Susanna: Ihan huippu toi kälyn vinkki!

Ihania tulevia ultrahetkiä teille ja jaksamista tunnemyrskyjen kanssa! Itelläni meni raskausaika kivasti, mutta synnytyksen jälkeenkin olikin useampi viikko ihan hirmuista itkurallia. Mutta näin neljää kk lähennellessä alkaa olla asiat ihan kivasti :) Tota näön huononemista en muuten tiennytkään, ihan hyvä tietää, ettei ryntää ostoksille!
Riina: Tsemppiä sullekin ultran odotukseen! Mulle tuli silloin n.kuukautta ennen rakenneultraa voimakas tunne, että tää on tyttö. Huomasin sen itse asiassa siitä, että tajusin katselevani vaan prinsessojen asusteita, toki neutraalejakin, mutta ei mitään poikamaista. Sitten kun aloin asiaa ajatella niin tiesin vaan, että tyttö se on. Meidän ultraaja myös kysyi (kun sukupuolta kysyttiin), että onko mulla tunnetta aiheesta ja kun sanoin, että tyttö niin se sanoi, että "kyllä äiti aavistaa kumpaa sukupuolta on tulossa". No, aika moni tuon jälkeen oli eri mieltä aiheesta, mutta meillä ainakin toimi :)
Täällä pienen kanssa menee mukavasti. Huomenna edessä 4kk neuvola. Viikko sitten oppi kääntymään kyljelleen ja sitä rallia riittää aina tiettyinä päivinä, joka päivä ei toki viitsitä. Ja kun leikkimatto on niin kovin liukas niin huutaa tietysti pitää, kun jää välillä kyljelleen käden kanssa jumiin :) Ja mikä parasta, ei oo vielä vaikuttanut yöuniin, ihanaa. En tosiaan kaipaa yhtään haastetta öihin. Vaikka nekin meillä jo kivasti menee, mutta ehkä tästä neljästä kuukaudesta johtuen on sellainen krooninen univaje päällä. Tuttipullosta syöttö onnistui viikko sitten ongelmitta! Tää on meille iso juttu, kun aiemmin ei oo tajuttu mitään ko.asian päälle ja on menny ekan minuutin jälkeen hermot. Vissiin joku herkkyyskausi meneillään, kun yhtäkkiä aiemmin takuttujen asioiden kanssa ei olekaan mitään ongelmaa. Oon kyllä tosi onnellinen <3 Päivät menee hirmuista kyytiä; lenkkiä käydään säännöllisesti heittämässä ja ollaan saatu uusia, mukavia vauva-äiti-kavereita. Tosi tärkeenä oon kyllä pitäny noita Akuliina-ryhmätapaamisia. On ollut ihana vaihtaa kuulumisia muiden ensisynnyttäjien kanssa ja seurata miten kunkin vauvan kehityskaari etenee, kun nyytit on vielä niin samanikäisiä. Nyt ollaan sit muskarin lisäksi aloitettu myös äiti-vauva-jumppa niin saa pieni vauvakontakteja lisää. Pirteitä syyspäiviä jokkaiselle :)