Ihanat/kamalat raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tytteli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei edelleenkään kummempia oireita. Tai no on jotain, mutten usko niihin... :D Eli itkuherkkyyttä löytyy, sellaista turvotusta että lakanan jäljet painuu ihoon ja arkivaatteet puristaa tukalasti. Eilen vietin nukkuen lähes koko päivän. Mutta koska minulla ei ole pahoinvointia, ei minulla siis ole raskausoireita. Näin toimii naisenlogiikka.... :oops:

Asiat jotka huolestuttaa on lievä alaselän särky välillä, se sellainen menkkamainen, ja se että tissioireet heittelee. Välillä ne on aristavat ja välillä liki normaalit.

Onneksi ylihuomenna on se ar-ultra. Mie en yleensä ole näin negatiivinen, pikemminkin päinvastoin. Mutta näköjään taustalla olleet keskenmenot vaikuttaa ja vaikeuttavat tähän raskauteen luottamista. Ja joo, mielialanvaihtelut lienee yksi oire myös, oon miehelleni itkenyt tätä ettei tämä lapsi ole saanut osakseen samaa iloa kuin keskenmenneet edeltäjänsä, koska äiti pelkää niin paljon....

No hei, pakko mainita kun kerrankin mullakin yksi oire millä "leuhottaa". Mutta oma ihoni on siis siloisempi kuin ikinä. Mulla on aina ollut vähän ongelmaiho, mutta tää raskaus näköjään sopii mun iholle. Keskenmenon jälkeen iho räjähti täysin, puski semmoista paukamaa että huhhuh... Mutta nyt tosiaan silennyt. :notworthy

Täällä pärähti rv 6 käyntiin ja täytyy myöntää että ehkä vähän tuota itkuherkkyyttä on.:) Eilen katselin Bonesia ja itkin joka jaksossa, ei siis edes tapahtunut mitään :D Ja melkein kaikki biisit saa mut vetistelemään, mut niin on saanu kyllä aikasemminkin. Muutama päivä sitten juteltiin miehen kanssa vauvasta ja ihmisistä niin oli samantapainen kohtaus kuin Storkilla, että aloin itkeä ja huutaa että mitä jos kaikki menee pieleen. Mutta muuten ei mitään, ehkä viimenään myönnän rintojen arkuuden kun ei ole loppunut, nännit ei ole arat vaan nimenomaan rinnat :P Pahoinvointia ei ole vieläkään, sormet ehkä vähän turvonnut.

Mulla on myös tuo itkuherkkyys lisääntynyt tässä vajaan viikon aikana. Mutta tämä kuvotus!! :eek: Aamulla kuvottaa, päivällä kuvottaa, illalla kuvottaa. Syöminen kuvottaa, sängyssä kuvottaa, bussissa kulkeminen kuvottaa, töissä kuvottaa. Onneksi vaan kaksi kertaa oon joutunut oksentamaan kunnolla, mutta ei tämä jatkuva vatsassa kiertämisen tunnekaan ole kovin mukava. Nyt menossa rv. 9+1. Toivottavasti helpottaisi tällä tai viimeistään ensi viikolla, kun ollaan 12.4. lähdössä lyhyelle kaupunkimatkalle Hollantiin. Olisi kiva tehdä muutakin reissulla kuin maata hotellihuoneessa... Niin ja ummetus on nyt vaihtunut päinvastaiseen oireeseen!

Autumn, täytyy myöntää että pahoinvointia en vielä itselleni toivo kun itse kanssa lähdössä reissuun. Mutta onhan tässä aikaa sekin oire saada valitettavasti.

Toivon että sulla olo helpottaa ja pääset nauttimaan lomasta. :)

Mulla on nyt kaksi päivää ollut vihdoin selkeästi pahoinvointia. :smiley-bounce012 Täytyy siksi olla innoissaan, että oon koko ajan valittanut kun ei oo ollut! Pahenee jos ei syö, ja tuntuu hassulta että syöminen auttaa, kun niin hirveesti kuvottaa. Tissit kun tulis vielä kipeemmiks/isommiks/aremmiks/jotain muutosta niin voisin juhlia.:dance018:wink Tänään 7+0.

Mullakin on taas vaikeuksia sen syömisen kanssa.. Kuvottaa niin pirusti ja ruoka ei meinaa mennä alas, ku tuntuu et samantien tulis oksu :( Eilen aamulla oli kiva herätä kahvin tuoksuun ja juosta suoraan vessaan yökkimään :( eihän sieltä (onneks) mitään tuu, ku illalla viimeksi syönyt/juonu.. Minä kun vihaan oksentamista :(
Ja sit on alkanu nuo alavatsan vihlasut.. Vähänkin nopeemmin nousee sohvalta ni kauheet vihlontaa ja minä kyykin lattialla tuskissani :( Öisin täytyy tosi varovasti jopa kylkeä kääntää, ettei vihlase :(
Niin ja se itkuherkkyys... Oon jo muutamaan kertaan joutunu miehelle naureskelemaan tätä ku pillitän jopa salkkareissa :'D nii ja diandran esitys siinä lauluohjelmassa sai mut myös niiiin liikuttuneeks.. On niin lahjakas ja ja....?!? :D mut ku ei sil vaan voi mitään :D

Sent from my iPad using Vau Foorumi

mullakin on eilen ja tänään ollut sellasta lievää ällötys oloa. ei mitään ihan kauheeta, mutta syöminen on ollut vähän vastenmielistä, vaikka heti sen jälkeen huono olo helpottuu! tuntuu vaan että en osaa uskoa sitä että se oikeasti olis raskausoire, koska se kuulostaa niin oudolle kun miettii että `mulla` olis raskausoireita... epätodellista:eek: kuvittelen kokoajan että nyt tuli joku vatsatauti! niin, ja tänään nukuin ensimmäiset päiväunet varmaan kahteen vuoteen!!! väsytti ihan vietävästi.
mulla ei ole suuria herkistymishetkiä tullut, ehkä niitä vielä tulee jossain vaiheessa. tänään ois 5+2 :)

Lohdullista kuulla muiden oireista, kun tietää, ettei ole näiden kanssa yksin.

Mulla on ollut aivan kamala pahoinvointi viikon päivät. Oltiin vielä matkalla viime viikon lopulla ja se oli yhtä tuskaa. Paluulento sujui perjantaina kuitenkin ongelmitta, kun söin melkein koko 5 tuntia jotain. Viikonlopun vain makasin ja oksensin. Maanantain töihin paluu tuntui mahdottomalta, mutta kaksi päivää jo takana. Kuvotus olo on jo yöllä, aamut alkaa oksentaen ja kuvottava olo palautuu heti, jos ei syö jotain tunnin välein. Mikään ruoka ei oikein maistu, kaikesta makeasta tulee paha olo jo ajattelemisesta. Oksentaminen usein helpottaa oloa hetkeksi.

Olen joskus kuullut pahoinvointilääkkeestä, jota annetaan raskausaikana. Onko kenelläkään kokemuksia? Sen verran kovasti tämä on ottanut, että sunnuntaina itkin jo, että haluan peruuttaa koko jutun. Viimeksi oksensin 5+2 viikosta 16+ viikolle joka päivä ja monta kertaa.

Vielä jaksaa hymyillä, kun tuo viikonlopun täyskaato on selätetty, mutta kaiken avun/ niksit otan mielelläni vastaan.

No nyt ultran jälkeen uskallan minäkin myöntää että kai mullakin jotain oireentynkää on, vaikka tuntuu ettei ole koska en voi pahoin. :rolleyes:

- Plussattuani ja hieman ennen sitäkin podin pitkän ja sinnikkään flunssan. Viisaammat tiesivät kertoa elimistön laskevan tilapäisesti puolustuksiaan tulokkaan kiinnittyä. -Tiedä häntä sitten, mutta kaikissa kolmessa raskaudessani olen potenut flunssan alkuun.
- Nenäverenvuotoja myös tuolloin alkuun
- lämmöt olleet koholla oviksestä asti ja edelleen. Normilämpö alle 36,5c, nyt huidellaan lähempänä 37.
- runsastunut valkovuoto (Tätähän te kysyitte? :grin)
- palelu
- aristavat rinnat, mutta tämä oire tulee ja menee
- turvotus, tälläkin hetkellä työhousut painaa niin että tuntuu
- lievää etomista ja pari pikku-pikku yökkäystäkin (tietty eilen töissä!), mutta tämä on tosi vähäistä
- mielialan ailahteluja
- väsytystä, joka sisältää muutaman vrk liki putkeen nukkumisen, mutta toisaalta myös öitä kun on väsyttänyt muttei uni vaan tule.
- iho voi paremmin kuin yleensä, kynnet melko vahvat, hiukset ennallaan (paitsi tyvikasvu kun en vielä uskalla värjätä..)

Noin listattuna onhan noita. Mutta jotenkin sitä uskoo että paksuna ollaan vasta kun huutoyrjötään joka päivä ja tissit paisuu viis kuppikokoa yhdessä yössä. Koska Hollywood... o_O

jaahas. liekö laittaisin tämän raskauden piikkiin vai en... onko muilla ollut nukahtamisvaikeuksia oireena? väsyttäisi kyllä, mutta sänkyyn kun menee niin ihan kumma olo tulee eikä paljon enää mieli tee siellä pyöriä. eilen oli sama, kymmenen aikoihin menin sänkyyn ja valvoin reilu pari tuntia ennen kuin uni tuli.
tiedän ettei tietokoneen näytön tuijottaminen auta asiaa mutta muutakaan en keksinyt. ihan ärsyttää tämmönen, kohta otan nuijanukutuksen!:BangHead

Mulla on pahoinvointi pahentunut niin paljon, etten ole päässyt tietokoneellekaan. Olen joutunut olemaan torstaista asti pois töistä ja vain lepäillyt ja yökkiny / oksennellut. Hyi kamala. Kaikki hajut on hirveitä, esim. shampoo mikä on yleensä ollu nautinto, eikä mikään ruoka meinaa mennä alas. Silti on pakko syödä, koska syömättömyys pahentaa oloa entisestään. Tomaattikeittoa, pilttiä, jogurttia ja keltaista jaffaa. Näillä mennään. Jospa pian helpottais. Kuin pahimmanlaatuinen oksennustauti joka kestää 24/7 joka päivä.

Onko tuo flunssa oikeasti raskausoire? Koska mulla oli pari päivää flunssa ennenkun plussasin ja jatkui miltei kaksi viikkoa. Ihmettelin vielä mistä moinen kun ei kukaan tuttu ollut kipeänä :P Ihmettelen vaan näin ensikertalaisena =)

Tänään on taas sellainen kramppi olo.... sisäreidet krappaa, selkä kramppaa ja maha kans välillä.... :mad:

Mulla on ollut parina päivänä pahoinvointia, joka aaltoilee. Välillä siis ihan hyvä olo ja hetken kuluttua nousee sellainnen kuvotusaalto että meinaa oksennus tulla. Tänään ei ole ollut pahoinvointia *koputtaa puuta* mutta sen sijaan sitten on ollut vatsa todella pinkeä ja paineen tunnetta sisältä päin.

Mä oon itkenyt tässä tänään muun muassa tuhluriprinsessoja katsoessa ja lukiessani muiden ultrauutisia.. :p Mut ei kyl paljon naurata ne hetket kun on just toi pahin olo.. Munkin paha olo menee aalloissa, ja jos en parin tunnin välein syö meinaa heti laatta lentää. Nukuin myös äsken kevyet 4h päiväunet. Lisäksi tuntuu että näytän tältä koko ajan: :angry2

Mul ei oo ku ummetusta...karsee vaiva...ja lääke jota saa syödä oksttaa x)

Takaisin