i

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Odotus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Indigo1404:Mulla kans himo näkkäriin ja suolakurkuun. Pystyn kyllä syömään lihaa, mutta ruoan laittaminen ja se raakan lihan haju etoo kamalasti. Viinirypäleitä heitän minuutin välein suuhun niin pysyy muuten huono olo poissa. Aamulla otan lusikallisen jugurttia heti ku herään niin seki vähän helpottaa.

Nyt ymmärrän lähes 100% hajuste allergikkoja. Aivan kamalaa olla kaupassa kun jollakin on voimakas hajuvesi. Koko kauppa lemuaa ja tulee tunne,että pitää päästä äkkiä pois. Taidan lopettaa hajuvesien käytön täysin, etten aiheuta ite muille missään vaiheessa samallaista oloa. No, ehkä tuoki menee mulla ohi. Voisin kokoajan nukkua ja olen kamalan kalpea. Lenkillä kyllä on tullu käytyä joka päivä, niin saa sitä raitista ilmaa.

Tiistaina on sitten se eka neuvola ja toivon pysyväni hereillä siellä. Täytyy varmaan ottaa nauhuri mukaan, että voi sitte kotona kuunnella kaiken uudelleen [:D]. Ah, nyt tekis mieli jotaki kiinalaista ruokaa, täytyy vissiin lähteä ettimään.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille

Ihanaa maanantaita kaikille [:D] Viikonloppu meni rattoisissa merkeissä, remontti etenee hiljalleen ja me tehtiin pihahommia ihanassa säässä koko viikonloppu! Nyt sai olohuoneen seinät jo ylleen ihanaisen kerroksen kaunista tapettia, lattian laittoon siis seuraavaksi [:)]

Torstaina olis ensimmäinen lääkärikäynti, toivottavasti sydänäänetkin jo silloin kuuluisi!! No, parin viikon päästä on sitten ultra, siellä nyt sitten viimeistään pääsee näkemään ja kuulemaan pienen  kissalapsetkin saadaan ehkä kotiin jo tällä viikolla, kova aikomus on ainakin ellei ihmeitä tapahdu!! Ikävä on ollut kova molemmin puolin, ja minä kaipaan kovasti jotakin sylissä rutistettavaa kun tuo hellimisen kaipuu on jo kova [:D] mitenköhän nuo suhtautuu sitten kun ei syli olekaan aina heille enää auki!!

Heippa kaikille!

Tänään olis meillä 11 viikkoa täynnä. Eka neuvola oli meillä keskiviikkona 30.9 ja sitten heti perjantaina soittivat äitiyspolilta että lääkäri antanut lähetteen. Olin äitiyspolilla viime torstaina tapaamassa kätilöä ja juttelemassa oikeanlaisesta ruokavalioista ym. asiasta. Minulla kun on tuota ylipainoa niin minut otetaan sinne erityistarkkailuun. Sain myös kotiin oman sokerimittauslaitteen jotta voin itsekin kotona tarkkailla sokeriarvoja. Sokerirasitus -testi varattu marraskuun alkuun ja samalla katsotaan se toksoplasmoosikin.

Olo on pikku hiljaa helpottunut, tosin kun se pahaolo iskee niin sitten tuntuu iskevän kahta kauheammin.
Hajut on tosi pahoja, ne saa heti yökkäilemään ;)

Nyt on vähän semmoinen hassu olo että olenkohan sittenkään raskaana? Odottaa vaan että viikon päästä maanantaina pääsee ekaan ultraan. Että sitten se todellisuus iskee kunnolla. Jännittää...

Ai niin. Mä syön päivittäin Kalcipos-D mitea jossa siis kalkkia ja D-vitamiinia. Sain sen serkultani joka oli raskaana (sai täyden kympin tytön lauantai-iltana!) sekä LIFE-luontaistuokaupasta ostettua Ferronel-"litkua" jossa C-vitamiinia, rautaa ja foolihappoa. Tarkoitettu raskaana oleville.

Mulla oli syyskuun alussa Hemoglobiini 118 ja nyt neuvolassa mitattuna 146 joten hyvällä mallilla.

Semmoisia kuulumisia meiltä.

Odotuksen intoa kaikille!

Papu mullakin pariin otteeseen tullut rusehtavaa valkovuotoa (ja yleensä vielä sitä ennen sattunut mahaan oikein kunnolla) mutta sen ekan kerran jälkeen oli neuvola ja siellä ultrattiin kaiken olevan kunnossa. [:)] Vuodot on kai alkuun ihan normaaleja (varsinkii niihin aikoihin kun normaalisti olis menkat) mutta kyllähän ne säikäyttää. [&:] Viikonloppuna multa tuli muutama tippa ihan kirkasta vertakin pyyhkiessä paperiin (tosin mun mielestä se ei tullu emättimestä vaan jostain ihan muualta... [:-]) eli vähän jännityksellä odotellaan illan neuvolalääkäriä. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

En tiiä onko mulla äkänen hiivatulehdus (jota oon kyllä lääkinny viikon verran) vai joku muu tulehdus alakerrassa kun alapää on vieläkii ihan kirkuvan punainen ja limakalvot niin hellänä ettei lambikaan oo riittävän pehmeetä. [;)] Tulee varmaan illalla tosi nautinnollinen sisätutkimus... [;)] Mut toisaalta ihan kiva kun lääkäri on nyt niin voin samalla reissulla kysellä ohjeita myös ton värkin hoitoon. [;)] Toivottavasti katellaan pikkuista ultralla niin ku neuvolantäti epäili. Mennään ainakii ultrahuoneeseen eli ei se varmaan kauhee vaiva olis vähän vilauttaa. [:)]

Rauha mulla on kanssa vähän epätodellinen olo tän raskauden suhteen... Kun oireet hävis ni tuntuu  ettei olis raskaana koskaan ollukaan. Maha tosin mulla pullahti silleen esiin tässä pari päivää sitten että jos siellä ei pieni ihminen kasva niin sitten se on joku valtava kasvain... [;)]

Parin viikon netin käyttökatkoksen jälkeen taasen täällä.
Eka neuvolakäynti takana. Tänään käytiin katsomassa, että kaikki näyttää siltä, kuin näillä viikoilla pitäisi ja sydän sykki siellä kovasti! Ja piti sitten kertoa vanhemmillekin tässä illalla. Voi vitsi, äiti suorastaan sekosi [:D]

Terveisiä ekalta neuvolalääkärikäynniltä! [:)] Kurkattiin myös pikkuista niin kuin ounastelinkin ja maha-asukki voi mainiosti! [:)] Aivan ihana juttu ja iso kivi vierähti sydämeltä! [:)][:)][:)] Siellä se toukka heilutteli käsiään ja pyöri niin kauheesti että lääkärikin nauroi ettei meinaa saada millään kuvaa otettua kun kaveri aina pyörähtää ja kääntää selkäänsä kun yrittää kuvan napata. [;)] Ei siis mikään linssilude... [;)] Mut melkonen vilperi tosiaan jo nyt. [:)] Pikkuiset sormetkii nähtiin ja kädet heilu hurjasti. Saatiin myös pari kuvaa mukaan ja heti piti porukoille käydä esittelemässä. [:)] Nyt saatiin mitaksi 10+6 viikkoa mutta sitten kuulemma vasta perjantain virallisessa ultrassa ne varmistaa sen lasketunajan. Lääkäri epäili etteivät välttämättä muuta laskettua aikaa kun on "vaan" viikon poskellaan eli sittenhän mä kuuluisin tonne huhtimammoihin... Mut täällä roikun kuitenkii ellette te aja mua pois kun tänne jo kotiuduin. [:)] 

Ihanaa kyllä että enää viikko niin se kaikkein kriittisin aika on ohi. [:)] Ja kun tänään pikkunen oli niiin eläväinen ja touhukas ja istukka oli oikein hyvässä kohtaa (lääkärin mukaan) ni on jo tosi huojentunu olo. [:)] Nyt alkaa ekaa kertaa jo pieni toivonkipinä ja optimismi puskea pintaan että ehkä tässä kuitenkii käy hyvin. [:)]

Heipä hei
Oon ollu sen verran väsyny, että en ole jaksanu tänne kirjotella ollenkaan. Nyt ajattelin, että jos sitä ennen nukkumaan menoa kertoisi kuulumisia.
Täällä siis väsymystä edelleen, mutta tuntuu että ei ehkä niin runsaasti kun aikaisemmin. Ruoka-annokset on pienentyny myös puolella ja kanan haju sekä maku tökkii.
Meillä ois Jorvissa ultra viikon päästä maanantaina ja samalla verikokeiden ottamista. Olo ei edelleenkään tunnu että olis raskaana, mutta toivotaan että maanantain ultra auttaisi uskomnaan asiaan.
Päätettiin että tuon ultran jälkeen julkistetaan tieto, ja mä jo kauhulla odotan sitä hössötystä mikä siitä mahdollisesti syntyy...
Oon tässä miettiny ja odotellu, että koska masu alkaa näkymän..mulla on kyllä muutenkin tuossa edessä hiukan tota rasvakerrosta, eli ei varmaankaan ihan vielä näy. Ite en ainakaan erota mitään.
Mutta, nyt mä taidan hipsiä yläkertaan nukkumaan, jotta jaksaa huomenna taas iltavuoroon mennä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille [:D]

PAPU mulla tuli kans pyyhkäsyvuotoa toissa vkonloppuna, ja kun kävin varhaisultrassa niin kaikki oli hyvin. Lääkäri sanoi, et se on normaalia kiinnittymisestä johtuvaa vuotoa. Älä siis turhaan stressaa.

Mä intoilin liian aikasin pahoinvoinnin helpottamisesta... on taas kaikki aamut alanneet oksentamalla [:'(] ja spinningiin en ole kyennyt pariin viikkoon, ei vaan yksinkertaisesti jaksa. Täysin loppu, kun raahautuu töistä kotiin... mut jospa tämä tästä!
Neuvola on ylihuomenna!!! [:)]

Kivaa viikkoa kaikille! [:)]

Meillä olisi ensimmäinen ultra nyt perjantaina ja jos kaikki on kunnossa niin sitten kerrotaan uutiset tuleville isovanhemmille, sedälle ja enoille :)

Kieltämättä jonkun verran jännittää, varsinkin kun meinasin su-ma välisenä yönä pyörtyä töissä...Lähdin kesken työvuoron kotiin kun en uskaltanut työkoneita enää käyttää kun huimaus ja heikotus ei juurikaan helpottanut. Eilen kävin sitten lääkärissä kun olo vaan jatkui. En sitten tiedä pitäisikö huolestua jos lääkärin mukaan kaikki näyttäis olevan kunnossa mutta pistää silti viikoksi vuodelepoon kotiin...? valkuaisarvot oli hieman koholla eli ilmeisesti jokin tulehdus...tai no, lääkäri vaan totesi että sitä pitää  ehdottomasti seurata ja jos se pysyy niin sit pitää huolestua [:o] En oikein tiedä miten tässä pitäis asiaan suhtautua kun ei edes suostunut kertomaan et mistä se sitten kertoo jos ne pysyy korkealla. Mitään muuta oireita ei ole ollut nyt pariin viikkoon, ei edes raskausoireita, kuin järkyttävä väsymys ja nyt tämä huimaus...

Hei pitkästä aikaa :)

Täälläki väsymys alkanu helpottamaan! Mahtavaa, kun jaksaa tehhäki jotaki, eikä vain istua koneella tai nukkua päikkäreitä koulun jälkeen. Pahoinvointiki ehkä vähä laantunu, mutta syödä täytyy aina parin tunnin välein edes jotakin. Eka neuvola on ens viikolla, ultrakin varmaan pian sen jälkeen :). Muuten en oo huomannu kasvua ittessäni, mutta rinnat on kyllä kasvanu!

Nyt on sitten ensimmäinen neuvola käynti takana. Mukaan tuli jos minkälaista lippusta ja lappusta. Neuvolatäti oli tosi mukava. Jotenki silti vielä mietin, että olenko oikeasti raskaana raskaus oireista huolimatta. Eka lääkäri aika varattiin samalla ja siellä se sitte selviää varmasti. Miksi sitä epäilee vaikka tuhat testiä näyttää positiivista?

Hemoglobiini oli 149. Sanoi tuo täti, että on hyvä merkki kun on oireita, vaikka ei sekään huono ole jos niitä ei ole. Rv 8 mennään ja kuulemma olo pian alkaa helpottamaan. Meinasi, että hb:n mukaan en ehkä juo nestettä tarpeeksi, vaikka litkin vettä koko ajan. Kysyin, että millonkahan tuo raskaus alkaa näkymään, niin terkkari laskeskeli koneella että tammikuun puolessa välissä viimeistään hieman kohdun muodosta riippuen. Itsestä tuntuu, että näkyy jo kovastikin kun luuviulu aina oon ollu, mutta nyt vatsaa jo pömpöttää ja housut alkaa kiristää.

Meinaatteko mennä niskaturvotus tutkimukseen? Itse en oikein vielä osannut tuohon vastata. Toisaalta se olisi ihan hyvä, mutta aborttia en voisi koskaan tehdä ja jos selviäisikin, että jotain olisi pielessä, niin vaikuttaisiko se raskausajan onnellisuuteen? Kumpa tietäisi mikä on oikein.[8|] Rakenneultraan aijon kyllä mennä. Miten muut? Entä aijotteko ottaa sikainfluenssa rokotteen? Paljon kysymyksiä... Onko muille tässä tilanteessa päätösten teko normaalia vaikeampaa varsinkin jos asia koskee raskautta? Kun tuntuu että joillekkin on niin selvää, tietävät mitä haluavat. Oon nyt jotenki ihan päästä pyörällä

Mulle neuvolatäti tarjosi mahdollisuutta siihen veriseulontaan, jossa kartoitetaan sen np-ultran lisäksi sitä down-riskiä. Hän kirjoitti lähetteen, jotta voin mennä seuraavalla ultrakäynnillä, jos haluan. Todennäköisesti menen.

Bris, mä käsitin että niskaturvotustutkimus ja rakenneultra on yksi ja sama asia? Siis ainakin mulla nyt viikolla 12 on just nimenomaan se niskaturvotusultra ja se on ainoa "virallinen" ultra mikä alkuraskaudessa otetaan. Mulle ainakii neuvolatäti sano että yleensä ihmiset menevät tähän NP-ultraan (eli niskapoimu-ultraan) koska haluavat sen ultrauksen alkuraskaudessa. Meillä kyllä on ihanasti ultrattu neuvolakäyntienkin yhteydessä mutta ilmeisesti kaikkialla ei niin tehdä. Sitten on erikseen se veriseulonta jossa just näitä kromosomipoikkeavuuksia tutkitaan. Mä kyllä ajattelin mennä ihan kaikkiin tutkimuksiin mitä tarjotaan. [:)] Rokotteesta en osaa vielä sanoa... Varmaan riippuu myös siitä että alkaako täällä koululla sitä possulenssua kovasti pyörimään jossain vaiheessa. [:)]

Tervehdys mammat!
 Tulin kommentoimaan noita ultrauksia.. Ne on aika kuntakohtaisia, valitettavasti.. NP-ultra on ensimmäinen ultra ja toinen ultra mikä minulla tehtiin, on tuo rakenneultra, siinä samalla sai myös 4D ultran. Molemmat ultrat maksoivat normaali sairaalakäynnin verran, meillä kun ultrauslaitteita ei ole pikkukunnassa vaan ultrat tehdään lähi sairaalassa.Toisilla ne ovat ilmaisia ja toisilla niitä ei kunta "tarjoa" (meillä siis sairaalamaksun joutui itse maksamaan) joten joutuvat käydä yksityisellä jos haluavat. Tylsää tällainen eriarvoisuus..
   Hyvää syksynjatkoa kaikille!! [:)]

Meillä käydään myös sairaalassa tekemässä ultrat ja maksavat poliklinikkamaksun verran. Mulla ensimmäinen tiedossa ylihuomenna. Toivottavasti kaikki on kunnossa. Jos jotain poikkeamia löytyy niin jatkotutkimuksiin kyllä mennään.

Ensimmäinen lääkärikäynti takana. Ja niin on myös kohtu, eli sydänääniä ei siis vieläkään saatu kuuluviin, pöh! [>:] onneksi ultra on jo reilun viikon päästä, ehkä tässä nyt sitten sinne asti kärvistellään!

Me ollaan menossa myös kaikkiin mahdollisiin seulontoihin. Eli verikokeet otettiin viikko sitten, niskapoimu-ultra on nyt viikon päästä ja rakenne-ultra sitten myöhemmin. Paino oli nyt ensimmäisestä neuvolasta tullut kilon verran alaspäin, ja heti multa tentattiin että oonko oksennellut [:D] on vaan tuo remontti pitänyt puuhastelevana, niin että en ole ehtinyt syödä sitä kaikkea ylimääräistä mitä usein iltaisin tulee popsittua! Ihan hyvä vaan, pitäisin vaa'an lukemat mielellään hyvin hyvin lähellä tämänhetkistä, koska tuota ylimääräistä on kulutettavaksi ihan tarpeeksi! Vauva voisi imeä noita varamakkaroita tuosta vyötäröltä ihan huoletta [:D]

Meillä ei nuo ultrat maksa mitään, vaan kaiken tarjoaa kaupunki, vaikkakin ultrat on ulkoistettu yksityiselle.

Ensimmäinen ultra takana, sydän löi ihan vimmatusti :)
Niskapoimu normaali ja kaikki muutkin rakenteet normaalit. Pituutta "Touholla" oli jo 5cm, kädet ja jalat viuhui kovasti. Todella helpottunut ja onnellinen olo. Veriseulaan menin kuitenkin myös, ihan varmuuden vuoksi :)

Meilläkin eka "virallinen" ultra takana. [:)] Kaikki oli oikein hyvin, pikkunen pyöri ja heilutteli edelleenkin kovasti. [:)] Niskaturvotus oli 1,3(mm?), pääkuva hyvä, vatsanpeitteen muodostuneet jne. [:)] Mä sain samalla myös ne mun veriseulan tulokset kun kävin siinä jo reilu viikko sitten. Veriseula oli negatiivinen eikä niskaturvotusta ollut eli näiltä osin kaiken pitäisi olla kunnossa. LA:aa muutettiin, koska koko oli yli viikon pielessä. Nyt uus LA 4.5. eli mä kuulun nyt sitten ihan virallisestikin tälle palstalle enkä huhtikuisiin. Jippii! [:D] Nyt viikkoja 11+3 eli melkeinpä uskaltaa jo huokaista helpotuksesta. [:)]
Kohtu on etukenossa eli ei ihme että jo pömpöttää. [:D] Musta tulee varmaan oikea megavalas... [:D]

Mä oikein toivon että mun kohtukin kallistuisi ja maha näkyisi jo pian!! Ja voi kun näkisin tuon toukan jo pian!!! Nyt oikein harmittaa ettei tullut käytyä varhaisultrassa omalla kustannuksella [>:] jotenkin päässä on ekaan ultraan asti vaan sellainen pelko, että oon vaan kuvitellut tämän kaiken enkä mä oikeasti mitään raskaana ole, kuvittelin vain!! Pöh ja pah, hyvällä miellä kuitenkin, en mä tätä nyt tuhottomasti ressaa. Navan vierestä on vihlonut muutamaan otteeseen tällä viikolla (kuulemma joku hermo siinä vieressä) ja olis kai lääkärikin sisätutkimuksessa sanonut jos kohtu ei olisi yhtään ollut kasvanut, kai ne sen tuntee!

Voi kiitos kun olette olemassa [:D] teille voi purkaa ahdistuksensa aina niin että viikonloppuna ei tarvitse sitten yksin murehtia!! Ihanaa viikonloppua kaikille kanssamasunkasvattajille!!

Tirrin kanssa samoja ajatuksia! Tahtois masun jo kasvavan (mutta kuten yks kaveri totes, että ehin jossain vaiheessa jo kyllästyä siihen) ja tuntuu ettei oo ees raskaana ko ei silleen näy missään. Eka ultra varmaan parin-kolmen viikon päästä, kuhan nyt tuosta neuvolasta selviää :). Jänskättää vähä jo!

Takaisin