Huolet ja murheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mima_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos saa90 ja Repo! Niin mäkin toivon... Ei sitä tullut kun pyyhkiessä. Välittömästi sen jälkeen myös kuulin sydänäänet, mutta kaippa veri voi myös ennakoida jotain.. Blah.

Täällä on tullut sieltä 6+0 lähtien rusehtavaa valkovoutoa ja parina yönä ihan muutama tippa vertakin. 7+4 pikkuinen oli ainakin hengissä, toivottavasti on vieläkin :) Nyt ois 8+4. Piinaavaa tosin odottaa vielä melkein kk seuraavaan ultraan..

Vois aatella, että n. rv12 pitäis olla taas tavallisesti menkkojen aika, niin ehkä vuoto johtuu siitä :)

Onpa kurja tilanne taas. Itse en voi sanoa mitään positiivista kokemusta vuodosta, mutta täälläkin on monelta tullut hyviä uutisia vuodosta huolimatta - ja toki niitä huonojaki, joten ei kyllä voi muuta kuin toivoa.. Onneksi pääset kuuntelemaan sydänääniä, niin ehkä se jo rauhoittaa vähän :)

Kiitos toverit. Nyt vaan pelottaa että mulle tulee älytön pakkomielle sydämen kuuntelusta ja auta armias jos en löydä niitä jollain kerralla. :nailbiting: Ens ti on onneks ultra, pitää yrittää jaksaa sinne sinnitellä. Tänään on tasan 3kk viimeisistä menkoista joten joo toisaalta voiskin olla "feikkimenkat", mutta mulla on pitkä kierto, ja sen mukaan nyt olis n. 10 päivää vuoto liian aikaisessa. No, tiedä häntä.

Jos ei mitään tulvaa tule niin en olisi huolissani :Heartpink

Itsellä oli pariviikkoa taaksepäin se kreisi vuoto ja nyt tihuttelee ihan teelusikallisia ruskeaa kuivanutta verta, ärsyttää kun normaalisti on menkat niin käytän kuukuppia, ruskeaan vuotoon joudun inhottavia pikkuhousunsuojia käyttämään.:android:

No mutta jos veri pysyy vanhana niin kaikki on ok. Onneksi ensi viikolla on se nt-ultra. Joudun tyytymään ystävän kun mies lähettää lapsen kouluun ja päiväkotiin sekä on perus perjantai palaveri.

Kiitos Pullahiiri! Siis joo eipä näidtä vuodoista oikeesti voi aina päätellä yhtään mitään, ekasss kkmaraskaudessa oli ihan pikkupientä tihruttelua sännöllisesti, tokassa kkm-raskaudessa ei tullut tipan tippaa verta kertaakaan. No tässä raskaudessa on nyt tullu kahdesti hieman loraus verta, ja vauva elää edelleen (nyt 12+2, viimeksi eilen kuuntelin sydänäänet). Kiva Pullahiiri että säkin pääset pian ultraan, mäkin ens viikolla!

Täällä niin karsee flunssa, en ole saanut juurikaan nukuttua viime yönä :( Heräsin koko ajan tunteeseen etten saa henkeä kun on kurkku niin tukossa. Pakko oli ottaa lapsen astmasuihkeita aamuyöstä kun tuntui ettei henki kulje. En uskalla yskiä enää kun kurkku on niin kipeä ja vatsa kramppaa jos yskin. Laitoin äidille viestiä josko hän soittaisi terveys neuvontaan ja kysyisi voiko mitään lääkkeitä ottaa. Tai edes tuota ventoline-suihketta tai strepsilsiä. Mies on reissussa, tulee päivemmällä. Onneton olo :(

Bafucinia voi käyttää raskaana ja on vähän tehokkaampaa kun strepsils. Ite vetelen jääpaloja kovassa kurkkukivussa, laskee turvotusta ja puuduttaa kurkkua. Kohoasennossa makaaminen parempi kuin täysin makuuasento, lepo ja juominen tärkeää. Pikaista paranemista!

Ventolinehan on myös astmassa käytettyä ja mulle sanottu olevan ok. Itse astmaatikkona jokaisessa raskaudessa säännöllisesti syönyt niitä.

Warheartin jääpala vinkki täytyykin ottaa muistiin!

Fransescalle voimia sinne flunssan nujertamiseksi! Kunhan ei ois mikään ärhäkämpi tauti.

Voin vain kuvitella miten pieni harmitonkin vuoto säikäyttää... :dead:
Mä oon nähnyt tässä toistuvasti unia keskenmenosta ja siitä että vuodan verta, onneks on tuo kotidoppler rauhoittamassa vaikkei silläkään kyllä täydellä vatsalla kuulu. Onneksi meille maaliskuisillekin alkaa keertyä näitä viikkojakin jo ihan hyvin, vaikka menettämisen pelko tuskin koskaan poistuu tuolta takaraivosta.

Fransescalle pikaisia paranemisia. :sad001

Diagnoosi oli kurkunpääntulehdus. Hoito ventolinea jos tarvii, kylmää juomaa, puhumatta monta päivää. Viikko sairaslomaa! Saanpahan kunnolla levättyä, töissä ei tosiaankaan voi selviytyä edes "vähän puhumalla" kun opetan aika paljon musiikkia muitten tuntien lisäksi. Nyt unta pollaan :)

Fransesca, pranemisia! Ite monen kurkunpääntulehduksen sairastaneena tiedän miten kamalaa se voi olla, joskus sain adrenaliinia hengityksen mukana ja se helpotti tukehtumisen tunnetta. Saiskohan sellaista vedellä raskaana :confused004 Huhhuh, toivotaan että pian helpottaa!

Juu ei ehkä ihan heti anneta adrenaliinia yms. On kait tää kamalaa sinnittelyä monenkin taudin osalta kun ei voi tehokkaasti lääkitä raskausaikana...

Fransesca!
Nyt sitten lepäilet kunnolla!
Paranemisia.

Mulla on poskiontelotulehdus ja siihen amorion, ihan järkyttävä on olo ollut tääläkin ja torstaina jouduin sairaslomalle jäämään, saikkuna sain vain pari päivää. Itse strepsilsejä vedin pari kolme ennenkuin luin että ei vältämättä se paras lääke kipeänä kurkkuun.

Tänään oli pakko siivota mutta järkevämpää olisi ollu kyllä levätä. Meillä joutuu mun iltavuoroina joku tulee vahtiin lapsia 2-3 h kun mies pääsee niin myöhään ja anoppi on huomenna vuorossa. Kurjaa kun koti on ihan sekaisin, voimia ei ole ihan liikaa ollut siivoukseen.

Toista kolmatta odotellessa :rolleyes:
toivon että silloin siivous kärpänen puree.

Kiitos Pullahiiri! Siis joo eipä näidtä vuodoista oikeesti voi aina päätellä yhtään mitään, ekasss kkmaraskaudessa oli ihan pikkupientä tihruttelua sännöllisesti, tokassa kkm-raskaudessa ei tullut tipan tippaa verta kertaakaan. /QUOTE]

Pullahiiri;
Mulla on edelisissä raskauksissa ollut ihan 6+0 - 7+0 välillä pientä ruskeaa tuhrua mutta tässä oli ihan mahdoton vuoto 8+ viikolla mikä diagnosoitiinkin jo keskenmenoksi.
Sikiö sielä silti toissaviikolla oli kasvamassa ☺ se veri-määrä vastasi kyllä jo suihkulähdettä.
Syynä oli ilmeisesti toinen alkio joka poistui kun ei ollut kunnolla lähtenyt kehittymään.
Mutta peukut pystyssä!

Takaisin