Nyt on ensimmäinen neuvola käyty maanantaina ja lasketuksi ajaksi tuli 22.5. eli hieman aiemmin, kun mitä itse olin laskenut. [:)]
Nyt on ollut hirvittäviä mielialan muutoksia ja mies on kyllä ollut helisemässä mun kanssa. Mitään isompaa syytäkään ei tarvi olla ku mä alan riehumaan ja vaikka itse huomaan toimivani tyhmästi ja lapsellisesti niin eipä sille vaan mitään mahda, pistän vaan hormonien piikkiin ja kyllä mieskin sen osittain ymmärtää, että tämä vaihe taitaa kuulua raskauteen. [:D] Tiistaina alkoi myös tajuton vollottaminen. Aloin itkemään kun en päässyt Ikeaan ja sen jälkeen kuulin ihanan biisin niin siitä tuli märyt.. olihan se hieman huvittavaa itsestä, mutta kun ne kyyneleet vaan tuli. Tämä itkeminen on jatkunut nyt ja tuntuu että pahenee vaan. Keskiviikkona tuntui ettei ois sängystä jaksanut nousta. Mikään ei kiinnostanut ja ahdisti vaan suunnattomasti kaikki, syynä luultavasti se kun ollaan vasta reilut 3kk asuttu uudella paikkakunnalla ja vanhemmat ja ystävät asuu 600km päässä.. on ihan mieletön koti-ikävä kun ei tämä uus asunto tunnu kodilta sitten millään. [:(] Neuvolassa käväsin tämän itkemisen takia toistamiseen heti keskiviikkona kun ois ollut työilta edessä, mutta eihän siitä ois mitään tullut. Neuvolassa ymmärrettiin asiani todella hyvin ja sanoi, että itseä ei saa stressata ja jos todella on ikävä kotiin niin ei muuta kun käymään vaan, sillähän siitä ikävästä päästään ainakin hetkellisesti. Töihinkin nyt vihdoin kerroin raskaudesta, kun en ole ihan täysillä pystynyt huonon olon takia työskentelemään.. oli kuulemma jo hieman juoru kiertänytkin, että olenkohan mahdollisesti raskaana. [:D]
Np-ultra ois tuossa 4.11. ja sehän tässä kans jännittää hirveesti. Koko ajan miettii, että onhan kaikki hyvin.. pitäis vaan osata ottaa rennosti, kun mielenterveyshän tästä kärsii. Nyt vielä mietityttää tuo sikainfluenssarokotekin, että onko se nyt sitten hyvä juttu meille raskaana oleville vai onko siitä mahdollisesti enemmän haittaa kun hyötyä..?
Mut tulipahan taas avauduttua.. vaikee yksin pyöritellä näitä asioita päässään ku eihän nuo miehet täysin voi ymmärtää mitä tässä raskauden aikana kaikkea käy läpi.