Huolet ja murheet

Keskenmenonpelko on itsellekin tuttua. :sad001 Pari edellistä raskautta onkin mennyt kesken. En siitä jännittämisestä pääse lopullisesti eroon vasta kun vauva on sylissä. Mutta kyllä hyvät ultrakuulumiset aina tuovat mielenrauhaa.

Tällä kertaa mulla on tosi outo alkuraskaus. Varhaisultrassa oli 2 vauvaa ja kontrollissa enää yksi, mutta mitään merkkejä km ei näkynyt. Np-ultraa odotellessa "vähän" hermostuttaa... Mitta onnellista oli nähdä yksi oikein hyvinvoiva vauvanalku monitorissa. :smiley-bounce012
 
Mulla on seuraavanlainen tilanne: rv 9+2, 40v, ylipainoinen ja esikoinen tulossa:smiley-ashamed008 Eka neuvola oli viime viikolla ja Np-ultra 23.5...ainoa raskausoire on arat rinnat. Ja se huolenaihe on se ettei mulla ole vielä tässäkään vaiheessa varsinaista todistusaineistoa siitä että olisin raskaana:dontknow tai no 10 positiivista raskaustestiä...:scratch
 
10 positiivista raskaustestiä on aika vahva todiste, että hyvät mahdollisuudet raskauteen on olemassa. :grin
 
On meitä muitakin, jotka eivät mene varhaisultraan, jännitetään yhdessä. :HeartredLaskeskelin, että mulle osuu ultra varmaan toukokuun loppuun tai kesäkuun alkuun. Toki ymmärrän, että on kenties vielä jännittävämpää, kun on esikoisesta kyse.
 
:confused005:confused005
Niin no niin :laughing002 mutta tarkoitin sitä kun muilla on jo ultrattu sun muuta...tämä mamma vielä joutuu jännittään monta viikkoa että onko tuolla ketään :confused005

Mullakin on varhaisultra vasta vähän vajaa kahden viikon päästä eli älä huoli! Esikoisesta en käynyt ollenkaan varhaisultrassa vaan odotettiin sinne nt-ultraan, jossa päästiin ekan kerran kurkkaamaan masuun :)
 
On tää niin hermoja raastavaa.. Koko ajan kauhea pelko keskenmenosta, vaikkei sitä tietenkään voi mitenkään estääkään, mutta todella vaikeaa olla hermoilematta.
Ehdin jo valitella inhottavaa raskauspahoinvointia, mutta heti kun välissä oli pari helpompaa päivää aloin pelätä, että on mennyt kesken. Tänään taas huonompi olo. Vaihteleeko/aaltoileeko teillä muilla pahoinvointi?
 
Kyllä aaltoilee.. Onneksi ei ole tarvinnu sentään oksentaa ainakaan vielä, mutta etovaa oloa on vaihtelevasti välillä koko ajan, välillä on päiviä jolloin ei ole ollenkaan ja kaikkea mahollista noiden väliltä :hilarious:
 
Kyllä aaltoilee.. Onneksi ei ole tarvinnu sentään oksentaa ainakaan vielä, mutta etovaa oloa on vaihtelevasti välillä koko ajan, välillä on päiviä jolloin ei ole ollenkaan ja kaikkea mahollista noiden väliltä :hilarious:

Huojentavaa kuulla... Ensimmäistä odottaessa on varmaan vielä normaalia hätäisempi kaikkien oireiden tai oireettomuuden kanssa.
 
Minulla myös ollut parempia ja huonompia päiviä huonovointisuuden kanssa...hiukan helpottanut ehkä yleisesti kun 10.viikkoa mennään. Esikoista odottaessani oksentelin ekoina viikkoina mutta nyt ollut pelkkää etomista ja väsyä. Yleensä kun on mukavaa tekemistä ja seuraa, niin huono olokin unohtuu, verrattuna jos yksin kotona olonsa kanssa kärvistelee. :playful:

Minäkään en virallisesti varhaisultrassa ole käynyt. Neuvolan täti ekalla tapaamisella koetti katsoa masun päältä, muttei voinut sanoa varmaksi mitään vielä. o_O Mutta eiköhän tässä raskaana aivan oikeasti olla.
 
:dummy1:
Kyllä aaltoilee.. Onneksi ei ole tarvinnu sentään oksentaa ainakaan vielä, mutta etovaa oloa on vaihtelevasti välillä koko ajan, välillä on päiviä jolloin ei ole ollenkaan ja kaikkea mahollista noiden väliltä :hilarious:

Mulla ihan samaa!

Niin ja mäkään en ole menossa alkuraskauden ultraan. En ole kolmesta edellisestäkään käynyt. Kovasti on jännitys päällä onko siellä ketään. Menen kyllä tietenkin heti jos jotain hälyttävää oloissani tai kropassani tapahtuu. Tai koko ajan taistelen menenkö vai enkö mene.:pompus: Mulla on aikalailla edelleen oireeton olo (todella lievää pahoinvointia) paitsi että tunnen jotain alavatsassa olevan (jännä fiilis siis).
 
On tää niin hermoja raastavaa.. Koko ajan kauhea pelko keskenmenosta, vaikkei sitä tietenkään voi mitenkään estääkään, mutta todella vaikeaa olla hermoilematta.
Ehdin jo valitella inhottavaa raskauspahoinvointia, mutta heti kun välissä oli pari helpompaa päivää aloin pelätä, että on mennyt kesken. Tänään taas huonompi olo. Vaihteleeko/aaltoileeko teillä muilla pahoinvointi?


Mulla oireet aaltoilee ja yleisesti melko vähäisiä. Alkuviikosta kirjoitin tänne huolestuneena, kun vähäisetkin oireet hävis. Sen jälkeen tuli muutama päivä kun etoi, paleli ja väsytti. Tänään taas ei oo niitä oireita ollut. Nyt alkoi pelottaan, kun tuntuu kokoajan pientä painetta/kipua alavatsalla ja sellaista ei ole vielä ollut. Lähinnä aiemmin satunnaista nippailua tai ummetuksen aiheuttamia kramppeja.

Huolestun herkästi vaikka olen käynytkin varhaisultrassa, koska viimeksi näihin aikoihin kävi huonosti. Mutta taitaa olla niin, ettei oireiden perusteella voi vielä mitään päätellä. Se vaan on helpommin sanottu kuin tehty. :angelic:
 
Poppy82, ihan samat fiilikset täälläkin ja huolta taatusti lisää, kun viimeksi meilläkin meni kesken näihin aikoihin. Mulla on ollut myös epämääräisiä alavatsakipuja ja tuntemuksia, mutta yritän ajatella, että niin kauan, kun ei tule vuotoa, kaikki toivottavasti on hyvin. :love017
 
Täälläkin alkaa jännittää jo nt-ultra vaikka siihen aikaa vielä melkein kuukausi.

Viimeksi kun olin raskaana näillä viikoilla, olin täysin tietämätön että kehitys oli jo päättynyt melkein pari viikkoa aiemmin. Mikään ei viitannut sydämen pysähtymiseen, eikä kylläkään myöskään raskauden jahkumiseen.
Tuntuu pelottavalle tämä epätietoisuus, vaikkakin nyt tällä kertaa huojensi se kun pääsin näkemään sentään sykkeen ja silloin kaikki oli hyvin.
Odottavan aika on pitkä..
Meillä kaikilla.
 
Viime viikolla olin tosi levollinen ja varma raskaudesta! Mutta tänään oviksesta laskien olis 9+0 ja keskenmeno alkanut taas pelottaa. Ajattelin, et lisäviikot toisi varmuutta, mut mulle kävikin päin vastoin. Tuntuu, että nyt just on ne kriittisimmät keskenmenoviikot käsillä. Lukenut varmaan liikaa tapauksista, joissa keskenmeno on tapahtunut vasta 9-12 viikoilla. Ehkä tää johtuu siitäkin, että nyt alkaa olla ns. ne viimeiset kriittisimmät viikot, niin jotenkin ahdistuu ajatuksesta, että no nyt se sitten viimeistään kai tapahtuu, kun ei ole ennen tapahtunut.

Tosi typerää, varsinkin kun tänään taas sain sydänäänet vahvoina kuulumaan n. 180 lyönnillä. Onko kellään muulla käynyt näin, et pelko kasvaa, mitä enemmän on viikkoja? Nurinkurista. Onneks on toi doppleri, koska oireita ei juurikaan ole paitsi väsymys ja nälkä.
 
Mrz: Mulla huoli aika iso myös. Vaikka torstaina vauvalla oli kaikki tosi hyvin ja ajattelin, että mitään ei enää varmasti satu. Silti nyt taas tuntuu että joku on pielessä. Mulla yhteensä 3km ja vuoto alkanut 10-12 viikoilla. Nyt kun oli vatsa sekaisin, aloin pelätä että se ennakoi km. Yritän rauhoitella itseäni, koska stressi ei tee hyvää vauvalle. Töissä en ehdi vatvoa asioita, nyt sairaana on ollut liikaakin aikaa. Eiköhän tämä taas helpota kun meen töihin. Doppleria en aijo hankkia, joten ei auta tosiaan kun vaan luottaa kaiken olevan hyvin.
 
Täällä saman tyylisiä huolen aiheita. Reilun viikon kuluttua on uusi kontrolliultra ja jännitän koko ajan kuinka tässä käy. Erityisesti ihmetyttää se alkion ikä joka rv 7 ultran mukaan oli neljä päivää vähemmän kuin omat laskut. Tiedän ettei se ole mahdollista. Toivon, että rv 9 tehtävässä kontrolliultrassa alkio on hengissä ja kokokin vastaisi omia laskemiani. Ei voi kuin odottaa ja toivoa parasta.
 
Ymmärrän täysin kun puhutaan piinaviikoista. Mitä enemmän viikkoja tulee sitä enemmän huolestuttaa. Doppleri olisi varmaan hyvä, mutta luulen että siitä se paniikki vasta riehaantuisi jos ei kuuluisikaan mitään. Ultraa olisi kuitenkin odotettava. En tiiä uskallanko neuvolassakaan käydä kuuntelemassa. Onko kellään kokemusta onko neuvolan dopplerit parempia vai huonompia kuin kotidopplerit? Onko todennäköisempää kuulla siellä?
 
Äh, täällä kai vti ja päälle jotain tuhruvuotoa.. Koitin päästä lääkäriin/näytteelle tuon vti:n kanssa vaan eipä ole kiireelinen päivystysasia kuulemma. Ainakaan tällä alueella. Ollaan reissussa, mut todettiin et ei kai tässä auta kun lähtee ajamaan kotiin et saa soitettua oman alueen päivystykseen, valtakunnallinen päivystysapunumero meilläpäin käytössä joten eihän sinne saa yhteyttä täältä käsin.

Noh katotaan mihin tää nyt menee ja erityisesti tuo tuhruvuoto huolestuttaa, tietenkin. Ruskeaa ja kuivaa onneksi, josko ois ohimenevää ja vaaratonta.. Juuri näillä päivillä oli keskenmenny lakannu kehittymästä.
 
Täällä nimenomaan pelko nyt kasvanut. Varsinkin kun on ollut taas kaksi päivää lähes oireetonta. Heti alkaa mieli laukkaan ja miettii keskenmenoa. Mulla on doppleri, mutta en ole sillä vielä saanut kuulumaan. Nyt menossa 8+2 eli en vielä odottanutkaan kuulevani, koska en ole erityisen hoikka. Onneksi siitä dopplerista ei ole tullut vielä mitään stressiä.
 
Takaisin
Top