Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
M&S tän tokan kohdalla näissä ruoka jutuissa meen aika mututuntumalla ja fiilis pohjalla:wink
maisteluannokset on ollu meillä ihan ok vielä, kyllä ne annokset ajastaan kasvaa.

Voi harmi! Mulla kertoi yks kaveri et vauva oli pitänyt 1 kk tauon rinnasta. Oli sit pumpannut ylläpitääkseen maidontuotantoa ja sit yhtäkkiä napannut taas kiinni ja imetys jatkunut taas. Mut se vaatis ihan hurjaa viitseliäisyyttä. Voisko sen kääntää niin et sait imettää tän ajan ja se on parempi kuin ei lainkaan?
Minäkin oon pumppaillu pari kuukautta että maidontuotanto pysyisi yllä, mutten oikeen heru pumpulle. Ja ongelmana etten aina edes ehdi, kun mies käy vuorotöissä...
Olenkin koittanut ajatella, että hyvä että edes näin kauon sain imettää. Puolitoista kuukautta saatiin olla täysimetyksellä. Lämmöllä muistelen niitä aikoja :)

Mä en huomannut vaikutusta. Mun mielestä mitä enemmän poika kasvaa sen kauemmin on rinnalla. Toinen tissi heruttaa kun toisesta syödään.

Täällä mennään vielä täysimetyksellä! :) On ollut kyllä välillä aikamoista tuon pienen tissiposken kanssa ja nykyään syötöt on tosi nopeita kun maailma kiinnostaa niin paljon. Silloin tietty kun on nukahtamaisillaan niin syödään kyllä kunnolla, mutta tälleen päivällä nopeat huikat usein on se meidän juttu. Katsotaan mitä neuvolassa sanotaan parin viikon päästä, mutta 4 kk neuvolassa oltiin ainakin tosi imetysmyönteisiä ja kannustettiin jatkamaan täysimetyksellä, jes! :cool14

Minä taistelen edelleen tämän iltanukuttamisen kanssa. Kun tissin suuhun tyrkkää imee 3minuuttia ja nukahtaa vartiksi tai puoli tuntia. Heerää syö nukahtaa. Herää heti jos yritän siirtää nukkuvaa sänkyyn. Jossain vaiheessa lopulta onnistuu mutta on tää vaan uuvuttavaa. Nyt olen jo 45 minuuttia leikkinyt. Tekis mieli välillä jättää s kyl änkyyn huutamaan. Itkuun kyllä reagoin mutta tuommoiseen kummaan huutoon. :/ Neuvolassa sanottiin että saa unikouluttaa vasta 8kk.

Täällä ilmeisesti hampaat kiusaa (ei vielä tunnu läpi) ja imuote ehkä muuttunut. Nänneissä tuntuu kuin olis ekoja kertoja imettämässä, ja iltaa kohden jo alkaa "pelottamaan" seuraava imetys. Tänään myös vauva purrut ikenillään monta kertaa... :sad001 Esikoinen ei ollut näin oireileva. Toivottavasti ei kestä kauaa tämä...

Täälä on alettu hylkiin toista rintaa. Tosi kiva tilanne kun pullokaan ei kelpaa. Sen huomasin että imetysasento saattaa auttaa että huolisi myös tota toista rintaa eli vauva haluaa olla samalla kyljellä eli samassa asennossa aina kun syö. Oisko ideoita tai apuja?

Täälä on alettu hylkiin toista rintaa. Tosi kiva tilanne kun pullokaan ei kelpaa. Sen huomasin että imetysasento saattaa auttaa että huolisi myös tota toista rintaa eli vauva haluaa olla samalla kyljellä eli samassa asennossa aina kun syö. Oisko ideoita tai apuja?
Ootko koittanu imettää niin että vauvan jalat on ns kainalossa niin oli sillon suht samassa asennossa kun toisella tissillä normaalisti :)

ImageUploadedByVau Foorumi1459203415.109860.jpg

Tulipa mieleen jakaa yks vinkki:

Jos alkaa aivastuttaa, paina sormilla voimakkaasti kulmakarvojen välistä kohtaa. Kohta lakkaa aivastuttamasta!

On muuten sit pelastanut meillä lukemattoman määrän uneliaan vauvan imetystilanteita, kun aivastus ois herättänyt. :D

Mä kuulin joskus lapsena kaverilta vastaavan vinkin, että aivastustarve menee ohi kun puristaa pikkusormen päätä pinsettiotteella (onnistuu samallakin kädellä siis ja huomaamatta). En meinannu uskoo kaveria mut siitä asti oon kikkaa käyttäny aina tarvittaessa ja joka kerta toimii! Ellei sit oo aivastus jo liian pitkällä tuloillaan...

Havahduin tänään siihen että tässä muutaman päivän aikana imetyskerrat ovat vähentyneet ihan älyttömän paljon. Ehkä toi väheneminen alkoi jo viime viikolla kun rupesin tätä nukahtamisongelmaa ihan toden teolla purkamaan.

Mä täysimetän vieläkin. Nyt mietin milloinka aloitan kiinteät, matkaa ennen vai jälkeen. Ensi viikon torstaina reissuun ja sitten matkalla virallisesti tulee se 6 kk täyteen.

Jos ei oo kauheen pitkä reissu, alottaisin vasta sen jälkeen. Tai pitäisin taukoa. Me alotettiin 5,5 kk:n kohdalla ja jos ollaan lounasaikaan pois kotoa, jää maistelu välistä.

Takaisin