mä sen tiedän, mut entäs jos en saiskaa enää toista lasta ja lopettaisin tän tavallaan "turhaan"... Mul on niin ristiriitainen olo ja sellanen, et oon iha idiootti kun en vaan lopeta. Mutku toinen on nii pieni vielä, vasta 1,5v :'(

Täytyy toivoa ja rukoilla, et ovis tapahtuis itestään vielä tänään ja tikku näyttäis plussaa aamulla. Muuten en oikee tiedä, mitä tekisin..

Kadonnut, ymmärrän hyvin! Minä olen päättänyt, että en rupea lasta itse vierottamaan ennen kaksivuotissynttäreitä, enkä välttämättä silloinkaan. Jos raskaudun ennen synttäreitä, ja imetys sattuu tm., mietin asiaa uudestaan. Mutta raskautumista auttaakseni en lopeta.

Husiin voisit laittaa palautetta, etteivät neuvoisi imetyksen lopettamisesta edes tällaisessa tilanteessa. He voivat korkeintaan sanoa, että imettäminen voi olla este raskautumiselle, mutta he eivät voi neuvoa lopettamaan. Asiakkaalla on oikeus tehdä omaa elämäänsä ja hoitoaan koskevia päätöksia asiatiedon perusteella. Sitä paitsi soitit sinne kysyäksesi lääkkeen soveltuvuudesta imetykseen, et mitään muuta.

Toivottavasti ovis tapahtuu! :Heartred

MW2B kiitos tosi paljon sanoistasi. Auttaa hurjasti, kun joku ymmärtää fiilikset! Hyvä se on muiden sanoa, et ei viikko oo pitkä aika tai et lopeta vaan imettäminen... Ei sitä nyt ihan noin vaan tehdä. Mullakin ajatuksena edestä lapsentahtisesti ja tällänen äkkilopetus/tauko sotii sitä vastaan vahvasti.

Laitan palautetta menemään, kunhan tästä epätoivosta pääsen :(

Kadonnut, minkä irrotuspiikin siulle meinas tyrkätä? Eikö pregnyl käy irrotukseen? Ja sehän on vaan hcgtä niin ei pitäs haitata imetystä :)

Nimenomaan pregnylin.. Teratologisessa tosiaan sanottiin et viikon tauko pitäs olla sen jälkee :-o

Kadonnut, oletko ollut Imetystuki ryhmään yhteydessä asian tiimoilta? Voisikohan niin tehdä, että sen viikon ajan, kun ei saa imettää, pumppaisit maidot pois, mutta pitäisit maidontuloa yllä. Viikko on kuitenkin suhteellisen lyhyt aika. Jos sitten taas jatkaisit :happy:

Minä ostin muutama viikko sitten elämäni ekat ovistestit, kun jatkuvasti oli oloja mutta r-testit aina negaa. Viivat oli niin vaaleita, että tuskin näkyivät. Viikko sitten pahoitin mieleni jälleen, ajattelin että antaapa olla.
Tiistaina tuli kuitenkin ovisolot taas vahvempana. Päätin kuitenkin kokeilla, josko olisi plussaa. Viivat näkyi nyt selkeästi, ja epäilen, että sain eilen ehkä plussan :happy: Aivan tasavahvat eivät kuitenkaan olleet.. mutta katsotaan, mite käy. Jotain kuitenkin tapahtumassa :happy:

Oletteko muut kokeilleet ovistestejä?

Oom ollu yhteydessä joo. Yhden tukiäidin kanssa puidaan asiaa yyveenä messengerissä. Päätin, et yritän nyt vaan rauhoittua ja toivon, et testi plussaa aamulla. Jos ei, ni murehdin sit vasta :)

Mä käytän clearbluen hymynaamatestejä. Aika arvokkaita kylläki, mut tilasin netistä halvemmalla. On toiminu moitteettomasti nyt ja esikoisen aikaan myös! Onnea Pupuliina plussasta, jospa viivat vahvistuisi [emoji7]

Tarkistin lääketietokannasta. Pregnyliä ei saa käyttää imetyksen aikana. Olen pahoillani, kadonnut!

Olen siis kätilöopiskelija niin on pääsy noihin tietokantoihin.

Takaisin