Huolet ja pelot

Voi eii lehmus! Toivotaan vielä jotain ihmettä ja kovasti jaksamista sinne. Voimia!
 
Ikäviä uutisia, lehmus. :sad001 Voiko olla varhaisemmat viikot, silloin ei vältsyy vielä näkyis mitään? Kivut ja vuoto säikäyttää kyllä aina. Toivotaan kuitenkin parasta. Ultrataanko sua vielä myöhemmin uudelleen, vai odotteletko tilanteen kehittymistä?
 
mua epätietoisuus pelottaa on niin paljon kysymyksiä ku oon ensikertalainen tällä hommalla
lisäks mun paha vika on malttamattomuus en jaksa olla pitkää kärsivällinen varsinkaa tässä homassa tahdon vastauksia mahdollisimman nopeesti en voi vieläkää uskoo että vihdoin tärppäsi 5v takaiset yritykset ja vasta nyt tärppäsi
oikeesti tuumin vieläki onks tää unta nipistäkää mua et herään todellisuuteen pliiss...
 
oon vihdoin raskaana mut en tiiä edelleenkää millä viikolla kun en tiiä voiks noihi testien antamiin raskauviikkoihin luottaa
toisen testin otatin labrassa 3-4pvä eri aikaa vastaus oli että RASKAANA ollaan
 
En usko että olis varhaisemmat viikot, kierto säännöllinen ja ovulaatio löydetty testillä. Kivut on jo selvästi voimakkaammat kuin menkkakivut. Kyllä tämä tietysti harmittaa, mutta muuten olen ainakin toistaiseksi paljon rauhallisemmin mielin tässä tilanteessa kuin mitä ikinä kuvittelin olevani. Ja sitten ihan vaan se, että kun kuitenkin on se yksi lapsi jo, niin ei olekaan ihan helppoa käpertyä peiton alle murheisiinsa (koska joku tulee siihen päälle pomppimaan). Nyt ei vaan sitten vielä ollut sen toisen aika.
 
Kamala ahdistus iski taas jälleen yks keskenmeno takana joku vuosi sitten ja aina vaan kummittelee, pöh vaikka ehkä tietääki että maha on näin alussa vähä kipee nii heti ne tulee kaikki kamaluudet mieleen...

Toivottavasti meillä kaikilla nämä huolet ja murheet on vaan mielen tuotetta ja saadaan kääröt syksyllä syliin ❤

Muoks. HEH, tää poisti kaikki hymiöt :D en siis kirjottanu kaikkea tollai yhteen makkaraan :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Voi, Lehmukselle tsemppihalirutistus! Tosi kurja tilanne. :sad001 :Heartred


Mulla tuntuu paineen tunnetta alavatsalla.
Hieman samanlaista kuin edellisissä raskauksissa on tuntunut loppuraskaudesta.
En muista edellisistä tuntuneen tälläista vielä näillä viikoilla. -???

Varhaisultraankin tuntuu olevan tosi pitkä aika.
"Odottavan aika on pitkä" :)
-Ja odottaessa ainakin mä ehdin läpikäydä monta kauhuskenaariota päässäni...
 
Lehmus, voi kun siellä olis kaikki siltikin hyvin... Tsemppiä!

Mulla on tänään ollu pelottavan hyvä olo. Vaikka tiiän, että oireet vaihtelee, heti alkaa pelottaa. Toissa syksyisessä keskeytyneessä keskenmenossa oireet lieveni silloin kun sydän oli lakannut lyömästä. Mulla on ens viikolla neuvola (silloin rv9), jos en saa jotain varmistusta, että sielä vielä sydän sykkii, niin taidan marssia ultraan yksityiselle..en kestä muuten.

NewMama, mahtavaa, että oot tullu noin pitkän yrityksen jälkeen raskaaksi!
 
Kiitokset sympatioista. Ei tässä nyt taida olla mitään ihmettä odotettavissa. Paremmalla tuurilla seuraavaa plussaa odottelemaan.

Onnea odotukseen kaikille!
 
Mä päätin alussa, etten edes lue tätä ketjua etten sitten ala kuvittelemaan kaikkea, mutta lähes kaikissa ketjuissa on näkyvissä elämän realiteetit, vähintään allekirjoituksissa. Että ei niitä voi välttää vaan jättämällä tämän ketjun lukematta. Sanotaan, että tieto lisää tuskaa ja vaikka realistina tiesin suunnilleen, kuinka paljon alkuraskaudessa on riskejäkin, täällä se myös jotenkin konkretisoituu. Pyrin kuitenkin ajattelemaan, että jos tämä raskaus menee kesken, ei vauva olisi silloin tullut selviämään, joten parempi aiemmin kuin vasta myöhemmin. Kyllähän ne riskit silti pelottaa ja ymmärrän hyvin niitä yksityiselle ultra-ajan varanneita. Kuitenkin monella täälläkin on sitten niiden tuulimunien, keskenmenojen jne jälkeen lopulta sitten kaikki mennyt hyvin, joten koetetaan vaan ajatella postiivisesti vaikka pelottaakin. :nailbiting:

Odotan esikoista ja tänään vasta 5+0 joten tässä on todella pitkä aika murehtia asioita. Google on toisaalta loistava apu, toisaalta pahin vihollinen.

Ps. Mua myös huolestuttaa jo nyt meidän kyläkoulun hiipuminen.(liittyy hyvin löyhästi raskauteen, mutta se oli yhtenä iltana mun murheena raskauden tuomaa muutosta tulevaisuuteen ajatellessa) Se on ehkä parempi murhe, kun sille voi voi edes yrittää tehdä jotain. :p
 
Mua on alkanut pelottamaan tää pahoinvointi. Aloitan uudessa työpaikassa 14. Maaliskuuta ja vieläpä aika vastuullisessa asemassa. Työ on erittäin liikunnallista ja extreme urheilun parissa.. En tiedä miten selviän jos pahoinvointi tästä vielä pahenee. Se on vielä ihan unelmaduuni :sad001 Pelkään että raskaus tulee ilmi liian varhain ja saan potkut heti.. :sad001(
 
Finlexissä lukee näin:
"Työnantaja ei saa irtisanoa työsopimusta työntekijän raskauden johdosta eikä sillä perusteella, että työntekijä käyttää oikeuttaan 4 luvussa säädettyyn perhevapaaseen. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä selvitys raskaudestaan.
Jos työnantaja irtisanoo raskaana olevan tai muuta kuin 4 luvun 7 a §:ssä säädettyä perhevapaata käyttävän työntekijän työsopimuksen, katsotaan irtisanomisen johtuneen työntekijän raskaudesta tai perhevapaan käyttämisestä, jollei työnantaja voi osoittaa sen johtuneen muusta seikasta. "
 
Valitettavasti koeajalla irtisanottaessa ei koskaan kerrota syytä, eli raskaana oloon on heikko vedota... Ehkä varmistaisin liitosta vielä onko hyviä vinkkejä.
 
Se periaatteessa lain mukaan juuri noin, ja koeajan jälkeen kukaan ei uskalla irtisanoa raskaana olevaa... Mutta koeaika on tosi hankala paikka juuri tuon syyn puuttumisen takia. En tiedä mitä ennakkotapaukset sanoo, oiskohan täällä juristeja linjoilla?
 
Takaisin
Top