Huhtikuun huokailut 2011

Hyvää iltaa arvon leidit ja taaperot!

JA kaikille niitä pääsiäispyhiä, ketkä oikeen reissun päällä mämmiä mättää, niille turvallisia matkoja! :)

Minä vissiin pysyn linjoilla. Ei eroa tää viikonloppu muista.

Perhekerhossa tänään käytiin. Niin. Luin toisten lapsille satuja ja lauloin. Pidin kuria. Piirrätin ja jututin. Venla kainalossa.... dot dot dot.

Ja kot kot kot... Väsyttää niin vietävästi. Ja linnnut huuta vieläkin ulkona. Pitääkö niiden kuherrella pilkkopimeässä? No, hyvä että ees joku, tälläkin tontilla!?!?!

Mut tähän tylyyteen, hyvää yötä!

 
Iltaa kaikille ja hyviä pitkiä pyhiä!

Tällekin vuorotyöläiselle on siunaantunut kunnon vapaat pyhiksi, jopa 5 päivää ja vasta tiistaina yövuoroon.

Olen käynyt kurkkimassa teidän tarinointia ja yritän nyt muistaa johonkin myöskin kommentoida. Retulle jaksamisia yökköilyyn. Ei kuulosta herkulta. Muistelin, että mulla oli myöskin Jussia odottaessa heikompi olo kuin tyttöä vatsassa kasvattaessa.

Ammpu, ihanan tyttömäiset ristiäiset. Paikka kuulostaa loistavalta ja mahtavaa, että olet saanut kunnon apuvoimat liikkeelle.

Kuravaatteista aiankin täälä on pähkäilty ja niin minäkin itteksení. Mua ärsyttää suunnattomasti tuon ipanan pukeminen ulkorettuihin. Hikiä pukkaa molemmilla... Ja sitten kaiken lopuksi vielä pitänyt niitä kurahaalareita kiskoa haalarin päälle. Pihalle, kun viimein on päästy niin hetken leikkien jälkeen pikkumies hikeentyy kuumuteen. Etsin useammasta paikasta sellaista kurapukua, missä sisällä fleecevuori, jonka alle riittää sisävaatteet. Eikä niitä löytynyt kaupasta joten tilaamaan Ellokselta (saakohan mainita) ja sattuipa olemaan tarjous missä uudet asiakkaat saivat yhden tuotteen puoleen hintaan, enkä mä muuta tarvinnutkaan. Hinta lähetyskuluineen 34 ekeä, toivottavasti haukkuu hintansa. Koko 86 ja sen pitäisi  mahtua meidän käppänälle vielä sykylläkin. Meidän markilla kun kura-asuille on tarvetta,  ollaan sen verran suojaisessa että märkyyttä riittää ja vielä luntakin kasoilla. Monesti muualla on jo markit haravoitu loistokuntoon, kun meillä vielä lasketellaan kasoilla.

Pyöräilty ollaan muutamia lenkkejä. Onneksi oli vielä tallessa Siirille hommattu istuin. Ostin silloin aikanaan Hamaksin sleepy istuimen, mutta se ei ole nimensä veroinen tai siihen on tarkoitus laittaa mukula ilman kypärää. Meillä on kyllä kypärät käytössä. Istuimen juju on, että sitä pystyy kallistamaan taaksepäin, mutta kyllä se lapsen pää roikkuu nukahtaessa eteen- tai sivullepäin, koska kypärä harraa vastaan taaksepäin.

Täälähän pikkunoitia odotellaan ovelle lauantaina ja illalla poltetaan kokkoja. Olisi tarkoitus pukea Jussi isosiskon mukaan noidan kissaksi. Mutta noita on tullut toisiin ajatuksiin ja haluaakin olla pupu. No mieli kerkiää muuttumaan neidillä vielä monta kertaa ennen lauantaita.

Jussi oli jo toistamiseen parturissa. Eka kerta oli kauhistus, mutta nyt jo sujui paremmin ja antoi jopa koneella siistiä päätään. Se jopa taisi olla parasta siinä hommassa, koska on mies jota kaikki koneet kiinnostaa. Pihallakin raksakoneet on kiinnostavampia kuin hiekkalelut.

Nyt tämä "noita" alkaa uupumaan ja painuu pehkuihin odottelemaan piiiiitkää perjantaita.Pitäisiköhän lauantaina kiertää kokot kauaa, ettei polteta roviolla :D
 
Maarinen, no mä oon täällä pitämässä sulle seuraa! Eipä oo meidänkään tuvassa mitenkään erityinen vkl, mitä nyt kauppajutut piti pohtia.. Ja sunnuntaina mennään mun mummille perinteiseen pääsiäispöytään (mitä mä vihaan, koska siellä on aina sitä pahaa karitsaa.. No mut perunat ja kastikehan on ihan kivaa ruokaa sellasenaan, hmph.). Mies taitaa luuhata nääkin pyhät töissä, tosin sanoi, että jos ei oo tarjolla ylitöitä koko viikonlopuks, niin ei suostu menemään sitä yhtä päivääkään vaan tekee :D Sillä on jotenkin jännittävä logiikka näissä valinnoissaan ;)

Hennasille piti ihan sanoakin jotain, mutta se viesti jäi nyt tuonne toiselle sivulle.. Noh, hyvää lomaa nyt ainakin!

Tiihulistakin hauska kuulla pitkästä aikaa! Ja voi ihanuus, siellähän on ihan oikeesti kokonainen lomapätkä äiteellä! Toivottavasti ilmat suosii, eikä tartteis hikoilla vaatteiden pukemisessa. Meillä sama laulu kans ulos lähtiessä... Joona rakastaa kyllä ulkona touhuilua ja kaupassa/rattailemassa käymistä, mutta se pukeminen. Ei jeesus! Ja tolla jättiläisapinalla on tota poweriakin... Tekis mieli vaan todeta, että ei sitten mennä leikkimään pihalle, jos kerran on niin h***tin vaikeeta! Päikkäreille mennessä Joonan sentään saa huijattua pukemaan, kun se näkee kajarin päällä odottavan päikkärimaidon, ja siitä muistuttaessa pukeminen sujuu. Ruokaorientoitunut ipana nääs ;)
Jokohan siellä Jussikin tarkenis ihan vaan villahaalari kuravaatteiden alla? Tosin jos nyt sait tilattua sen fleece-kurapuvun, niin eipä tästä ajatuksesta oo hyötyä enää :D Toi haalarimallinen kurapuku on kyllä luojan lykky! Mä oon niiiiiiin iloinen, että meille mahtu toi syksyn haalari vielä oikein sopivasti päälle.

Tänään on ollut aivan ihanan lämmin päivä! Me lähdettiin aamupalojen jälkeen käymään kaupoilla ja postissa, mutta kotiinpäin tullessa Joona nukahti just ennen meidän pysäkkiä bussissa (eli sen n. 3min ennen ku oltiin kotiovella), joten eipä auttanut, vaan kävin vaan heittämässä kauppakamat sisään ja lähdettiin ulos. 1.5h kiertelin näillä uusilla nurkilla katselemassa ja ahdistumassa peltojen ja metsien määrästä, mutta kävin mä sentään myös hakemassa lähikaupasta kevään ekan irtojätskin! Ihan otin takin pois päältä ja istuin tuulensuojaisalle penkille sitä nautiskelemaan, mmm. Löysin myös kivan leikkipuiston ihan kivenheiton päästä meiltä, kaiken huipuksi ollaan siinä vieressä käyty uudenvuoden raketit ammuskelemassa! Ja en oo vaan nähnyt sitä puistoa! :D Ilmeisesti lumikasat olleet eessä tai jotain muuta outoa... Hyvä hyvä, eipä tarvii aina ihan tossa pelkällä kotipihalla puuhailla.
 
Minä täällä taas hei!

Kukkuu, menikö se Maarinen ihan vallan sekaisin siitä tän päivän lämmöstä siellä Hämeessä? Meille kans anoppi soitteli jo puolita päivin, että täällä (Kärkölässä) on niiiiiiin ihanaa, t-paidassa tuli hiki ja ulkona on aivan upeaa puuhata! Karjalanpaistikin oli sujahtanut uuniin ja pottuja riitti... minä siis innokkaasti odottelemaan, että perheen mieväki heräisi päivä/yöuniltaan ja voitaisiin lähteä. Miehen piti jokatapauksessa käydä mökillä vaihtamassa auton renkaat nyt pääsiäisen aikaan, joten tänään oli mun mielestä ehdottomasti paras päivä se hoitaa. Mies vaan unisena pohti, että ei mentäis... suru meinas tulla puseroon kuulkaa! Onneks se tajus "virheensä" kun vetäydyin Joonan kanssa lastenhuoneen lattialle lueskelemaan ja olin vaan sellainen. Matkaan siis päästiin! Ja perillä, vaikka päivä oli jo taittanut teränsä, oli just niin ihanaa! Valmiiseen pöytään istahdin, joku muu huolehti lapsesta ja mä sain laittaa musat korville ja tarttua haravanvarteen (joskin anoppi toppuutteli, kun munkin pitäis kuulemma nyt vaan lorvia, oltiinhan me just vasta tultu ja maalla.) Mut mulle just se hetki oli parasta terapiaa tähän kiukkuavan ipanan arkeen! Ja ei, en halua kutsuja muualle haravoimaan, ei sitä aina jaksa ;)

Ei me ehditty olla ku reilu pari tuntia, mutta se oli just hyvä. Hyttysetkin on näemmä saapuneet ja minä herkkähipiäinen oottelen, että missä kutina alkaa tuntua... vielä en spotannut yhtään puremaa (vai pistämää?).

Menomatkalla Joona oli aivan hirvittävän onnellinen kun käännyttiin pois isolta tieltä, isi kurvaili mutkissa ja sorat ropisi kuin ralliautossa konsanaan! Se oli niiiiiiin jännää! Se koitti kurkkia sinne oven- ja lattianrajaan, että mitä siellä tapahtuu. Pienet on "kaupunkilais"pojan ilot! Mökillä Joona oli hieman hämillään kun oli piha täynnä autoja (isi ja pappa on vähän tollasia autohulluja ja nyt niihin vaihdeltiin renkaita ja vaikka mitä muuta) ja siellä sai juoksennella ihan vapaasti! Mäkinen nurtsimaasto oli myös jännää ja Joonalla oli selkeästi kivaa. Viime kesänähän se ei vielä itse liikkunut siellä mitenkään, tuskinpa muutenkaan koko paikkaa edes muisti, mutta nyt oli itselläkin tosi rentouttavaa köpsytellä siellä pieni tassu omassa kourassa <3
 
Moro murut!

Vai että noitaroviot! Hui! Huivit päähän ja kiharat piiloon. Pari kertaa olen päässyt nauttimaan oikeista pääisäis kokoista ja täytyy sanoa, että sen systeemin voisin varastaa meidän perheen perinteisiin! Sitten jos tämä meidän elo joskus rauhoituu niin, että voidaan noudattaa muitakin kuin joulu-perinteitä.

Arvatkaas muuten mitä? Minä tyttö se JOUDUIN tekemään töitä eilis-iltana tai oikeestaa yöllä. Vetäsin lonkalta viiden tunnin karaoke-shown etelän kaupungissa. Tuuraus keikka! Että ei tämä ihan normi viikonlopusta käynytkään, vaikka niin oilin tuumaillut! Mimosa katteli Venlaa ja hyvin oli niilläkin menny alku itkujen jälkeen. Uus tilanne, kun molemmat vanhemmat lähti illalla hommiinsa. Aamulla olikin jälleen näkemisen riemu! Ja itellä neljän tunnin yöunet takana ja helmoissa innosta puhkuva ipana aamupuuro-nälkäisenä.... enkä hennonnu lapsenvahtia herätellä puuron keitoon, kun oli niin "eikoinen" tilanne.

Noh. se meistä.

ampun RISTIÄIS-VIIKONLOPPUA olen miettinyt. Siellä on mukavat pinkit sutinat meneillään. Mitenköhän sen papin lookin laita? Eikös niiden pidä riisua erikoisemmat lävistykset pois siunauksen toimitukseen, vaikka muuten saavatkin olla omia ittejään. Kuten terveydenhoito alallakin? niin ..ja jos sinä jotakin pientä kuvaa meille jakaisit! Vaikka joku pöytäkoriste? On varmasti nättiä ja pitääkin olla. Ja tyttö saa nimen. Mimmille nimi! Onnea etukäteen!

----------------------------
sanna sanna sanna!!!!
Tähän väliin sitten kerkesit kirjottaa! Kiva reissu teillä! Ja JOONA-pojan maalais ilot! Hi hii!
Mehän siis ollaan nyt täällä etelässä mukana isin keikka matkalla. Että Venlan kävelyt on rajottunu tohon asfaltille. 500 metriä kaupalle ja takaisin. Ja (v'''u) kun täällä on joka paikka niin paskasta. anteeksi vaan! Mutta näin sen huomaa, kun rattaat jäi siinä lähtö kiireessä
kotiin. (kun kuulin, että joudun itekin tuonne töihin, että kaksi yötä olleenkin) Niin siis, kun tuo kerää KAIKKI tupakan tumpit, mitä eteen tulee. Ja niitä sitten piisaa!  mutta lämmitntä vissiin oli, kerta hiki tuli ulkoillessa.

JA tosta, että teilläkin miehen piti ite tajuta, että sulla tuli mielestä "sellainen"... Kuulostaa kovin kovin tutulta! huh. Onnes sitte älys!
------------------------------------

No voi sun sylvi... mihin meni minun ajatukset? öööö?

  RINKUN ilmeisen lappilaiselle letkautukselle/sadattelulle olen hiljaa mielessäni nauranut "pyllyheinä"! Minä kun tykkään nuista murre ja paikallis sanoista, niin tuo on uusimmasta päästä ykkönen!!!!!!! Miehellekin menin kikattamaan ja sehän ei sitten tajunnut yhtään....

Mut nyt tää alkaa surffaileen jotain ihan muuta. Hyvät yöt, ellen tuu kohta takaisn.
 
Jee, elonmerkkejä! ;)

Ai joutu se rouva sitten töihin! No mut kivaa vaihtelua, uskoisin?
Ja joo, roskat maassa on kyllä ällöttäviä, pieni utelias ihminen kun niihin aina ehtii käsiksi... huh. Mut kaupungissa (lähiöissäkin) ollessa on se hyvä puoli, et kaikki on niin näppärän lähellä yleensä, että ei tarttee aina niitä vaunuja roudatakaan. Meillä täällä maalla espoossa on kaikki edelleen liian kaupana... onneks kesällä valmistuu iso k-supermarket tohon 100m päähän, niin sitten pääsee kävellen kauppaan ;) (Ei tonne yllättävän lähellä Siwaankaan ois matkaa ku puolisen kilsaa, mutta se on just sen verran liikaa, että en jaksa tota jättiläisapinaa raahailla jos on kauppakamatkin vielä raahattavana... ja uskoakseni se heittäytyis ihan kekkuliks just sit sillon ku ei tartteis.)

Ampun ja rinsessan juhlista kuulumisia ja ehkä kuvamuistojakin ootellaan täälläkin!

Kohta se on pääsiäiset vietetty, sitten onkin vappu ja sen jälkeen jo taas äitienpäivä! Ihanaa! Muistuttelin miestä jo nyt, että kai ne on jo käyneet Joonan kanssa shoppaamassa jotain kivaa... eivät kuulemma vielä oo, mitä ihmettä! :D Ja kehtasi vielä murjaista, että jos Joona oikeesti pääsee valkkaamaan, niin saan varmasti jonkun siistin auton leluosastolta... (Nooh, minäpä se taidan olla tän perheen ainoa, jolla ei hyllyt notku autolelukokoelmista vielä!)

Aurinkoa tänäänkin, ihanaa! Meillä rytmi taas ihan pyllyllään, kun aamulla herättiin taas vasta kympiltä! Eihän tota lasta saa nyt sitten päikkäreille... ja puol neljältä pitäis olla starttaamassa auto kohti (iso)mummilaa ja sitä pääsiäispäivällistä. Matka ei kestä ku 15-20min, joten siinä ajassa tuo lapsonen ei oikein päiväunikiintiötä saa täyteen... eli mahtaa olla kärttystä ipanaa sitten illalla sukulaisten iloksi!
 
Hei, taas! Ja kivat reissut SANNAN porukalle mummolaan! Siihen vartin päähän!

Kyllä vaan, oli aika kivaa olla ihmisten ilmoilla....siis töissä, vaikkaki tuuraamassa, mutta kuitenkin. Saattaa olla että joudun tulee toistekin. Paan SANNALLE sitte tekstarin niin tuut laulaa sen ukkos kanssa :) :D 

ÄITIENPÄIVÄN olin unohtanut KOKONAAN! Nyt laitankin heti kalenteriin kyseisen päivän kohdalle SUUREN sydämen ja lahjapaketin kuvan..... Saisinkohan nukkua vähän pidempään?
Ja varmaan tuota pitää miestäkin hiukan muistuttaa asiasta... Vuos sitten jännitin ihan sairaasti äitienpäivää, koska mulla oli niin outoja muistoja vanhoista. Lasten isä kun ei ikinä. IKINÄ muistanut, vaikka melkeen viistoista vuotta meni saman katon alla. Pettynytttä itkua joka kerta salaa tuhersin. Paitsi lapset tietysti,ne toi piirustuksia ja leskenlehtiä.. Voi pikkuiset!!!
Ja verrata ei saa, mutta Venla isi on ihana! Viime vuonna se (nukkui aamulla mutta) oli heränny kun olin Venlan kanssa vaunulenkillä. Siihen se oli kuistille kattanut mamma-brunssin ja kaatanut viinit lasiin. Oli odottamassa kun kaarsin vaunujen kanssa pihaan...

Jaaha. Mun pitäis alkaa soittelee noille isoille lapsille, että josko ne huomena joutais tulla syömään. Mies aikoo kääriä hiat pitkästä aikaa ja rakentaa päivällisen. Savustettua lampaanviulua, kuulema. Ja joudutaan tyytymään ruokakaupan pöytä viiniin, kun ei loppuviikon hötäkässä älytty alkojen aukioloaikoja. Eikä niiden muidenkaan kauppojen...
Tänään vedettiin antaumuksella lounaaksi mäkkärin hampurilaisia ja nyt illaksi löysin pakkasesta lohta. Tökkäsin se uuniin ja potut kattilaan. Saa kelvata.

... ja nyt tää kattaa pöydän.




 
Niinhän siinä kävi, että apinapa ei nukkunut kuin sen pienen hetken automatkalla... ja väsynyt oli, mutta yllättävän hyvin pysyi tolpillaan ja jotenkin jaksoi. Paluumatkalla sitten nukahti lähes heti...

Tuli mieleen, että kun mulle on ehdottoman tärkeetä, että me käydään aina mummIlassa ja sitten Joonalla on mun äiti mummi ja miehen äiti mummo, niin ootteko te muut kuinka tarkkoja näiden suhteen?? Että pitäiskö vaan pöläyttää suusta mikäliesana isovanhemmalle ja antaa asian olla niin, ettei sitten mee hankalaks... (Jotkut hoitolapset ei yhtään ymmärtäneet, kun puhuin mummista ja vaarista, kun niillä oli tyyliin mumma ja fafa yms). Tosin oma isäni haluaa ehdottomasti olla van ja ainoastaan vaari, se on sille oikeesti ihan yhtä ehdottoman tärkeää kuin koko isoisyys!

Mun kummityttö 10v hoiti Joonan rieputtelupuolen mummilassa ja äiti sitten harrasti tota ruokapuolta, hih! Herkullisia voisilmäpullia kannoin kotiinkin, ja mummi oli lisäksi laittanut lampaan oheen possua, jotta nirso-Sannakin sais syödäkseen ;)

Maarinen, laita ihmeessä tekstaria, että koska pitää tulla lurittelemaan, mutta ton ukon kanssa ei kyllä tulla. Se on hyyyyyvin allerginen karaokelle! :D Mutta ehkä saan jonkun muun narrattua matkaan!

Mmm, Mäkkäriä! Mulla on hirveä roskaruokahimo, selkeesti taas menkat alkamassa...!
 
Niinhän siinä kävi, että apinapa ei nukkunut kuin sen pienen hetken automatkalla... ja väsynyt oli, mutta yllättävän hyvin pysyi tolpillaan ja jotenkin jaksoi. Paluumatkalla sitten nukahti lähes heti...

Tuli mieleen, että kun mulle on ehdottoman tärkeetä, että me käydään aina mummIlassa ja sitten Joonalla on mun äiti mummi ja miehen äiti mummo, niin ootteko te muut kuinka tarkkoja näiden suhteen?? Että pitäiskö vaan pöläyttää suusta mikäliesana isovanhemmalle ja antaa asian olla niin, ettei sitten mee hankalaks... (Jotkut hoitolapset ei yhtään ymmärtäneet, kun puhuin mummista ja vaarista, kun niillä oli tyyliin mumma ja fafa yms). Tosin oma isäni haluaa ehdottomasti olla van ja ainoastaan vaari, se on sille oikeesti ihan yhtä ehdottoman tärkeää kuin koko isoisyys!

Mun kummityttö 10v hoiti Joonan rieputtelupuolen mummilassa ja äiti sitten harrasti tota ruokapuolta, hih! Herkullisia voisilmäpullia kannoin kotiinkin, ja mummi oli lisäksi laittanut lampaan oheen possua, jotta nirso-Sannakin sais syödäkseen ;)

Maarinen, laita ihmeessä tekstaria, että koska pitää tulla lurittelemaan, mutta ton ukon kanssa ei kyllä tulla. Se on hyyyyyvin allerginen karaokelle! :D Mutta ehkä saan jonkun muun narrattua matkaan!

Mmm, Mäkkäriä! Mulla on hirveä roskaruokahimo, selkeesti taas menkat alkamassa...!
 
TOINEN PÄÄSIÄISPÄIVÄ. Hyvää huomenta! Mä haluun pimennys verhot tonne makkariin. Venla herää AIVAN liian aikaisin vapaapäivän viettoon. Ennen kasia se on taas laulanut jotain ja herättänyt isän. Joka herätti äidin, joka keitti puuron. Joka syötti sen lapselle, söi itse ja herättää kohta isän, joka on varmasti kiukkunen KUN EI SAA KOSKAAN NUKKUA! Meillä mennään taas tätä, että kumpi aikuinen nukkuu enempi. Minähän se tiedän, koska olen AINA hereillä. Prrr...Onneksi aurinko paistaa ja mukava päivä tiedossa!

ISOVANHEMMISTA.
MINUN mielsetä on selkeää, että kaikilla isovanhemmilla on omat "mummitelu" nimensä. Niitähän sitä useimiten sitten käyteään läpi elämän. Minä vieläkin äidin äidistä puhun mummina. Hänestä olettekin kuuulleet monen monta  elämänviisautta.
Siis, MINULLA oli:
isän isä JOPPI-VAARI ja  isän äiti MARTTA- MUMMU
äidin isä UKKI ja äidin äiti (the) MUMMI

omilla lapsillani oli (on)
minun isäni VILJO-VAARI, minun äitini MUMMU
ex-appi oli PAPPA, ex-anoppi MAMMA

Venlalle MUMMU ja VILJO-VAARI on edelleenkin mummu ja vaari. Ja joskus, kun tuo käsittää, niin alamme puhumaan miehen edesmenneistä vanhemmista heille vakiintuneista arvonimistä MUMMO ja PAPPA, jotka on taivaassa. Esim. "mummo, jos katsoo tänne taivaasta ja näkee, niin on taas iloinen! " Ylipäätään ne taivaassa olevat esivanhemmat onkin AINA iloisia! ??? Tai sattuu just sillon katsomaan, kun on aihetta iloon?!?!

Semmosta. Jo, tiedän, että nämä sukuselvitykset kuulostaa toisten kertomana aina tosi sekavalta. Lyylimummin tyttären lapsen tokaserkun kaiman varaveli....

SANNA joo! Se on sitten niin. Kerää vaikka koko PK-porukka. MUTTA sitten ootte KILTISTI!!! :) :) :) Paitsi, että mullahan on ne mikrofoonit ja mä voin komennella..... heh he! Tästähän saattaa tulla hauskaa! Toivottavasti mä saan tietää ite paria päivää aiemmin, että osaan teille ilmottaa ja pääsen itekin jännittämään kunnolla!

Nyt kahvi ja sitten kaupalle. Sain ne isot pojat houkuteltua päivälliselle!

Aurinkoista päivää JOKA kotiin! (Ampulla on varmaan ihan kohta meille jotain kerrottava....) (kihisee uteliaisuudesta täällä tämä.)
 
HV vau! Aaaargh, taas tökkii viestien lähettely.. ja tökkiny mun mielestä jo useamman päivän, nyt ei näytä tulevan ollenkaan läpi. Koklaan eka tällä ja kohta uusiks :D
 
Eipä onnistu muokkaus... onnistuisko tää?

-

Aurinkoisen päivän iltaa!

Nyt oltais niissä lämpölukemissa, jotka ois mulle just täydelliset. Pariakymppiä taidettiin kolistella, se on just iiiiiiiihanan suloluku! Siinä ku pysyis, eikä tulis sellasia tappokuumia päiviä. Ei tartteis ipanankaan hikoilla ;)

Kävästiin extemporena Haltialan tilalla (Hgin kaupungin ulkoilualue), kun siellä oli pääsiäisen pyhinä avoimet ovet mm. lampolaan kattelemaan karitsoja ja lampaita, sekä kukkoja+kanoja+kalkkunoita. Lisäks ulkoaitauksessa jotain lehmäeläimiä ilmeisesti... hirmu isoilta ne kyllä näyttivät, eivätkä ainakaan sitä mustavalkoista peruslehmää olleet :D Ja komeita jättiläissarvia, olikohan ne jotain jakkihärkiä sit? :D (Jep, ei auta, ei oo tästäkään helsinkiläisplikasta maalaisjärkevää saatu näiden espoovuosien aikana.)
Samalla tuli käveltyä ihan urakalla, kun sinne ei mee ihan perille asti busseja. Mut mikäs oli kävellessä ihanan Vantaanjoen uomien viertä ja ihmetellessä elämää! Yks tyytyväinen matkaaja nukkui just sopivasti, niin kävelyssäkin oli tempoa. Törmättiin myös kasviin, jota minä tai ystäväni emme tunnistaneet; etelän ruttojuuri, meille kerrottiin, kun kuvaa kummitädilleni (ystäväni äiti siis) esiteltiin myöhemmin. Nettiseikkailu tosin sit kertoi, että kyllähän mä sen lehtiversiona oon nähny vaik kuinka monesti, mutta en mä sitä kevätmoodissaan oo koskaan nähny ja oli muuten omituisen näköinen!!

Joona pääs koskemaan ihan livenä hienoa traktoria ja se vasta oli upea pienen miehen mielestä! Puolisen tuntia siellä ihmistungoksessa jaksettiin ihmetellä, sitten oli aika poistua kodin suuntaan.

Maariselle nyökyttelyitä tuosta kuka saa tällä(kin) kertaa nukkua juttelusta. Jepjep, kyllä se useimmissa torpissa taitaa se äiti-tyyppi olla, joka herää... Mulla tosin on aika helmi tilanne, että tuo yötyöläinen kun kotiutuu just näppärästi siihen aikaan, kun Joona haluaa pienen hörpyn maitoa sängyssään ja kääntää sen jälkeen vielä unisena kylkeä, niin harvoinpa mä täältä sängystä nousen pinnasängyn laidalle kieppumaan. Usein mulle toimitetaan tänne aamupesu ja vaatteiden vaihdot suoritettuna oleva pikku mies herättämään, joten itse saa rauhassa maireana availla silmiä rauhassa ja käydä pissillä ja pukeutuakin. Mutta JOS tuleekin sitten keskustelua näistä nukkumis/heräämisjutuista, niin taitaa se tuo mies vetää pidemmän köyden tossa nukkumishommassa. Toki senkin uni on ikävän katkonaista, kun Joonasta sitä ääntä lähtee etenkin nyt kiukkupäivinä, joten ihan kovin laadukkaasti mieskään ei nuku, vaikka se n. 8h sille vuorokauteen yritänkin laskea unta tulevaksi ennen kuin tullaan herättelemään.

Jahas, siinä olkoon nyt sitten tältä erää nämä sepustukset. Mukavaa arkeenpaluuta ainakin Hennasille kun huomenna palaat seuraamme ansaitulta tauolta!
Toivottavasti myös Amppu ehtii juhlistaan kertomaan :)
 
Hola täältä Hollannin helteistä!

Siis kuuma oli meidän pääsiäinen, ihan biitsikelit täällä! Laitettiin terassi kesäkuntoon, ja saatiin avattua grillikausikin jo perjantaina. :) Benji-paran huoneessa on kyllä ihan liian kuuma, 29 astetta nyttenkin, kun laitoin sen päikkäreille tuonne. Avasin ikkunat ammolleen, ja verhot siihen eteen. Jospa edes vähäsen auttaisi. Minä taidan käydä hakemassa tuolta pakkasesta päärynäjäden, ja nautiskelen sen salaa sillä välin kun pikkuapinan nukkuu... 

Benji on Venlan tapaan alkanut heräilemään tosi aikaisin aamulla. Vähän kuuden jälkeen saattaa aloittaa huutelun: "papaaaa, äitiiii, omaaa, opaaaa, (m)aitoo...". Tänään olin kiitollinen kun sain nukkua melkein puoli yhdeksään saakka. 

----
Jaahas, ei siellä kyllä mitään päikkäreitä nukuta, kauhee pärinä vaan kuuluu...
----

Sanna, kyllä on mullakin tarkkaa, että kuka on mummi ja kuka mummu jne. Benjillä on mummi, vaari, mummu, äijä, oma, opa, ja vielä mun mummi ja mummo lisäksi. :D 


No voi mälsä, en ehtinyt kirjoittamaan enempää, Benji huutelee "kakka, kakka"...

Koitan paremmalla onnella myöhemmin uudestaan! 

(Äh, miksei postaus onnistu??!!??)
 
HUh! hELLETTÄ! HUOMENA kuulema helpottaa ja saadaan vesisadetta! Mulla oottais tuossa kasa pyykkiä ulos ripustamista varten. Täytyy vaan muistaa nostaa ne illalla sisälle, ettei tuu taas tehtyä turhaa työtä.

Aika lämpöiset oltavat sielLÄ Ailimen suunnallakin on. Ja sisälläkin tuommoiset lämpöasteet. Ei ihme, että kakka tulee, kun yrittää nukkua :) (kaikkee sitä näillä sivuilla tuleekin sanoneeksi!)

Ihana päivä ollut Sannan porukalla! Taidatkin salaa leipoa siitä pojasta maajussia :) Mikäs siinä, kyllä täällä peltoja ja metsiä riittää... Vaan ei muuten ole meidänkään likka ikinä kissaa tai koiraa kummempaa elukkaa nähny! Pitäsköhän sitä ens HELSINGIN reissulla suunata Fallkullaan? Tai korkeasaareen? On tossa vieressä yks heppa tila ja koirankasvattaja... mutta mä en oikeesti ole sellanen joka marssii suinpäin VIERAIDEN ihmisten pihalle elukoita ihmettelemään. Edes lapsen kanssa!

Hoh hoijaa... taidan ottaa itsekin pikku nokoset, kerta Venla nukkuu. Eilinen suurperheen passaus ja huonosti nukuttu yö vaatii osansa....
 
.... jaa tässä päiväunilla torkkuessa oli mun viesti sitten täällä jo kahdessa julkaisussa....

HEI.. piipahdin tuolla ILTALEHDEN sivuilla, niin KYSYMYS: Ei kai tuo koiran ratelema Joona 1,5 v ole MEIDÄN Joona???? Siinä sivun reunassa kun  vilkkuu semmonen pieni uutis-ikkuna näköislehteen. Niin sinä oli se jutun lööppi, mut ei muuta! Toivottavasti ei ole tänne osunut nui huono onni. Ton takia mä "hiukan" pelkäänkin KAIKKIA vapaita koiria.

..ok ja taksisin kotitöiden rentouttavaan ilmapiiriin.. Eli sinne pyykki narulle! Moi!
 
Huihui, ei onneksi Maarinen oo, tuo kollektiivisen yhteinen Joona-apina on onneksi kiltisti tuolla omassa sängyssään unilla! Mä en taida ees uskaltaa käydä lukemassa mitään artikkelia, värisytti jo pelkkä ajatus.

Ja joo, ei tosta ehkä maajussia tuu, mut josko siitä ei tulis yhtä kaupunkilaistörppöä ku äidistään. Mä näin ekan ketun viistoista kesäsenä ja olin ihan varma, et se on joku hullu tappaja ja tulee raatelemaan mut tai livistää avoimesta ovesta kämppään sisään ja käy hakemassa mun kummityttöni (vauva se oli vielä silloin), jota olin hoitamassa eikä lähellä ollut ketään muita kuin me 2! Niin sitä on luettu mulle tarinoita ketuista, jotka raatelee kanoja häkeissään yms... Lehmän jouduin näkemään livenä jo sentään 6.luokkalaisena ja niitä pelkään vieläkin! Se kieli ja kuola ja ne sarvet ja ammuut ja hrrrh.... Lautaselle jalostettuna niitä mulle vain kiitos. Vähän jännäs käydä siellä Haltialassa siellä mitäliekantturoita sitten olivatkaan aitauksen vieressä, mutta piti yrittää olla reipas. Nuo lampaat ja karitsatkin vähän pelotti, että entäs jos ne suojeleekin niitä pikkuruisia karitsoja ja suuttuvat, jos Joona vahingossa katsoo emää silmiin???
Ja traktoreita nähdessä mua alko joskus maakuntamatkaillessa naurattaa ihan vietävästi, ihme hepuli tuli, en tiiä miks... :D Ja jotta vielä saisitte ilkkua mulle, niin jaetaanpa tämäkin: ala-asteella saksaa lukiessa en ollut mikään priimus, vanhemmat sitten uhkailivat, että jos menee huonosti, niin joudun "kielikylpyyn" kesällä isäni kummitädin luokse Pieksämäelle, siellä kun on ihan aito maatila ja kummitäti saksan kielen lehtori! Koskaan en joutunut ja vieläkin olen iloinen, vaikka ois ehkä tehny hyvää! (Mut en mä sentään ihan niin onneton ois, ku P. Hilton ja se toinen blondi siinä Leidit landella sarjassa!)

Ailime huh hellettä! Kesää kauhulla odotan jo, et miten täällä sit kukaan taaskaan nukkuu... viime kesänä tuon vauvan sai sentään jotenkin huijattua unille :D

Mä pesin tänään vihdoin Joonan talvihaalareita pois. Vielä ku sais kuvailtua ja laitettua myynti-ilmoituksia! Enäähän ei tuu takatalvea, eihän?
 
Hello.

Ristiäiset on juhlittu ja kivasti meni. Koskettavat juhlat ja oli kiva kun sai läheiset samaan tupaan! Ja raksalla käymään, oli kiva näyttää niille takka ja seinät ;) Ja terassitkin on jo paikoillaan, niistä tuli tosi kivat. Itse rakennetaan sitten vielä kattamaton isompi terassi myöhemmin. Kiva poikaakin käyttää raksalla, uskon että paikka on tuttu sitten kun muutetaan ja tuntuu heti kodilta.

Sanna ja Joona olivat käyneet ammuja katsomassa, tosi kiva Sanna kun järjestät Joonalle tuollaista tavallista ja kivaa ohjelmaa!! Mekin puhuttiin, että ensi kesälle ei vielä tarvitse muumimaailmaa tms., käydään miehen kaverin sikalassa!! Ja tytön kummeilla on kaksi hevosta ja poni, eiköhän niillä pärjätä vielä ensi kesä ;) Tosin tämän perheen ÄITIN on pakko päästä Lintsille kun viime kesä jäi väliin! Laitetaan Sanna pojat karuselliin Lintsillä ensi kesänä ja käsketään pyörittää puoli tuntia ja juodaan me rauhassa kahvit ;)
Ailime taitaa elää jo täyttä kesää siellä kaukana eikä tarvitse katupölystäkään kärsiä.... Eikä vissiin ilmansaasteistakaan kun jengi polkee vaan pyörillä :D Koska tulet kesällä suomeen?

Pojalle lounasta ja päikkäreille, meidän tuplarattaat kotiutui viimein ja on kyllä hienot. En malta odottaa iltapäivän vaunulenkkiä!! Marssitaan paikalliselle optikolle hakemaan mulle arskat heti ekana. Odotan myös muutamaa huutopakettia kun oon tehny netissä löytöjä :)

Ehdinpä edes vähä kirjoittaa :)
 
Amppu,sanoit juuri taikasanat! LINTSI! Ehkä laitetaan iskät lastenlaitteisiin pyörimään poikien ja pikkudaamin kanssa ja mennään ite hurvittelemaan, kahville ja pariin laitteeseenkin ;)
Tosin mä huomasin viime syksynä, että tosi moni laite rynkyttää nykyään pahasti lantiota... sen verran koukussa joutuu jalat pitämään niissä kopperoissa, että sitten on lonkat solmussa ku pitäis nousta pois :D Mut ei se paljoo haittaa, hihiii!

Jeet onnistuneille ristiäisille! <3

(Aijjooo, siis nää maatilamatkailureissut ei täällä oo kyllä kovin "tavallisia" vaan mun mielestä rinnastettavissa just korkeasaariin ja muihin huvituksiin :D Vaikka toki tuo on ilmainen ja sinne voi tehdä vaan tollasen pikanopean päiväreissun, ihan niinku päiväkävelyn ohella vähän bussimatkustamista ja muutama elukka. Mä taidan olla vähän huvitushullu ja pakko säntäillä ja roudailla ipanaakin sinne tänne, reissussa se on sentään ilonen eikä uhmakiukkuile ihan niin paljoo :D)
 
Iltoja!

Korkeasaareen rinnastettava huvitus, tai melkeimpä Lintsiin, käväisi meidän pihalla tänään!
Viuh! Meni neidillä passelit sekaisin, kun ISOISO rattori metsätyökoneella tuli puunkaato-hommiin! Siihen kun vielä moottorisahaa hurisuttivat päälle, niin oli totista tyttöä.... Kädet suloiseti ja tiukasti äitin kaulan ympärillä puhisi ihmeissään!

AMPUN ristiäisten maistiaiset kuulosti kivalta! Voin kuvitella, miten ylpeänä olette esitelleet uutta kotia sukulaisille! Onnea onnea!

JA muuten, nyt on oikea aika rynniä kirppikille kattelemaan tulevan kesän rytky täydennystä. Minä aloitin jo tänään.. Niin ja mikä ettei, voihan siellä alkaa jotain kesä-kamaa jo myymäänkin. Venla sai pari uutta mekkoa ja hatun ja farkku juttuja. Kuvat töytyvät tuolta Ilopalapeilistaä. En viiti niillä näitä nurkkia täyttää!

Jaaahaaa..jospa stä kömpis pitkälleen. Huomena on aiksinen ylösnousu. Lähen kuskailemaan Mimosaa ekoihin pääsykokeisiin. Tyttö päätti lähteä taas opiskelemaan! Jännää, sanoo äiti!

Öitä!
 
YRITÄN nyt kommentoida jotain pikaisesti, kun toissapäivänä tämä systeemi ei antanut minun lähettää minkäänlaisia viestejä ja eilen olin pipinä...

Meillä oli jo tavallaan päätetty, että kesälomalla käydään Korkeasaaressa, mutta päätettiinkin nyt, että mennäänkin veneilemään, kun viime kesänä käytiin niitä elukoita katsomassa. Meillähän noita lehmiä yms. löytyy ihan matkalla hoitopaikkaan ja kaikenlaiset tiittiäiset hyppelee pihassa. Ne tiikerit ja leijonat sun muut on kyllä superhienoja! Minä olin viime kesänä melkein pissat housussa innostuksesta ja jännityksestä, kun ne oli ihan siinä lasin takana. Tyttö tietysti nukkui aika ison osan Korkeasaari-retkestä.

Joo, vähiin jäi nyt tämä kommentointi, kun pitää kiiruhtaa koulutukseen. Tämä ja huominen päivä kemikaalilainsäädäntöä...
 
Takaisin
Top