Imettäminen

Joku jossakin täällä ketjuissa mietti et näinköhän on maidon tulo loppumaisillaan, kun ei oo enää niin sitä tunnetta et maito nousi rintoihin.

Suurimmalla osasta vauvat syö jo kiinteitä+vettä siihen päälle. Eli ne ei tarvii enää niin paljoa sitä maitoa, mutta imeevät varmasti sen mitä niille on tarpeen. Naiset, ennenkaikkea luottakaa vielä omaan toimintakykyynne/kroppaanne niin se juuri vauvalle tarvittava maidontulo pysyy hyvin yllä vaikka sitä maidon nousun tunnetta ei enää niin olisikaan.

Itselläni oli tuossa jonkun aikaa niin että imettäessä ei enää tullu paljoo sitä tunnetta et maito nousis rintoihin, mut kas kummaa reissussa ollessa rupes maitoa tulee ku juuri synnyttäneellä :oops:
 
Kun hampaita oli tulossa poika oli tiheään yöllä rinnalla ja kun koulutettiin omaan sänkyyn ja hän söi vaan kerran yössä niin sänky lainehti maidosta vaikka välillä on olo että ei sinne enää mitään nouse. o_O :wink
 
Mä en kyllä yhtään innolla odota imetyksen vähentymistä. Ollaan nyt pian kolme viikkoa maisteltu soseita ja vähän sormiruokailtu, mutta ei ole vielä vaikuttanut mitenkään imetykseen. Viime viikolla oli kunnon tiheän imun kausi ja istuskeltiin taas sohvalla pitkiä pätkiä. :grin

Kuulostaa omaan korvaan aika hurjalta, että osa lopettaa tähän 6 kk kohtaan imetyksen kokonaan. :eek: Ei taitais onnistua ton pienen tissimiehen kanssa kun ei huoli pulloa eikä nokkamukistakaan suostu juomaan maitoa. Onhan tämä välillä ollut tosi rankkaa ja haastavaa, mutta en mä ole vielä valmis tästä luopumaan. :oops: Oma aika on tosi vähäistä kun ei kunnolla voi mihinkään lähteä ja yöt on tosi katkonaisia kun poju heräilee tunninkin välein. Mies on sanonut, että kyllä hän hoitaisi pojua enemmän, mutta hänellä ei ole taikatissejä, joilla voi auttaa kaikkia murheita. :rolleyes:
 
Joo voisin lopettaa mielellään imettämisen mutta kun se maito ei kelpaa mistään muusta kuin tissistä. Epäilijät ovat kokeilleet eivät saaneet syömään.
 
Ja lisäys tuonne aiempaan mainintaani, että on myös olemassa semmosiakin vauvoja jotka ei vaan malta olla rinnalla. On niin paljon muuta seurattavaa että ei malta olla tissillä/kiskoo tissiä nähdäkseen paremmin esim.mitä muut tekee. Ja äidillä vaan tulis sitä maitoa...:wacky:
 
Ja lisäys tuonne aiempaan mainintaani, että on myös olemassa semmosiakin vauvoja jotka ei vaan malta olla rinnalla. On niin paljon muuta seurattavaa että ei malta olla tissillä/kiskoo tissiä nähdäkseen paremmin esim.mitä muut tekee. Ja äidillä vaan tulis sitä maitoa...:wacky:
Minä kuuluin just tuohon kastiin meidän tytön kans. Maitoa olisi tullut, muttei tyttö malttanu keskittyä rinnalla oloon. Nykyisin ei oikein pulloruokintaankaan... Välillä pitää kävellessä antaa pullostakin.
 
Täällä alkaa olla pullo suositumpi kuin rinta, jee! Tosin tulee aika kalliiksi tuolla erityisäidinmaidonkorvikkeella, mutta helpottaa kyllä elämää huomattavasti. :Heartred
 
Mun mielestä tää ikä on juuri se kun niiden vauvojen pää pyörii ja pyörii siinä rinnalla. Tosi ärsyttävää välillä ja sitten oon yrittänyt imettää uudestaan tyyliin vartin päästä ja etsiä rauhallisemman paikan.
 
Joo meillä on nyt selkeästi alkanut muu maailma kiinnostamaan tissiä enemmän. Tämä on ehdottomasti eka tämmöinen vaihe kun tissi jää kakkoseksi! :D

Laskin eiliset imetyskerrat ja niitä oli 8. Tänään olen imettänyt kolmesti ja kello on yksi. Aikaisemmin imetin päivän aikana reippaasti yli kymmenen kertaa.
 
Meidän imetykset taisi olla nyt tässä. Viikkoja pelkkää yötissiä ja nyt kun vauva muutti omaan huoneeseen niin yötissit vaihtui pulloon lähes kokonaan. Aamulla tarjosin vielä tisdiä tytön herätessä, vaikean näköisenä lupsutteli hetken ja irrotti. Hain sit pullon niin maistui.
 
Mä imetän 8-10 kertaa päivässä. Laskin tuohon myös yön vaihtelevat imetyskerrat. Onneksi kertoja on vähemmän kuin ennen mutta saas nähdä väheneekö vielä ja koska. Kyllä tää poika on niin tissin perään. Vaatteitakin kun vaihdan ja katsoo mun tissejä alkaa iloinen pulputus. :wink
 
Onko joku lopettanut imettämisen kun vauva purrut? Kiinnostaa että mitäs sitten tapahtuu. Pumpataan ja jos ei suostu tuttipulloon tai kuinka kauan kestää oppia ja jos on vielä sellainen äiti että nukuttaa tissillä vauvansa niin kuinkas siinä sitten toimitaan? Vauva on nyt purrut kolme kertaa. Aina aamuöisin.

Viime yönä syötin jo tuon 10 kertaa. N. tunnin välein. En saanut nukahtamaan uudestaan millään muulla kuin rinnalla. Epäilen että hampaita tulossa taas. :/
 
Ennemmin rinnasta vieroittaminen kannattaa aloittaa sillä, että saa vauvan ensin syömään pullosta rinnan ohella. Ja sit muuttaa imetyskertoja pullokerroiksi...

Tissille nukahtaminen oli meillä pop, nykyään se on sit "unipullo".
 
Hepsuli:
Meillä tytöllä ei oo vielä hampaita, mut kovasti yrittää purra mua aina tissillä ollessa. Yleensä pureminen tulee siinä vaiheessa ku hää alkaa olla täys tai sitten ei muuten vaan huvita syöminen. Mä oon kyllä sanonu tytölle ihan topakasti että tuommonen touhu ei kyllä mulle sovi ja oon pääsääntöisesti lopettanu imettämisen siihen. Kyllä se on sitten seuraavalla kerralla Tissi taas maistunu ihan ilman puremisia.

Ja tuohon yöheräilemiseen voipi olla vaikka kuinkamonta eri syytä. Tuossa yks yö tyttö oli semmonen kitisijä vaikka oli saanu nassun täyteen evästä monesti ja oli röyhtäytetty jne niin päätin kokeilla pitkästä aikaa vatsallaan nukuttamista ja A vot! Siihen loppu kitinät silläkertaa.
 
Meillä oli kanssa eilen illalla sellanen kiehnäys ja kitinäkonsertti että lopulta en keksinyt muuta kun kääntää mahalleen. Niinhän se poika päästi piiiitkän pierun ja sammu kun saunalyhty :D. Meillä jossain vaiheessa yösyömiset väheni jo kolmeen kertaan, mutta nyt on taas palattu 2 tunnin välein syömiseen.. Huoh, äitiä vähän väsyttää aamuisin.
 
Meillakin herailtiin yolla paljon siinavaiheessa kun alkoi kaantyilemaan. Imetin sitten aina uudelleen uneen, joka alkoi kayda raskaaksi, kun tama vaihe tuntui jatkuvan ainakin kuukauden. Mua hieman ihmetytti tama, koska luin monestakin eri lahteesta, etta younet yleensa pitkittyy kun lahestytaan 6kk ikaa.
Sitten kokeilin, etta annan vaan tutin takaisin, enka syota ollenkaan, ja tama alkoikin toimia yllattavan nopeasti. Nyt nukkuu yolla hyvin klo 20-03, jolloin usein imetan, ja senkin jalkeen nukkuu viela aamukuuteen.
Luulen etta vauva heraili omaan liikkuvaisuuteensa, eika nalkaansa.
 
Mä annan rintaa, jos kelpaa. Joskus ei oo nälkäinen edes kun herää. Meillä maistellaan kiinteitä ruokia samaan aikaan, kun muukin perhe syö. Seitsemän aikaan yleensä herätään ja kahdeksalta aamupala.
 
Takaisin
Top