Toivottavasti Meemi saat jotain apua sinne kotiin. Tuo kuulostaa kyllä ihan kestämättömältä tilanteelta. Läheisen ihmisen menetys on jo yksistään kova paikka, saati sitten, että se tulee tilanteeseen jossa on jo ennestään ollut pitkään väsynyt ja kestokyvyn äärirajoilla. Kovasti voimia sinne.
Kurjalta kuulostaa myös Peekayn tilanne. Tiedän kokemuksesta, miten ärsyttävää ja rassaavaa toisen mököttäminen voi olla. Meillä kun on molemmilla vähän sitä vikaa. Ollaan kuitenkin saatu sovittua, että riidat sovitaan saman päivän aikana, ja se on kyllä toiminut, joten enää meillä ei ole päiväkausien mökötysjaksoja ollut. :) Tuo vanhojen asioiden kaivelu kuulostaa, TOSI ikävältä. Eihän kukaan voi menneisyyttään muuttaa.. Varmaan vielä vaikeuttaa tilannetta, jos toisella on erilainen kulttuuritausta, niin molemmat näkee asiat eri tavalla. En kyllä ees tiiä, onko teillä. Oon vaan Olivian ulkonäöstä päätellyt, ettei isä taida ihan supisuomalainen olla. :) Toivottavasti saatte asiat selvitettyä.
Joo, minä se olin, joka sitä sormiruokailua mietti. Ootko Pääskynen löytäny mistään kirjoja, artikkeleja tms. aiheesta? Tuossa viimeisessä Vauva-lehdessähän sitä vähän sivuttiin ja joskus aiemmin oli Kaksplussassa tai Vauva-lehdessä ihan juttu sormiruokailusta. En vaan kyllä enää muista kummassa. Ja itekki oon aattellu, että jos sitä kokeilee, niin eihän se tietysti soseitakaan pois sulje, jos näyttää siltä, että vauva tarvii enemmänki ravintoa.
Tuosta peukalon imemisestä vielä. Ei sille varmaan voi tehä muuta, ku yrittää tarjota tuttia tilalle.. Meillä on vähän ongelmana nyrkkien lussutus. Siis tiedän kyllä, että se kuuluu kehitysvaiheeseen, mutta kun ne nyrkit on ihan koko ajan suussa, ja imu on tosi kova. Molemmissa etusormissa on jo ihan punaiset läiskät, kun Kasperi aina lussuttaa noita nyrkkejä samasta kohti. Oon miettiny, että varmaan noiden nyrkkien kaluamiseen vaikuttaa sekin, jos tuo tosiaan hampaita jo tekee. Oon yrittäny tarjota tuttia ja purulelua, mutta aika huonolla menestyksellä. Tutin saattaa välillä ottaa, mutta heti kun se tippuu suusta, niin nyrkit on siellä vilauksessa. :) Puruleluakin jonkun verran kaluaa, mutta sitä vaikeuttaa vielä se, ettei osaa vielä oikeen tarttua siitä kiinni.
Aamulla katoin, että näyttäs siltä niin ku Kasperille ois tulossa ihottumaa kasvoihin. Tai kyllä sitä oli jo vähän. Jos tuo nyt on vielä allerginen tuolle penisiliinille, niin voi plääh.. Ei kai auta ku seurata tilannetta. Tähän asti pojalla on siis ollu tosi hyvä iho, ei oo juurikaan tarvinu rasvailla ees, joten en kyllä keksi yhtäkkiä muuta syytä tuolle ihottumalle, ku tuon alkuviikosta aloitetun antibioottikuurin.
Ja höpötitihöp. Jospa antas vuoron muillekin. :)