Ihanat/kamalat raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tytteli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uskaltaisin väittää että täälläkin on helpottamassa mahan kipuilun kanssa :) vatsakumpu tosin ei näytä pienenemisen merkkejä yhtään! Pömppö mikä pömppö :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

ummetus...mikä inhottava vaiva..sais maha toimia..
ja toinen ilmavaivat...kun ei voi pidättää niin ku ollenkaan...miten noloo :color

ummetus...mikä inhottava vaiva..sais maha toimia..
ja toinen ilmavaivat...kun ei voi pidättää niin ku ollenkaan...miten noloo :color

Haha, täällä viikon kestänyt ripuli toivois, että vähän kovettuis ja pohtii koska mennään toiseen ääripäähän... Mun pitää kulkea jopa kaupungilla koko ajan miettien missä on seuraava vessa, koska kun hätä iskee, on kiire. Eilen pelasti sokos... :grin

Mä valittelin aiemmin oireettomuuttani. Mutta nyt on kolmatta päivä pahoinvointia. Kahtena aamuna on meinannut yrjö lentää. Ja öisin tekee myös todella lujaa häjyä..
Myös jatkuva nälkä olis, mutta en saata kuitenkaan syödä kuin pieniä annoksia ruokaa..
Väsymystä myös pukkaa. Minä joka en yleensä päikkäreitä nuku, niin eilenkin nukuttiin neidin kanssa vahingossa kolmen tunnin päikkärit..:D
Saa nähdä kuinka täs seuraavat neljä päivää jaksaa kun on tosiaan NELJÄ yövuoroa -.- Phuh!!
Niin ja nyt viikkoja 6+5. Maanantaina ultra :)

Täällä ei vähäisen rintojen arkuuden lisäksi mitään vieläkään.5+3 on nyt mittarissa. Olen kyllä ollut flunssassa muutaman viikon että näinkö ne vähäisetkin oireet jäisi flunssaoireiden alle, tiedä sitä :P

Täällä on kyllä selkeitä oireita myös.. Kyllähän ne rauhottaa mieltä vaikkei niin kivoja aina olekaan :) Väsyttää niin hirveesti! Hyvä etten yks päivä nukahtanu seisaaltaan :sleep002 Iltasin olisin valmis nukkumaan jo ennen kaheksaa ja esikoisen päikkäreiden aikana on itsekin tullut torkuttua (ja ikinä en minäkään päikkäreitä nuku!). Koko ajan paleltaa ihan hulluna, varsinkin iltaisin. Ajoittain yököttää, mutta menee yleensä nopeasti kyllä ohi. Ja sitten on vielä se itkuherkkyys.. Huhhuh :sad010Oli asia sitten iloinen, surullinen, aivan mitätön tai joskus jopa ilman syytä, hanat aukeaa. Välillä mieleen nousee ajatus: mä oon raskaana! Ja yhyyyyyy! :love017 Voi näitä hormooooneja!

Mä kävin juuri taas kurkkaamassa posliiniankkaan. :sad001 Oon töissä mutta onneksi täällä on niin hiljaista ja vähemmän porukkaa näin perjantaisin, niin en jäänyt "kiinni". Kurjaa kyllä. Mä luulen että tämä mun pahoinvointi pahenee aina kun liikun bussilla ja joudun tuijottamaan näyttöpäätettä paljon. Onneksi tulee viikonloppu!!! :smiley-angelic001

On muutenkin vähän vaikea edes erottaa oireita kuten tuo itkuherkkyys. Mä olen aina ollut itkuherkkä, koiran pelastus tarinat saa mut itkemään muutenkin niin osaa sanoa onko nyt pahempi :D Muutenkin olen tosi äkkipikainen, suutun ja lepyn ihan nollasta sataan. Ehkä olen vaan jotenkin omituinen. Mutta kun olette maininneet tuon että on kylmä niin tuota on kyllä iltaisin. Eilenkin suihkussa piti olla 20 minuuttia kun oli niin pirun kylmä ettei kyennyt tulemaan pois.:D
Ja tuo väsymys, olen nukkunut melkein joka päivä päikkärit monen vuoden ajan, on vaan niin hyvät unenlahjat että en osaa siitäkään sanoa että onko nyt väsyttänyt enempää :D Onpa ahdistavaa, ihankun olisin ollut aina raskaana jos noita oireita miettii :D Mutta mutta, kyllä toivon niin paljon että jotain selviä oireita alkaa tulla, kuten sanoit Sintsi, kylläne rauhoittaa mieltä vaikka ei kivoja olekkaan =)

Voi tätä kuvottavaa oloa:sick009 :sad001 rv 5+5 .Mitään ei tee mieli ja voimat ihan kateissa tekis mieli vaan nukkua,:sleep002
Siivous odottaa tekijäänsä mutta kuka antais hiukan energiaa ,onneks tulee viikonloppu ja lähetään mummolaan.siellä varmaan vaan heti huomataan tää mut ei auta,ei ainakaan tarvi tehä ruokaa kun kaikki ruoan tuoksut tekee pahaa:confused:. Eilen varasin ekan neuvolan ja se on 16 .4 , onneks ennen pääsiäistä.nyt vaan odottaa sitä kun voimat alkaa palata ja raskaudesta pystyy nauttiin täysillä :)

Voimia teille kanssa sisaret ja rentouttavaa viikonloppua:hello

Muokattu viimeksi:
On muutenkin vähän vaikea edes erottaa oireita kuten tuo itkuherkkyys. Mä olen aina ollut itkuherkkä, koiran pelastus tarinat saa mut itkemään muutenkin niin osaa sanoa onko nyt pahempi :D Muutenkin olen tosi äkkipikainen, suutun ja lepyn ihan nollasta sataan. Ehkä olen vaan jotenkin omituinen. Mutta kun olette maininneet tuon että on kylmä niin tuota on kyllä iltaisin. Eilenkin suihkussa piti olla 20 minuuttia kun oli niin pirun kylmä ettei kyennyt tulemaan pois.:D
Ja tuo väsymys, olen nukkunut melkein joka päivä päikkärit monen vuoden ajan, on vaan niin hyvät unenlahjat että en osaa siitäkään sanoa että onko nyt väsyttänyt enempää :D Onpa ahdistavaa, ihankun olisin ollut aina raskaana jos noita oireita miettii :D Mutta mutta, kyllä toivon niin paljon että jotain selviä oireita alkaa tulla, kuten sanoit Sintsi, kylläne rauhoittaa mieltä vaikka ei kivoja olekkaan =)

OLIKO MUN KIRJOTTAMA?! :wtf

Olisin voinut kirjottaa ihan saman!! Just se, että kun mulla on näitä "raskausoireita" aina muutenkin, niin en osaa sanoa, mikä on normaalia tai mikä ei! Hahaa. Nyt on kyllä selkeimpänä poikkeuksena normaaliin ehkä se, että iltapäivisin mun vatsa on niin turvonnut, että näyttää ihan raskausvatsalta :) Varsinkin jos on joutunut istumaan koko päivän. Ja kyljellään nukkuminen tuntuu pahalta. Siinä ne. :confused:

Luin jostain että raskauspahoinvointi voi olla pahimmillaan rv 9 tienoilla, kun istukkahormonin määrä on huipussaan. Noh, siltä se on tällä viikolla tuntunutkin... Toivottavasti ensi viikolla alkaisi jo helpottaa, hope so! :)

Mites muilla turvotus? Nilkat niin turpeat, että KAIKKI sukat jättävät syvät jäljet ja vihkisormus lähtee ihan kohta laatikkoon, ellei ala kohta turvotus laskemaan :(

Huimaus on myös yksi inhokkini. Eilen pilateksessa en pysynyt edes rullan päällä istualteen, kun pyöri niin vinhasti päässä.

Ja kaikki tunteidenpurkaukset!! Voi elämä!! Olen tunnettu viilipytty-tunnevammainen, enkä itke vaikka elokuvassa sokea koira pelastaa ramman vauvan ja sen pyörätuolissa istuvan isomummon palavan talon 7. kerroksesta. Mutta johan nyt tunteet kuohuu. Kestän aivan varmasti kaikki muut, mutta tämä on itselle niin vierasta, että jo ihan pelottaa!!

Huh, tuli pieni purkaus tästäkin, vaikka piti vaan kysyä, mitä tuolle turvotukselle voisi tehdä? Vihreitä kasviksia en pelkästään jaksaisi syödä (poistavat siis nesteitä)...

Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa nostaa rumaa päätään täällä... tyhjällä vatsalla tulee äkkiä oksettava olo... Turvotusta ei onneksi vielä ole. Viime raskaudessa sitä tuli viimeisen kuukauden sisällä 10kg :(

Mulla oikeestaan ainoina oireinaon tissikipuilu, turvotus ja väsymys. Tissit on tosi kipeät, ja rintsikat ahdistaa. Niin väsy olen, et sammun kasin aikaan illalla ja eilen kun oltiin esikon kans kotona, oisin halunnu nukkua päikkärit, mut 6-v. oli eri mieltä.. Aika ajoin vatsan seutu on niin törkeen turvoksissa, et on itsekin ihmeissään. Tällä viikolla sukat ei oo jättänyt painaumia. Nyt ehkä 9+1.

Nää menkkamaiset kivut on niiin kamalat....o_O Toisaalta mietin koko ajan entäs jos enteilee km? Toisaalta turvaudun siihen että esikoita odottaessa oli samanlaista. Kuopusta odottaessa ei ollut juurikaan mitään. Onhan edellisestä raskaudesta noin 9v :p Neuvolassa sanottiin aikoinaan että kohtu on kallistunut taaksepäin, kun lähtee kasvamaan ym, niin luultavammin aiheuttaa nää kivut.

7+3 tänään

Onkos teillä muilla muuten näin keväisin allergiaa tai oireita katupölystä? Mä olen löytänyt yhden ihanan "oireen" tässä raskaudessa ja se on se, että mun normaalisti jo tähän aikaa vuodesta sietämättömäksi käyneet allergiat tuntuu olevan tipotiessään :smiley-bounce022:notworthy

pelkäsin etukäteen niin paljon keväästä selviämistä ilman allergialääkkeitä, mutta ainakin toistaseks näyttää todella lupaavalta! Ulkona on hankala toki hengittää, mutta tää on kun ihmeparantuminen aikasempaan verrattuna :smiley-ashamed005Sama on ihon kanssa.. vaikka iho on paikoittain kuiva, niin mun oudosti koko syksyn finneillyt naamani on nyt kun pikku vauvan sileä pylly ja iho hehkuu! Jotain positiivistakin siis tämän yökkäilyn ja huimauksen keskellä :Heartred:wink viikkoja nyt rv 8+6.

Eikä! Sileä iho vai? Mulla kukkii naama ihan hulluna (6+4) :confused: Kui mul nää harvat mut parhaat oireet tuleekin :grin

Heips tännekin! :greet025

Miten ootte voineet? :)

Mulla oireina ollu viime aikoina
- väsymys
- nälkä --> ja jos tulee liian pitkä väli alkaa heikottaa max. 3h välein pitää syödä
- janottaa --> pissattaa.
- epämukavat ilmavaivat.. (liekkö tästä johtuva vai syömisistä ) :grin
- Nää tissit.. mahallaan ei pysty oleen ku niin sattuu. :rolleyes:
- välillä alamaha vihlaisuja, joten kait se siellä kasvaa :love017

Ja oon kyllä huomannu että ärtyilen herkästi!

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa sunnuntaita! :smiley-angelic003

Takaisin