Huhtikuun huokailut 2011

Jes, taas vaihtui uusi kuukausi. Ja monella on mielessä uudet kujeet. Kun vaan tuo kevät jollottelisi hiukan nopsemmin.

Voi Maarisen löytöjä! Kävin jo blogisi puolella katsomassa josko olisit jo ehtinyt ladata kuvat... Itse piipahdin eilen kirpparilla - ihan pikapikaa. Tytölle löytyi vain yksi body, mutta itselleni löysin uuden topin ja paidan, yhteensä 5€. Toisaalta Pinjalla on nyt sen verran vaatetta, että ei välttämättä enempää tarvitsekaan, mutta keskitynkin aina hamstraamaan tiettyjä vaatekappaleita (esim. mekko) tai tiettyä kokoa. Ja sitten jos kohdalle sattuu... Mutta täytyy kyllä todeta, että ihme **skaa ne ihmiset sinne kirpparille välillä vievät! Yhdessäkin myyntipisteessä oli paljon lastenvaatteita - kaikki likaisia, reikäisiä tai muuten loppuunkuluneita.

Pakko saada kahvia! Oispa joku herkullinen leivonnainen siihen kylkeen... Slurps!

 
Huomenta.

Täällä tosiaan huhtikuu vaihtuu huokaillen.... Tyttö oli pari päivää kotona ja kotisairaanhoito ramppasi ottamassa verikokeita ja eilen sitten piti viedä tyttö takasin sairaalaan. Mies lähti tytön kanssa sairaalaan, mä en kestä sitä paikkaa nyt hetkeen. Sovittiin, että tyttö ei enää joudu olla ilman meitä hoidossa (vaikka tuskin tietää nytkään olleen ilman meitä) ja nyt sitten vuorotellaan niin kauan että tyttö tulee kotiin. Olo oli eilen täysin epätoivoinen!! Mutta arvot laski hoidossa heti ja lääkäri sanoi, että kaikki kunnossa, valoa vain. Ei kai auta kun uskoa, kyllä ainakin googlettamalla löysin paljon juttua yli viikon valohoidoista, sekä keskosten että täysiaikaisten. Itse en nyt hetkeen saa imettää, äidinmaitokin voi kellastuttaa vauvaa. Oon pumppaillut pakkaseen maitoon ja jotaki liruja kaatanut viemäriinkin. Maitoa tulee korvistakin kun ei ole ehtinyt imettämistä miettiä. Mutta saapa nähdä, imettäminen ei ole nyt ekana mielessä vaan se että saisi tytön syliin/kotiin ja saatais olla kaikki yhdessä. Välillä jo kaunista tyttöä katsellessa tuntuu, että se on liian täydellinen ollakseen totta ja eihän sellaista voi omaksi saadakaan. Toivottavasti oon pahasti väärässä!
Mies pääsi onneksi sairaalassa perhehuoneeseen ja on saanut olla koko yön tytön kanssa ja vähän untakin. Minä jäin esikoisen kanssa kotiin, vähän parempana pysyy mieliala ja oon tuijottanut niitä sinisiä lamppuja ihan tarpeeksi. Luultavasti kuitenki tehdään vahdinvaihto päivällä, jos näyttää että pitää jäädä sinne pidemmäksikin aikaa.
Keskolassa itkiessä tuli morkkis kun meillä on kuitenkin terve vauva ja vieruskaverit oli puolta pienempiä, ehkä kerroinkin jo. Mutta äidin sydän menee niin mutkalle pienestäkin huolesta ja ottaa aivan kipeää olla erossa omassa vastasyntyneestä. Onneksi mulla on täällä kaksi yötä nukuttu yöpaita mikä tuoksuu makealle pienelle vauvalle.
Poika pitää mammaa onneksi hymyssä suin, paljon on uusia taitoja ja metkuja, hienosti matkii jo kissaa ja nyt neljästi oon kuullut ruokapöydässä "maito" joten ehkä se ei ihan vahinko ole ollut. Ja välillä leikkien lomassa käy halaamassa.
Toivotaan että huhtikuu jatkuu iloisemmissa merkeissä tästä eteenpäin. Älkää antako kenenkään höynäyttää tänään ;)
...piti sitä muuten vielä sanoa, että vitsi tästä toisesta raskaudesta ja synnytyksestä palautui nopeasti!!!! Alakerta oli ekana päivänä entisellään ja mahakin on jo liki kadonnut (luulin että tokasta se jäisi roikkumaan vuodeksi), paino on lähtöpainossa jo. Tosi huippua, varsinki nyt kun pitää jaksaa!
 
MOikkelismois!

Olen tässä loistanut poissaolollani, miksi? En oikein tiiä, olen kai keskittynyt vaan kaikkeen muuhun ja tuntuu ettei ole ollut aikaa, mutta nyt päätin taas vaihteeksi kurkata onko homma vielä pystyssä ja hyvinhän tämä näyttää pelittävän. emoticon 
 Tietenkään en ehdi kahlata kaikkia kirjoituksia läpi mutta maaliskuuta tuossa vilkuilin.

Meillä on mennyt mukavasti sen jälkeen kun saatiin se hoitava lääke neitille siihen infektioastmaan, ei tartte enää laukata joka  hengenahistuksen kanssa sairaalassa. Hyvä niin, parit kuumeet on ollu, toinen oli  ihan selkeä vauvarokko 3 vrk kuumetta ja sitten punaiset "näppylät". Sitten on ollut yksi korvatulehdus....

Sanoja tulee kovasti, tosin ei tietenkään ihan siinä oikeassa asussa... koirat on kivoja, yölläkin saattaa pinnasängystä kulua yhtäkkiä että koija!! Meidän neiti pelmuaa edelleen vaatteiden kanssa ja muistaa kyllä mennä peilin eteen katsomaan, miltä näyttää =O).

Ite olen ryhdistäytynyt läskiosastolla ja saanut 6 kiloa pois siitä mitä paksuimmillani käväsin. Vielä pitäs saada toiset 6 kiloa vek ja tavote ois juhannukseen mennessä.  Saas nähdä, nyt on kumma nuhalunssavatsakurkkupöpö meneillään joten tässä on nyt 2 viikkoa mennyt ihan pipariksi mutta paino on onneks pysyny samassa vaikka oonkin lääkinnyt itseäni herkuilla ;). Eu muutaku ruotuun takas ja äkkiä.

Oppari ei ole edistyny kyllä yhtään mutta ens viikon olen varannut kirjoittamiseen kun  neitin olis tark lähteä maanantaina hoitoon, josta pääsemmekin tähän itse aiheeseen. LÄhden  siihen vikaan harkkaan 11.4.

Mehän lykättiin sitä hoidon alotusta jo  tammikuusta tähän ja vieläkin tuntuu ihan yhtä kamalalata ajatus laittaa neiti hoitoon. Eilen käytiin tutustumassa ekaa kertaa ja tänään mennään toiste, en tiedä miten muualla toimitaan mutta täällä näin; eilen tutustuminen 9.00.-10.30, siinä ei lapsi paljoa näe, itsehän kyllä tiedän mitä sielä tehdään ja milloin. Tänään sitten 13.30-> ja eipä sekään kyllä varmasti noin pienen ajatuksia valota tästä asiasta. Eilisen perusteella ois hoitajat saaneet kyllä heti ottaa enemmän kontaktia lapseen, ei ainakaan mun mieltä  rauhoittanut yhtään tuo  käynti. Yleensä niin sosiaalinen neiti oli ihan kiini minussa ja istui vaa sylissä. Lapset oli isompia kuin meidän neiti, olin jotenkin kuvitellut että pienen ryhmässä ois kaikki niin pieniä mutta näähän tais olla jo 2v ja ehkä ylikin... Jos tänään ei mene "mukavammin" niin onpa onni, että olen varannut ens viikon omaan kirjoittamiseen niin saadaan vielä harjoitella tuota päivähoitohommaa... Eräs ystäväni toisella paikkakunnalla sanoi, että on hyvä, että vanhempi on yhden päivän kokonaan mukana hoidossa, on siinä uudessa ympäristössä uusien lasten ja aikuisten keskellä kuitenkin se äiti tai isä turvana... noh täälläpä sanottiin kysyessäni tutustumisesta että jos tulisit to ja pe vähäksi aikaa kun on henkilöstövajausta, niin noh joo kakspiippunen juttu... Onkos  siellä ketään joilla ois jo pvähoidonalotuskokemuksia takanapäin???

Jos joku priiffais mua vähän, ketkä on plussanneet ja ketkä onjo saaneet lisää vauvoja? Itelläkin on tuo kuume mutta pakko hillitä ettei tule kamalaa ruuhkaa  näihin kaikkiin hommiin ja turhaa lisästressiä... =)
 
Oikein kovasti jaksamista Amppuselle ja koko perheelle!! En muuta osaa sanoa!!
 
Pari päivää sitten mietinkin  keskoslapsia törmätessäni blogiin, jossa oli korttitempaus meneillään, se herätti paljon tunteita...  Eilen tein juuri ensimäisen kortin HUS:n vastasyntyneiden osastolle K7:lle, tällaisen haasteen merkeissä; http://sabsku.vuodatus.net/blog/2828434/keskosvauvoille-kortteja/
Tarkoitus olisi tehdä useampia ja postaan ne sitten blogiini kaikki kerralla. Jaksamista ja voimia kaikille iseille ja äideille!!
 
Huo..ei ku päivää!

HENSULI..nyt ne kuvat on siellä. En tiijä.. yöllä konttasin kuvaamassa pitkin huushollia ammattilaisen elkein ja aamulla katottuna!!! Jooo. aika shaissee jälkee sain aikaiseksi, mutta löydöt oli hyviä!

AMPPUNEN! voimaa ja jaksamista kovasti koko perheelle. Kohta te ootte kaikki kiinni arjessa ja nää päivät on muisto vain!
 
RINKKU! kiva kuulla sinustakin! oon sun kortteja käyny välillä kurkkimassa ja hyvältä näyttää! Ja niin.. tytöt on tyttöjä! Peilistä tämä meijänki misu itteensä tiiruaa ja helmojaan silittelee!

sori.mun näppäimistössä on jotain suklaakeksin muruja ja tää teksti pomppii miten sattuu.... että tuun uuvelleen jos ehdin. Tänään. Nyt on muuten PERJANTAI! Eikä muuten eroa muista päivistä millään lailla....grrr.
 
Ampulle suuren suuri rutistus! emoticon Ja me kaikki ymmärrämme kyllä hyvin sen tuskan ja ahdistuneisuuden, jota äiti kokee lapseensa liittyvissä ikävissä asioissa. Sitä antaisi mitä vaan, jos itse voisi mennä tilalle. Ja sinulla varmaan vielä herkkyyttä lisää synnytyksen jälkeinen "baby blues"... Mutta tuo keltaisuushan on todella yleistä, joten eiköhän tämäkin vaihe ole teidän elämässänne pian takana päin ja PÄÄSET pyörittämään perus vaipanvaihtorallia. Voimia teille kummallekin vanhemmalle!

Maarinen, hiippailenkin pikimmiten kurkkaamaan saaliisi...

Rinkulle morjestus!
 
Moi! Olen minäkin täällä vielä olemassa!

Tänään oli viime koulujakson vikan kurssin vikan työn palautus, ja minä mattimyöhänen vielä aamulla väänsin sitä työtä niska limassa. No, se on nyt palautettu, ja uusi jaksokin alkoi eilen. Siis kiirettä pitää edelleenkin koulujuttujen kanssa, sen vuoksi elän täällä lähinnä sellaista taustaseuraajan elämää.

Benjamin-ressu on taas kipeänä. Eilen hain sen hoidosta, ja sain kuulla että pojalla oli 39,2 astetta kuumetta. Illalla nousi kuume vielä paria pykälää korkeammaksi -> 39,5. Hengitys kuulosti niin omituiselta, että soitettiin päivystykseen, ja ei muuta ku väsynyttä ja kipeetä jätkänpätkää kuskaamaan ensiapuun. Kuuntelivat keuhkot ja sydämen, ja tarkastivat korvat, mutta ei mittään vikaa kuulemma. Onneksi, vaikka vähän harmitti turhaan käydä 10 kilsan päässä lääkärissä. Tänään aamulla oli taas 39,5, ja iltapäivällä panadolin jälkeen 39. Nyt vetelee tuolla toivottavasti parantavia päikkäreitä. Itselleni olen hankkinut sitten yskän ja poskontelotulehduksen. Jes! Ok, nyt loppui marmatus ja omanapaisuus!

Ensinnäkin Ampulle suuren suuret onnittelut pienen tyttären johdosta, ja lisäksi paljon voimia tytön sairaalajakson ajaksi! Toivon, että keltaisuus häipyy pian, ja että pieni prinsessa pääsee pian kotiin.

Rinkusta oli kiva kuulla pitkästä aikaa! Kuusi kiloa läskejä pois kuulostaa tosi hyvältä! Mulla on kilot alkanut salakavalasti hiipimään takaisin, nyt kun imetys on kokonaan loppunut. Mutta kun suklaa ja karkki ja kaikki muutkin herkut on vaan liian hyviä! Jos kopsahti kyllä postiluukusta uuden kuntokeskuksen mainoslipuska, ois aika halpaa, 16 euroa kuussa... Meillä Benji on tosiaan käynyt hoidossa 9-kuisesta saakka, ja hyvin on mennyt. Toivottavasti teilläkin alkaa sujumaan!

Öh, unohdin mitä muuta piti kommentoida... Koitan palata palstalle taas piakkoin! Oikein ihanaa viikonloppua kaikille teille!!



 
Amppu, kuinka toivoisinkaan, että viestisi olisi vaan erittäin mustalla huumorilla tehty aprillipila... Mutta niin ei taida olla, joten erittäin paljon teetä ja sympatiaa sinne suuntaan!! Varmasti ihan tosi kurjaa odottaa, että saisitte olla koko perhe yhdessä. Onneksi teitä on kaksi tasapainoista vanhempaa jakamassa tuota odotteluaikaa, vaikka sulla ne hormonihuurut taitaakin tehdä olosta tuplasti tukalamman :) Ei tää oikeen osais sanoa muuta... toivottavasti se yhteinen perhearki koittaa oikeasti pian, ja tyttö pääsee rakkaidensa pariin ihan täysillä arkeen mukaan! Haleja <3

Maarisen kirppissandaalit! Ooh, ne oli ihanat! Tollasten ylisöpöjen pikkujuttujen takia mä niin haaveilen tyttövauvasta :D Ei sillä, pojillekin on ihania asioita ja nyt kun nuo vaatteet on tuolta 90+ puolelta, niin siellä alkaa olla jo oikeesti kivoja ja tyylikkäitä juttuja, jotka ei enää ees oo hankalia.
Mä just inventoin ipanan kaappia äsken, kattelin vähän, että mitäs sinne nyt sitten tartteis... Farkkuja ehkä tartteis lisää, tosin jos tulee hellekesä, niin niille ei sit oo käyttöä - mutta ehkä tässä vielä menee tovi ennen niitä helteitä?? Myös ulkoiluvaatteiden osalta oon vähän ihmeissäni.. Joonalle mahtui vielä oikein hyvin se viime syksynä käytössä (ja tännekin pariin otteeseen kuvattuna) ollut sadehaalari! Ihan superjees, koska syksyllähän tuo ei tuolla maassa niinkään möyrinyt, eli se on vielä lähes bränikkä ulkomuodoltaan ja varmasti kestää lätäkköläträyksiäkin! Sit ois sellanen T2H:n turkoosi yksvärinen välikausisetti, joka oli ehkä jopa iso? Se ei ostaessa ollut bränikkä, vaan lievää värjäymää jo ottanut, joten sen olin aatellut noihin pihaleikkeihin, mutta onkohan se nyt kuitenkin niihin iso? Pitäiskö säästellä sitä syksyyn? Ja pitäiskö sitä sit ostaa joku 2-osainen pihapuku, vai pärjäiskö tolla tosi hankalalla haalarilla, joka ei oikeen istu tuolle ipanalle... (Lisäksi tää kädetön ja ompelutaidoton äiti tartteis vinkkiä, että miten saisin hyvät jalkalenksut siihen? Sellasesta kuminauhasta? Ihanko vaan vetäsen veitsellä hahlot napinläveiksi, vai pitääkö niitä jotenkin ommella, etteivät repeile?) Yllätys oli myös suuri, kun totesin PoPin viime syksynä hankitun 86cm takin mahtuvan vielä näppärästi, jee! Se on niiiiiin ihana, ja isikin oli sitä mieltä, että se päällä toi apina alko jo näyttää ihan "ihmiseltä" - tarkoittaen siis sitä, että se on kasvanut ja näyttää jo oikein pätevältä lapsukaiselta.
Lisäksi ois KAKSI fleecehaalaria ja yks villahaalari, jotka toimis sitten noiden (ah niin ällöjen, eli ei mun silmää miellyttävien) keltaisten Rukan kuravaatteiden kanssa aluspukuna viileempinä päivinä. Syksyisten kumppareidenkin totesin vielä käyvän, mutta villasukkaa sinne ei mahdu enää väliin, tai en usko, että ne on sitten enää mukavat... Selvitäänkö villasukatta, jos ostan vasta syksyllä sitten isommat kumpparit, että mahtuu villasukkakin miellyttävästi sekaan?


Lisäks mua ärsyttää, et hamstrasin kauheen kasan noita 92 bodyja, jotka nyt sitten näyttää jäävän pitämättä, kun Joonaa ärsyttää, jos ei pääse nykimään sitä paitaansa ja esittelemään napaansa :DD Eli pitkähihasia ja t-paitoja ois ostoslistalla myös. Ja ooh, kattelin ens vkolla olevien Hullujen Päivien mainoksia ja siellä oli vaikka mitä ihania paitoja, joten pari siistimpää kyläpaitaakin vois käydä hakemassa.
(Ja näiden lisäks kaapissa on hengailemassa myös 98 ja 102 haalarit ja sadetakki, mikä ihmeen vaatefriikki/hamsteri täällä asuu?? ;))

Sit pitäis kuvailla tuolta noi pieneks menneet haalarit ja talvikamppeet ja laitella myyntiin, kun en näemmä ite sinne kirppikselle asti oo nyt päässyt. Ne vie niin paljon tilaa, niin ne vois myydä netinkautta ja käydä kirppismyynnillä sitten joskus toiste noiden muiden luovuttavien vaatteiden (osa siis säästetään ihan tietoisesti pikkukakkosta varten, niin ei tarvii sit hankkia kaikkea uusiks) ja muiden myyntiin päätyvien juttujen kanssa.

Ja hei jee, moi Rinkku! Palstan uudet vauvatuulet; Halipossu sai Runeberginpäivänä ihanan pienen poikavauvan (herra sai myöhemmin nimekseen Akseli), Amppu on saanut tuon pienen prinsessansa (öö, viikko sitten?), seuraavana vuorossa taitaa olla Bunni kesemmällä ja lisäks Tuiksin (miks en saa boldattua Tuiksia??) mittarissa juoksee jo uuden aika. Apua, unohdinko mä nyt jonkun?? :O
Tsemppiä teille hoidonaloitukseen ja sulle opiskeluihin! Mulla on kans iiiiihan toivoton tilanne, kun ei opiskelusta ipanan kanssa tuu enää mitään... Päivällä en sen päikkäreiden aikana yksinkertaisesti ehdi (kun pitää täällä päivystää ja tehdä vaikka mitä muuta niin kovin tärkeetä, hmph) ja iltaisin ei ajatus kulje. Mä siis tartteisin sellasia 6-8h pätkiä, että työtä oikeesti sais etenemään ja siinä ois jotain järkeä. Kuukaus ois aikaa, jos aion valmistua, jaiks... Taloustilanne vaan vaatii pitää ton ipanan kotona, joten ei auta. Onneks on apukäsiä aina välillä, vaikka niitä oon nyt viime aikoina käyttäny siihen, että oon ite ollu ties missä liesussa ja käynyt töissä :(

Benjille vielä kovasti paranemisterkkuja! Ja sille äiskälle taputuksia aherruksesta, jee, oot mun idoli! :)
 
Amppu - paljon voimia sairaala-ajalle! Näin jälkikäteen sitä on helppo sanoa, että pian te olette siinä arjessa koko poppoo ja muistelette vain tätä aikaa.

 Ei se ollut helppoa silloin, kun oma pieni makasi siellä sairaalassa ja oli jätettävä sinne, kun lähti kotiin. Eikä ollut mitään tietoa koska saisi oman vauvan kotiin, omaan kotiin.

Halusin vain sanoa, että näin sekin aika on muisto vain ja pojalla ikää jo 1v. 6 kk. emoticon
 
Moiks! Ihan vaan tulin käväsemään taas. :) Pitkä tauko ollut välissä kirjottelussa, mutta aina välillä oon teidän kuulumisia lueskellut. 

Onnittelut kaikille teille ketkä ootte jo uusia pienokaisia saaneet tai saamassa!
Kuten tickeristä näkee, meille tulossa taas uusi pieni joulukuinen. ;) Nyt vasta viikkoja 4+6, eli la. sattuis bongatun ovulaation mukaan 5.12. Mutta tuohan varmistuu vielä ultrassa sitten.

Tuossa sattu Sannan tekstistä silmään varastossa olevat 102 haalarit. :| Hui! :D Mie oon 7-vuotiaana ollut jotain 117cm eli siitä suunnilleen vain 15cm pidempi. Joko teijän muiden naperot on noin potria, vaiko Sannan viikinkivauva vain? :D
Tosin luinpa tarkemmin, ja ne taisi olla vielä liian isoja Joonallekin. :)
Elli siro neiti kun käyttää pääasiassa kokoa 74, mutta 80 vaatteet on jo otettu käyttöön myös.

Kummasti sitä taas on hormonihöyryissä, vaikka alkuraskautta mennään. Kaikki ne tunteiden heittelyt, itkukohtaukset ja lässynlää lepertelyt oli ennättäny unohtua reilussa vuodessa.
Olo on toisaalta kuin ensikertalaisella, mutta toisaalta en oo nyt hermoillut ja säikähtänyt jokaista vihlasua ja tuntemusta niin paljoa kuin Elliä odottaessa.
Olo on myös luottavaisempi, mutta samalla jo vähän kauhistelen synnytystä. Nyt kun tiedän, minkälaista rääkkiä se on.. Apua.. Onneksi sinne on vielä melkein vuosi!

Tuun taas kurkkimaan tänne, vaikkapa heti huomenna. :)
 
Voi Retu, ihanaa, onnea! Saatte toisen jouluvauvan, oijjoi! <3

Ja siis joo tosiaan, en tiiä, miks ihmeessä oon hamstrannu tonne kaappiin ton 102cm haalarin!! Se on vielä siis vk-haalari, syksyllä uskoisin olevan auttamatta liian iso ja todennäköisesti vuoden päästä keväällä liian pieni sitten jo, ellei kevät tuu aikasin! On Joona Elliin verrattuna sitten iso, suurin osa 86 vaatteista on pakattu pienten pinoon, mutta osa lyhythihaisista etenkin on viel ihan passeleita. Ja jostain syystä housuissa toi 86 on se paras koko tällä hetkellä, et onkohan apina vähän persjalkainen ;) Eiku oikeesti se taitaa vaan olla apinakäsi, niinku vanhempansa, et siks noita isompia joutuu ottaa käyttöön.

Jahas, jos sitä kuluttelis aamupäivää poispäin, ulos ei huvita mennä kun just tuntiin kylvystä ja suihkusta, ja ulkona on niin masentavan syksyinen sää... Iltapäivällä sitten lätäkköleikkeihin! :)
 
Hepsun,

Retu onnea matkaan <3

Kiitos lohdutteluista. Mimmi on taas kotona.... Arvot oli ekassa kotikontrollissa taas nousseet, mutta ehkä omaanki korvaan melko maltillisesti, sen kunniaksi tänään ei tule kotisairaanhoitoa, huomenna vasta. Sanottakoon tähän väliin, että aika loistavaa palvelua tuo lasten kotisairaanhoito, ei tarvi itse ajella kaupunkiin kahdesti päivässä! Huomenna siis seuraava kontrolli, kyllähän tässä vähän niinku löysässä hirressä ollaan edelleen. Toivottavasti ei kauaa enää. Arki on kyllä ihana sana, mun ihan lemppari.

Nyt isompi baby heräsi, jotta hepsun. Hyvää vkl!
 
Ihanaa Amppu! Siis että tyttö on siellä ja se arki koittakoon (vaikka sitä sitten ehtiikin monasti vielä tuskastellakin varmaan).
 
Terve!

Heti alkuun onnittelut Retulle uudesta tulevasta jouluvauvasta!

Ja toiset onnittelut AMPUN tupaan kotiutumisesta! Hih...hoksasinko oikein, että nyt puhumme MIMMISTÄ? Tytön työ-nimi? Hellittelynimi? Minun isompi tyttö oli piiiiitkään MIMOSA, kunnes sai oman nimensä. Ja vielä tänäänkin, kun on "sellaista" asiaa, niin huutelen mimosan perään! Jokatapauksessa on hienoa, että olette siellä saman katon alla kaikki. Koko perhe!

VAATTEET.. SANNA!!! täällä asuu toinen hamsteri. Löysin kaapista ITSE ostamani 105 cm talvipuvun. Roosa/ruskea... 5€, kerta halvalla oon saanu, niin mikä ettei! Muuten täytyy alkaa hillitsemään nuita ostoja. Ei tännekään osotteeseen kovin suurta varastoa mahdu. Mutta toisaalta.. ainahan voi sen hiukan huonomman pistää myyntiin. Jos siis paremman löytää! 80 cm ja 86 cm taitaa olla ton tämänhetkiset vermeet. Nyt tuntuu, että on parempi semmonen oikean kokoinen, kuin liiaksi kasvunvaraa. Tuppaa jäämään nuo lahkeet juoksennellessa jalan alle ja aina on pikkuakka nokallaan. Tympiihän se semmoien.

Mitäs mitäs vielä? Niin meidän perhe tehnyt sellaisen kultturi homman, kuin huutokauppa reissun. Saapi lukee tuolta plokin puolelta. Että ihan jee jee meininki! JA parasta antia oli se että saatiin sikahalvalla meille keittiöön uudet tuolit! 20€/ neljä kpl. Ja enempää tän pöydän ympärille ei tämä porukka arkena tarvi. Jos tulee oikeen ruokavierasta, niin sitte mennää tuonne isoon tupaan pitkän pöyvän ääreen. Semmosta.

Silmää hiertää unihiekka. Vissiin reissuväsymystä. Jospa sitä kohti tyynyä ja peittoa...makuhuoneen lämpöiseen hämärään.
Hyvää yötä!

 
Kiitos teille onnitteluista! :)

Ja onnea myös Ampulle vauvan kotiutuksesta, kyllä se turvallinen arki kotona on ihan parasta mitä voi olla. Toivottavasti kaikki nyt lähtee rullaamaan ilman suurempia ongelmia. :)

Vaatteet, ne saa kyllä mutkin sekoilemaan, ja ihanaa onkin nyt ollut saada ommella taas Ellille kesää varten vaatelipaston sisältöä uusiksi. Jos voittaisin lotossa enemmän kuin lauantaisen 1e (:D) niin talooni tulisi varmaankin jokaiselle perheenjäsenelle oma vaatehuoneensa, lisäks rajattomat kangasvarastot mistä sais uutta ihanaa hyllyjen täytteeksi.

Mulla alko olla omat vaatteet kaikki ihan puhkikuluneita tai pieneksi käyneitä, mutta just sopivasti tulinki raskaaksi, ja saan kaivaa ihanat odotusvaatteet takas käyttöön.
Jotenkin tässä tytön syntymän jälkeen en oo yhtään enää osannu itelle kattoa vaatteita, kaupoilla naisten puolella vaan iskee ahdistus kun pitäis alkaa sovittelemaan. Onko muut samoilla linjoilla, että lapselle kyllä löytää ja haluaa, mutta itselle ei mitenkään?
 
Hyvää alkanutta viikkoa!

Kylläpä satoi eilen vettä! Ja hanki hupeni. Heiluin lapion kanssa pihamaalla levittelemässä korkeimpia lumikasoja. Tekis niin mieli jo päästä pihahommiin!

Retulle onnittelut uudesta joulukuisesta! Ja Ampulle neitokaisen kotiin pääsystä. Mimmi ois muuten tosi kiva nimi! Maarisen heittämä Mimosakin kyllä... ;-)

Joo, hiukan on näillä meidän lapsukaisilla kokoeroa. Meidän neidillä vaatteet on nyt pääasiassa 80 cm, mutta joidenkin merkkien vaatteet pitää olla 86 cm ja joissakin menee vielä 74 cm. Leveyden puolesta tuo 74 cm menee ihan täysin. Lauantaina pyörähdettiin kirpparilla katsomassa ruokapöytää ja mammat siellä ihmettelivät tytön suuria silmiä ja puhelivat tytölle, että kenenkäs vauva sinä olet ja nukkehan sinä olet, aivan kuin nukke. :-) Tänään tuo meidän "nukke" jäi iskän kanssa kotiin, kun hoidosta sai jonkin kröhän...

Maarinen, olet muuten saanut aivan ihanat tuolit!




 
Njaah, Retu, mä taidan olla kyllä ihan yhtä suuruudenhullu omien vaatteideni kanssa! Tosin oon nettishoppaillu, ku ei kiinnosta kauheesti mennä ipanankaa vaateostoksille ja yksinäni ei oo vaan tullu lähdettyä kaupoille, kun ipanan kanssa siellä päivät pitkät pyörii... Mutta kyllä sitä helpommin ton pienen ihmisen vaatevarastoa tulee täytettyä, sille on niin paljon enempi kaikkea kivaa! Ja sehän niitä tarviikin, mulla nyt välttää nää vanhat rutkut ennenku sit työelämään palaan... Tosin onneks en oo toimistotyössä vaan teinien kanssa, niin ei tarvii laittaa sillonkaan jakkupukua päälle, vaan saa hiippailla ihan mukavissa farkuissa ja paidoissa.

Meillä nukuttiin tänään ihan superpitkään! Klo 9.20 avasin silmäni ekaa kertaa sen jälkeen, kun olin ne puolilta öin ummistanut... Mies on kyllä ollut kotona, joten en tiedä, että onko se joutunut ipanaa hyysäämään, mutta ainakaan aamumaitoa ei oo kaapista otettu. Joona on siis oppinut taas heräämään joskus ennen kuutta, jollloin se voisi periaatteessa nousta jo ylös, mutta maidon avulla sen saa vielä pariksi tuntia unille. Jos silloin kuudelta noustais, niin oltais ihan silmät ristissä molemmat, Joona todennäköisesti nukahtaisi uudestaan jo kymmenen korvilla ja sitten mä täällä kukkuisin ns. turhan takia. Joten pieni vaiva sitten antaa se pullo ipanalle (hihih, "puolustelen" jo valmiiksi, koska tästä kuitenkin tulee ihmettelyä :P). Ja koska mä laitan pullon aina valmiiks illalla kaappiin (jotta aamulla ei tarvii avata silmiään niin paljon, kun voi napata valmiiks "mitatun" pullon vaan kaapista), niin siitä tiedän, että mies ei oo sitä ainakaan antanut ipanalle! Eli jotain perinjuurin kummallista tässä hommassa nyt on - ei sillä, ettäkö mua haittais! Mä nukuin ihan mieluusti!

Onnea Maarisen huutolöydöillekin! En oo muuten itsekään koskaan ollut huutokaupassa, hädintuskin tiedän sellaisia olevan... luulin vaan, et ne on aina jotain antiikkikauppoja, joissa ostelu tulee kalliiks! :O

Ja nopsasti vielä, mä luulin Ampun tarkoittavan mimmillä ihan vaan tyttöä, eikä nimeä Mimmi ;)
 
Nonni, nyt jäi tyttö ekan kerran hoitoon ja yöhän meillä meni ihan keturalleen. Ilmeisesti neiti nukkui liian pitkät päikärit ja/tai se aavisti että jotain erikoisempaa on tulossa kun äiti on niin "hötkyilevä" ja päätti sitten hillua keskellä yötä.
 
Noh me tehtiin niin että olin ekaks kaks tuntia siinä ja ulkoilusta sitten lähdin kauppaan ja kotiin. Ei varmaan neiti edes  tajunnut mitä tapahtui kun vilkutin ja lähdin mutta ihan varmasti se tässä sille valkenee, kuinka homma toimii =O). Mukavasti heillä oli sielä käytännön syistä nyt aluksi  neitille matkasänky, mikä on varmasti hälle turvallisemman tuntoinen ja tutumpi kuin sellanen avosänky... Ja tosiaan tapasin sen lto:n ekan kerran ja oli kyllä positiivinen kokemus, oikein reipas ja otti kontaktia jne... =) Ei ollenkaan ole niin huono fiilis mitä ajattelin kun pitää toinen sinen jättää, tietty seki voi tulla kun on varmasti semmoisiakin kertoja että tyttö jää sinne itkemään, kun pitä mennä harkkaan... noh se minusta, mielenkiinnolla kuulen  sitten kahden maissa miten on mennyt...

Onnea kovasti paljon vauvan saaneille ja plussanneille!!!!!  Jännä homma muuten kun mies alkoi puhua siitä mahdollisesta "kakkosesta" just eilen illalla, olin ihan että, häh mie luulin että se saa odottaa ja tovin tai kaksi meidän viimekertaisen keskustelun perusteella... noh asia on muhimassa, katsotaan nyt miten tää hoitohommapäättötyöharkka-kuvio lähtee käyntiin...=)

Täällä tuntuu olevan kaikilla muillakin hieman tuota hamtraajan vikaa... emoticon ja ihania vaate ym ostoksia on vaikea vastustaa! Kuravehkeet piti ostaa prismasta eilen kun oli -15%!! Ihanan värisiä, neiti sai pinkkikeltaisen haalarit ja takin sekä käsineet... ja tietenkin hyvällä  tekosyyllä (pvähoidon alotus) lisää uusia ihania vaatteita =O))

Jahas nyt pitää alkaa toimimaan että ehtii jotain ennen kahta  =)...

 
Sanna, varmaan Amppu tarkoittikin mimmillä vain mimmiä eikä Mimmiä, mutta myös ihan nimenä olisi kiva.
 
Takaisin
Top