Malla
Jostain jotain jo tietävä
Kyllä taas on niin tuttuja juttuja täällä, että jepjep! :D Ihan samoin itselläkin aina välillä "kateus" hiipii pintaan... Vauva on kyllä maailman ihanin ja pitkäaikainen toive ja kaikkea mitä toivoa saatan, niin kyllä silti jonkinmoinen haikeus iskee välillä, erityisesti kun kuuntelen ystävien matkasuunnitelmia... Tosin ihan pelkka kiireetön shoppailureissukin ystävän kanssa ois mulla haaveena, mut... Ja mulla ei edes mikään "oma mieli" rajoittaisi vaikka muutaman tunnin vauvan isälleen jättäisinkin. Isä vaan ei ehdi juuri tuollaista mahdollistamaan, hänellä kaikki työltä jäävä vapaa-aika kun menee mm. talonrakennukseen... :/ Osallistuu kyllä mielellään vauvan hoitoon aina kun ehtii, mutta kun on niin paljon muuta tekemistä... Ja meillä ei kumpikaan ole vielä kertaakaan päässyt mihinkään harrastuksiin, on tuota "pakollista" menoa jo niin paljon..
Mutta kun Pajunkissa sanoit, et vauva ei ehdi oppimaan niin paljon uutta, kun nukkuu niin paljon, niin juuri sillä itse jaksan oman vauvan vähäunisuudesta ja "aktiivisuudesta" iloita: hänellä kun tuntuu olevan niin suuri tarve koko ajan nähdä ja oppia, niin ei vain yksinkertaisesti malta nukkua - tai istua paikoillaan.. Ja kovasti on oppinutkin, kolme kuukautta täyttäessään oppi kääntymään mahalleen ja se sujuukin jo loistavasti, nauraa toinen niin ylpeänä ja näyttää taitonsa kaikille vierailijoille! Äitin kulta! <3 Ja naurattaa äitiä jutuillaan joka päivä! Mut tuttia ei vain vieläkään ole oppinut syömään, sormia kylläkin...
Ja itse mietinkin just tuota, et jos ei äidinmaito vs. korvike selitä näitä unieroja, niin mahtaako tutin syönnillä olla jotain vaikutusta... Eli tutti varmaan auttaa uniin, mut osaako jonkun vauva nukkua pitkät unet ihan ilman tuttiakin??
Mutta kun Pajunkissa sanoit, et vauva ei ehdi oppimaan niin paljon uutta, kun nukkuu niin paljon, niin juuri sillä itse jaksan oman vauvan vähäunisuudesta ja "aktiivisuudesta" iloita: hänellä kun tuntuu olevan niin suuri tarve koko ajan nähdä ja oppia, niin ei vain yksinkertaisesti malta nukkua - tai istua paikoillaan.. Ja kovasti on oppinutkin, kolme kuukautta täyttäessään oppi kääntymään mahalleen ja se sujuukin jo loistavasti, nauraa toinen niin ylpeänä ja näyttää taitonsa kaikille vierailijoille! Äitin kulta! <3 Ja naurattaa äitiä jutuillaan joka päivä! Mut tuttia ei vain vieläkään ole oppinut syömään, sormia kylläkin...
Ja itse mietinkin just tuota, et jos ei äidinmaito vs. korvike selitä näitä unieroja, niin mahtaako tutin syönnillä olla jotain vaikutusta... Eli tutti varmaan auttaa uniin, mut osaako jonkun vauva nukkua pitkät unet ihan ilman tuttiakin??