Ihanat/kamalat raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tytteli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sintsi: Kyllä ne alkaa parin viikon päästä helpottamaan, toivotaan niin! Mulla jo huomattavasti erilainen olo kuin 7. viikolla. Tuo aamusyöminen heti on oikeesti totta, Se auttaa! Mä olen juonut mehukeittoa, toiset suosittelee suolakeksejä. Pääasia että sokerit nousee!

Näin on Antsku, tänään on ollu paaaaljon parempi aamupäivä kun pitkään aikaan! :smiley-bounce015

Miulla oli n. viikko ennen plussaamista jo ihan järettömän huono olo ja nosti siinä 38 asteen kuumettakin alkuun. Tietosesti vitkutin testin tekoa, koska olin varma et luulen vaan oireita niiku aikasemminkin. Plussatestin tein viikolla 6+5. Plussaamisen jälkeen suostuin jo uskomaan pahoinvoinnin syyhyn ja ekassakin sekä keskenmenneessä raskaudessa oli ihan kunnon pahoinvoinnit. Tästä tulokkaasta pahoinvointi on vaan ollut tosi hurjaa. Oksentamaan en oo joutunu, vaik mieli ois välillä tehnytkin. Nyt on sitten olot helpottanu, mikä meinaa vähän huolettaa. Mut välillä ällöttää.
MUOKS: niin ja pahoinvointiin autto kun söi heti herättyä banaanin sängyssä.

Muuten onkin sitten kaikenlaista. Mahaa nipistelee ja juilii, mutta ei niin pahasti ku keskenmenneestä. Valkovuotoa ollut täälläkin normaalia enempi, nännit kipeet ja nännipihat kasvanu (pakko nukkua liivit päällä, muuten sattuu), närästystä ja röyhtäilyä, ilmavaivoja, turvotusta ja housut ei täälläkään enää meinaa mahtua, kylmä on kaiken aikaa ja vaihtelevasti väsyttää ihan järkyttävästi ja välillä ei iltasin uni meinaa tulla.

Olikohan vielä jotain?:rolleyes: Ihanaa tää joka tapauksessa on! :Heartpink

Koska tää oksentaminen loppuu? :puke Oon luullut jo moneen otteeseen, että nyt se helpottaa, mutta ei.. taas on pari viime päivää juostu vessaan ja olo on kyllä harvinaisen ällö koko ajan. Pitää kyllä kokeilla tota syömistä heti kun herää. Yleensä pötkötän pienen hetken ja menen sitten syömään. Josko tuo helpottaisi edes aamun oloja :happy119

On tää kans. Just ehdin hihkua että on jes, se monen viikon ripuli tais sit ihan oikeasti mennä nyt ohitse! Alaselkä on ollu hiukan kipee välillä ja väsymystä on, mut muuten oonkin aatellu et tästähän voi jo jopa nauttia... Vatsakin alkaa kasvaa ja kaikkea. Ni joo, mitäs sitten. Hiiva! :P No, huomenna hakemaan lääkettä. Canesten kombia näyttää muutkin käyttäneet, kun ei vaan sitä asettia. Kutinaa sitten huomiseen... Jea! :cool:

Mulla oireet vaihtelee hirveesti. Viime viikko oli ihan tuskaa pahoinvoinnin kanssa, ja nyt jotenkin kun on helpottanut niin pelottaa taas et miks.. Huoh! On tää hermoja raastavaa tää eka kolmannes (tänään 7+3). Mulla nt-ultra vasta 16.5.! Mun alavatsassa tuntu kovasti nippailua ja erilaisia venymyksen tunteita viikoilla 4-6+5 tms, mutta nyt ei oo ollu vatsassa mitään kasvukivun merkkejä. Apua! Miten teillä muilla on mennyt? Onko jollain sama, että oireet olisi hiukan hellittäny, mutta kaikki kuitenkin hyvin?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mua huimaa, väsyttää ja särkee edelleen sisä reisiä. On kuulemma sekin ihan normaalia. Mulla on nt-ultra 14.5.

*Lumo* kyselit siitä pahoinvointilääkityksestä!

Mä oksensin esikoisesta lähes päivittäin rv16 saakka. Mä oon syönyt sillon ja nyt Primperan-lääkettä pahoinvointiin, mutta se auttaa vaan ns ennakoidusti otettuna. Eli sitä pitää ottaa heti kun herää/olo menee pahaksi. Mulla se lieventää oireita eli kokonaan ei vie yrjötystä pois, mutta nyt kykenen sentään oleen töissä kun oksennus ei lennä kun ihan harvan kerran.

Muut oma"lääkitykset" oloon on syöminen. Jatkuvasti! Kukin mielihalujen mukaan, mutta mulla selvästi rasvaisempi ruoka helpottaa makeaa paremmin. Sitrushedelmät on ihan must. Makaaminen on asennoista siedettävin.

Hommassa ei oikein muu auta kun kärvistää päivä ja viikko kerrallaan. Mulle oksentaminen on kamalinta kaikesta, joten malttamattomana odotan aikaa kun tää alkuosuus loppuu.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Autmn meillä vissiin lasketut ajat aika lähekkäin :)?? Minä 6.11 ♡

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Hih...väkisinkin vähän hymyilyttää meidä naisten jutut :smiley-bounce022 Ensin mietitään ja ihmetellään oireita ja sit kun ne helpottaa niin ihmetellään mihin on oireet hävinny :wink No eiköhän se ole normaalia, varsinkin kun ei ole aiempaa kokemusta asiasta!

Äidiksi2014? mulla on ollut myös samanlailla, että välillä vatsakipuja ja välillä ei. Alussa vatsakivut oli kovempia kun alkio kiinnittyi ja otin Panadolia jotta sain nukuttua. Nyt tulee välillä menkkamaisia tuntemuksia...

Onko jollain antaa vinkkiä, että mitä voi laittaa rasvaksi kuivuneihin nänneihin? Ja tuo hiiva ja alapääkutina, voi jestas mutta välillä voisi raapia verille asti kun kutiaa. Mitä olette käyttäneet avuksi?

Joo, sekopäistä touhua tämä (alku-)raskausaika! :grin

Itse täällä arvon ollako vai eikö olla raskaana. Syynään oireita ja niiden puuttumista hullun lailla. Onko tissit vähän löysemmät/turvonneemmat kuin eilen? Nyt vähän huimaa/yököttää? Pissalla pitänyt ravata useammin? Kohtua kivistää, kasvaako se vai km-kipua? Näkyykö punaista? jne. jne. jne. Hulluksihan tässä tulee. :sad001 Onneksi kontrolliultra vihdoin jo huomenna, ratkeaa tämä asia suuntaan tai toiseen. Tämä epätietoisuudessa lilluminen on Kau-He-Aa!!!! Tietenkään en sitä ikävämpää uutista haluaisi kuulla, mutta toisaalta senkin mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Noh, se selviää sitten huomenna. Vaikka miten toivon että joukossanne olisi joku meedio joka osaisi sanoa että: " Kaikki on hyvin!", niin ei taida kuitenkaan löytyä? :p
:anyone hehheh...

No joo... Eli otsikon aiheeseen palatakseni, oireeni nyt, rv9+0. Ohimeneviä etomisia silloin tällöin. Hyvin lyhytkestoista ja satunnaista. Rinnat hiukan turvoksissa, ei kauheammin kipeät, nännit hieman arat jos jotain. Mahaa turvottaa etenkin iltaa kohden. Lisääntynyt pissalla ramppaaminen (-vasta nyt, onko tää normaalia, eikös teillä muilla oo tää oire tullut jo heti plussattua? ). Lievää huimailua, pyörtymisoireita ei ole to jälkeen enää onneksi tullut. Paleltaa.
-Tänään olen myös tuntenut pientä kivistystä kohdun paikkeilla, kuulostaako mielestänne normaalille viikkoihin nähden? Kasvukipuja tjsp?

No siinäpä niitä, lupaan nauttia kaikista näistä oireista jos huomenna ultrassa pieni sydän sykyttää. :Heartpink Siihen asti syynään ja panikoin täällä jokaista nippaisua ja nappaisua.

ps. Rintojen kutinaan The Body Shopin raskausarville tarkoitettua kaakaovoipuikkoa tai vaikka bebanthenia. On kai ihan tarkoitukseen tarkoitettujakin voiteita, kysele apteekista.

Mulla on Tinja79 ihan samoja oireita kuin sulla ja ne menee välillä ohi ja palaa taas...Mulla tänään tasan 12vk. Tuo pissalla ramppaaminen ei tule välttämättä kaikille, mä en ainakaan ramppaa alituiseen, mutta välillä on vaihe, että pitää käydä enemmän vessassa ja sitten ei oikein mitään tulekaan...Normaalia! Muutoin ihan kaikki samat oireet kuin sulla! :)

Bepantehnia saa iskeä nänneihin muistaakseni imetettäessäkin (miehen siskon kanssa tästä muistelisin puhuneeni), joten sitä on turvallista laittaa ainakin nyt. Itse käytän sitä oikeastaan kaikkeen ja se mikä ei lähde bepsulla onkin jo lähes "kuolemaksi" :wink

Täällä on nyt jatkuvan oksentamisen lisäksi kehissä vielä ripulikin.. :puketiedä nyt sitten onko tää jo jotakin mahatautia vai ihan vaan perus oireistoa :cool14 nyt rv 11+3

Paratiisitar: Tsemppiä! Itse sairastin juuri vatsataudin ja kyllä se on erilaista raskaana ollessa, vie vielä tuplaten voimat! Olin kolme päivää sairaslomalla enkä yhtään liikaa! Muista juoda ja syödä jotain aina kun tulee jotain pihalle! Vältä sokerittomia mehua, suosi täysmehuja! :)

Mulla on sama juttu, päässä pyörii vain ja ainoastaan raskaus. Kovasti oireita kuuntelen ja tarkkailen toisaalta mielen valtaa ihan mieletön onnellisuus ja sitten taas kova huoli. Kovasti jo tekis mieli ostaa vauvalle jotain (joo hullua) mutta kuitenkin olen vielä järjellä ajatellut ettei ehkä ihan vielä :)
Toivon että tämä tunnemyrsky tästä tasaantuu.

Kuulostaa tutulta :) Mulla on varsinaiset oireet olleet kovin vähäisiä: rinnat aristaneet, vatsa turvoksissa ja nälkä kun tulee, niin kiireesti pitää saada syötävää ettei tule heikko olo. Kyl näiden kanssa pärjää. Avokille tuossa joku päivä selitin et ai, nyt pitäis pahoinvoinnin alkaa jonkun viikko-viikolta oppaan mukaan hellittämään, vaan ei mulla ole mitään pahoinvointia ollutkaan! Toppuutteli et ei pidä juhlia ennenaikaisesti: vielä on kuukausia jäljellä ja pahoinvointi voi tulla millon vaan :confused:

Miehet --> Ne ei voi mitenkään tietää mitä raskaana olevan kehossa ja kropassa ja mielessä tapahtuu! Ne tekee asioita huomaamattaan, ettei se raskaana olevasta ehkä tunnu hyvältä... esim. eilen saunassa heitti löylyä todella tehokkaasti ja sitten ihmetteli, miksi sieltä lähdin pois :rolleyes:

Mulla on raskausoireet vähentyneet... Mutta sehän kuuluu asiaan. en jaksa huolestua :Heartred:Heartpink:Heartblue

Väsymys on edelleen vieraani, kuten myös pinkeet aristavat rinnat ja alavatsan jomotus. Pahoinvointia mulla ei ole, mutta tuli mielen, että olen jostan kuullut, että inkivääri auttaisi siihen. Onko kukaan kokeillut? Edit. Kuten Stork tuossa alla huomauttikin, inkivääriä ei suositella raskaanaoleville!

Voiteesta nänneihin: suosittelen myös Bepanthenia, nimenomaan sitä salvaa. Itse olen käyttänyt sitä mm. imetyksen alussa, kun nännien iho tuppaa aluksi menemään rikki. Lasinoh on myös ihan hyvä vaihtoehto - sitä sain ainakin Kättärillä juuri nänneihin.

Muokattu viimeksi:
INKIVÄÄRI ON KIELLETTYJEN RUOKA-AINEIDEN LISTALLA!!!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin