Huolet ja murheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mima_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voi kurjuus, jotka tahitte räkiksen tai vastaavan kanssa, muutenkin väsyttelee nii ei varmaan ole kovin kepoisa olo kipeenä. nyt hyvällä omallatunnolla lepäilette ja annatte villakoirien temmeltää ;)

oma murheeni on tässä omassa kropassa, mulla on tosiaan ollut kauan jatkuva lääkitys selkäoireisiin, jotka nyt ajettiin nolliin plussasta. no, nyt sen huomaa, ja hyvin. kuvitelkaahan jatkuva liekkimeri selälle, joka vaikuttaa parasympaattisen hermoston toimintaan negatiivisesti. jep, sitähän täällä. vielä en ole taipunut luvallisen tramalin ottamiseen, mut ei tämä kärvistelykään hääviä ole.. :/

Tsemppiä myös kaikille kipujen kanssa painiville! Sain nukuttua äsken 7h heräämättä kertaakaan, ja se on luxusta :) heti vähän parempi fiilis. Ajatelkaa, pian 1/3 jo takana, ja alkaa ainakin huonovointisuudet todennäköisesti helpottaa niillä kellä niitä on ollut. Pidetään peukut pystyssä ettei selkävaivat yms. tule tilalle! Ja jos tosiaan on kovat kivut ja lääkäri on antanut mahdollisuuden tarvittaessa lääkkeeseen, niin itse varmaan sillointällöin käyttäisin kovissa tuskissa lääkettä. Toki se varmaan on turvallisempaa rv12 jälkeen? Tätä hengenahdistustakin on pakko lääkitä avaavilla suihkeilla, koska pitää turvata äidin ja vauvan hapensaanti, mikä on tärkeämpää kuin mahdolliset sivuvaikutukset vauvaan (joita en aio edes googlettaa etten huolestuisi liikaa)... Mukavaa ja mahd. hyvävointista päivää kaikille sateesta huolimatta! (Täällä pohjoisessa satelee...)

Perkele! Verta... Ei kai tässä auta kuin seurata, miten tämä kehittyy. Ylihuomenna ultra, joten turha varmaan soitella neuvolaankaan. Olisihan kohta kuukautistenkin aika normaalisti, joten voi olla siihenkin liittyvää valetta. :sad001

Voi ei. Toivottavasti on harmitonta vuotoo. Noi on aina pelästyttäviä. Eihän kipuja oo?

Voi ei. Toivottavasti on harmitonta vuotoo. Noi on aina pelästyttäviä. Eihän kipuja oo?
Ei ainakaan mitään kummempia kipuja ole onneksi ollut. Pienet tuntemukset kai kuuluu asiaan. Toivotaan parasta...

Pronssi mä liityn joukkoon :(.
Meillä kans torstaina ultra, juuri arvoin että pitäiskö soittaa neuvolaan vai ei. Just kun oli muutaman viikon saanut nauttia ilman tiputtelua :sad001.

Voi ei Pronssi ja Repo :( toivottavasti olis vain vaaratonta vuotoa..! <3

Ja soittakaa ihmeessä neuvolaan jos pääsisitte vaikka aiemmin ultraan tai edes sydänäänien kuunteluun! Toki jos ootte aikaisilla viikoilla niin sydänäänet ei välttämättä kuulu vaikka siellä pikkuinen voisikin hyvin.

Tää on mulla varmaan neljäs kerta kun tuli verta pieni määrä. Ei ne aiemminkaan ole muuta sanonu kun että päivystykseen jos vuoto runsastuu ja on kipuja. Kotidopplerilla kuului ainakin eilen vielä hyvät sykkeet. Tänään en oo edes kokeillut, kyllä sen sit torstaina näkee. Pistää vaan harmittamaan kun aina vähän väliä joutuu säikähtämään.

Mulla on stabiili tilanne, verta oli tullut mullakin pari kertaa ja sittemmin muuttui ruskeaksi ja loppui. Syynä hän oli istukka alhaalla ja se toinen kehittymätön alkio mikä tuli pois.

Josko teilläkin olisi istukka joka alhaalla ja vuotoa olisi sen takia. Hyvin oli meillä istukka noussut ja nouseekin kun raskaus etenee.

Tiedän kuinka ikävää on joka kerta kun jotain tulee pikkareihin on pelätä että se on verta.
En voi muuta sanoa kun koittakaa jaksaa kanssa-siskot.

Vuoto ei ole onneksi täällä jatkunut ja ultrassakin oli kaikki hyvin. Istukka ei ollut alhaalla, joten sairaanhoitajakin meinasi, että vuoto johtui varmaan herkästä kohdunsuusta. Jospa tämä tästä jatkuisi positiivisemmissa merkeissä...

Tsemppiä Repolle. Onneksi siellä kuuluu sydänäänet.

Kannattaa vuodon kanssa pyytää, että olisiko mahdollista saada kontrolliultra-aikoja useammin! Mulla on ollut tätä vuotoa enemmän ja vähemmän jo niin monta viikko, etten enää pysy laskuissa. Kävin eilen siinä "virallisessa alkuraskauden ultrassa" (tai siis siinä laajassa terveystarkastuksessa jossa on meillä myös ultra) ja minut on jo ennen tätä taidettu huonommilla vehkeillä ultrata 5? kertaa. Lupasivat, että pääsen halutessani viikottain kontrolliultraan ihan neuvolan kautta ilmaiseksi. Kaikkialla ei välttämättä ole ihan yhtä hyvä tilanne, mutta kannattaa ainakin kysyä asiaa! Jaksamista teille muille samassa tilanteessa oleville, toivottavasti kaikki on masuissa hyvin!:)

Juu ei meillä noin helppoa ja kieroon katsotaan kun haluaa mennä ultraan, lääkärillä ravata yms...
Tänään lähti tilaukseen kotidoppler. Muuta turhaa en sitten osatakkaan enne rakenne ultraa... pieniä vaatteita saatan ostaa jos kirpparille meen.

Janspi, sulla on kyllä tuon erinomaisen palvelun suhteen todella onnekas tilanne. Meilläkään ei pääse ultraan, vaikka aiemmissa (sittemmin ilmennyt keskeytyneiksi keskenmenoiksi) kuinka olisi vuotanut verta. Turhauttavaa, että ohjeet olivat aina että "seuraile, jos voimistuu tai jatkuu niin soita uudestaan niin laitetaan lähetettä ultraan". Tämä ohjeistus vaan tuli jokaisella soitolla, vaikka verenvuoto jatkui aina vaan. :D

Mulla ei oo vuotoja ollut mut tänään olin sit siinä ultrassa ja diabeteshoitajalla niin ultrassa huomattiin kohdussa pieni hematooma ja lääkäri sit varotti että se voi vuotaa sieltä pois Varasin ajan nyt työterveyslääkärille maanantaiksi ja jään kyl saikulle.pelkkä tää jatkuva huono olo ja oksentelukin varmaan riittää syyksi

Onko kellään muulla hyytymistekijä ongelmaa? Tänään sain pistokset, liian myöhään kun ois pitäny alottaa jo heti ku tulin raskaaks mutta todettu mulla eri kaupungissa kun nyt asun joten paperit piti saada toisesta sairaalasta eka. Koko raskaus ja 6vk synnytyksen jälkee pitäs piikittää itteeni joka päivä. Mulla on iha kauhee piikkikammo ja en tiiä mite tuun selvii täst :/ piikitkään kun ei oo mitää halpoi yli 60€ maksaa 10kpl ja kelan omavastuukatto ei tietenkää mee täytee ku raskaus menee kahden eri vuoden puolelle

Mun työkaverilla on ilmeisesti joku tuommonen ja juuri palas äitiyslomalta. En oo kyllä hirveesti kyseisen ihmisen kanssa puhunu mutta ainakin kuulin sen verran että jälkivuoto kesti todella monta kuukautta. Melkein vuoden.

Takaisin