Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos epäilyttää pullon helppous ja tissi on lapselle kelvannu ja oppinu nii sit on Ainun Medela tuttiosa jonka pitäis olla samantyyppinen ku tissi eli vauva joutuu tekee ns töitä maitonsa eteen kuten tissilläki. En ole itse saanut testattua ku esikoinen pullosta suostunu juomaan.

Jos epäilyttää pullon helppous ja tissi on lapselle kelvannu ja oppinu nii sit on Ainun Medela tuttiosa jonka pitäis olla samantyyppinen ku tissi eli vauva joutuu tekee ns töitä maitonsa eteen kuten tissilläki. En ole itse saanut testattua ku esikoinen pullosta suostunu juomaan.
Ei toiminut meidän ahmatilla toi pullo. Hotki itsensä kipeäksi, kun omaa vahvan imun. En siis sanoisi, että tolla pullolla kovinkaan paljon hommia joutui tekemään. Mielestäni siinä melko suuri virtaus.

Meilläkin oli alussa Ainun medela pullo eniten käytössä. Siinä on tosi vahva virtaus ja poika imaisi sen tyhjäksi parissa minuutissa jonka jälkeen hänelle tuli paljon ilmavaivoja.

Samaa huomasin kuitenkin kun saatiin lahjaksi koliikkipullo, joten pullosta riippumatta paukuttelee yhtä paljon. Vaikka täysimetän nytten niin tykkään usein syöttää pullosta pumpattua maitoa. On myös kivaa että sukulaiset ja vieraat saavat syöttää. Käytän 3 eri pullomallia.

Missäs iässä tai vaiheessa pulloa kannattaa aikaisimmillaan kokeilla jos siihen ei oo muuta syytä kun se että isikin tykkäis syöttää vauvaa ja mä saisin välillä levättyä? Aventin manuaalipumpulla oon jo vähän rintoja helpotellu syöttöjen välissä, näyttäis sujuvan pumppauspuoli hyvin ja sillä pakettiin kuuluvalla Aventin pullolla voitais alotella kokeilu, muitakin pulloja löytyy. Pitäiskö vielä kuitenkin keskittyä imetyksen opetteluun kun vauva on vasta neljä päivää vanha ja nukahtelee tosiaan tissille?

Meillä on lifr factoryn lasiset pullot ja tykätään niiden tuttiosista niitä voi ostaa myös erikseen! Niissä on todella pieni reikä ja vaikka pullon kääntää ylösalaisin niin maitoa ei tipu kuin vasta ravistaessa. Tuttiosissa myös eri ikäisille lapsille omat tutit.

Joillakihan oli ollu myös streptokokkinäyte positiivinen? Mitenhän se antibioottitippa (plus ilmeisesti kuuri jatkuu vielä suun kautta?) vaikuttaa imetyshaaveisiin? Saako imettää? Antaako ne semmosen kuurin, josta ei vauvalle ole haittaa?

Minivöö meillä on ainakin syntymästä asti välillä pulloteltu ja välillä tissillä.. Meillä ei ainakaan oo tehny mitään hallaa imetykselle. Mutta taitaa tuokin olla tapauskohtaista..

Mitä mieltä olette kun tämä vauva nukkuu hyvin öisin ja itsestään herää ainoastaan kerran yössä syömään ja sitten taas nukkuu aamuun asti tyytyväisenä. Tänään esim suötiin 4 aamuyöstä ja herättiin puoli 9 aamulla syömään. Päivisin toki syö useammin n. 3 tunnin välein. Poika on melko iso sm. 4,6 kg ja 54,5 cm, on siis kova syömään kun nälkä tulee ja välit pysyy tosi rauhallisena. Poika huomenna viikon ikäinen. Kannattaako siis yöllä herätellä useammin kun ei itse herää kun sen kerran? Tuntuu jotenkin turhauttavalta herättää kun tosi uninen sillon eikä sitten mielellään tissilläkään ole kun kovasti alkaa raivoamaan kun herätellään kesken unien :(

En ole herätellyt minäkään vauvaa sairaalaan jälkeen. Siellä piti kun paino putosi niin paljon syntymäpainosta ja verensokeri oli heikko.

TIUKU Mulla todettiin streptokokki ennen synnytystä ja ehdin saamaan tiputukset ja joka aamuisen tabletin 3 vrk. Ei niitä kauemmin anneta.

MINIVÖÖ
Aluksi sairaalassa pojalle annettiin lisämaitoa tai mun omaa ruiskulla, mulle se ruisku oli tosi hankala ja sitten tuotiin pullo. Vauvalla pitää vain ennen sitä olla hyvä imuote rinnasta, niin mulle sanottiin. Ihan järkeen käyvää. Muuten voi oppia pullon helppouteen.

Joillakihan oli ollu myös streptokokkinäyte positiivinen? Mitenhän se antibioottitippa (plus ilmeisesti kuuri jatkuu vielä suun kautta?) vaikuttaa imetyshaaveisiin? Saako imettää? Antaako ne semmosen kuurin, josta ei vauvalle ole haittaa?
Tiputus synnytyksen aikana ja thats it. Ei jatkunut kuurina, ja ei estettä imetykselle.

Meillä on lifr factoryn lasiset pullot ja tykätään niiden tuttiosista niitä voi ostaa myös erikseen! Niissä on todella pieni reikä ja vaikka pullon kääntää ylösalaisin niin maitoa ei tipu kuin vasta ravistaessa. Tuttiosissa myös eri ikäisille lapsille omat tutit.
Täytyykin kokeilla noita taas, kun alan pikkuhiljaa vähentämään sakeuttajan määrää maidossa, jotta päästäis pian taas vaan pelkkään korvikkeeseen. Muistaakseni poika sai noillakin paljon ilmaa vatsaan, mutta milläpä pullolla sitä ei menisi. Yhtään en kyllä muista kuinka sai hotkittua tuolla tuttiosalla.. Nyt tosiaan 4 eri pulloa kokeiltu ja joku roti saatu hotkimiseen noilla mamin koliikkipulloilla ja sakeuttajalla. Niin ja monesti ruokailu täytyy keskeyttää heti muutaman imun jälkeen ja tarjota tutti hetkeksi imemisvimmaa tyynnyttämään. Toi sakeuttaja vaan on tehnyt kakasta aika kummallista, ja sitä muuten tulee usein.

Meillä käytetään myös sakeuttajaa ja noita tuttiosia mistä kerroin. Huomannut vain että korvike satsin jälkeen tulee aina kakat. Koostumuksessa ei mun mielestä mitään outoa. Annan vain iltaisin korviketta.

En ikinä herättäisi nukkuvaa vauvaa, jos ei todella ole lääketieteellistä syytä esim. keskosuuden takia. Ei se muuta kuin oppii heräämään yöllä ja se on suurin lahja, jos on öisin nukkuvan vauvan saanut.. Tankkausta illalla ja jos vauva kasvaa, niin ei muuta kuin unta palloon ja myötätuntoinen ilme 90% muita äitejä kohtaan. :D

Meillä kans poika vetelee hyvin sikeitä yöllä. Pari kertaa heräilee syömään ja sit jatkaa taas unia. Ja hyvin on paino nousussa. Kotikäynnin punnituksessa oltiin jo ylitetty syntymäpaino mallikelpoisesti.

En ikinä herättäisi nukkuvaa vauvaa, jos ei todella ole lääketieteellistä syytä esim. keskosuuden takia. Ei se muuta kuin oppii heräämään yöllä ja se on suurin lahja, jos on öisin nukkuvan vauvan saanut.. Tankkausta illalla ja jos vauva kasvaa, niin ei muuta kuin unta palloon ja myötätuntoinen ilme 90% muita äitejä kohtaan. :D
Sama! Meillä poika nukkui toissayönä klo 23-04 ja hallelujah!! Ei todellakaan käynyt mielessä herättää. [emoji1] Luulin jo, että tästä alkoi autuus, mutta urpo luulin väärin..

Moomi, meilläkin herätään vaan kerran yössä ja juurikin tuohon 4-5 aikaan, seuraavaksi ysin maissa. Ei olis tullut mieleeni herättää :) joten nautitaan unista!

Minivöö, meilläkin syötetty syntymästä asti rintamaitoa pullosta. Annan melkein joka ilta myös pullosta pumpattua maitoa eikä se ole mitenkään häirinnyt imetystä. Kiva, kun saa isi ja muutkin välillä syöttää :)

Noniin, hyvä kuulla mielipiteitä teiltä muiltakin :) tokihan on todella mahtavaa kun saa kuuttakin tuntia nukkua putkeen. Jäi vaan tuo herättely mieleen sairaalasta kun siellä piti herätellä aluksi 3 tunnin välein kun paino tippui sen verran paljon alkuun. Lähti sitten kuitenkin taas hyvin nousuun eli nään kyllä itekin täysin turhakis herätellä kesken unien :) tiistaina tulee neuvolatäti käymään niin näkee taas painon :3

Suunnittelen että alan öisin antamaan korviketta ja muuten rintaa. Yöllä siitä imetyksestä ei vaan tuu yhtään mitään. Vauva huutaa, minä huudan, mies herää, minä itken ja kukaan ei hymyile. Tietty jos maidontulo lisääntyis jollakin ihmeen konstilla ja vauva pysyis hereillä ruokinta-aikaan niin ne yösyötkin olis miellyttävämpiä. Annan jo rinnan päälle usein korviketta kun maitoa ei vaan tuu tarpeeksi :(

Ei oo nämä vinkit täällä auttanut sinua? Mikset voisi antaa korviketta, mutta anna ensin tissiä ja vasta lisäksi korviketta niin tissi pysyy ykkösenä.

Takaisin