Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alkaa pikkuhiljaa parantamaan tuo kipeä rinta, on siis juurikin haljennut nänni ja bepanthenia olen laittanut ja pumppaillut välillä. Ei satu enää niin paljon imetys, jossain vaiheessa itkin kun vauva alkoi imeä oikeasta rinnasta, ja kun aloin välttämään oikeasta rinnasta imetystä niin vaivahan paheni kun maito pakkaantu.. Sain onneksi sen uuden rintapumpun, sai sillä tyhjentää rintaa pahimpien kipujen aikana.. medela harmony nyt siis käytössä ja mielestäni on hyvä hankinta.

Onko kellään muulla (imetyksestä johtuvaa, hormonaalista) ummetusta? Mulla on ihan kamala ummetus, enkä oikein vielä ole keksinyt miten sen saisi siedettäväksi.. On tämä vaan todella kamalaa, tuntuu ettei pysty nauttimaan niistä ilon asioista kun elimistö ihan tukossa. Paremmaksi meni kun oli hetken aikaa laxoberon käytössä, mutta kun sitäkään ei saisi jatkuvasti käyttää... Imetystä en nyt (vielä) tämän takia haluaisi lopettaa kun se muuten sujuu...

Mulla on jonkin asteista, mut eikö melkein kaikki ummetus oo hoidettavissa runsaalla veden juonnilla, kuiduilla, liikunnalla, luumulla. Imetyksen lopetus ei oo vaihtoehto ;D
Ite huomaa vaan kun ei muista juoda tarpeeks, ni alkaa tulla kaikenmoista kiusaa. Jos aikuinen tarvii 2litraa päivässä nesteitä ja imettävä litran enemmän, niin jos juo puolet vähemmän niin eihän sinne paksusuoleen asti riitä tipan tippaa nestettä ja uloste menee kovaks. Eikö imetys ota oman nestemäärän minkä se vaatii ja loput jää oman elimistön tarpeisiin

Ai kamala ku tissit vuotaa! Muutamana aamuna oon heränny maitolammikosta. Näin päivälläki jos on pari tuntia imettömättä on paita märkä... huoh...

Neuvolan täti neuvoi muuten että jos vauvalla ei meinaa kakka tulla niin äidin kannattaa silloinkin syödä luumuja ja magnesiumia (oksidia) ja ainakin meillä toimi jo tuo luumusose..

Aloin syömään magnesiumia jotain vajaa 2 vkoa sitten. Se kyllä auttaa tytön vatsaan, kakkaa tulee useammin. Olin pari päivää ottamatta magnesiumia ja tyttö ei kakannut silloin ollenkaan..punnasi vain! Sattumaa?

Caarina Joo mie en kans ymmärrä ja en halua anoppia tänne ku viimeks ku se täällä oli (eikä mies ollu paikalla) niin anoppi juoksee poika sylissä ympäri kämppää vaikka mun piti antaa lääkkeet ja ottaa rinnalle.. Siis mitä vittua oikeasti.. Sanoinkin nyt sit miehelle etten halua anoppi tänne ellei mies oo kotona ns mun tukena ku ei anoppi ymmärrä noita pojan itkuja yhtään..

Voiko stressi olla syy maidon vähenemiseen? Musta tuntuu että nää viime viikkojen sairastelut yms on nyt tehnyt tehtävänsä ja multa ei tuu enään paljoa maitoa. Mieti et lopetanko nyt vai onko vielä toivoa saada maitoa tulemaan enemmän

Stressi käsittääkseni vaikuttaa maidon tuloon, mutta samalla lailla rentoutumisen pitäis sitä lisätä. Tiheän imun kausina taas voi tuntua, että vauva syö tyhjää rintaa ja on levoton rinnalla. Tuolloin vauva juuri tilaa lisää maitoa!

Kannattaa kysellä apteekista Pegorionia tai vastaavaa vatsan toiminnan tueksi. Muistaakseni sai ottaa vapaasti raskauden aikana, mutta kannattaa varmistaa vielä apteekista.

Caarina; jos vielä kaipaat sitä imetysapulaitetta, niin mä voin lähettää omani postikuluja (6€?) vastaan kun ei sit tarvitukaan itse enkä usko et tarvetta enää tulee. Laita vaikka viesti jos kiinnostaa.

Mulla tuli maailmaa avartava ajatus :D ..jokseenkin varmaan epäkorrekti, mutta pistääpä miettimään.
Noh. Monestihan kuulee että joku vauva lopetti itse rinnan syömisen 3kk iässä. Nämä esimerkkivauvat ovat olleet varmaan osittaisimetyksellä, sillä ovat valinneet helpomman ratkaisun. Mutta oisko mahdollista että semmonen vauva joka ei ole tuttipulloa nähnytkään, päättäis lopettaa rintaruokailun? No ei ole, kun ei sillä ole tiedossa mitään muutakaan vaihtoehtoa. Tän perusteella voi siis miettiä että lopettaako vauva itse rintaruokailun vai onko se äidin tulkinnan virhe.
Tämähän tuli mieleen, kun meidän herra nyt on kahtena päivänä päättänyt ettei hän syö rintaa olohuoneessa vaan haluaa sängylle imemään makuultaan :D hirvee rintaraivari siihen asti kunnes mennään sängylle.

Meillä aika tarkkaan 3kk iässä tais alkaa tiheä imu. Huomenna 3kk. Tänään a raivottu tai b asuttu rinnalla.

Meillä poika kans tälläi illalla oikeen asuu rinnalla.. Välillä pakko ottaa poika irti rinnasta kun sattuu ihan. Jotenkin sen jälkeen kun poika on alkanu kuolaamaan niin on mun mielestä ruvennu sattumaan ajoittain..

Hui kun hurja aatelka että viikko tästä eteenpäin ni veljensä alkoi maistella jo soseita :o 3,5kk sai ekat maistiaiset kun uupunut äiti halus helpotusta refluksiin ja jatkuviin imetyksiin. Nyt mennään ehdottomasti pidempään pelkällä tissillä :) onko muilla ajatuksia millon soseita vai onko sormiruokailu lähempänä sydäntä?

Meillä ajatuksena, että makuihin tutustutaan joustavasti 4kk eteenpäin niin, että maito pääasiallinen ruoka. Katotaan mitä se sit tulee tarkoittamaan! Mutta tuntuu, että se on jo ihan pian, vaikka onhan siihen 1,5 kk aikaa!

Kyllä me mennään lähemmäs 6kk ennen kuin aloitetaan kiinteitä. Katsotaan miten valmiudet kehittyy :) ja sormiruokailua varmasti pääosin, ehkä vähän soseita/puuroa välillä. Mun mielestä kiinteillä ei ole mikään kiire :)

Takaisin