Ihanat/kamalat raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tytteli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kamala nälkä 24/7 ja siihen päälle pahoinvointia. Huhhuh. Tänään neidin kanssa oltiin ulkolemassa ja oli kyllä lähellä ettei oksennus lentäny sillä reissulla. Olis siinä ihmisillä ollut katsottavaa kun nuori äiti oksentelee pusikkoon lapsi rattaissa :D
Pelottaa aivan näiden vapaiden jälkeen mennä töihin, kun olen hoitoalalla ja olen tekemisissä jos jonkinmoisten eritteiden kanssa. Ajatuskin jo oksettaa.. :D Saa nähdä kuinka pian joutuu työkavereille kertomaan raskaudesta tätä menoa.. ;D

Voih huokaus,mie romahin viime yönä ihan täysin...

Heräsin puol 4 kaameeseen vatsakipuun ja menin ihan panikkiin.Mieskin heräsi kun itken vaan ,et nyt tää oli tässä.Pikku hiljaa alkaa helpottaa,mut edelleen vihloo.Ei onneks ainakaan viel mitään vuotoa.Pahoinvointia ollu ja oksettaa,mut mitään ei tuu.Soitin töihin ja ilmotin olevani kipeenä.Parin tunnin päästä työterveyteen käymään....
Ole tuntuu ihan toivottomalle,vaikka viime perjantaina varhaisultrassa kaikki oli hyvin,niin ei pysty yhtään uskomaan ja luottamaan siihen vaan stressaa kokoajan...... Tänään alkoi 8 raskausviikko!
Onko muilla samoja fiiliksiä?

Sasuk. Mulla oli 7+1,2,3 &4 öinä kipuja, yhden kerran tosi kipeitäkin, mutta en ollut huolissani,koska vuotoa ei tullut. Yritä vain rentoutua ja kipuun voi turvallisesti ottaa paracetamolia.

Niin, siis luin, että ne on niitä kohdun kasvukipuja. Ekaa kertaa raskaana kun olen niin aluksi kyllä hätkähdin.

Sasuk: täällä oli myös viikoilla 6-7+5 aivan järkyttäviä vatsakramppeja ja kiputiloja, jotka iski illalla ja yöllä. Monena yönä heräsi siihen kipuun ja iski aikamoinen paniikki. Eikä tahtonut helpottaa millään. En kyllä lääkettä ottanut ja lopulta meni ohi, mutta pelästytti. Kuitenkaan vuotoa ei tullut ja lakkasivat sitten kuin itsestään. Toivotaan, että sullakin olis vaan kasvu tms. kipuja. Tsemppiä! :smiley-angelic003

Mulla ihan samanlaisia kipuja ollu muutaman päivän! Nytkin alavatsaa ja selkää jomottaa niin, että hädin tuskin uskallan mennä vessaan, kun pelkään joka kerta että vuoto alkaa :/ Tänään 7+2. Mutta hyvä, että muillakin on ollut samanlaista näihin aikoihin, niin eiköhän ole normaalia!! :)

Ja sama juttu täällä. Ma-ti tällä viikolla oli pari pahaa kramppia, mutta ei vuotoa. Meni ohi nukkumalla :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hei!

Kiitos kommenteista! Helpottavaa kuulla etten ole ainut kivuista kärsijä!
Itsekkin heräsin juuri 3,5h päikkäreiltä,ja olo ja mieli virkeämpi!
Jospa sitä osais vähän relata! Ainakin vähäks aikaa!
Saan viel huomisenkin huilata kotona eli vasta maanantaina töihin! :rolleyes:

minullakin oli just viimeyönä aika karmeita vatsakipuja. sinänsä säikäytti kun oli parin päivän taukoa noissa iltaoireiluissa, mutta eilen taas tuli. aamulla ei kuitenkaan enää koskenut. ja nyt on taas se aika päivästä kun tulee huonoolo, ällöttäny viimeset 4pvää klo 15-17 välillä, onneksi vaan hetkellisesti:rolleyes: tänään 5+4

Mulla on tällä hetkellä hirveä kiirus töissä, ja tuntuu että se pahentaa raskausoireita. Vatsa on entistä enemmän sekaisin, sydän pamppailee, pahoinvointi pahenee ja väsyttää entistä rankemmin. Yritän olla stressaamatta töistä, mutta se ei ole yhtään helppoa, kun on niin hirveästi tekemistä. :sad001 Toivottavasti ei tule keskenmenoa työstressin takia, en kyllä antaisi sitä itselleni ikinä anteeksi!!

Täällä taitaa vihdoin olla pahin pahoinvointi ohitse! *koputtaa puuta* Ihanaa! :smiley-bounce013 maha sen sijaan on sekaisin, mutta se on ihan siihen jatkuvaan oksuun nähden pieni murhe :smiley-bounce015 nyt rv 9+6. tsemppiä kaikille oireilijoille! :greet025

Viimeaikaisia oireitani.. :grin

- kiukkusuus/ärtymys
- nälkä!
- jano --> pissattaa
- väsy.. :sleep002
- unet outoja
- tissit isot ja raskaat
- välilä tunne ihan kun ois elohiiri alamahassa :grin (kohtu kasvaa..? )
- turvotus

Tiistaina ois eka neuvola.. :happy093 Toivottavasti ultraisivat myös kun sillon jo 10+0 :love017

Mulla samat oireet kun Lumikilla, täsmälleen :D Hassua =) Täällä täytyy jo miettiä mitä päälle laittaa kun tuntuu että massua niin turvottaa, hyvin mahtuu kyllä vaatteet päälle mutta näkyy kauhee maha kireemmistä vaatteista :P

Keskiviikkona täällä eka neuvola ja sitten ultra yksityisellä. Eilen pidin miehelle puhuttelun että haluan hänet mukaan ultraan, oli kuinka kiire töissä tahansa. Ei nykyään onneksi hirveesti väitä vastaan kun tiedä mikä reaktio täältä tulee :D

Eetula multa lähtee hiuksia. Ihan törkeen paljon. Tätä menoa saa mennä synnärille kaljuna o_O

Täällä aamupahoinvointi nosti päätään, ei tarvinnut vessaan mennä mutta ei ollut kyllä kaukana. Kaikki ruoka mennyt tähän asti hyvin alas eikä mitään ongelmia hajujen kanssa. Välillä vaan kuvottaa ja nälkä on KOKO ajan. Painan varmaan 200 kiloa loppuraskaudesta :D Voisin vaan syödä koko ajan :P

Niin innolla odottelen keskiviikkoista ultraa, oih ihanaa. Kun kaikki olisi vaan hyvin =) Ja perjantaina Kreetalle, wuhuu =) Huomenna täällä 7+0.

Kiva kuulla muiden kokemuksia, etten ole yksin vaivojeni kanssa. Nyt on raskausviikkoja 7+3 ja olen kärsinyt jo melkein kolme viikkoa pahoinvointiaalloista, alavatsakrampeista ja oksenteluista/yökkäilyistä. Minulla ei ole kuitenkaan ihan pahin scenaario kun nämä tulevat aalloissa, eikä pahoinvointi ole koko aikaa päällä.
Tässä pari vinkkiä, jotka itseäni ovat helpottaneet:
1. Syön koko ajan jotain. Niin paljon ettei oikeaan ruoka-aikaan ole yhtään nälkä. Toisaalta saan nyt pahimmat pahoinvointikohtaukset yöllä kun maha onkin yhtäkkiä tyhjä. Mahakramppeja tai yökkäilyjä tulee pari kertaa yössä.
2. Sea band -rannekkeet. En tiedä onko tämä mentaalista vai ei, mutta sen jälkeen kun viikko sitten kokeilin ekaa kertaa rannekkeita, kuvotus on jäänyt vaan muutamaan kertaan. Vatsakrampit tosin ovat silti maisemissa. On silti mukavampaa kun ei tarvii koko aikaa pelätä töissä että milloin lentää oksu. Töissä on toki käytettävä hyvin pitkähihaisia paitoja ;)
3. Lepo. Viime viikonloppuna päätin ottaa hyvin iisisti, ja voin koko viikonlopun todella hyvin. Vähän liiankin hyvin kun rupesin jo pelkäämään, että onko kaikki kunnossa. No, sunnuntaiyö taas tuli ja tieto töihin palaamisesta ja eikös ne aallot taas alkaneet ja olinkin valveilla suurimman osan yötä.
Toivottavasti teitä muitakin pahoinvoivia lohduttaa ajatus siitä että kaikki on luultavasti hyvin kun äipällä on paha olo :). Toivotaan tosiaan niin, eka neuvola 10.4. ja varhaisultra 12.4. Jännää!

Mulla lähti hiuksia paljon vielä jokin aika sitten, mutta nyt se on onneksi vähentynyt. Lähtee jopa ehkä vähemmän kuin normaalisti.

Luulin että pahoinvointi olisi jo enimmäkseen hellittänyt, mutta tänään kun tulin kotiin ja kotona haisi kanasuikaleet (mies oli laittanut ruokaa), niin laatta lensi välittömästi. :eek: Bussissa oli jo vähän huono olo, ja ilmeisesti tuo ruoan haju sitten laukaisi oksun. Marinoidut kanasuikaleet ja -pihvit haisevat kyllä niin kamalalle että pelkkä ajatus jo alkaa heti oksettaa!!

Kiusana tällä hetkellä peruksenaan alavatsa vihlailut, joka päivänen päänsärky, melkei ympärivuorokautinen pahoinvointi, kuuma/kylmä olot ja sit tää flunssaolo aivasteluineen.. onneks yövuoroa tällä viikolla ettei tarvii päivävuoroon mennä yökkäilee (hoitsu), tarkotuksena kuitenkin tovi pitää raskautta salassa :) Nyt rv 6+2.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mua vähän naurattaa tää purjoominen jo :wink.. etenkin, kun koskaan ennen ei oo kyllä tullut mieleen heti oksentamisen jälkeen, että "kappas, menenpä syömään jotain" :D maistuuko teille ruoka heti huonon olo jälkeen? :anyone

Takaisin