Huolet ja murheet

Nyt on alkanut huolettaa oireiden vähyys. Monella pahoinvointikin vaan pahenee, mutta mulla ei nyt tänään aamulla oo lainkaan ja samoin rinnat ei oo yhtään niin kipeät kuin aiemmin. On jotenkin tosi normaali olo, ihan kuin ei olisi raskaana lainkaan. Tänään on onneksi varhaisultra, jännittää kyllä tosi paljon, mitä siellä selviää.
 
Täällä myös suuri huoli vaivaa raskauden etenemisestä.

Taustalla yksi keskeytynyt keskenmeno (joka selvisi ultrassa, oli lopettanut kasvun useita viikkoja aiemmin). Meni montavvuotta kun sain tämän plussan ja raskauden uudelleen alulle.

Oireina tässä raskaudessa ollut rintojen voimakas kasvu ja arkuus, sekä päivittäiset menkkamaiset juilinnat ja vihlonnat. Lisäksi levottomat unet ja yölliset heräilyt.
Olen kaivannut pahoinvointia, tihentynyttä virtsaamistarvetta ja lisääntynyttä valkovuotoa. Mutta ei mitään näistä. (Kkm:ssä oli vielä vähemmän oireita, ainoina oikeastaan närästys, ajoittaiset vihlonnat rv4-5 ja ajoittainen heikotus).

Nyt 6+0 ja muutaman päivän rinnat olleet vähemmän kipeät (silti vielä arat painaessa). Pystyy helposti taas nukkumaan mahallaan.

Ensi viikolla vasta ultra. Luokaa vähän uskoa että tässä voi vielä oireet voimistua ja olla edellytykset onnistumiselle.
 
Täällä myös suuri huoli vaivaa raskauden etenemisestä.

Taustalla yksi keskeytynyt keskenmeno (joka selvisi ultrassa, oli lopettanut kasvun useita viikkoja aiemmin). Meni montavvuotta kun sain tämän plussan ja raskauden uudelleen alulle.

Oireina tässä raskaudessa ollut rintojen voimakas kasvu ja arkuus, sekä päivittäiset menkkamaiset juilinnat ja vihlonnat. Lisäksi levottomat unet ja yölliset heräilyt.
Olen kaivannut pahoinvointia, tihentynyttä virtsaamistarvetta ja lisääntynyttä valkovuotoa. Mutta ei mitään näistä. (Kkm:ssä oli vielä vähemmän oireita, ainoina oikeastaan närästys, ajoittaiset vihlonnat rv4-5 ja ajoittainen heikotus).

Nyt 6+0 ja muutaman päivän rinnat olleet vähemmän kipeät (silti vielä arat painaessa). Pystyy helposti taas nukkumaan mahallaan.

Ensi viikolla vasta ultra. Luokaa vähän uskoa että tässä voi vielä oireet voimistua ja olla edellytykset onnistumiselle.

Täällä sama tilanne. Rintojen kipu, unet, aamuheräily oireina. Tuo rintojen kipukin tulee ja menee. Ei juuri muuta oiretta. Takana kanssa kkm, mikä huomattiin monta viikkoa jälkeenpäin ultrassa. Siinä oireet oli vähentyneet pikkuhiljaa.

Yritän hokea itselleni, ”mitä jos kaikki meneekin ihan hyvin” lausetta. Ja ajatella, että on todennäköisempää, että kaikki menee hyvin. Välillä helpottaa huoli ja välillä ei.
 
Ensii viikolla vasta ultra. Luokaa vähän uskoa että tässä voi vielä oireet voimistua ja olla edellytykset onnistumiselle.

Kaikki voi ihan oikeasti olla hyvin, vaikkei oireet edes voimistuisi :Heartpink Mulla ei ollut esikoisesta mitään, ei oikeasti mitään oireita, mitä nyt maha alkoi jossain vaiheessa kasvaa, ja lopussa jalkoja turvotti. Ja silti oli säännöllinen raskaus ja synnytys :)
 
Täällä oli aikamoinen säikäytysten yö ja aamu. Eilen illalla alkoi todella kova vihlova vatsakipu joka heijastui alaselkään. Ei sellainen menkkamainen kipu vaan jotenkin todella hälyttävä. Valvoin yön kivun kanssa ja aamulla soitin päivystykseen, ohjasivat Haartmanin sairaalaan kun Helsingissä asun. Siellä jonotin neljä tuntia, tuloksena sain panadolin ja ohjeen mennä kotiin. Eivät tutkineet enempää ja kiire oli kova. Soitin naistenklinikalle kun netissä ohjeistivat siihen. Naistenklinikalla nainen puhelimessa sanoi että selkeä keskenmeno, eivät ota vastaan ja ohjeistivat kotiin odottamaan tyhjennysvuotoa. Ensimmäinen raskaus ja tuntui että maailma romahti. Diagnosoivat keskenmenon puhelimitse. Noh suivaantuneena varasin ajan yksityiselle gynekologille jossa ultrattiin ja kaikki aivan erinomaisen hyvin. Alkio oli oikeassa paikassaan.
 
Täällä oli aikamoinen säikäytysten yö ja aamu. Eilen illalla alkoi todella kova vihlova vatsakipu joka heijastui alaselkään. Ei sellainen menkkamainen kipu vaan jotenkin todella hälyttävä. Valvoin yön kivun kanssa ja aamulla soitin päivystykseen, ohjasivat Haartmanin sairaalaan kun Helsingissä asun. Siellä jonotin neljä tuntia, tuloksena sain panadolin ja ohjeen mennä kotiin. Eivät tutkineet enempää ja kiire oli kova. Soitin naistenklinikalle kun netissä ohjeistivat siihen. Naistenklinikalla nainen puhelimessa sanoi että selkeä keskenmeno, eivät ota vastaan ja ohjeistivat kotiin odottamaan tyhjennysvuotoa. Ensimmäinen raskaus ja tuntui että maailma romahti. Diagnosoivat keskenmenon puhelimitse. Noh suivaantuneena varasin ajan yksityiselle gynekologille jossa ultrattiin ja kaikki aivan erinomaisen hyvin. Alkio oli oikeassa paikassaan.

No huh huh! Onneksi menit tarkistamaan tilanteen gynelle! Toi on kyllä inhottavaa, kun julkisella puolella ei edes katsota tilannetta.
 
Voi ei, pikkubansku, minkä läpi olet käynyt! Onneksi kaikki on hyvin! Onpa surkeaa ammattitaitoa ollut. :mad:

Kaikki voi todellakin olla raskaudessa hyvin ilman kummempia oireita. Minulla ei ekassa ollut mitään, eikä kahdessa edellisessäkään ennen viikkoa 7, tai kolmannessa taisi alkaa vasta viikolla 10. Jotain rintojen pinkeyttä ja väsymystä vähän.

Toisaalta taas sitten raskauksista, jotka ovat menneet kesken, on koettu oiretta jos toistakin. Ei sitä vaan oikein voi ennustaa, sen takia terveydenhoidossakin käsketään odotella vaan.

Minä ajattelen, että jos kesken menee, niin vaikka se on surullista, niin se tarkoittaa, että alkiolla ei ollut elämisen edellytyksiä. Suren sitä sitten, jos niin tapahtuu. Toki tämä on aivan eri pohjalta kuin teillä, jolla on taustalla pettymyksiä. En voi edes kuvitella, kuinka raastavaa se on.

Mutta ei sille murehtimalla mitään voi tehdä, eikä oikein millään muullakaan keinoilla. Tämä on niitä tilanteita, joissa on vaan pakko antaa asioiden tapahtua, jos ovat tapahtuakseen, ja luottaa, että kaikki käy lopulta hyvin. Yrittää helliä itseään, tehdä mukavia asioita, ajatella muita juttuja.

Varhaisultraan ei enää kauan tarvitse odotella, ainakin jos vertaa, että pitäisi nt-ultraan malttaa. :) Voimia, voimia, ja roppakaupalla kärsivällisyyttä!
 
Tänään muutama tippa niukkaa rusehtavaa vuotoa. Tiedän, että voi kuulua alkuraskauteen ja eilen vielä ultrassa kaikki ok, joten yritän olla murehtimatta. Mutta kyllähän se huolettaa, että jatkuuko tai muuttuuko runsaammaksi. No, eihän se auta muu kuin odottaa, jälleen :shifty:
 
Tänään muutama tippa niukkaa rusehtavaa vuotoa. Tiedän, että voi kuulua alkuraskauteen ja eilen vielä ultrassa kaikki ok, joten yritän olla murehtimatta. Mutta kyllähän se huolettaa, että jatkuuko tai muuttuuko runsaammaksi. No, eihän se auta muu kuin odottaa, jälleen :shifty:

Voi hyvin liittyä edellispäiväiseen ultraan tuo rusehtavaa vuoto. Limakalvot herkät, niin helposti vuotaa. Oon ennekin täällä tätä mainostanut, mut viime raskaudessa mulla tuli varhaisultraa seuraavasta päivästä ihan reilusti verta ja tuhrutteli sitten vielä viikkoja sen jälkeen. :shy:
 
Voi hyvin liittyä edellispäiväiseen ultraan tuo rusehtavaa vuoto. Limakalvot herkät, niin helposti vuotaa. Oon ennekin täällä tätä mainostanut, mut viime raskaudessa mulla tuli varhaisultraa seuraavasta päivästä ihan reilusti verta ja tuhrutteli sitten vielä viikkoja sen jälkeen. :shy:
Mietinkin toiveikkaana, että voisiko liittyä siihen, kun aiemmin ei ole ollut minkäänlaista vuotoa. Mutta ajattelin, että olis sitten tullut jo eilen. Mut helpottaa vähän tietää, että voisi vielä johtua siitäkin. Kiitos :happy:
 
Näköjään edellinen viestini lähti automaattisella nimellä liikenteeseen, liekö tämäkin. Olen siis oireettomuudesta huolehtiva..
Liekö normaalia että kohdun juilinnat ja vihlonnat olleet nyt myös poissa jo pari päivää? Rinnat ainoastaan painellessa aavistuksen arat. Ei uusia oireita. Vielä pitäisi jaksaa melkein viikko ultraan. Hui, on tää stressaavaa aikaa. Mites muut, onko teilläkin oireet vähenemään päin?

Täällä myös suuri huoli vaivaa raskauden etenemisestä.

Taustalla yksi keskeytynyt keskenmeno (joka selvisi ultrassa, oli lopettanut kasvun useita viikkoja aiemmin). Meni montavvuotta kun sain tämän plussan ja raskauden uudelleen alulle.

Oireina tässä raskaudessa ollut rintojen voimakas kasvu ja arkuus, sekä päivittäiset menkkamaiset juilinnat ja vihlonnat. Lisäksi levottomat unet ja yölliset heräilyt.
Olen kaivannut pahoinvointia, tihentynyttä virtsaamistarvetta ja lisääntynyttä valkovuotoa. Mutta ei mitään näistä. (Kkm:ssä oli vielä vähemmän oireita, ainoina oikeastaan närästys, ajoittaiset vihlonnat rv4-5 ja ajoittainen heikotus).

Nyt 6+0 ja muutaman päivän rinnat olleet vähemmän kipeät (silti vielä arat painaessa). Pystyy helposti taas nukkumaan mahallaan.

Ensi viikolla vasta ultra. Luokaa vähän uskoa että tässä voi vielä oireet voimistua ja olla edellytykset onnistumiselle.
 
Näköjään edellinen viestini lähti automaattisella nimellä liikenteeseen, liekö tämäkin. Olen siis oireettomuudesta huolehtiva..
Liekö normaalia että kohdun juilinnat ja vihlonnat olleet nyt myös poissa jo pari päivää? Rinnat ainoastaan painellessa aavistuksen arat. Ei uusia oireita. Vielä pitäisi jaksaa melkein viikko ultraan. Hui, on tää stressaavaa aikaa. Mites muut, onko teilläkin oireet vähenemään päin?
Musta, tuntuu että oireet vaihtelee ihan päivittäin. Ainoastaan rintojen arkuus ja turvotus pysyy. Pahoinvointia joskus enemmän, joskus vähemmän. Muita oireita ei oikeastaan olekaan. Niin paitsi nyt jo toista päivää jatkuva rusehtava tiputtelu.
 
Mullakin oireet nyt vähentynyt, vatsassa juilimista edelleen välillä mutta saattaa olla parikin päivää poissa. Rinnat oli alkuviikolla aina iltaisin tosi kipeät, nyt ei oo kuin hieman painellessa. Pelottaa että mennyt kesken. :sorry:
 
Minä myös stressaan oireiden vähenemistä, vaikka ei aiemmissakaan raskauksista jatkuvasti oireita ollut. Nyt on rv7+0 ja muutama päivä tästä eteenpäin edellinen raskaus meni kesken. Varhaisultra on onneksi ensi viikolla.
 
Vuoto jatkuu, nyt ei onneksi kirkasta. Välillä alavatsalla inhottavaa tunnetta. Loppuviikosta varmaan oon yhteydessä tk. oli tilanne mikä vaan, sitten jo ainakin näkee mikä on suunta hommalla. Jos kesken menee, toivottavasti ihan ittekseen. Haluis kaavintaan enää :confused:
Heippa. Minkälainen vointi sulla?:Heartred
 
Onko jollain muulla ollut toisellapuolella alavatsaa sellaista pistävää tunnetta? Ei jatkuvasti, mutta aina välillä. Mulla on nyt olla parinapäivänä ja mä tietenkin kehittelen jo vaikka minkälaisia ongelmia päässäni.
 
Onko jollain muulla ollut toisellapuolella alavatsaa sellaista pistävää tunnetta? Ei jatkuvasti, mutta aina välillä. Mulla on nyt olla parinapäivänä ja mä tietenkin kehittelen jo vaikka minkälaisia ongelmia päässäni.
Just eilen samasta valitin miehelle. Meni onneksi ohi. Mikä lie ollut...
 
Takaisin
Top