huhtikuun hupsutukset

pikkune: meillä on kans nukuttu kokonaisia ja yhdellä heräilyllä öitä jo 1,5kk ikäisestä asti. Joskus sillon tällön herätään useamminkin, mutta harvemmin. Ei siinä oo mitään ihmeellistä. Meilläkin pitkät päikkärit on yleensä 3,5-5h (tosin just tänään sit oli vaan 2h, ja tuo simahtikin jo yhdeksän aikaan yöunille). Ja näitten lisäksi vielä aamulla ja illalla yleensä yhdet noin tunnin unet.

Ja mun äiti on kertonu, kuinka mä nukuin vauvana 12h unia ihan 1,5kk ikäisestä lähtien ja mun sisko samoin 10h öitä. Että on vissiin hyvät unenlahjat meillä :)

Ja nyt mä lähden kans nukkumaan... viime aikoina oon valvonu ihan liian pitkään vain sen takia, että saisin hetken kattella töllöä rauhassa ja rentoutua illalla. Väsy on aivan valtava, ihan niinku viime vuonnakin näihin aikoihin... ;) Siellä se pikkukakkonen äiskää väsyttää!

kiitos kaikille jotaka neuvo mitä pitäs tehä.. :) pitää koitaa auttaa vaa jotenki.
Tättärä: sen tytön isä on väkivaltainen ettei sille vois ikimailmassa kertoo, ties lies mitä se tekee ja siitä hänen äitistä en tiiä, sekin on hieman omituinen sen takia tyttö ei uskalla kertoo sen vanhemmille, vanhemmat siis on eronnet. Onneksi tytöllä on siskoja jospa ne vois auttaa. Lähinnä niitä varmaan pelottaa kertoo sen vanhemmille koska poika on 18 ja tyttö 14, jos vanhemmat tekevät ilmotuksen siitä nii pojalle ei käy kamalan hyvin. sehän saa syytteen alaikäsiin sekaantumisesta. kurja tilanne. mutta toivotaan että kaikki menee parhain päin ja tyttö sais rohkeutta varamaan itelleen sen abortti ajan koska ei tosissaan meinaa pitää lasta.

Toivottavasti aatulla ei oo taas korvatulehdusta, eilen illalla vaan itki ja itki.. ei rauhoittunu millään. toivottavasti oli vaan yliväsymystä.

Pikkune meillä nukutaan melkeenpä saman verran ku teillä joten en kyl usko että siitä on mitään haittaa, lapsi kasvaa kun nukkuu hyvin ja syö. :)

Toivottavasti Pääskynen siellä alettais nukkuu, kyllä säkin tartte unta. voin vaan kuvitella kuinka raivostuttavaa on heräillä koko ajan. :/ tsemppiä sinne <3 samoin Blueroselle.

heis...

sitä n tiedä mikä meillä jyllää, mut itse olen terveenä...toistaeksi...poitsulla äänikäheänä jo kolmatta päivää...kaiken mitä syö tulee vetenä vaippaa...voi tätä ihanaa pyykin määrää...
no ei siinä mitään, mut nyt mieheni sai jonkun vatsapöpön ja juoksee vessas oksentamassa tai sitten sillä toisella...ja lisää PYYKKIÄ...molemmilla on 37.5 lämpöä (pojalla normilämpö on 36), mutta silti poitsu naureskelee muttei muuta sitten jaksa pahemmin...mies taas hyvä jos pystyy olemaan pystys...joten täällä minä hoidan koko konkkaronkkaa...

mutta se mitään...
muuten ihan hyvää kuuluu..mieheni pyytelee koko ajan anteeksi kun on kipeä...sanoi että kun parantuu hän heräilee yöllä sitten että mä saan takas nää unet...

jeps..nyt menen leipomaan tupperwaren kutsuja varten...

Minullakin on edelleen yö nukkumisen kanssa ongelmia. Vielä noin kuukausi sitten nukuttiin ihan hyvin, herättiin muutamia kertoja syömään mutta sitten kaikki muuttui ihan päälaelleen. Enkä minä saanut nukuttua juuri yhtään. Pikku hiljaa on helpottanut, aloimme nukkumaan tiiviisti vierekkäin tytön kanssa ja kun sain itseni siihen totutettua niin yötkin alkoivat sujumaan paremmin. Nyt sitten mennään niin, että illalla tyttö menee omaan sänkyyn nukkumaan ja ensimmäisen kerran kun herää niin pääsee äitin viereen loppu yöksi. Siinä sitten havahdun hieman hereille aina kun tyttö hamuaa uudelleen tissiä suuhun. En ole enää edes tarkkaan perillä siitä kuinka monta kertaa syödään. Aamuyöstä viimeistään alkaa sitten armoton kakan vääntäminen ja sitten minun on joko paettava muualle nukkumaan tai torkuttava huitomisen ja potkimisen lomassa. Ja kuudelta ollaankin sitten kellon tarkasti valmiita uuteen päivään. Eikä tähän vaikuttanut edes kellojen siirtäminen tippaakaan.

Kiitos tsempeistä!

Päiväunet on myös hukassa jostain syystä. Puoli tuntia unta ja sitten naps hereille. Nyt mies sai heijattua pojan takaisin uneen sisälle. Tiedä sitten mikä sillä on. Voipi olla, että pitäs taas ottaa vaunulenkit takas, jospa nukuttaisi paremmin. Olen siis viime aikoina työntänyt vaan takapihan ovesta ulos ja hetken heijannut, sitten juossut sohvalle meritähdeksi :)

Noista kiinteistä, enpä usko, että se auttaisi meidän tilanteeseen (yllättävän harvalle se ylipäänsä auttaa), koska Aleksilla ei ole nälkä, eikä se syö vaikka saa rinnan suuhunsa ja rauhoittuu. Läheisyyttä ja turvaa on hakenut. En aio pitää mitään kiirettä muutenkaan noiden kiinteiden kanssa, siihen puoleen vuoteen tähtään. Totuttelu mielessä EHKÄ hiukan aiemmin. Viime yönä ei kuitenkaan herännyt kuin syömään sen kolmesti (tai no kolmashan on kuudelta aamulla, että ei sikäli yösyöttö enää). Tai no herätti vain sen kolmesti, ei se itse näytä kovin heränneeltä, syö puolinukuksissa silmät kiinni. Heräsin vielä yhden extrakerran kuitenkin, koska meinasin tipahtaa pinnasänkyyn :D Mies oli piiiiitkästä aikaa meidän kanssa nukkumassa ja vaistomaisesti yritin sitten jättää hänelle reilusti tilaa. Sillä seurauksella, että olin jo melkein siellä pinnasängyssä, Aleksi melkein sängyn reunalla mussa kiinni ja miehellä sitten tilaa se 130cm :D

Ja jännä juttu sinänsä, mutta Aleksi ei muutenkaan syö sen useammin kuin keskivertovauvakaan, vaikka iso onkin. Maitoa tulee mulla sen verran reilusti ja ilmeisesti on jotain kermaa voilla maustettuna, koska iltasinkaan ei haluaisi sen enempää tankata. Mä kuitenkin tyrkytän illalla pari kertaa extraa, jotta jaksaisi nukkua. Mutta eipä se hirveästi maistu kun ei ole nälkä. Eikä kyllä pakkotankkauksesta huolimatta nuku mitään tommosia hurjia pätkiä, mitä mun mielestä ihan liian moni muu ;) Kolme tuntia aika maksimi. No, kaikilla ei voi käydä tuuri, vee ituttaa se aina hetkittäin, mutta minkäs teet. Kun joskus toivottavasti nämä yösyötöt loppuu, niin helpottaa. Sitten voi mies välillä heräillä.

Mutta Aleksille kiitos viime yöstä. Eipä se univelkaa vähentänyt, eikä olo ole tipan tippaa pirteä, mutta tuli hyvä mieli kuitenkin :)

Sorry, en nyt kommentoi muita, vaikka luinkin kaikki jutut. Menen nyt nauttimaan tästä pienestä vapaahetkestä muualle.

Pikkune: Meidän minityttö on nukkunut 19 vrk:n ikäisestä lähtien näin: 9-10h yöllä, 1-2h aamupäivätorkut, 6-7h iltapäiväunet ja ½-1h iltaunet. Syöty on 4krt/vrk.

Itse olen vauvana ollut syntymästäni lähtien hyvä nukkumaan; nukuin kahdekesasta viiteen päivin öin. Kun olin 2vkon ikäinen, tuli neuvolatäti käymään kotona ja sanoi, että: "Nyt, kun vauva on 2vkon ikäinen, voi alkaa pikkuhiljaa opetella ulkoilua, ensin 10-15min, sitten vähän pidempään." Äitini potkiskeli vaivihkaa syrjään rännän kastelemia makuupusseja ja peittoja. Olin siis nukkunut nuo pitkät päiväuneni ulkona, omenapuun alla.

Pääskynen: meillähän on välillä ollut just tuota ongelmaa, ettei meinaa uni maittaa kuin puol tuntia-tunti kerrallaan. Meillä toimivin juttu oli se, että ensin vien Meten ulos siksi aikaa kun se normaalisti nukkuu (on se sitten puoli tuntia tai tunti) ja ennen kuin ehtii herätä, valmistelen itseni lenkille ja lähden vaunuttelemaan reiluksi tunniksi, eli takaisin kesken unijakson. Mette nukkuu sitten vähintään sen unijaksonsa loppuun, eli yhteensä 3 unijaksoa. Voisko tämän soveltaminen auttaa teillä pääsemään taas nukkumisrytmiin? Kun nukkuu päivällä hyvin päiväunet, maistuu yöunikin rauhallisemmin. Meillä ei ole tarvinnut montaa päivää tätä hommaa tehdä kun on sitten taas saanut nukkumisesta kiinni. Aina ei kyllä tämäkään pelitä ja aina ei ole mahdollisuutta lähteä ulkoilemaan, mutta...

Paranemisia Bluerosen miespotilaille. Koitahan itse jaksella! Toivottavasti mies pian paranee ja pystyy sitten auttamaan pojan kanssa. Saisit itse unta tankattua taas. :)

Meillä ovat molemmmat tytöt olleet huonosti nukkuvia. Vanhempi nukkui päivisin yhteensä 4 tuntia ja valvoi yöllä 3-6 ja siitä sitten 4-5 tuntia unta. Yöuniin ei auttanut kylpeminen, kiinteiden aloittaminen tai edes kunnolla imetyksen lopettaminen. Pinnasängyssä ei suostunut koskaan nukkumaan ja isompien lasten sängyssä on alkanut vasta nyt (2v 9kk) nukkua jotenkin.

Tämä nuorempi ei aluksi nukkunut sitäkään vatsavaivojen takia. Nyt ollaan päästy yöunilla 2.30-3 välillä ja herätään ensimmäisen kerran syömään 7-8 välillä.Päivällä nukutaan vaihtelevasti. ottaa usein yhdet pitkät 2-4 tuntia unet, mutta on päiviä jolloin nukutaan vain 10-15 min sylitorkkuja. Meillä on ongelmana, että hän ei osaa nukkua hiljaisessa. Olen nukutanut kuistille, mutta on puolen tunnin päästä herännyt, eikä millään nukahda takaisin. Nostanut sitten kantokopan ja tytön täysissä tamineiossa sisälle, jossa isosisko ja tv tai radio pauhaa niin hyvin on nukuttu 2-3 tuntia. Olen kyllä karsinut peittoja, kun uni on tullut. Ostimme nyt radion, että pitää kokeilla nukkuisiko sen kanssa kuistilla päikkäreitä.

Tämä selostus nyt vaan siksi, että jotkut vauvat eivät vain ole nukkujia. Meillä nämä molemmat ovat olleet kovia juttelemaan jo ihan pienestä asti. Johtuen varmaankin siitä, etteivät nuku niin äiti on yrittänyt yökaudet jutella ja laulaa yms temppuja, että pääsisi itse nukkumaan.Äitini on kertonut, että en minäkään ole ollut mikään nukkuja. Päivällä nukuin hiukan paremmin.Tämäkin taitaa aika paljon olla tempperamentti kysymys ja tietysti kaikki vatsa- ja allergiavaivat varmasti pahentavat asiaa. Tiedän sen väsymyksen tunteen ja olen  itsekin itkenyt, kun ei pääse nukkumaan, mutta tätä kestää vain hetken. Kyllä siitä selviää, vaikka kyllä vanhemmin kohdalla alkoi usko loppua.

Meillä ovat molemmmat tytöt olleet huonosti nukkuvia. Vanhempi nukkui päivisin yhteensä 4 tuntia ja valvoi yöllä 3-6 ja siitä sitten 4-5 tuntia unta. Yöuniin ei auttanut kylpeminen, kiinteiden aloittaminen tai edes kunnolla imetyksen lopettaminen. Pinnasängyssä ei suostunut koskaan nukkumaan ja isompien lasten sängyssä on alkanut vasta nyt (2v 9kk) nukkua jotenkin.

Tämä nuorempi ei aluksi nukkunut sitäkään vatsavaivojen takia. Nyt ollaan päästy yöunilla 2.30-3 välillä ja herätään ensimmäisen kerran syömään 7-8 välillä.Päivällä nukutaan vaihtelevasti. ottaa usein yhdet pitkät 2-4 tuntia unet, mutta on päiviä jolloin nukutaan vain 10-15 min sylitorkkuja. Meillä on ongelmana, että hän ei osaa nukkua hiljaisessa. Olen nukutanut kuistille, mutta on puolen tunnin päästä herännyt, eikä millään nukahda takaisin. Nostanut sitten kantokopan ja tytön täysissä tamineiossa sisälle, jossa isosisko ja tv tai radio pauhaa niin hyvin on nukuttu 2-3 tuntia. Olen kyllä karsinut peittoja, kun uni on tullut. Ostimme nyt radion, että pitää kokeilla nukkuisiko sen kanssa kuistilla päikkäreitä.

Tämä selostus nyt vaan siksi, että jotkut vauvat eivät vain ole nukkujia. Meillä nämä molemmat ovat olleet kovia juttelemaan jo ihan pienestä asti. Johtuen varmaankin siitä, etteivät nuku niin äiti on yrittänyt yökaudet jutella ja laulaa yms temppuja, että pääsisi itse nukkumaan.Äitini on kertonut, että en minäkään ole ollut mikään nukkuja. Päivällä nukuin hiukan paremmin.Tämäkin taitaa aika paljon olla tempperamentti kysymys ja tietysti kaikki vatsa- ja allergiavaivat varmasti pahentavat asiaa. Tiedän sen väsymyksen tunteen ja olen  itsekin itkenyt, kun ei pääse nukkumaan, mutta tätä kestää vain hetken. Kyllä siitä selviää, vaikka kyllä vanhemmin kohdalla alkoi usko loppua.

Niinpä, ohimenevää kaikki on. Sitä yritän itsellenikin muistuttaa silloin kun on hermo kireällä. Samalla tavalla kuin ihan alussa Aleksi valvoi pitkälle yöhön, ennen kuin päästiin nukkumaan, niin nyt jälkeenpäin ajateltuna se vaihe ei edes kestänyt kauaa ja nyt ollaan kasin ysin maissa yleensä unessa. Silloin se tuntui raskaalta. Ja kummasti sitä jotenkin vaan jaksaa. Aina tulee joku pieni juttu, joka piristää ihan älyttömästi. Itseä helpottaa usein se, että saan saunoa rauhassa. Heitän löylyä niin, etten kuule Aleksin mahdollisia itkuja ja annan isän ja pojan touhuta keskenään. Ah.

Meemi, kiitos vinkistä! Yksi iso tekijä ainakin nyt parina päivänä on ollut se, että olen pukenut liikaa Aleksille päälle. Nyt kokeilussa sitten sisävaatteet, huppari, myssy, villalapaset, villasukat, makuupussi, villapeitto ja ratassuoja. Ratassuojan alla mittari näyttää noin +12 ja toistaiseksi nukkuu hyvin. Saa nähdä. Pelkään että on liian kylmä. Kantokassin otin jo pois käytöstä, kun alkoi olla ahdasta. Varsinkin kun vielä hetki sitten oli aamupakkasia niin lämpimissä vaatteissa oli ihan sullottuna sinne. Nyt kun on kevätkin jo niin heivasin sitten kokonaan sen pois. ÄP:n villahaalari olisi ihan huippu näillä keleillä, käytinkin sitä silloin kun oli nollakelejä tai pikkupakkasia (kantokassi vielä käytössä), mutta kas vain. Aleksi ei enää mahdu siihen :( Tosi tylsää, en ole viitsinyt uuttakaan nyt ostaa, kun varmaan pärjätään muilla keinoin siihen asti, että on tosi lämmintä. Eli kohta :)

katerillekin voimia, jonain päivänä nämä lapset ovat isoja, eikä niitä saa aamullakaan millään ylös sängystä ;) Toivottavasti teillä radio auttaisi!

Hui, tuolla oli jo joulukuun 2011 odottajia.. :)

Joo, pienikin hetki omaa aikaa tekee hyvää. Kuten esim. tuo saunassa käyminen. Kasperi on onneks alkanut nukkumaan ihan kohtalaisesti. Tai ehkä vaan oon tottunu, ku ei se sitä kolmea tuntia pidempään nuku edelleenkään juuri koskaan. :) Menee yhdeksältä nukkumaan ja syö 12 ja 3 aikaan ja sitten kuudelta, jolloin herää valmiina aloittamaan uuden päivän. Eniten väsyttää tuo kuudelta herääminen, kun ei sitä ite läheskään joka ilta malta mennä vielä yhdeksältä nukkumaan. Päivisin tuo syö edelleen parin tunnin välein, ja päivällä nukkuu yleensä yhden syöttövälin ulkona, muuten unet on niitä 15-30 minuutin torkahduksia.  Ei meilläkään kyllä iltaisin erityisemmin tankata. Kasperi saa vain raivareita, jos yrittää tarjota rintaa, eikä oo vielä kunnolla nälkä.

Kasperilla tuntuu vaikuttavan tosi paljon ulkona nukkuessa, jos oon laittanu liian paljon vaatetta päälle. Silloin nukkuu ihan pätkissä. Ja tuntuu, etten osaa ollenkaan pukea sitä nyt enää kun ilmat on lämmennyt. Aina vaan tuntuu olevan liikaa päällä. Viime aikoina oon käyttäny sitä ÄP:n vanupukua, mutta sekin tuntuu olevan liikaa. Pitääpä koittaa tuota villahaalaria, millanen se ois. Apua, siis onko se oikeesti jo Aleksille pieni?! Minä en oo tajunnu ees ottaa sitä vielä käyttöön. Tuolla se oottelee isompien vaatteiden seassa. Tähän väliin tyhmä kysymys: Mihin käyttöön se äp:n valkoinen koko haalari on tarkoitettu? Onko se vaan joku oloasu?

Aivan ihanaa, kun tulee kevät. Ootan hirveesti sitä, että pääsee lähtemään pojan kanssa liikenteeseen ilman hirveetä pukemista. Kasperille pukeminen on aivan kauhistus. Joka ikinen kerta haalarin ja lakin pukeminen saa aikaan hirveen huutokohtauksen. :/

Kai sitä täytyy vaan sitten uskoa ja olla tyytyväinen, että meillä on hyvä nukkuja emoticon
Sehän siinä mielenkiintoista onkin, kun minusta tyttö on aikas temperamenttinen hereillä ollessaan. Kaikki pitää tapahtua nyt eikä heti ja saa rintaraivareita (jos maito ei suihkua suuhun)jne.
No jospa on onneksi perinyt isänsä unenlahjat, joka melkeempä voi nukkua tarvittaessa seisaaltaan. Enkä minä itsekään mikään mahdottoman huono nukkuja ole, mutta herkkä kyllä heräämään kaikkiin ääniin.
Tsemppiä teille kaikille, jotka joudutte valvomaan. Sitä tosiaan kestää vain sen "pienen hetken" kun rakkaat lapsemme ovat vauvoja. Koittakaa jaksaa, kohta helpottaa. Minä toivon, että meillä mennään samalla rytmillä eteenpäin.

Kai sitä täytyy vaan sitten uskoa ja olla tyytyväinen, että meillä on hyvä nukkuja emoticon
Sehän siinä mielenkiintoista onkin, kun minusta tyttö on aikas temperamenttinen hereillä ollessaan. Kaikki pitää tapahtua nyt eikä heti ja saa rintaraivareita (jos maito ei suihkua suuhun)jne.
No jospa on onneksi perinyt isänsä unenlahjat, joka melkeempä voi nukkua tarvittaessa seisaaltaan. Enkä minä itsekään mikään mahdottoman huono nukkuja ole, mutta herkkä kyllä heräämään kaikkiin ääniin.
Tsemppiä teille kaikille, jotka joudutte valvomaan. Sitä tosiaan kestää vain sen "pienen hetken" kun rakkaat lapsemme ovat vauvoja. Koittakaa jaksaa, kohta helpottaa. Minä toivon, että meillä mennään samalla rytmillä eteenpäin.

Meillä oli myös pitkään ongelma, että puin liikaa. Nykyään kun on asteen pari plussaa niin laitan Meten sisävaatteissaan neulomaani villapussiin. Siinä on pysynyt sopivan lämpöisenä. Tietysti myssy, lapaset ja sukat lisäksi. Tuon systeemin laitan kantokoppaan vaunuun.

Samaa kauhistelen kuin Zoe, että voiko se villahaalari jo oikeesti olla Aleksille pieni! En minäkään ole tajunnut edes ottaa sitä käyttöön. Meillä oli alkuun Ruskovillan villahaalari ja nyt en vähään aikaan ole edes kaivannut. Ajattelin, että tuo harmaa olisi meille passeli syksyllä, mutta varmaan pitäisi sovittaa sitä... Ja se valkoinen haalari on myös testaamatta. Meillä se olisi ollut hyvä kovilla pakkasilla kun sisällä oli niin älyttömän kylmä. Silloin ajattelin sen olevan auttamatta iso. Kai tuotakin voi jollain säällä pitää vaikka vaunussa unilla.

Mä oon ihan epätodellisen väsynyt. Yöt on taas olleet tosi rikkonaisia. En kyllä taida viikkoa odottaa siihen mun dietin alkuun jos asia on siitä kiinni. Eiköhän me olla tuon lääkkeen vaikutus jo nähty... Siis tuo lääke auttaa huomattavasti ja vie kivut pois, muttei poista ongelmaa. Mies on nyt unilla ja itse ajattelin mennä kunhan se herää. Pakko levätä, jotta huomenna jaksan taas. Lyhyeltä tosiaan tuntuu se alkuaika kun taaksepäin katsoo, mutta kyllä tosi pitkiä öitä ja päiviä silloin vietimme... Nyt on jo se fiilis, että äkkiä tämä tästä menee ja kyllä tästä selvitään. Ajoittain jo on oppinut nauttimaan. :) Vähän on se ongelma, että kaikki (lapsettomat) ihmiset eivät tunnu ihan tajuavan mitä on vauva-arki ja siksi eivät ymmärrä, ettemme voi elää entiseen malliin (ja että ollaan ihan tyytyväisiä niin!) ja tehdään ratkaisuja lapsen etua ajatellen... Pitäisi oppia olemaan ajattelematta muiden mielipiteistä ja huomautuksista. Meidän tehtävä kun on juurikin miettiä lapsen parasta. Mette nukkuu nyt, mutten viitsi mennä vielä nukkumaan kun se varmaan kohta herää ja sitten väsyttää vielä enemmän jos joudun nousta sen takia liian aikaisin.

Huomenta!

Oli vain yksi juttu, joka piti tulla pikaisesti kertomaan. Meidän Leevihän oppi kääntymään vatsalleen tuossa jokunen viikko sitten. Nyt viikonloppuna sitten oli tuo naapurin likka meillä ja naki useampaan otteeseen tapahtuman, että poika kääytyi niin vatsalleen kuin takaisin selälleen. Silloin tyttä sanoi:" Kyllä mun äidin on nyt uskottava, että Leevi osaa kääntyä!" Äitinsä oli kuulemma sanonut, ettei poika vielä voi osata tuota, kun heidän vauva ei samanikäisenä kääntynyt ja äiti oli NETISTÄ LUKENUT ettei 3-4 kuiset vielä käänny. Juu, mutta valitettavasti Leevi ei ole tainnut lukea samaa, joten päätti sitten pyöriä.

meilläki käännytään mahalta selälleen ja selältä mahalleen jo. :) jospa ne jotkut sitten kehittyvät vaan nopeemmin ku toiset. älytöntä vaan seuraa jotain suosituksii koko ajan. lapsethan kaikki on erilaisii. :)

meijän aatu tykkää ihan älyttömästi kukkakaalista ja bataatista nyt kun ollaan noita soseita annettu. saa nähä paljon jätkä on kasvanu kun torstaina on neuvola. kauheen nopeesti aika menee, aatuki on jo 2 päivän päästä 4kk.. hui. tosin täällä näyttäs ainaki tättärän poika olevan jo 4kk.. :) ja pääskysen aleksi saman ikänen kuin aatu.

mitähän ANG1:lle kuuluu?!

meillä ei käännytä edelleenkään...

nyt ollaan koko konkkaronkka oltu kipeinä...ensin poitsulla lähti ääni ja on edelleen poissa...to-pe välisenä yönä sitten rupesi oksentamaan...no onneks ei oksentanut kun sen muutaman kerran.,..ripulilla muuten ollut...no pe-la yönä sitten mies oksensi ja oli lauantain ripulilla..minä oksensin kerran la-su välisenä yönä ja sitten ollut 38 asteen kuumeessa...että semmosita meilä...käytin LA pojan lääkärissä ja saatiin hälle inhalaattori yöks että vähän aukaisee et pystyy hengittää..

viimeyönä nukkui miedän välissä, kun ei omassa saanut nukuttua..
kun rupee puolen tunnin välein yskimään ja kitisee sitten kun yskiminen sattuu...
onkohan mitään helpotusta yskään..ainakaan se lääkäri mitään ei antanut...

No voi kurjaa Bluerose! Teillä nyt sairastetaan ihan tosissaan. :/ Olet varmaan jo kokeillutkin antaa suolaliuostippoja nenään? Lähtee ainakin limat paremmin liikkeelle ja kosteutuu limakalvot.

Jaahas, käsky käy...

Takaisin