Imettäjät

Mulla rupes tänä aamuna tissit vuotamaan ihan solkenaan, vaikka ei olleet edes pinkeenä. Koskaan ei tartte liivinsuojuksia, mut tänään kun istuin keittiössä vauva sylissä niin rupesin ihmettelemään et miks mun jalalla on jotain märkää. Sit kun tunnustelin paitaa niin se oli ihan litimärkä tissien kohdalta (joillekin varmaan tuttua :D). Vuoto loppui siihen ja nyt on ollut taas normaalia. Olikohan vauva painanut rintoihin vai oisko joku suklaakakun syönti aiheuttanut moisen :D
 
Mulla pitää yöllä laittaa toisen tissin alle harso kun imetän, muuten vauvan yöpuku kastuu ku tissi vuotaa.. ja on pakko pitää liivinsuojia päivällä, muuten olis aina paita märkänä.. ihan toisenlaista maidontuotanto nyt kuin esikoisen aikana.
 
Minähän nukun rintsikoissa/imetystopissa liivinsuojien kanssa. Ilman ei pysty olla yhtään kun vuotaa itseksee vieläkin ja leporinta heruu lähes poikkeuksetta kun toisesta syöttää.
 
mulla on ruvennut nyt falskaamaan myös leporinta imetyksessä. ..varsinkin jos käsi on rinnan päällä :D
 
Täällä vauvalle on tullut erittäin rasittava tapa tissillä ollessaan. Hän puree ikenillään voimakkaasti mun nänniä välillä vetäen nänniä. 'Pureskelu' voi osua myös nännin ympärille. Mulla on nännit nyt arat tästä johtuen ja jopa suututtaa koko imetystouhu. Miksi vauva noin tekee? Maidon pitäisi kyllä riittää kun väliin edelleen ihan suihkuaa! Pureeko kenenkään muun vauvat? Mites muilla sujuu imetys? Onko joku jo vähentänyt?
 
Kutittaako ikeniä? Meillä ei olla vielä noin tehty eikä järskäytelty vielä. Kannattaa kokeilla jos ottaa tissin pois suusta kun järskäyttää niin ehkä havahtuu ettei niin kannata tehdä.
Imetys sujuu mainiosti ja luovutan vieläkin maitoa kun järkevässä määrin vielä tulee. Pitäisi alkaa pikku hiljaa vähentää imetystä ja lisätä kiinteitä kun reilun kolmen kuukauden päästä isä jää pojan kanssa kotiin ja minä palaan töihin niin ei ihan shokkina tule montaa uutta asiaa. No onneksi on tässä kesä aikaa vielä.
 
Meillä tekee Mirri välillä tuota samaa. Joskus tuntuu että oikein kattoo kuinka pitkälle nänni venyy, oon silloin kyllä laittanut sitten stopin tarjoilulle, ja kokeillu hetkeä myöhemmin uudestaan.
Täälläkin imetys sujuu varsin mukavasti, aattelin jatkaa täysimetyksellä ainakin sinne 5kk ikään vaikka nyt vois antaa jo maistella soseita. Oon vaan laiska, ja on toukokuussa paljon reissuja tulossa niin hoidetaan ne ensin alta pois.
 
Mun on pitäny aiemmin kirjottaakin mutta en oo kerrenny :D

Meillä on imetys vähentynyt nyt radikaalisti. 4kk sujui täysimetyksellä mutta sitten multa ei enää herunut maitoa pumpulle, joten sai korviketta ne ajat kun kävin töissä. En tiedä johtuko sitten tästä (korvike vissiin vauvan mielestä parempaa?? :D tai sitten vaan liian hidas tissi) mutta pian rupesi vaatimaan pullon myös aamulla, sitten päivällä ja nykyään on tissillä enää ilta ja yösyönnit.

Pari viikkoa koitin sitkeesti vaan tyrkyttää tissiä, mutta aina vauva hermostu ihan totaalisesti ja rauhoittui heti kun sai pullon. Edelleen tarjoilen tissiä mutta en jää 'taistelemaan' kun ei kelpaa vaan sitten ihan suosiolla annan korviketta.
 
Täällä tissillä ollaan monta kertaa päivässä, pari kertaa päivässä saa soseita, tyttö 5kk.

Tytön syntyessä annettiin pullosta omaa pumpattua maitoa, lisämaitona, sillon tällöin, mutta sitten lopetettiin ku oma maito riitti. Pullosta antaminen jäi myös. Ja nyt harmittaa! On parin viikon aikana yritetty pumpattua maitoa pullosta, mutta tyttö ei ala siitä syömään. Kielellä vaan pyörittelee pulloa ja ei ala imemään, ja lopuksi tulee itku ku nälkä yltyy kovaksi. Isi ja mummo on koittanu antaa. Aventin ja mamin pulloja kokeiltu.

Onko muilla kokemusta? Joku muu pullo?
En siis voi illaksi tms lähteä mihinkää, kun neiti suostu pullosta syömään :angelic:
 
Pulloruokinta on jäänyt meilläkin vähemmälle. Parina iltana käytiin ulkona ja ensin on kieltäytynyt hoitajan antamasta pullosta syömästä mutta lopulta syönyt nälkäänsä kuitenkin. Onhan käytössä isompireikäiset pullotutit? Mamilla ns. newborn tuttiosa on nro 1 ja isompireikäinen nro 2.
Ei kelvannut eilen pullo kun koetettiin antaa eli olisi pitänyt kuitenkin välillä antaa pulloa nyt on tainnut oppia liiaksi tissin päälle. Hörppyyttäminen tietty yksi vaihtoehto ja myöhemmin nokkamuki kun taidot riittää.
 
Juu ostettiin isompi reikäsemmät tutit, mutta sama meno jatku! Yleensä syö aamuyöstä kertaalleen, mutta jos itse viihteelle lähtis niin tietenki just sillon syö useemmin. Tuntuu, että ois helpoin ku pullosta söis yöllä, entä sitten hörpyyttäminen. Mutta niitä varmaa seuraavaksi kokeillaan, vielä koitetaan kuitenki pullolle opettaa :rolleyes:
 
Eilinen testi saattoi kyllä epäonnistua kun äiti eli tissi eli ruoka oli näköetäisyydellä eli entäpä jos kokeilee lähteä vaikka toiseen huoneeseen, ulos siksi aikaa tai jonnekin lähelle jos hätä tulee ja antaa isän tai jonkun muun tarjota pulloa? Voi olla että ensin kieltäytyy mutta juo kuitenkin kun huomaa ettei äiti ole paikalla.
 
Niimpä, oon kyllä tainnu olla samassa huoneessa, vaikkakaan en vieressä. Sitäpä siis seuraavaksi kokeileen!
 
imetetän edelleen lapsentahtisesti, lisäksi lapsi sekasyö pari kertaa päivässä; siis joko syö omasta kädestä esim kurkkutikkua tai syö vanhemman täyttämästä lusikasta sosetta, siis itse vie myös lusikan suuhun. Oisin voinu täysimettää pidempäänkin, mut vauvalla heräsi halu syödä itse, niin aloitettiin. Pullosta saa harvemmin kun en heru nykyään just yhtään.
 
Kutittaako ikeniä? Meillä ei olla vielä noin tehty eikä järskäytelty vielä. Kannattaa kokeilla jos ottaa tissin pois suusta kun järskäyttää niin ehkä havahtuu ettei niin kannata tehdä.
Imetys sujuu mainiosti ja luovutan vieläkin maitoa kun järkevässä määrin vielä tulee. Pitäisi alkaa pikku hiljaa vähentää imetystä ja lisätä kiinteitä kun reilun kolmen kuukauden päästä isä jää pojan kanssa kotiin ja minä palaan töihin niin ei ihan shokkina tule montaa uutta asiaa. No onneksi on tässä kesä aikaa vielä.

Todennäkösesti kutittaa kun kokoajan on suussa oltava jotain... :/
 
Meillä harrastetaan tuota puremista aina silloin tällöin, ei kuitenkaan joka syötöllä eikä koko ajan. Veikkaisin kans tuota ikenien kutiamista vaikkei hampaita vielä näykään.

Meillä mennään kans lapsentahtisella imetyksellä ja viikon sisään jonkun kolme kertaa on maistellut lusikan kärjestä bataattia. Meillä ei oo mikään kiire maistatuksilla, joten ens viikolla uutta makua sit kehiin.

Pullo ei kelpaa myöskään meidän pojalle, eikä tutti. Useampaan kertaan on yritetty ja varmaan viel tarjotaan. Katotaan kuin käy! Vaikka tää tietysti sitoo, niin toisaalta oon kauheen onnellinen, että imetys lopulta meno näin hyvin, kun alkuun oli niin kipeetä, että pelkäsin ettei onnistu ollenkaan!
 
Minä imetän lapsentahtisesti, hyvin sujuu ja maitoa riittää.. odotan kauhulla sitä aikaa kun vauva alkaa purra nänniä, toistaiseksi on jättänyt rauhaan.. täysimetyksellä on vielä, parin viikon päästä on 5kk neuvola, varmaan ainakin sinne asti näin.
 
Tyttö on nyt 5kk ja imetän edelleen. Meillä ei myöskään ota pulloa tai tuttia. Soseita syö noin 2-3 jääpalaa päivässä, aloitettiin soseet 4kk iässä. Rauhallinen tahti siis! Mietityttää tuo töihinpaluu elokuussa...tyttö pitäis saada juomaan pullosta! Äitini hoitaa tyttöä, ei olla siis hoitoon viemässä.
 
Tyttö on nyt 5kk ja imetän edelleen. Meillä ei myöskään ota pulloa tai tuttia. Soseita syö noin 2-3 jääpalaa päivässä, aloitettiin soseet 4kk iässä. Rauhallinen tahti siis! Mietityttää tuo töihinpaluu elokuussa...tyttö pitäis saada juomaan pullosta! Äitini hoitaa tyttöä, ei olla siis hoitoon viemässä.

Pillimuki? Ottaako pulloa jos itse et ole paikalla? Toiset vauvat ei huoli jos äiti ja tissit saatavilla
 
Meillä ekat oliko 2kk sai (turhaan) korviketta pullosta, mut nyttemmin ei kelpaa tuttipullo enää laisinkaan.
 
Takaisin
Top