Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo varsinkin äidinmaito sulaa nopeasti näillä pienillä.. Esim meillä ihan vissi ero kun päästiin pulloista eroon.. Nyt herätään 2h välein tai useammin ja kahdesti päivässä semmonen suurempi tankkaus :) tosi viime yönä just katoin että poika on pika syömäri kun vetää 10 minuutissa kummankin rinnan

Toisen kerran rintatulehdus :/ Onneks hyvin pumpulla sain noin 60 ml tyhjennettyä ja poika söi vielä siihen päälle. Toivottavasti menis ohi näillä, en millään haluis antibioottikuuria...

mä en muista koskaan kattoo kelloo et kauan tällä kestää rinnalla, mut semmoinen fiilis että tässä ollaan taas oltu hyvin pitkään. :D muutenkaan ei tuu katottua kelloo päivän aikana,

Vius mullakin vaikeuksia muistaa katsoa kelloa :D jostain syystä viime yönä satuin katsomaan sitten..

Yöllä olis parempi mieli jos ei kattos kelloa.... 1h on aika vakio valveillaoloaika, siis tissi+kakka+vaipanvaihto+tissi

Onkohan imuote väärä tai onko muilla samaa ongelmaa? Poika tunkee naamansa niin kiinni tissiin ettei hänelle jää hengitysrakoa. Sitten vähä väliä nyitään pää taakse, otetaan happea ja taas naama tissiin ja imetään nii kauan kunnes on taas hengitettävä. Painankin yleensä sormella rintaani lyttyyn nenän kohdalta jotta pienelle jää hengitysrako. Tätä tapahtuu oikealla tissillä ollessa, muutenki oikealle rinnalle hakeutuminen on vaikeampaa meille molemmille.

Mulla sanottiin sairaalassa että ihan normaalia että vähän joutuu painamaan kevyesti että jää ilmarako lapselle.. Mullakin on isot rinnat.. Ennen imetystä oli jo DD ja nyt taitaa olla kokoa tai kahta suurempi kun levisi vähän tuo koko kun päästiin täysimetykselle..

Että mua ahdistaa tää koko imetys... Toisaalta haluan ihan kauheesti että onnistuisimme. Maitoa tulee mielestäni mukavasti, ja luulen että sillä pärjättäisiin jos vain vauva suostuisi syömään rinnalta. Unissaan lutkuttaisi tissiä tuntitolkulla, mutta skarppina hereillä ensin ahmaisee suuhunsa ja tämän jälkeen törkeä raivari eikä suostu yhteistyöhön ja sylkee tissiä ulos ja huutaa kunnes saa pullon... Huoh. Oon täs tilantees yrittänyt kaikinpäin imettää ja seisaalta ja maaten ja pimeässä ja ihan kaikki mitä vaan neuvottu, mut ei onnistu... Mielellään pullosta antaisin omaa maitoani mutta sitä en saa pumppuun millään. Yöt tyttö onkin sitten tissi suussa että saisin jotenkin ylläpidettyä maidontuotantoa ja käytän kaikkia apuvalmisteita mitä vaan voi käyttää...

Toisaalta pullosta antaminen on helpottavaa. Imetys kuormittaa koko perhettä... Isommat lapset huusivat viimeksi tänään että vauva pilannut heidän elämän ja että äitillä ei koskaan oo aikaa enää... Niin. Vauva on tissillä kaikki "hereilläolo' ajan eli lähes koko päivän, tai/ja yritän suostutella tissille... En myöskään voi lähteä kotoa mihinkään koska huutaa jos ei saa tissiä. Mitään aikoja en voi sopia. Tai voin jos annan korviketta. Mutta imettämällä olisin kotona varmaan sen 6kk. Ja siis se aika. Ei todella ole tehokasta 10min imua vaan tyttö on aina tunteja kerrallaan... Omaa aikaa saan vuorokaudessa ehkä maks tunnin jonka käytän suihkuun ja siivoamiseen. Syön vauva kiinni tississä. Kenenkään muun syli ei kelpaa kun mun. Ja lista on loputon...

Oon niin kahden vaiheilla. Toisaalta olen hirveän murheellinen jos epäonnistun, mutta toisaalta se helpottaa asioita.

Mitä mä teen?

Caarina tossa tilanteessa sun pitää ajatella myös sitä omaa henkistä jaksamista! Vaikka harmittaa jos ei onnistu niin onko kuitenkaan sekään hyvä että on henkisesti piipussa stressin takia?
Toisaalta tulee mieleen kun meillä on tota samaa myös.. Vauva hamuaa tissille ja sit kuitenkin alkaa huutaa kun saa tissin suuhun.. Meillä siihen auttaa tutti. Vauvalla on kova tarve imeä mut sit tissistä tulee maitoa eikä toinen halua syödä..

Ja joka tapauksessa teet niin kuin parhaaksi näet. Et voi oikein muutakaan. Mullakin oli vähän tota että yrittääkö edes päästä täysimetykselle vai ei ja terkka käski ottaa jonkun takarajan että jos siihen mennessä ei siihen pääse niin sitten ei edes enää yritä ettei tosiaan oo ihan stressaantunut jatkuvasti. Se stressi tekee paljon lommoa kuitenkin omaan jaksamiseen..

Caarina, tää voi nyt olla ihan idioottimainen ehdotus, mutta voisikohan sulla auttaa rintakumi? Vaikka ei ookaan ilmeisesti ongelmana ettei vauva saisi otetta mutta muuten kuulosti niin samanlaiselta kun meillä jos yritän ilman kumia kun vauva on kunnolla hereillä, unisena imuttelee kiltisti suoraan rinnastakin mutta hereillä haukkaa ja sylkee pois ja kitisee niin kauan että laitan apuvälinettä väliin :D

Mutta muuten eihän siitä vauvasta huonompaa ihmistä kasva vaikka lopettaisitkin imettämisen, vaan päinvastoin jos sillä saa koko perheen pysymään järjissään :)

Caarina, onpa kurja tilanne sulla! Mutta tosiaan, omaa jaksamistakin kannattaa ajatella. Ja loppujen lopuksi eihän sitä ole niin väliä muulla, kuin sillä että lapsi tulee ruokittua, oli tapa mikä tahansa.
Sitä taitaa vaan itse luoda itselleen aina ne kovimmat paineet. Eikä tietty auta, jos muu perhe ei tue imetyksen kanssa.

Mietin ihan samaa kuin viikku, jos et oo jo kokeillut niin kokeile rintakumia. Maalaisjärjellä ajateltuna se vois olla välimuoto rinnan ja pullon välillä ja auttaisi ainakin tottumaan siihen rintaankin. Maito ei varmaan tuu ihan niin suihkuamalla kumin kanssa, meillä ainakin paljaasta rinnasta vauva nostelee vähän väliä päätään ja ottaa taukoa kun tulee maito helpommin kuin kumin kanssa.

meillä on käynny nyt niin pojan kanssa että synnäriltä lähdettyä ensin imetys onnistui vain nojatuolissa mutta nyt pelkästään sängyssä makoillessa. ei kelpaa tissi jos en makoile hänen kanssaan :)

ja vaikka tarjoan kummatki tissit ja hän tyytyväisenä ne imuttaa "tyhjäksi" niin varsinki päivisin tarvitaan vielä kyytipojaks korviketta? ihmettelen miten paljon melkein 3viikkoseen ihmiseen mahtuu nestettä :D

nyt vielä se pelko että onkohan alkava rintatulehdus, maitoa tulee kyllä eikä rinta ole kipeä paitsi nänni kun välillä sälli muuttaa imuotettaan niin vähän rikki nänninpää (onneks on lanoliini), mutta nyt pari päivää jo ollu 38 asteen kuume mutta mitään flunssan oireita ei ole :/

Onsku, meillä sama juttu. Sairaalassa imetin nojatuolissa yms. Kotona vain sängyssä kyljellään onnistuu imetys. Imetystyynyn kans sohvalla pariin otteeseen onnistunut, mutta kovin vaikealta tuntuu. Tuntuu ettei minä eikä vauva saa hyvää asentoa. Turhauttaa hieman ku tuntuu ettei minnekkään voi lähteä, kun vaan maaten imettää :sad001 Ois niin helpottavaa, että vois istualleen myös imettää.

Onko sulla caarina kantoliinaa tai -reppua? Esikoisen kanssa auttoi kovasti, niin sai helpommin tehtyä asioita. Repussa myös imetin. Oletko kysynyt apua imetyksen tuesta? Mites pumppaaminen käsin?
Niin tai näin, voit kuitenkin olla ylpeä, että vauva on saanut arvokasta äidinmaitoa!

meillä on käynny nyt niin pojan kanssa että synnäriltä lähdettyä ensin imetys onnistui vain nojatuolissa mutta nyt pelkästään sängyssä makoillessa. ei kelpaa tissi jos en makoile hänen kanssaan :)

ja vaikka tarjoan kummatki tissit ja hän tyytyväisenä ne imuttaa "tyhjäksi" niin varsinki päivisin tarvitaan vielä kyytipojaks korviketta? ihmettelen miten paljon melkein 3viikkoseen ihmiseen mahtuu nestettä :D

nyt vielä se pelko että onkohan alkava rintatulehdus, maitoa tulee kyllä eikä rinta ole kipeä paitsi nänni kun välillä sälli muuttaa imuotettaan niin vähän rikki nänninpää (onneks on lanoliini), mutta nyt pari päivää jo ollu 38 asteen kuume mutta mitään flunssan oireita ei ole :/

Tissiä voi vaihtaa vaikka kuinka monta kertaa. Maitoa muodostuu koko ajan, eli ei ne jää "tyhjäksi".

Esikoinen oli imetyksen suhteen rajoittunut vain vaaka asentoon. Vaikeutti kieltämättä esim. matkustamista. Kaikki kokeiltiin. Pullosta sittten annoin pumpattua reissuilla. Korviketta ei huolinut. Tämö tyttö ottaa tissuä missä asennossa vain, ihanaa! Nyt olen jo imettänyt autossa, hoplopissa ja kaupassa. Mahtavaa!

Mie en sit taas osaa imettää kyljellään.. Kerran olen onnistunut imettämään oikean rinnan kyljellä maaten mut muuten menee kyllä istuen selkä suorana tai takakenossa. Vaikeuttaa ainakin omaa jaksamista kun menee nopeasti hartiat jumiin varsinkin öisin kun ottaa herkästi hartiat kylmää..

Sulla fuji pitäis olla joku poncho tai hartiaviltti. Meidän vauva imee joka asennossa, kun on niin ahne, mutta itelle jotkut asennot aiheuttaa enemmän kipua, ku en osaa asetella vauvaa välttämättä kunnolla. Neuvolasta saa kyllä hyvää opastusta imuotteeseen. Varsinkin jos erikseen varaa ajan, ni ne yleensä ottaa jonkun joka on perehtynyt asiaan. Kannattaa surutta varailla sinne näitäkin aikoja, saa vähän lisäohjelmaa arkeen :D minä odotan kuin kuuta nousevaa näitä kaikkia menoja.

Takaisin