Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Kiitos, urheiluun liittyvistä vastauksista! Mä olen lenkkeillyt kun ei tunnu pahalta. Veto ja loikkatreenit olen jättänyt hetkeksi sivuun... Oon ehkä liiankin varovainen :wink töissä tulee kyllä liikuttua kun sellaisessa ammatissa olen...

Mulla ei kanssa ihan kauheasti oireita ole.. Vähän rinnat aristaa ja ehkä väsyttää. Mahaa juhlii välillä. Pahaaoloa ei ole, tai maha kyllä löysällä ja kesken lenkin jouduin juoksemaan puskaan :D eli kai sitä voi näinkin reagoida... Mutta ei juuri muuta oiretta.

Tässä harkitaan miehen kanssa varattaisko varhaisultraa..? En tiedä onko turhahaa maksaa siitä... Mutta ehkä rauhoittaisi omaa mieltä.

Onnellista alkua kaikille! :)
 
Mullekin sanoivat neuvolasta että voin varata ultran jo nyt viikoille 11-13. Varhaisultrasta soittelin Lääkärikeskus aavasta ja sanoivat, että maksaa noin 150-200€. Vielä en varannut, mutta ehkä varataan oman mielen rauhan vuoksi :)
 
Ai, no kyllä se aika hintava sinänsä on se varhaisultra. Niin että jos ei mitään ongelmia ole ennen ollut, tai mitään sairauksia jotka raskauteen vaikuttavat, niin eihän se varhaisultra ole mitenkään oleellinen? Toki lähinnä se, että saa mielenrauhan että pikkuinen on siellä missä pitääkin, ja sydän on lähtenyt käyntiin jne. Ja tulee ehkä konkreettisemmaksi se, että oikeasti odottaa :)

Mä en tiedä menisinkö varhaisultraan, jos kunta ei sitä mulle tarjoaisi. Saattaa olla, että menisin silti...

Mutta niin siis tuo varsinainen eka ultra joka kaikille kuuluu, kaipa sekin sitten pitäisi tässä varailla? Toisaalta luulen että saan sen varattua ekan neuvolakäynnin jälkeenkin... täytyy nyt katsoa.

Nyt kun muuten sanoit Tapiirinen, niin mullakin on ollut vatsa vähän löysemmällä kuin yleensä. On pitänyt pari kertaa päivässä toimittaa isompi vessahätä, kun normaalisti riittää kerran päivässä, tai kerran kahdessa päivässä...
 
En mäkään ole Martuli vielä varannut ultraa. Ajattelin odottaan ekaan neuvolaan ja varata sitten. Tai ainakin odottaa hetken, että tulee "todellisempi" olo. Luulen, että saan ajan, kun aika hyvin saan omat ja miehen menot sovittua :)

Kunnallisella en tiedä paljonko maksaisi varhaisultra. Ja pääsisikö sinne omalla kustannuksella..?
Yksityiseltä kyselin.
 
Niin en tiedä pääsisikö kunnalliselle omakustanteisesti varhaisultraan. Voisihan sitä kai kysäistä? Olisi varmaan edullisempi jos pääsisi...?
 
Hei, hölmö kysymys, mutta mistä saatte noita aikajanoja. Siis noita, missä näkyy raskauden kesto yms :) kun mä en löydä mistään
 
No siis meillä espoossa varataan jorviin aika itse ultraan, mutta siellä kova ruuhka koska naistenklinikka on osin sulussa. Eli hyvä että nyt jo varailin aikoja oli ennen joulua todella niukasti siksi meni niin myöhälle :/
Varhaisultraa mietinkin, jostain luin että pk-seudulla femedalla olisi kaikista halvin ultraus. Pitää katsoa jos mieli ei jaksa odottaa josko sitten.

Tapiirinen, paina siitä janan päältä, ohjaa sinut lillypien sivuille jossa sen voi tehdä ja sieltä saat url-osoitteen jonka voit liittää täällä asetuksissa olevaan signature osioon tuolla linkki merkillä, kaksi rengasta yhdessä.
 
Tapiirinen,
ohjeet laskurin lisäämiseen löytyy kun menet tuonne
Yleistä keskustelua-osioon, klikkaat sieltä
-> Informaatio ja palaute
-> FAQ - useimmin kysytyt kysymykset
-> Näin lisäät laskurin allekirjoitukseesi


Sannie,
itse asun siis "onneksi" pienellä paikkakunnalla, jossa on melko helpolta tuntunut aikoja varailla.
 
Eilen testi tehty. Ei vielä uskalla iloita, mutta mietteliäitä ollaan ja asiaa sulatellaan kun esikoinen olisi. Olisi mukava vaihtaa kuulumisia muiden kanssa. Mulla oireena oli rintojen kipu, ehkä myös väsymys ja kylmä. Mutta kylmyys johtuu myös huoneiston lämmöstä.

Kiinalaisen kalenterin mukaan tulisi poika ja siltä tuntuukin. :rolleyes:
Vau.fi mukaan laskettu aika olisi 22.7.2014

Rv 2 ilmeisesti menossa jos oikein ymmärsin, minä kun en osaa laskea näitä. :D mutta 15 r pv.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Minäkin vihdoin ilmoittaudun tänne puolle. Plussasin 20.10. kp 26/27 eli nyt on menossa 5+0.
Ensimmäinen lapsi on tulossa ja kovasti toivottu ja odotettu. Olen jo 38-vuotias, joten vähän jännittää miten tässä käy.
Laskettuaika olisi 2.7. niinkuin muutamalla muullakin täällä. Neuvola on varattuna 25.11. Viikon kuluttua on varhaisultra, oli ihan pakko
Varata, että saa varmistuksen asiasta!!!!! Kyllä tämä niin ihmeellistä on!

Oireena on ollut huono olo syömisen jälkeen, pari kertaa oksennus. Alavatsaa on nipistellyt ahkerasti kohdun tienoilla ja rinnat ovat arat ja turvoksissa. Mies on saanut kärsiä näistä vähemmän mukavista oireista, kuten äkillisistä raivokohtauksista, tai itkukohtauksista :-) Tuntuu että hermot menee IHAN kaikesta ja toisaalta taas pillahtaa itkuun pienimmästäkin asiasta. Kun edescitse pysyisi näiden ailahtelevien tunnelmien mukana. Kellään muulla samaa ongelmaa? Tänään maha on tuntunut erityisen turvonneelta, tästäköhän se pömppäys sitten alkaa?


Sent from my GT-P7300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meille ei taida heinävauvaa tulla.. Rv "Oireita" on ollu ja kolme negatestiä tehty, joista viimeisin tänään.. pissaa otin purkkiin ja kun lorottelin loput nii menkat ilmotti tulostaan ihan kunnolla.. :sad001 Testin tein kuitenkin Clearblue digillä ja testi selkeä "ei raskaana".

Nyt siis ilmeisesti ootellaan ihan et alkaa kunnolla nuo menkat.. Eipä tuon aamusen jälkeen oo tullu mitään siteeseen, pieni rusehtava vuoto vain.. nyt menossa 34/28.. Vai onko se 1/28-34 ?
JA siksi oonkin tosi kummissani miksi keho käyttäytyy näin kun ei hormonaalista alla melkeen kahteen vuoteen! Yli vuoden ollut tosi säännöllinen kierto ja nyt kun jättää ehkäisyn (kumi) pois nii kierto sekasi.. Huoh.

Jospa nyt alkais sitte menkat ihan kunnolla ja päästäis uuteen yritykseen.. :wink
 
Onnea kaikille uusille plussaajille, ja tervetuloa yhdessä tänne jännäämään :)

BeNe,
et todellakaan ole yksin! :) tuntuu että pienetkin asiat ärsyttää todella paljon.
Jotenkin vain tuntuu että meillä mies ei oikein ymmärrä tätä asiaa että täällä ollaan raskaana.
Kovasti yrittänyt sillekkin linkkejä laittaa kaikista sivuista mistä voisi olla hyötyä jotta edes hieman saataisiin rauhaa maahan :D Koska pakko myöntää että ennen raskauttakin olen ollut temperamenttinen mutta raskaus tuntuu pahentavan sitä vain... :sad001

Noh, jospa nuo hormoonit tuosta piakoin asettuisivat.

Martuti, melkein toivinkin että asuisi pienemmällä paikkakunnalla. Ensi vuonna olemme muuttamassa mutta näillä näkymin vauva syntyisi vielä Espoossa (jos hyvä onni siis käy että pysyypi matkassa mukana...)

Tällä viikolla todellakin ollut hieman tuota huonovointisuutta kaikkien hajujen takia. Tänään onkin jännät paikat kun menen töihin ensimmäistä kertaa. Olen siis töissä sairaalassa jossa noita hajuja ja liikkumista tulee jonkin verran.
Mutta pienahan tuon saamma tietää.
 
Heippa taasen :)
Täällä nyt 5+2 :) taisinkohan ekan neuvolan jo sanoa, 15.11 ja varhaisultra 8.11 eli ens viikon pe ja silloin on vasta 6+3, sanoivat et olis parempi jos olis jo rv 7, mut luin et on muutki jo käyneet rv 6:lla....arvioivat hinnan noin 120€ tienoille...mun on vaan pakko päästä tohon muuten en kestä! :)

Töissä jouduin kertomaan jo, koska en voi kaikkia työtehtäviä nyt tehdä ja muutenki valvoin ja mietin tulevia yövuoroja ja oli pakko saada vastaus siihen et kauanko niitä joudun tekemään...kuitenki työvuoroja tehään kohta jo Joulun ja UV:n yli niin vaikeaa sitte enää vaihtaa niitä pois, mutta helpotuksena sain kuulla että ne yritetään jo ensi listasta saada pois, huh mikä helpotus!Muuten toi kertominen meni aika NOLOSTI, olin nimittäin sen edellisen yön valvonu lähes kokonaan ja sit ku menin kertomaan niin jostain syystä mua itketti aivan hirveesti :D Esimiestä lähinnä hymyilytti ja sanoi että hänenki vaimo vollotti ku odotti ekaansa:) mutta voi nolouden nolous ku hävetti :) mut muille töissä on kerro vielä piitkän aikaan.

Niin ekasta neuvolasta vielä, että ku sitä varasin ja kysyin että tullaanko molemmat sinne, niin se terkka sanoi et ei miehen tarvi välttämättä tulla ku enimmäkseen vaan täytellään papereita yms...mut kai mä ton reppanan otan mukaan ettei tunne itteään ihan ulkopuoliseksi :)

Hitsi ku tekis mieli kaikkea mitä ei saa syödä, sushia, pehmeitä juustoja ja katkarapuja ja parmankinkkua, Mmmmm :)
Mutta ihme kyllä yhtään ei tee mieli mitään viiniä...medium pihviä kylläkin!Aasialaisia ruokia pelkään syödä kun ei tiedä jos niissä onki käytetty tuoretta inkivääriä mausteena...no, ehkä mä oon vähä hysteerinen tän ruuan kans välillä mut tuntuu et kiellettyjen ruokien lista on niin pitkä ja vaikea välillä muistaa mitä ei saakaan syödä :/ Kahvinjuontia oon vähä yrittäny vähentää, mutta cola zero n kyllä heikkous...jossain luki et kolajuomia voi kyllä juoda, mutta onko tossa zerossa sitten se aspartaami, minkä takia sitä ei suositella..?
 
heiiii kaikki!

täällä kanssa yksi juuri plussannut :) laskettu aika 5.7, ihan häkellyttää kun tämä tapahtui niin nopeasti (ensimmaisellä kerralla tärppäsi)! edellista plussausta odoteltiin semmonen 8kk :)

Minä siis -82 syntynyt, asuskelen alankomaissa ja meillä on mieheni (hollantilainen)kanssa yksi lapsi toukokuussa 2012 syntynyt. olin täällä ryhmässä edellisessäkin raskaudessa ja ihan mahtavaa jakaa/kuulla kaikkia tuntemuksia teidän kanssanne :)

Jansku 4+5
 
Hyvä kuulla etten ole ainoa hormonihirwiö täällä :) Tosiaan mullakin tuota temperamenttia on muutenkin enemmän kuin tarpeeksi, niin nyt tuntuu että se on ihan tuplaantuntu! Sääliksi käy miestä :)

Nanini: eikös se 6+3 ole jo tavallaan 7. raskausviikko? Jostain luin, että 7. raskausviikolla voi jo mennä varhaisultraan ja sen takia itse otin sen ensi keskiviikoksi joka on mulla 6+0. Sydän alkaa lyödä kuitenkin jo 25 päivän päästä hedelmöityksestä, eli tällä kuudennella viikolla yleensä.

Kiellettyjen ruokien kanssa on kyllä aika haastavaa toimia. Tein puhelimeen miehen kanssa listan mitä ei saa syödä, mutta on hieman haastavaa mennä työpaikan lounasravintolaan syömään ja vaivihkaa vilkuilla listaa, että mistä sitä sai ja ei saanut... Neuvolastakin tuli sama lista paperisena. Mutta kyllä tässä on vähän tullut vielä sorruttua, esim. viime viikolla söin medium pihvin ja yhdessä työpaikan iltatilaisuudessa oli alkupalojen välissä pieni pala mozzarellaa, jonka tajusin vasta jo syödessäni. yms yms. Nuo juustot tuntuvat kaikista haastavimmilta ja kalat. Saisiko listan, jossa on ne juustomerkit joita voi ja ei voi syödä, olisi paljon helpompaa tämmöiselle herkkusuulle :)

Työpaikalla en ole vielä kertonut kellekkään muuta kuin yhdelle lähimmälle kollegalle ja toinen arvasi itse :) Ovat kyllä tienneet että yritämme. Oli niin koomista, kun olimme yhteistyökumppanin iltatilaisuudessa ja siellä sitten tarjottiin alkudrinkiksi skumppaa. No olin muka suunnitellut strategian jo valmiiksi ja kieltäydyin skumpasta. Tarjoilija siihen sitten kysyi, että saako olla alkoholitonta, vastasin juu ja oletin että saan samanväristä juomaa alkoholittomana. No eiköhän se alkoholiton vaihtoehto ollut KIRKKAAN PUNAINEN! Siis se mun lasi loisti kilometrin päähän, kun kaikilla muilla oli ihan tavallista skumppaa. Koitin kipata sen punaisen litkun äkkiä pois, ennen kuin kaikki alkavat kyseleen :) Siinä kohtaa juuri yksi kollega kysyikin että noh, onko tärpännyt, kun näki mun paloautojuoman. Illallisella olikin sitten jo helpompaa, kun muutkin vaihtoivat alkoholittomaan, ei erottunut niin selvästi.

Lumikki: toivottavasti tilanteesi selviää pian ja mieluiten tietenkin positiiviseen suuntaan! Pidetään peukkuja!
 
Heips! Täällä olis kans yks plussannut lisää joukkoon. :) Olen 32-vuotias 1,5-vuotiaan tytön äiti Hollolasta. Erittäin hämmentynyt ja yllättynyt olotila tällä hetkellä, koska meillä tärppäs heti samantien, kun lopetin pillerit. Olin varautunu odottelemaan jonkin aikaa, vaikka esikoistakaan ei ehditty yrittää kuin kolme kuukautta. Jostain syystä vaan oli tunne, että tässä toisessa kestää kauemmin, vaikka mieshän tietenkin jo tiesi ajat sitten, että heti natsaa... :)

Laskettu aika on laskurin mukaan 5.7. eli 4+5 taitaa olla viikot nyt. Jonkin verran pahoinvointia on ollu ja rinnat aristaa, mutta siinäpä ne oireet. Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla. Esikoisesta käytiin varhaisultrassa yksityisellä, mutta en tiiä, mennäänkö tällä kertaa. Onnea kaikille muille plussanneille! :)
 
Moi taas!

Tsemppiä Lummikki. Olisiko voinut olla kiinnittymisyritys? Jos sinulla on kierto ollut muuten säännöllinen? Jos vaikka olisi vielä mahikset :) voimia!

Minä varailin tänään ultran perjantaille 20.12. Silloin olen yli 12 viikolla. Ainut päivä kun miehen kanssa päästään molemmat. Opettajia kun ollaan ja toi on just koulujen joulujuhlapäivä, eli toivottavasti on ultrassakin aihetta juhlaan :)
Varhaisultraa vielä harkitaan, mennäänkö yksityisen kautta. Saa nähdä jaksetaankin odottaa :)

Nanini, mäkin juon Cocoa zeroa. Se on ollut montavuotta mun heikkous. Nyt olen vähentänyt, mutta juon pikkasen vieläkin. Neuvolan ohjeiden mukaan aspartaamia saa käyttää. Tosin eihän se terveellistä ole vaikka ei raskaana olisikaan. Mutta colajuomissa, on ymmärtääkseni se kofeiini, mikä on suurena määränä haitallista... Neuvolan paperissa lukee, että colaa max 2litraa päivä.. Eli aika paljon sais juoda :D ite juon nyt ehkä 2dl päivä....

Meilläkin tulossa työpaikan pikkujoulut... Mutta varmaan onnistun vielä luovimaan ne ilman ihmetystä :wink

Itseäni vähän huolettaa työpaikan sisäilmaongelmat... En tiedä onko homeen vaikutusta sikiöön tutkittu. Meillä osin sisäilmaongelmia...

Mulla samat oireet kuin ennenkin. Mahaa juilii/jomotelee, yhtään ei oo nälkä ja rinat aavistuksen arat, mutta ei mitään kovin merkittävää... Mulla ei vielä mielialat heittele... En oo itse ainakaan huomannut, eikä ole mieskään valittanut :D katsotaan jatkossa miten menee... :)

Kiitos aikajananeuvoista. :)
 
Heips! Täällä olis kans yks plussannut lisää joukkoon. :) Olen 32-vuotias 1,5-vuotiaan tytön äiti Hollolasta. Erittäin hämmentynyt ja yllättynyt olotila tällä hetkellä, koska meillä tärppäs heti samantien, kun lopetin pillerit. Olin varautunu odottelemaan jonkin aikaa, vaikka esikoistakaan ei ehditty yrittää kuin kolme kuukautta. Jostain syystä vaan oli tunne, että tässä toisessa kestää kauemmin, vaikka mieshän tietenkin jo tiesi ajat sitten, että heti natsaa... :)

Laskettu aika on laskurin mukaan 5.7. eli 4+5 taitaa olla viikot nyt. Jonkin verran pahoinvointia on ollu ja rinnat aristaa, mutta siinäpä ne oireet. Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla. Esikoisesta käytiin varhaisultrassa yksityisellä, mutta en tiiä, mennäänkö tällä kertaa. Onnea kaikille muille plussanneille! :)

hei Lowica,
hauskaa-meillä näyttää olevan paljon yhteistä-meillakin kk vaille 1,5 vuotias tytto, laskettu aika 5.7 ja heti taallakin tärppäsi :wink niin ja minä 31v :)

hyviä jatkamisia kaikille!
 
Hui miten meitä tuntuukaan olevan jo monta täällä heinäkuisissa :) Mukavaahan se vain on.

Pakko on kysyä, kun on ollu noista "kielletyistä ruuista" puhetta jo, että onko täällä ketään kenen pitäisi tupakasta luopua? Leimaanko nyt itteni mustaksi lampaaksi :sad001 No mutta, aihe ei oo tabu joten avaan suuni.

Poltin ennen ensimmäistä ja lopetin melkein heti kun tehtiin positiivinen testi (raskausviikkoja oli sillon 5+jotain) Nyt oltiin testin suhteen vielä aikaisemmassa..olisko viikkoja ollut 4+2 vai miten se nyt meni, taisin tuonne aikasemmin jo kertoa.. Noh,testin tein siis maanantaina ja radikaalisti vähensin tupakointia heti..normaali määrä päivittäin kiikkui siellä 25 tupakan tienoilla..se putosi samoin tein noin kymmeneen.
Tänään on ollu ensimmäinen TÄYSIN TUPAKOIMATON PÄIVÄ. wuhuu!! No mutta..ajattelin siis vain, että onko muita keillä tää "kielletyn listan" juttu on...kuinka sujuu lopettaminen jne..
Kiitos ja anteeksi hehkutuksestani/avautumisestani... Tästä se kuitenkin hyvin lähtee näköjään kun vain päättää :)
 
Moikka kaikille!

Minä plussasin haalean plussan eilen kun menkat oli jo viikon myöhässä. Laskurin mukaan nyt sitten 2.7.2014 tulossa pikkunen. :)

Oon 23 vee ja esikoinen olisi tulossa. Toivottavasti tahmatassu pysyy menossa mukana, kun lapsi on ollu toiveena jo pitkään!

Oireita ei oikeestaan oo ollu ku jotain nipistelyä (vähän niinku menkkakipuja) alavatsassa. Ja sit herkempi ällötyksen tunne joistakin hajuista ja mauista. Tuo nipistely vähän huolettaa, ku pelkää että menkat sitten alkaakin... :/ Mut toivottavasti ei ala!!!

Tänään soitin myös neuvolaan, aika olis 28.11. joten nyt sit odotellaan. :)
 
Takaisin
Top