Huhtikuun huokailut 2011

Ailime, ihanat oli lahjukset, kukat ja kaikki :D Ja muistahan ahkerasti käyttää lahjaasi. Ja minäki kävin parturissa tänään ja täälläkin raitatukka miellyttää.
Koru on kyllä ihana, toivoin ja sain sen joulupukilta. Ylläri oli että se pyytämättä oli heti hakenut sen tyttöhelan kiltisti ;) ihme että muisti.

Sannak, you katala letkumiesten vikittelijä :-P Kyllä poika pääasiassa on oma hymyileväinen itsensä, eilen nousi olkkarin pöydälle seisomaan kun imetin, että kyllä tämmöstä pientä esiintyy.... Kyllä mä luulen että se vähä kokeili saako sillä mamiin vauhtia.

Hennas, meinasin aiemmin että imetys kai suojaisi mun flunssalta mutta veikan ei. Ei tytölle onneksi tullut niin paha flunssa kuin pojalle mutta limainen oli pikkuinenkin.

nyt neiti kaipaa jotakin joten unia!!! .....onneksi vaalit on ohi pian, nuo vaalimainokset käy hermoille. muistakaa äänestää!! :)
 
Ei voi olla totta! Eikö täällä ole ollut ketään koko viikonloppuna?! Hei, tulkaa pois sieltä puskista ja harrastuksista! ;-)

Vitsit, mikä tuuli! Viime yönä kolmen aikaan köytettiin minun kasvikoppiani tiukemmin kiinni, että myrsky ei vie mennessään. Ukko ei vissiin oikein tykännyt... Tällaista meillä! Naapurin rakennustyömaalta lenteli styroksit ja finfoamit ympäriinsä. Saattaa tyyppi hiukan ihmetellä tänään, kun isosta kasasta jäi jäljelle vain muutama levy. No, naapurin tontiltahan hän ne löytää...

Peukutuksia Ailimelle asunnon suhteen! Kuulostaa hyvältä. Sauna erityisesti. :-)

Ja voi että, Joona pikkupyöräilijä! Oli vissiin äidillekin ollut vähän huvia messuilla. ;-) Mullahan on kotona ihan oma palomies... emoticon

Pitänee tehdä välillä töitä...
 
Jep, minähän se ipanaa tarkoituksellisesti kiljutin just siinä palomiesten edessä, että saisin vähän huomiota ;) Oivoi, kuinka Amppu ja Hennas näittekään näin selvästi mun lävitseni! Ja vai on siellä hennasilla oma pelastaja kotona, jee! Sun ei tarvii siis messuille asti lähteä niitä vikittelemään :D

Mitäs muuten muita ammattiryhmiä meillä on täällä edustettuna naisissa tai tukijoukoissa? Poliisia, brankkaria, elektroniikkakaupan myyjää, muusikkoa... Näinkö hienosti on keskitytty olennaiseen täällä vauvapalstalla, että jäänyt tuo toinen arki sitten taustalle? :D
Meillä täällä siis isi on vielä varastoapinana, valmistuu nyt keväällä lentomekaanikoksi, mutta töitäpä ei taida löytyä... eli jäänee siis varastolle nyt ainakin joksku aikaa, katsotaan sitten, josko ulkomailta löytyis alan töitä ja meidän pesue täältä kotosuomesta pakkais kamansa autuaammille maille... Mulla onneks on se hyvä puoli, että pystyn työskentelemään oikeastaan lähes missä vaan ja takuuvarma työllistyminen pitäisi olla tiedossa - jos vaan kielimuuri ei oo liian korkea!

Hennas, hui mikä tuuli siellä myllännyt! Hyvä kun köytitte kasvikatoksen kiinni, ettei se mennyt "vaihtarina" sinne naapurin tontille sentäs :)
 
Sanna, toivotaan, että koppi on vielä paikoillaan, kun mennään kotiin. Täällä on ainakin tuullut taas koko päivän ihan älyttömästi.

Ja tuohon ammattiasiaan, niin meidän taloudessa asustelee kaksi tutkijarenttua... Tuo palo-pano-palomies ;-) on miehen "sivutoimi".

Huhuu, missä Maarinen?!?!?!?!
 
Moi! Muusikon muija täällä taas! Oltiin viikonlopuna isin keikka repussa ja tänään onkin koordinaatit heilunu tossa ulko-oven ja marjapensaan välissä! Naama punottaa auringossa olemisesta ja piha ON haravoitu. (melkeen kokonaan) Kevään ekat pyykitkin sain ulkonarulle lepattamaan ja sisäänkin jo viikkasin! IHANAA! Kotiäidin unelma-päivä! (eli SANNALLE gillerian puolen kysymykseen vastaus, että meillä ei ole lunta!)

Puutarhakalusto raahattu etupihalle ja kahvit ja oluet juotu ja grillimakkarat syöty. Kaikki tuo jo tänään... Nyt pistin hirvipaistia uuniin ja jälkkäriksi on tuota ..tuota.."laihuttajan" suklaakakkua.

VENLA on terve! Alas pompsahtanu KAKSI poskihammasta tässä korvatulehduksen kera! Kiukku laantunut! Ja tänään viimeinen 2.2ml sitä Amorionia. Ei vielä kokovartalo pilkutusta näkyvissä??? Odotellessa.

Täällä tuo tuuli yritti kaataa metsää, mutta ei osunut meidä pihalle. Meillä oikeesti on tyyntä ja lämmintä. Perhosia hoksattu kolmea eri "merkkiä". Samoin tokkuraiset kimalaiset väpättää varovasti vastavirtaan. Muurahaispesissä kauhea kuhina ja tikka pariskunta takoo kahestaan tuota etupihan kuusta.... Onkohan meillä tiedossa tikanpoikia?

Että tämmöstä meidän paratiisissa!

(ha haaa Sanna ja palomiehet!)



 
Voi pyllyheinä etten paremmin sanois, tyttö on taas kipeänä. Elikä tätä menoa oon vielä  elokuussako tuossa h.....n harjottelussa, meillähän on niin, että sitä täytyy tehdä 350 tuntia ja mtn poissaoloja ei saa laskea siihen, ainoo että 3 pvää saa sairastaa ja sehän meni jo heti kättelyssä.  Tämmöstä täälä nyt , parannellaan, raskas vloppu takana...
 
Iltaa! :)
Ilmestyn taas, oltiin viikko reissussa ja sen jälkeen pari päivää vaan kadonnu johonki. Miten hyvää tekikään päästä pois kotoa, nähdä muita nurkkia ja tiskata muiden astioita. Mutta ihanaa oli taas palata kotiin, jossa on oma täydellinen sänky, lämmin peitto ja Ellillä läjäpäin omia leluja.
Oltiin siis Jyväskylässä miehen veljen perheen luona, ja reissu meni siinä mielessä vähän pilalle, kun tuo pahoinvointi alko ihan kunnolla. Ja tää ei oo mitään aamupahoinvointia, vaan 24/7-pahoinvointia. Yörk! Elliä odottaessa ei varmasti ollu näin kuvottavaa, vaikka sillonki oksentelin. Mut se sijottu lähinnä aamuihin, illat pysty ihan elämään.
Pakko kertoa sekin, kun tuolla pariskunnalla on tapana laittaa joka ikiseen ruokaan sipulia, ja semmosessa muodossa että sitä ei hienonneta eikä kypsennetä mitenkään, vaan sipulit on isoina puolikkaina renkaina. Muutaman päivän jälkeen sipuli alko tökkimään, ja loppuviikosta jo yrjösin pelkästä sipulin ajattelemisesta.
Meinasin ottaa jo sipulin puheeksi rouvan kanssa, mutta hän mainostikin, miten he laittavat sipulia kaikkialle, ja heidän mielestään sipulia ei ole koskaan liikaa eikä kypsentämättömänäkään raakaa. Sain käsityksen, että tällä raskaana olevalla ystävällä on ihan himo tuohon sipuliin, joten koitin kestää ne pari viimestä päivää. Seurauksena nyt se, että meijän taloon ei tuu nyt ainakaan vuoteen yhtään sipulia. emoticon  Siinäpä oma napa tällä kertaa.

Rinkun tytölle paranemisia!

PS: Pakko vielä mainostaa! Lapsimessuilta löysin trikooliinan kympillä!!! Värinä ihana lime, ja ajattelin sitä tulokkaan kantamista varten. Mistään, ei MISTÄÄN saa niin halvalla!
 
Olikos Hennasin koppi paikoillaan? :)
Täällä on tänään ollu myräkkää kans, mutta ei vielä onneksi mitään hirveän kauheen pahaa. Mieli teki käydä merenrannalla kävelylläkin, mutta en saanu ketään asiakkaista seuraksi "pitkän työpäivän jälkeen", joten oli pakko sitten pysytellä ihan työpaikalla vaan, höh. Tosin ehkä hyvä niin, mulla helottaa posket jo siitä, kun ipanan kanssa leikittiin vartin verran tuossa suorassa auringonpaisteessa ennenku kyyti hoitoon ja töihin tuli!

Maarinen, no nyt täälläkin vihdoin näyttää noin lumettomalta! Ihan silmissä sulanut vikan muutaman päivän aikana, hullua! Jokohan sitä uskaltais alkaa pesemään noita toppavaatteita talviteloille ;)
Vielä ku pääsis grillikauden korkkaamaan, niin avot! Himoilen kevätretkeä Seurasaareen, makkarat matkaan, tietysti! :)

Rinkulle, tai pikkuneidille ehkä enemmänkin tsemppejä. Toivottavasti tauti nujertuu! Kurjaa tosiaan, kun opintojen aikana ei tota sairaslomaa oikeen käsitetä... Höh. Toivottavasti saat hommat sujumaan!

Retun yökötyksiä ei kyllä käy kateeks! Ehkä se onkin sitten poika sieltä tuloillaan! ;) Mulla ainaski oli ihan 24/7 yökötystä, ja ihmettelinkin, että miks helvetissä puhutaan jostain aamupahoinvoinnista. Yök! (Njoo, en nyt tiiä, oliko tää asia oikeesti juotenkin sukupuolijohdannainen vai ei :))
 
TErve!
Justiinsa! Eilen oli tytöllä semmonen seikkailupäivä, että piti sitten yöllä nähä painajaisia... Minähän ite kuuven aikaan aukasen silmät ja se on siinä. Päiväuni ei tuu., siis mulle, vaikka kuin yrittäis. Liikaa ajatuksia! Pöh. Venla sen sijaan vetelee tosissaan. nukahti ennen sadun loppumista, mikä on tosi harvinaista. Niin, meillä luetaan nykyään päiväunisatu! Semmonen rutiinin tapanen juttu! Saapahan itekin vähän pötköttä, kun lukee tuolle tarinaa.

RINKKU!!! Just sinua ajattelin, kun meillä tuon henki vinkui. Oisin soittanu ja kysyny "apua", että koska sinne lääkäriin pitäs mennä. Ja nyt teillä sitte ollaan kipeenä. TOSI kurjaa! Mies alkoi meillä (Venlan eka tauti) kuuntelemaan, että tuolla ipanalla on astma-oireita. Varmaan olikin. Veti välillä ihan "sinisenä" henkee ja sitte oksenti päälle. Mutta ONNEKSI tuo lääkekuuri tehosi heti.

AMORION-pilkut muuten saapuivat. Vatsa, reidet käsivarret punapilkulliset. Kuuri loppui eilen. Otaksun, että elimistö poistaa näin tuota lääkeainetta ihon kautta pois... Oisko?

RETUn pyöreät päivät sitten alkoivat! Voi hurja! Toivottavasti sulla menee pian ohi ja pääset nauttimaan asioista ilman jatkuvaa öklötystä! Ja joo.... oishan tuo veljen vaimo voinu kysästä, että tykkäättekö te SIPULISTA ja millä tavalla. Meillä tykätään, mutta ei sillä vieraita myrkytetä,,jos eivät välitä. Mies on kouluaikana nähny selleriä vähän liikaa ja tietää, miten inhottavaa pakko-syöttö voi olla.

Jaaha. Nyt voisin tempasta itelleni kahvikupin, jäätelöä ja kinuski-kastiketta tuonne pihapöydälle. Ja samalla vetää loput lehtikasat jonnekin metsän suuntaan kompostoitumaan tattimaaksi.

ps. mun kasvihuoneen steret pelaa taas. Keskipäivän kevyttä!
 
Voi ei, eikö se Venlakaan säästynyt pilkkutaudilta! Höh :(
Noh, onneks ne ainakin meiän ipanalla tuntui aika harmittomilta ja täysin kosmeettisilta, kun eivät vaikuttaneet kutisevan tms. Onpa kyllä omituista! Onkohan lääkkeen valmistajat tietoisia tästä? Voiskin laittaa sähköpostia ja kysellä, että mitä kummaa!

Ja ooh, jätskiä ja kahvia ulkona! Ja oohooh kasvihuonestereotkin! Vaaaau!

Me käytiin leikkimässä Halipossun ja poitsujen kanssa ja käytiin puistossakin. Meiän vanhoille kotinurkille on avattu uus tosi iso puistokompleksi, jossa on näille minitaaperoille oma kiva alueensa, joka on aidattu korkealla aidalla, että ei pääse ipanat pakoon ;) Siellä oli aika kivaa, etenkin Aleksilla. Joona meinas vaan vedellä iltapäikkäreitä, ja herättyään oli vähän sylivauvaa, mutta käytiin sentään keinumassa. Yks vauva keinu oli ihan "irrallaan" ja sitten kaks vauvakeinua oli samassa tangossa ja ne oli yhdistetty sellaisella "laudalla", siis samaa mustaa muovia se lautakin oli, mitä ne ite keinut... Niinpä mä pääsin itsekin kiikkumaan Joonan ja Aleksin istuessa "sivuvaunuissa" ja HP kuvaili! Hihih!
 
Pikaseen tästä tuumaan maariselle että, ite menin lääkäriin/sairaalan ko en enää pystyny "kuuntelemaan" ko toisella oli henki ahtaalla, tuo oksenteluhan kuuluu ainakin mun kokemuksien mukaan tuohon ahistukseen. Eihän sitä sillon alussa oikeen käsittäänykää että mikä sillä on... Ekalla kerralla tuumasin että en hetkeäkään ole enää yksin kotona tuon lapsen kanssa ennenko hengitys on kohillaan... 

Saikku jatkuu neitilä ja koska torstaina jo  kaikki pitää kuulema vapaan harkkapaikassa  niin enpäs päässyt sitten tälläviikolla ollenkaan harkkaan. Positiivista kuitenkin että kun aamulla tarkastelin harkkaopasta tarkemmin niin siinähän lukikin tän vikan harkan kohdalla että 320h josta 40 varattu kotona tehtäviä raporttia yms varten, jeijj!!! Eli ei ollukaan 350 tuntia =O))
 
Höh, lueskelin Amorionin lääkeselostusta netistä uudestaan, ja haittavaikutuksissa on mainittu ties mitä näppylöitä ja nokkosrokkoja ja muuta... Hassua vaan, että Venla taitaa olla nyt neljäs vai viides muksu, jonka tiedän saaneen ton saman pilkkutaudin tosta lääkkeestä! Eli ei se niin harvinaiselta kuulosta, koska muistaakseni kukaan kuurin syönyt ei oo "raportoinut" että siitä ei olisi tullut mitään!? Eli en nyt sitten tiedä, että lähetänkö ees mitään ihmettelyviestiä vai en... Täytyy vaan muistaa sanoa lekurille, jos joskus tulee taas ajankohtaiseksi ab-kuurin syönti, että tällasia tuli.
 
Mitä, jäikö multa eilen kokonaan postaamatta?!?

Sanna, koppi oli paikoillaan! Mutta kyllä on tuullut! Mitä lie kevätmyrskyä. Onneksi ei ole meidän seudulla samanmoisia tulvia kuin tuolla Maarisella. Alavammilla alueilla ne taitaakin vaivata joka kevät. Meillä kun on enemmän mäkeä ja mutkaa, niin pysyy vedetkin uomissaan. emoticon

Vai Venlakin sai sitten pilkkuja. Muistaakseni Pinjalla oli se ensimmäinen antibioottikuuri Amorionia, mutta enpä muista, että olisi tullut mitään pilkkuja. Yleensähän niissä lääkkeen mukana tulevissa lippusissa on kerrottu, mitkä on niitä yleisimpiä sivuvaikutuksia ja mitkä sitten harvinaisempia. Esimerkiksi työkaverillani alkoi erään lääkkeen sivuvaikutuksena valua rinnoista maitoa, vaikka ei ollut raskaana, eikä ollut koskaan ollutkaan. Harvinaisissa sivuvaikutuksissa (alle 1/10000) olikin sitten tämä mainittu. Kiva kiva!

Jokos Ampulla alkaa olla ristiäisvalmistelut tehtynä? Itse ajattelin suunnata tänään ruokakauppaan täydennystä hakemaan. Hiiligrillikin pitäisi napata mukaan, kun edellinen oli loppuun käytetty. Ei vaan jaksais lähteä jonottamaan, kun tietää, että siellä on ihmisiä enemmän kuin tarpeeksi. emoticon
 
Amorionista johtuva pilkkutauti ei meillä kyllä täysin ehkä menisi noihin kumpaankaan tarjottuun haittavaikutukseen (yleiset eli harvemmalla kuin 1:10 oli ihottuma, jota koko vartalon pilkkutauti ei ehkä oo, harvempi kui 1:100 olisi ihottuma, nokkosrokko, paikallinen ihoturvotus, lähde: http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=604&d=20835&i=ORION) mutta jotain jännää tässä nyt on kuitenkin (hihih, sori, tää ei varmaan ketään muuta mietitytä näin paljon ku mua :D En nyt pääse millään yli ku Venlakin pilkuttui!) mutta silti on jännää, että jo ihan vaan meidän joulu09 palstalla kirjoittelevistä/kirjoitelleista Venla tais olla nyt sitten viides, jolla tätä on tullut!

Rintamaidon eritys lääkekuurista johtuvana vois kyllä olla aika hurja kokemus, etenkin jos ei oo koskaan raskaana ollutkaan :O

Ai hitto joo, perjantaihan on pyhä... Kai kaupat lauantaina on normisti auki? Me laskettiin safkat eilen kaupassa käydessä valmiiks vaan torstaihin saakka :D Tosin ei ois eka kerta, et meidän perhe kävis ruokaostoksia lähi-Alepasta/ABC-marketista, nää juhlapyhät kun ei oo ihan selvillä mulle, mieshän ne tietysti tietäis kun s-ketjun varastossa työskentelee... Mut ei sit koskaan viitti mulle kertoa! Ja nyt meidän seinäkalenterissa ei näy pyhät, joten oon ihan pihalla!

MUOKS:

Googlettelin nyt "amorion näppylä" ja sieltähän löytyi sivutolkulla oireita tosta lääkkeestä, useimmin tullut ripulia tai näitä näppylöitä. Jep, päätän tutkimukseni nyt tältä erää tähän :D
 
Helou! Hrrrr... paleltaa! Oli pakko pistää sähkölämmöt taloon takasin päälle ja alkaa lämpimikseen siivoilemaan. Sain matot käärästyä rullalle eteisen nurkkaan. Ajattelin viedä ne tuuleen heilumaan, mutta sittempä siellä alkoi satamaan. -joten tässä nyt nökötän! Imuri jököttää toimettomana ja mua ei enää niin kauheasti kiinosta tuo siivoaminen! Oikeen kun miettii, niin päätäkin särkee :)

KIITOS SANNALLE uraauurtavasta tutkimuksesta! Tuo googlesta löytyny rilpuli löytyi täältäkin. Mutta ihmekös tuo, meillä ainakin, kun ekaa kuuria vedettiin. Onhan se aikamoinen, ettenkö sanois "jytky",  uutta ainetta pienen elimistöön.

RINKKU. Minä kanssa arvelin tuon sinisenä hengittämisen ja oksuilun olleen samaa vaivaa. Vuosia sitten, yhdellä silloisista hoitolapsista, todettiin infektio-astma just noilla samoilla
oireilla. JA kun miehellä on astma, niin aika lähellä  tuttuja oireita. En nyt heti kuitenkaan ole Venlalle povaamassa diaknoosia. Ja toivon tosissani, että tää olisi ollut vaan tämän taudin "juttu".

jaahah.. päiväunilta palailee hän, että sain sitä siivousapua! Jos kuurais kylpyhuoneenkin ja laittais päiväsaunan. Vesileikit ja kaikki. Ja koittais olla niin ettei tulis "eilielisyyksiä" siitä kumpi niitä kaakeleita jynssää....
 
Hello ladies,

kävin eilen täällä hukkaamassa pitkän tekstin ja nyt olen ehkä kerännyt puhtia uuteen tekstiin emoticon  (<- tuli mieleen ku klux klaani)

Ristiäisvalmistelut on hyvällä tolalla, anopit on olleet ihanasti avuksi ja minä saan marssia paikalle laumani kanssa kaksi keksipakettia kainalossani oikeastaan! Ostin niitä vaaleanpunaisia keksejä, Prinsessa -nimeltään. Ja sitten ne pinkit sydänkarkit.... Pinkkejä ruusuja ja servettejä. Ajattelin antaa vähä pinkkiä shokkihoitoa sukulaisille!!! Pappi kävi tosiaan meillä ja sillä oli kulmassa ja huulessa lävistykset, joten siinä lisää vauhtia sukulaisille jos nimi on liian pliisu ;;) Pappi oli tosi jees, mutta kyllä varmaan mummut täällä maalaiskylällä hieraisee silmiään kun se menee siunaamaan hautaan tms. :) Itsekin naureskelin, että enpä arvannut että juhlapaikan lisäksi pitäisi nähdä pappi etukäteen ;) Juhlapaikaksi on vuokrattu vanha maalaistalo, sen verran tulee porukkaa jo lähisuvusta ja pitää myös majoittaa oman puolen sukua ja se onnistuu siellä samaten sitten. Mukava pääsiäinen varmasti tulossa.

Retulle myötätuntoa pahoinvointiin, yritä keksiä aina jotakin mitä tekee just sillä hetkellä mieli ja hanki sitä! Ihanaa odotusta!
Itse lupasin herätä henkiin odotuksen jälkeen ja se todella tapahtui, olin jo laitoksella paremmassa kunnossa kuin moneen kuukauteen. En tiedä mitä mulle tapahtuu odottaessa, se ei tosiaan sovi mulle. Musta tulee aivan muumio. Nyt taas täynnä elämää!!
Sannak, mahtavalta kuulostaa tuollainen turvalliseksi aidattu puisto pienille... Ilmeisesti "laitteetkin" on sitten pienille suunnattu. Meidän tuplavaunut on vieläkin saksan ja suomen välillä, ensi viikolla tulevat!! Nyt on käyty koko porukka kaksilla vaunuilla kävelyllä. Vallataan todellakin koko pyörätie kaksilla vaunuilla ja koiralla!! (Ja emännän leveällä ahterilla) Siitä tulikin mieleeni että nyt minäpoika aion vakaasti selvittää viimein mitä se Zumba on!!!!!
Eiköhän tämä teksti taas hetkeksi piisaa, kiva että Venla on parantunut ja kinuskijätskit pihalla.... Oijoi, VARMA keväänmerkki!!
 
Maarinen, ab-kuurin kanssa suositellaan käytettävän maitohappobakteereja, jotta ei olis niin ärtsyä vatsalle. Meillä se tais pelastaa tolta ripulilta... vielä kun kiva farmis neuvoi, että ei kannata ottaa ihan samaan aikaan, vaan antaa maitohapot vaikka päivällä (kun ab oli aamulla ja illalla annettava) niin toimis parhaiten. Tai sitten en vaan muista, että onko tuo ripuloinutkin, hahaah :D

Amppu! Voisinpa tulla kärpäseks kattoon teidän ristiäisiin? Mun päässä on nyt maalailtu mielikuva sellasesta vaahtokarkkishöystä ihanassa majatalossa! Kuulostaa mun häiltä! :D Ja papilla vois olla just ne lävistykset, tai sitten pitkä tukka ja muutoin rempseä ote. Jee! Ja jeet anopeille, ihana ja tärkeä apu, kun teillä itsellä on varmasti ollut vähän muutakin mielen päällä :) Eli oikein ihania ja kauniita juhlia teille toivotan, rakkautta ja kauneutta pienen tytön elämään ja ekaan juhlapäivään <3

Ja juu, puisto on ihana! Se koko alue on laitettu siellä uusiks, siinä on teineille pieni skeittipuiston tynkä, sitten oli joku hiekkakenttä, jonka laidalla fillariparkki (hiekkakentän funktio ei meille vielä selvinnyt, mutta voihan siinä vaikka futailla), sitten oli 3 toisistaan vähän erotettua aluetta; yhessä oli isojen lasten kiipeilyteline ja ehkä pari keinua, sitten oli toinen leikki-ikäisten alue, jossa oli ties mitä tasapainorataa ja muuta ja sitten oli tuo vauvala/taaperola, joka oli ainoa aidattu. Aidatun alueen varustukseen kuului nuo em. keinut, hiekkalaatikko, pari leppäkerttukiikkua ja liukumäki. Jos nyt jotain on sanottava, niin ehkä vähän pienempi liukumäki ois välttänyt, tuo taisi olla vajaa parin metrin korkeudella huippukohdaltaan. Miljöökin on kaunis, vehreän Kauniaisten keskustassa, siellä menee puisto ja vanha kirkkokin näkyy. Ihan mun appivanhempien kodin vieressä, Halipossulta kivenheiton päässä, eli siellä tulee Joonakin leikkimään ja usein - toivottavasti äitikin ;) (Noh okei, myös junarata kulkee "vieressä", mutta se ei Joonaa ainakaan haittaa :DD Mutta se on siis "vallin päällä" ja parien aitojen takana eli ei todellakaan mitenkään vaaraksi, sinne ei lapset juokse vahingossakaan!)
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä mun yrjöilyjen kanssa! Kaupassa käynti tosiaan on aika seikkailua, kun ikinä ei tiedä mitä ostais, mikä pysyis sisällä. Tänään nuo ihmeaineet oli Ellin jääkaappikylmä persikkasose ja nuudelit tulisin maustein. Kohta kokeilen mämmiä vaniljakastikkeella, nams!

Amppusen porukalle ihania ristiäisiä! Suunnitelmat kuulostaa todella rinsessaisilta, ihanilta! :)

Maariselle vielä sipulista sen verran, että just oli siinä alkuviikosta ollu puhetta ko. pariskunnan kanssa siitä, kuinka heidän mielestään esim. lasten nirsoilu sipulia kohtaan on täysin muilta opittu tapa, ja että he eivät tule hyväksymään omilta lapsiltaan minkäänlaista nurinaa sipulista.
Mie opin siitä sen, että jotkut ainekset voi ihan oikeesti yököttää, ja niitä tuputtamalla tulee ainoastaan kammo.

Sanna huipulta kuulostaa tuo leikkipuisto! Vois melkein jopa joskus siellä pyörähtää, kun Lafkanissa sattuu käväsemään. Varmaan aika pitkälle samanmoinen on tuo Suvelan asukaspuisto, mutta miksipä ei reviiriään laajentaisi. :)
 
(Minä täällä taas hei :D)

Retu, oikeasti kannattaa käydä koklaamassa! Elli tykkäis varmasti kans! Ja sorsiakin on aina välillä löydettävissä sieltä puro/oja/mikäliestä. En oo siel asukaspuistossa käynyt, mut jos se on se punanen parakkirakennus, niin piha näyttää kyl kivalta. Tuolla on sitä aukeetakin tilaa vaan enempi, et mahtuu isompikin porukka rauhassa remuamaan! Ja se leikki-ikäisten puolikin on varmaan jo loppukesästä-syksystä ihan jees, kun nää alkaa olemaan vähän tasapainoaistejaan hallitsevampia. Temppuradat oli meinaan just näppärän matalia, et jos horjahtelee, niin ei oo paha tiputus. Ja kaiteetkin oli matalalla, mitä nopeasti vilasin!
 
Katsotaan lähtiskö kirjoitus nyt...

Täällä hipsitään hiljalleen pääsiäisen viettoon. Palailen "linjoille" ensi tiistaina. Siihen asti foorumihiljaisuutta. Todennäköisesti.

Hyvää pääsiäistä jokaiselle! Ja Ampulle onnistuneita ristiäisiä! Hyvä, että anopit ovat jeesaamassa, niin ei sinun tarvitse hoitaa yksin emännöintiä, kun vielä yöpyviä vieraitakin on tulossa.

Minä luulen, että meillä "korkataan" tänä viikonloppuna grillikausi. Lisäksi suuntaan varmaankin tästä töiden jälkeen puutarhaostoksille. Jos sais vihdoin ne kottikärryt yms., niin pääsisi tekemään pihahommia! Maarinenhan tuo on ollut jo ahkerana ja laittanut pihan kuntoon. Mietin, että joko vois ostaa puiden ja pensaiden taimia istutettavaksi? Mulla on... öhöm... "lyhyt" lista hankittavista puskista. Ei mitään eksoottista, vaan perus omenapuuta, kirsikkaa ja sen sellaista.

Vielä kerran: Oikein hyvää pääsiäistä kaikille!!!  emoticon
 
Takaisin
Top