Huhtikuun huohotukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ultsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä kuulostaisi nuo oireet ihan kuuluvan asiaan. Itselläkin alkanut olemaan juuri noita samaisia oireita. Ollaan kuulkaas loppusuoralla mamat niin ois ihme jos ei alkaisi paikkoja painattaa/vihlomaan ;)

Momwoc, eikä Freyja ole tuon paineen tunteen takia osastolla. :) Mutta soita huomenna neuvolaan. Turha sinun on asiaa yksin murehtia. :)

Ilmaisimpa taas huonosti itseni... :rolleyes: niin Freyja on muuten osastolla seurannassa, ei oo varmaan ollut tarvetta neuvolassa puhua kun on hoitajat ja lääkärit ympärillä. Sitä tarkoitin.

Juu, tosiaan olen osastolla mutta en tuon paineen takia. Kätilöt täällä sanoi et se paine johtuu juuri siitä että vauva on niin alhaalla. En usko et syytä on huoleen, mutta toki voit neuvolassa siitä sanoa :) Mä sanoin kans (ennen kuin tänne osastolle jouduin) eikä se heidän mielestään ole vakavaa. Ja mulla ainakin masussa sen verta vilkas kaveri et vaihtaa asentoa vielä aika tiheään niin tuo paineen tunne tulee vaan silloin kun hän on tosiaan tosi alhaalle majoittunut.

Olen siis osastolla istukan toimintahäiriön ja napanuoran blokin takia, niin ja korkeiden verenpaineiden.

Sain yhteyden neuvolaan, ja sieltä tosiaan sanottiin samat asiat kun täälläkin teistä muutamat, että vauva painaa tuolla alhaalla jo kaikkea mahdollista, ja voi aiheuttaa selittämiäni tuntemuksia :) Sain siis mielenrauhan, kai tämä äärimmäinen epämukavuus nyt sitten vain kuuluu asiaan, kauhistuttaa kyllä jos synnytykseen asti näin pahasti aristaa ja painaa! :sad001 Kiitos kommenteistanne, en varmaan olisi saanut nukuttua ilman niitä :grin
Ja Freyjalle paljon jaksamisia sinne osastolle, voiko istukan toimintahäiriölle tehdä mitään? :sad001
Varmaan hirveästi huolettaa tuollainen, vaikka "onneksi" ollaan jo sen verran loppusuoralla että pikkuisilla olisi jo tosi hyvät mahdollisuudet selvitä kohdun ulkopuolellakin. Silti tietysti pitää toivoa sormet ja varpaat pystyssä, että mahdollisimman moni saa kölliä masussa vielä monen viikkoa ja saapuu sitten vasta kesäkuussa valmiina pulleroina hurmaamaan meidät! :Heartbigred

Momwoc, hyvä, että sait yhteyden ja varmaan vielä paremman mielenrauhan asian suhteen. :)

Täällä tuo paineen tunne on vähän päivästä riippuvaa, joskus ei tunnu lainkaan ja joskus on vessassa istuminen yhtä tuskaa (ihan pissin ajan vain..) kun painetta kertyy.

Toi wc- käynti on joskus piinallista, jos oot esim. Pissalla ja tulee se ponnistuksen tunne. Hetken siin sit mietti, että ponnistaakko vaiko ei? Päätin kuitenkin ponnistaa, olo helpottui ja onneksi se vauva ei ollu siellä pöntössä.

Eilen olin ihan selkämakkuulla sängyssä, kö nostin jalkaa ja tuntuu kuin häpi olisi haljennut. Ihan hirveetä!

Momwoc: Mulla oli tänään lääkäri ja ultralla näkyi että pieni painaa jalalla kohdunsuuta joten paineentunne tosiaan johtuu vauvan asennosta. Lääkärikin totesi et voi tehdä aika kipeääkin pieni kantapää :D

Eipä tuolle istukan toimintahäiriölle oikein mitään voi tehdä. Muuta kuin et synnyttää ja sekin tapahtuu mun tapauksessa sektiolla ennenaikaisesti. Mulla siis toimintahäiriö aiheuttanut napanuoran virtauksiin blokin, joka vaikuttaa jollain tasolla vauvan ravinnon ja hapensaantiin. Päällisin puolin ei masussa ole hätää, mutta itseä vähän huolettaa kun kahdessa viikossa ei oo vauva saanut yhtään painoa. Painoarvio on siis edelleen kilon verran. Nyt siis menossa rv 30+2. Jäi vähän sellainen tunne että ehkä tässä lähiviikkoina alkaa jotain tapahtumaan. Kuitenkin ennen toukokuun loppua jotain tehdään, sen sain selville :D

:sad001Voi että, onpa ikävää että Freyjalla menee nyt loppuraskaus murehtiessa. Mutta kai ne lääkärisedät osaa, ja pitää vaan luottaa että he tietävät mikä on vauvalle nyt parasta. Tosi paljon tsemppiä! :Heartred

Aika monella tuntuu olevan tuota paineentunnetta eri puolilla alakertaa, tosi helpottavaa kuulla vaikken tietysti kellekään tätä epämukavuutta soisi :sour: Ilmeisen yleistä kuitenkin, kun niin monella samantyyppisiä tuntemuksia!
Koitetaan jaksaa, ei enää onneksi kovin kauaa... :dummy1:

Mulla esikoisen raskautta seurattiin ku oli niin pieni kokoinen ja loppua kohden kasvu hidastu ja loppu sit kokonaan. Tosin pääsin hieman pidemmälle. Kasvua ei tapahtunu yhtään rv 35-36+6, joten käynnistivät sit 37+0 ja esikoinen paino sit 2350g , ja annettu painoarvio oli n. 2kg. Iältään oli täysiaikainen mut painon puolesta keskonen. Syytä kasvun hidastumiseen ja loppumiseen ei selvinnyt..

Täälläkin painen tunne on välillä jäätävä ja sama vika kun Liljalla vessassa käydessä että hirmunen ponnistuksen tarve ja sit pelottaa että mitä sieltä tipahtaa ettei vaan vauva tule jo. :D

Onko kaikki menny jo sinne sala puolelle kun kaikki keskustelut on jotenkin hiljentyneet? :D vai onko saikulla vaan enemmän aikaa seurailla :D

Oon miettiny aivan samaa kun ei täällä hirveesti enää näy keskusteluja Nakaro...

Sama on käynyt myös täällä mielessä.. Varsinkin kun kehuin joku aika sitten että hyvin on keskustelua tälläkin puolella.. :D Nyt just kun oon loppu viikon saikulla.

Mulla oli tänään lääkärineuvola rv30+2 nyt. Kaikki kunnossa. Sitä vaan ihmettelin ettei ronkkinu alapään kautta. Onko se jäänyt pois tutkimuksista? Ei kyllä haittaa mua :D

Tjoo samaa oon itekin ihmetellyt ;) ei sillo "ennen vanhaan" eli 2013 ollu vielä salaisia ryhmiä ni oli tosi vilkasta keskustelua. Nojaa, kunhan vauvat syntyy ja menee muutama kuukausi niin kaikki keskustelu tyrehtyy kuin seinään :D mulla on edellisen raskauden vau-hommista jääny yksi sydänystävä kenen kanssa asutaan samassa rapussa nykyään ja lapsetkin on alusta asti ollu kavereina toisilleen :) ja nyt vielä naapureina :D

Ei kai ne "ronklaa" turhaa sitä alapäätä jos ei oo ollu ns. vaivoja :D mulla viimeksi lääkäri tutki paikat ultralla ja käsikopelolla mutta kävinkin supistusten takia siellä. Mutta kaverilla eivät ollu aikasemmin tutkineet muutenku vasta viime viikolla ja sillä oli siis supistusten takia kanssa lääkäri aika. ja hän on siis minua pari vk edellä :D

Ite en osaa hirveesti osaa keksiä puheen aiheita enemmin lähen keskusteluun mukaan tai sit keksin aina vaan lyhyen keskustelun aiheen :D pitää varmaan sit sinne salaselle mennä kun siellä vilkkaampaa ja nyt ois aikaa olla täällä päivät.. :D

Eevei onpas kiva että täältä on löytynyt ihan noinkin läheinen ystävä :)

Takaisin