Huolet ja pelot

Tirpppa, ystävä oli vuos sitte käynyt Kuopiossa Cantissa, ultra oli maksanu jotain satasen luokkaa. Sataman röntgenissä kuulemma vielä edullisempi mut sinne vaikee saada aikoja. Soittelen varmaan jälkimmäiseen tässä lähipäivinä jos soittelen.
 
Mää en kestä. Ei sais valittaa MUTTA mulla ei oo pariin päivään ollu mitään oireita! Ultra on reilun viikon päästä.. Tähän asti oon ottanu aika iisisti hermoilematta mutta nyt alkaa jänskättää jos ei mittään oireita ala ilmaantua. Ja arvatkaapa miltä tuntuu mennä sinne ultraan jos vielä sillonkaa ei oo oireita, edellinen km selvisi just siellä ultrassa..
Voi mä niin symppaan sua :Heartred
Itelle kävi samoin, kkm löyty varhaisultras rv 9... Ny oon kans ihan hötky ja kyttään joka oiretta/oireettomuutta ja pelottaa mitä ultras sanotaan viikon päästä... :sad001
 
Minäkin tuun tänne urputtamaan. Oireettomuus piinaa ja pelko tuulimunaraskaudesta on suuri. Meillä siis on ollut aikaisemmin jo yksi tuulimuraskaus, ja siksi varmaan tämä pelkokin.
Meinaako moni mennä ar-ultraan ja millä viikolla?
 
Minäkin tuun tänne urputtamaan. Oireettomuus piinaa ja pelko tuulimunaraskaudesta on suuri. Meillä siis on ollut aikaisemmin jo yksi tuulimuraskaus, ja siksi varmaan tämä pelkokin.
Meinaako moni mennä ar-ultraan ja millä viikolla?
Minä ainakin menen, ultra varattu 30.5 ja silloin 7+2 omien laskujen mukaan.
Mulla ei ole kokemuksia muista kuin hyvin menneistä raskauksista mutta silti huolettaa kovasti onko kaikki hyvin..
 
Hirmu, meillä on samana päivänä ultra! Mulla sillon kai suurinpiirtein saman verran viikkoja..
 
Onitus, musta tuntuu etten oo enää edes turvoksissa, kaikki oireet on tipotiessään.. Tällä kertaa ei oo edes tissit arat, viimeksi oli ja ne kyllä turposi ihan selkeästi.. Mutta eikai mun auta kun ootella.

Timbe, meen ar-ultraan ens viikon torstaina 26.5 :) ja muoks. Viikot taitaa olla silloin 6+4.
 
Tirpppa, ystävä oli vuos sitte käynyt Kuopiossa Cantissa, ultra oli maksanu jotain satasen luokkaa. Sataman röntgenissä kuulemma vielä edullisempi mut sinne vaikee saada aikoja. Soittelen varmaan jälkimmäiseen tässä lähipäivinä jos soittelen.
Joo, minä kyselin hintoja muutamasta paikkaa ja Cantista tuli juurikin tuo 100e + mahdollinen lääkärinpalkkio. Sataman röntgen oli 96e + toimistomaksu 15e. Halvin ultra olis noiden mun saamien tietojen mukaan Puijonlaakson lääkärikeskuksella :) 89e ja siitä kuulemma sais vielä kelakorvauksen (mitä vähän ihmettelen, mutta niin laittoivat s-postilla).
 
Mua ei vielä ainakaan hyvin huoleta, katotaan Kuhan sais ees sisäistettyä et tässä raskaana ollaan. Vielä niin alussa, et tiedostaa et ihan mitä vaan voi sattuu, mut ei ne etukäteen huolehtimalla parene noi asiat, jos jotain sattuu niin eipä sille itte mitään voi:)
 
Täällä yks huolissaan oleva. Välillä tulee noita alavatsakipuja, eilen illalla oli molemmat nivuset kipeenä ja heti ajattelin pahinta. Mulla viimeksi maaliskuun lopussa alkoi kkm/kemiallinen/mikälie muutama päivä menkkojen jälkeen ja se alkoi juurikin alaselkä- ja vatsakivuilla, ei vuodolla.
Eipä se auta kun toivoa että kaikki menee hyvin..
 
Minua huolestuttaa aikas paljon nykyään raskaudet. Esikoisemme tosiaan menehtyi synnytyksessä kohtuun, veivät minut hätäsektioon, mutteivat saaneet enää elvytettyä tyttöä. Varsinaista syytä ei koskaan ole saatu selville, mutta epäilen ettei mun raskaushepatoosia huomattu ja diagnosoitu ja siitä syystä vauvalla oli vatsassa pidempi ahdinkotila, joka sitten synnytyksessä kulminoitui.
Seuraava raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon joka todettiin np-ultrassa.
Viimeisin odotus sujui alkuun hyvin, huolimatta siitä että pelotti koko ajan että tämäkin vauva otetaan meiltä pois, mutta puolitoista kuukautta ennen laskettua aikaa puhkesikin kunnon raskaushepatoosi, ja maksa-arvot kävivät jatkuvasti ylhäällä lääkityksestä huolimatta. Ravasin käyrillä ja ultrassa pari kertaa viikossa, ja aina kun vaihtui lääkäri, tuli eri mielipidettä siitä pitäisikö vauva saattaa jo maailmaan vai jatketaanko raskautta laskettuun aikaan saakka ja sitten käynnistykseen. Terve tyttö sieltä lopulta maailmaan saatiin.

Nyt siis huolettaa, ensin tietysti tää alkuraskaus, mutta myös tulevaisuudessa todennäköisesti uusiutuva raskaushepatoosi, se viimeinen kuukausi edelliskerralla oli piinaava.
 
Muokattu viimeksi:
anhe: Sinulla on kyllä todella raskaita kokemuksia takana, enkä ihmettele yhtään jos huolettaa raskausaika! Onneksi kuitenkin olette yhden terveen lapsen syliin saaneet. Ihmetyttää tuo miksi tuon raskaushepatoosin takia ei käynnistetä heti kun mahdollista, jos ensimmäisellä kerralla päättynyt pahimmalla mahdollisella tavalla :O luulisi että lääkäritkin pelaisivat varman päälle!
 
anhe: Sinulla on kyllä todella raskaita kokemuksia takana, enkä ihmettele yhtään jos huolettaa raskausaika! Onneksi kuitenkin olette yhden terveen lapsen syliin saaneet. Ihmetyttää tuo miksi tuon raskaushepatoosin takia ei käynnistetä heti kun mahdollista, jos ensimmäisellä kerralla päättynyt pahimmalla mahdollisella tavalla :O luulisi että lääkäritkin pelaisivat varman päälle!
Eivät käynnistäneet heti kun oli paikat niin kehittymättömät ja laps ylhäällä, eli ballonkia ei voinut käyttää ja hätäsektioarven repeytymisriskin vuoksi eivät halunneet käyttää lääkkeellistä käynnistystä. Päivä lasketun ajan jälkeen käynnistivät kuitenkin lääkkeellä kun ei vieläkään ollut toivottua kypsymistä.
 
Anhen odotukseen paljon tsemppiä! Raskaita kokemuksia! En edes osaa kuvitella miltä teistä on tuntunut :sad001
 
Toivotaan anhe et tällä kertaa pääset helpommalla tuon loppu raskauden:Heartred
 
Anhelle tsemppiä :Heartred On vain uskottava, että kaikki menee hyvin, helpommin sanottu kuin tehty, tiedän.
 
Mua pelottaa joka veskikäynnillä, kun pyyhin niin pitää tarkistaa vuodanko verta..

Tämä pelko kävi täällä tänään toteen :'( nyt pelottaa ja itkettää koko ajan! Vuoto on kuitenkin hyvin niukkaa ja vaaleaa, lähinnä valkovuodon sekaista verituhrua vain pyyhiessä. Viikkoja 7+0.
 
Amorous, toivotaan että olisi harmitonta. Monilla on alkuraskaudessa harmittomia vuotoja! Ootko aatellu mennä tarkistamaan tilannetta ultraan? Pidetään peukkuja pystyssä.
 
Takaisin
Top