puapru
Kommentoinnin ninja
Mä en halua haastaa riitaa, jokaisella on totta kai oikeus valita osallistuuko seuloihin ja muihin raskauteen liittyviin seurantoihin, Mutta minun korvaan kuulostaa hassulta vedota siihen, ettei niitä seuloja ole ennenkään tehty. Kuinka moni olisi valmis synnyttämään kotona, ilman ammattitaitoista apua, vain koska näin on ennenkin tehty? En minä ainakaan, kun tiedän että apua on saatavilla.
Isbethillä hyviä pointteja kaikkinensa, itsekin samojen mietteiden kanssa olen paininut. Itse vaan koen, että jos on mahdollista saada valmistautua mahdollisesti vammaisen lapsen tuloon, käytän mahdollisuuden hyödykseni. Ja tiedän senkin että seulonnat eivät anna absoluuttista tulosta, jotain voi sattua synnytyksessä ja on kehitysvammoja jotka tulevat esiin vasta neljästä ikävuodesta eteenpäin. Voi sattua onnettomuus ja lapsi vammautua sitä kautta, näitähän on loputtomasti. Silti halusin osallistua seulontoihin jo alkuraskaudessa, ja rakenneultraan osallistutaan ihan ehdottomasti!
Isbethillä hyviä pointteja kaikkinensa, itsekin samojen mietteiden kanssa olen paininut. Itse vaan koen, että jos on mahdollista saada valmistautua mahdollisesti vammaisen lapsen tuloon, käytän mahdollisuuden hyödykseni. Ja tiedän senkin että seulonnat eivät anna absoluuttista tulosta, jotain voi sattua synnytyksessä ja on kehitysvammoja jotka tulevat esiin vasta neljästä ikävuodesta eteenpäin. Voi sattua onnettomuus ja lapsi vammautua sitä kautta, näitähän on loputtomasti. Silti halusin osallistua seulontoihin jo alkuraskaudessa, ja rakenneultraan osallistutaan ihan ehdottomasti!
. Jokainen potku on ihmeellistä ja nautin tästä enemmän kuin nuorena, ehkä juuri siksi, että elämä on opettanut mitä voi olla huonompina aikoina ja mitä elämä voi olla parhaimmillaan.