Huhtikuun hulinat

Meillä oli aika selkee rytmi mut nyt se on kandonnu ku tyttö tahtoo vaan olla sylissä ni en saa tehtyy mitään. Saan onnkes kaverilta kantoliinan ni jos se sit taas auttais asiaan...
 
Meillä ei varsinaista rytmiä ole mutta poika nukkuu päivisin, niin kerkeän jotain tekemään..ei tietystikään samalla tavalla kerkeä kuin normaalisti. Ja se tekeminen on kodin siivoamista.

Tuttipulloa ei poika oikein syö niin voi vähän kestää ennen kuin äiskä pääsee pois kotoa ihan yksin..

Meillä ei viihdytä baby björnim kantorepussa mutta liinaa voisin kokeilla. Olishan se kiva jos voisi touhuta samalla jotain.

Tuli muuten mieleen että miten te olette syöneet imetyksen aikana? Mulla tahtoo tuo syöminen olla sellasta että nappaan jotain suuhun ku kerkeän. Tai sitten kun mies on kotona niin tehdään oikeeta ruokaa. Mutta mä syön ihan kauheesti makeaa :sad001 varsinki pulla ja kakut maistuu!! Miten teillä?
 
Mun tekee myöskin kovasti mieli herkkuja, ja sehän on semmonen kierre mistä on vaikeeta päästä pois...oon ajatellut, että tämä huhtikuu herkitellaan surutta ja katsellaan sitten toukokuussa. Nyt on pääasia, että jaksaa.

Noin muutoin syön kaksi lämmintä ruokaa, välipalat on ne mitkä meinaa unohtua. Aamupalan pystyy syömään noin kaksi tuntia liian myöhässä omaan nälkään nähden :). Juominen on tärkeää muistaa, mutta se on tosi vaikeeta, jos ei ole kotona (kotona se vesilasi täyttyy paljon helpommin).
 
Meillä on yön kanssa jonkinlaista rytmiä, mikä on kiva, mut en pidä itsestäänselvyytenä että jatkuis näin. Ristiäiset meni kivasti, oli tilattu montaa eri kakkua, voileipäkakkua, sekä useita eri pikkuleipiä ja pullakranssi. Kiva kun ei itse tarvinnut järjestää mitään tai stressata, kun mummot hoiti kaiken.
 
Meillä ei oo säännöllistä rytmiä, tai semmoista kellontarkkaa, mutta poitsu kuitenkin elelee melko tyytyväisenä tyylillä syö, kakkaa, nuku. Öisin saan kolmen neljän tunninkin pätkiä unta, ja kun perhepedissä ollaan niin syöttöihinkään tuskin heräään. Iltaisin tää on vähän kärtympi, pitää kanniskella ja syöttää useammin.

Mää oon pykiny syömään pääosin hyvin, välillä venyy ruokavälit vaan liian pitkiksi. Pitäs ehkä syyä vähän enemmänkin, tuntuu että on ihan pohjaton nälkä. Tänään ostin herkuksi kaupasta muroja :grin
 
Mä tilasin tänään nimiäiskakut :). Ja ostin kutsukorttitarvikkeet, ne maksoi huikeat 6,6€. Vielä uupuu postimerkit ja kirjekuoret. Ehkä jotain ilmapalloja voisi koristeeksi hankkia, ja toki typy tarvii mekon. Sitä vaan ei ihan vielä viitsisi ostaa, tuo kun voi kuukaudessa kasvaa aika reippaasti vielä.

Meillä valvottiin tänään päivällä ensin 3 h, sit tunti unta ja 3,5 h valvomista. Saa nähdä mitä yöstä tulee. Ne on aina täysin arvoituksia.
 
Kuullostaa ihanalle Sanoja!:happy119 en oo vielä päässy viiniin, mutta tuo sohvalle/sänkyyn pääsy ja hiljaisuus on taivaallista!
 
Syömisestä: aloitin sokeri/herkku lakon ja ollu sillä jo 5 pvää, wuhuu!!! :D en edes muista koska viimeksi näin pitkään ilman herkkuja! Mahtava fiilis!!

Pidän huolta että syön ainakin n.4krt/päivässä: paljon menee erilaiset itse tehdyt raasteet, salaatit, syön paljon tuoreeltaan vihanneksia ja hedelmiäkin menee välipalaks. Niin ja marjoja pakkasesta! Välillä lämpimäks ateriaks riittää koko perheelle paistetut munat+vihanneksia+leipää kylkeen. Lihaa/kalaa syödään päivittäin, meillä pakkanen/arkku täynnä laidun Herefordia/luomu karitsaa/luomu possua/eri kaloja, ollaan ihan himo lihansyöjiä :D
Aamupalaks laitan usein jo illalla Chia siemeniä likoamaan/turpoamaan valmiiks ja ne nautin marjojen kanssa. Helppo vetästä aamulla kaapista ja nauttia...

Mä vetelin viä hetki sitte myös paljon sokeriherkkuja väsymykseen mut nyt jaksaakin paremmin ku aloitin lakon!
 
Mulla menee syömiset sellasiks et ohi mennen jotaa ja kerran päivässä lämmin ateria,menee välillä liian myöhäseksi.
Herkkuja menis kanssa,mut pyrkin siihen ettei olis paljoo makeeta syötävää edes kotona kaapissa.Nyt tosin on tullu himo sain jäätelöö,jota tulee joka toinen ilta kun nassikka nukkuu niin syötyä vähän.
 
Hei ei mitään hätää, jostakin luin että imettävän äidin tulee syödä maitotuotteita paljon, ja listassa oli lueteltuna jäätelö :wacky: (tällä varjolla mä oon ainakin sitä syönyt)
 
Syön ihan hirveesti kaikkea makeaa... tää on ihan järkkyä. Ei tartte puntarille kyllä mennä... mutta ehkä voin siirtyy tohon jäätelöön ku siinä on maitoo:grin
 
nimiäiset onnellisesti takanapäin ja juhlakalu oli niin hienosti vieraskorea ! Nyt jäi vaan hiukan liikaa herkkuja jääkaappiin.... Ja iha pakko syödä niitä ennenku ne menee huonoks:p. Mut tuo että jäätelö on jossain "suosituslistalla" on kyllä aivan huippu tieto:woot:. Saa hyvällä omallatunnolla herkutella koko kesä jäätelöllä. Nam!
 
Pitäis varmaan etsiä se lista jostain, että todistan ettei ole ihan keksittyä :D. Mutta jäätelö oli myös raskausdiabeteksen listalla, sitä sai syödä! Saletisti joku Ingmanin sukulainen on ollut tekemässä niitä listoja...
 
Aika hyvä motivaattori jatkaan sokerilakkoa: viikossa oli lähteny useampi sentti vyötäröltä!!! puntarille meen vasta useamman viikon päästä, peili ja mitta parempia tsemppaajia! Aattelin et voisin olla entisissä pienissä mitoissa(170/55) sitte kk päästä kun on ristiäiset, katsotaan miten tepsii lakko. Kerran viikossa sallin itelleni sokerisen päivän!

Kesällä sit vedän kyllä jäätelöä just niin usein ku huvittaa :grin just hyvä ateriankorvike hihhiii....varsinkin kun kolmen alle 4v lapsosen kans yksin yli kk kotona huhheijaa!! sillon palkitsen kyllä itteeni herkuilla:couchpotato:
 
...ja mun ehdoton suosikki: Helsingin jäätelötehtaan Kookos jäätelö :Heartred just tossa tajusin et sitä voi tilata kotio litrakaupalla suoraan tehtaalta wuhuuu :hello2
 
Se on kyllä hyvää, Aadaeveliina... yleensä en ole voivottelijatyyppiä, vaan teen asioille heti jotain, muttamutta... nyt on kyllä sellainen tilanne, etten rupea mihinkään lakkoon vaikka olis kyllä kiva vähän tehostaa tämän aloitetun liikunnan vaikutuksia ulkomuotoon. Ulkomuodolla tarkoitan että ehkä kilon verran voisi vähentää, niin olisin taas lähtöpainossa, ja farkut istuis nätimmin. Nyt rintatulehdustoipilaana ym tekosyiden varjolla nautin kuitenkin aamuespressoni kanssa pikkumakeaa, samoin jos päivällä kahvittelen jossain. Pahinta kuitenkin on, että itselleni hyvin epäluonteenomaisesti on tehnyt ILTAISIN mieli makeaa, ja useampana iltana olenkin kaivanut kaapista jotain. Omituista, kun yleensä ei ole ollut tarvetta tällaisille sisäisille taistoille. Täytynee tehdä toimintasuunnitelma jos tällainen jatkuu.
 
No mulla se n.5kg lähtöpainoon tuon kiinteytymisen lisäksi, salille sitten ens kuussa niin saa tehostusta löllöjen karkoitukseen :grin sitä kun on pers-reisissä mulla selkeästi, ei pelkästään vatsalla.
Oon vaan liikkunut liian vähän ja syönyt liikaa sokeria, loppuraskauden olin liikuntakyvytön lähestulkoon mutta nyt pystyy taas varovasti aloittelemaan.

Miten muilla tuo vatsalihasten väli muuten palautunut? Yllätyksekseni huomasin jo joku aika sitten että väli vain yhden sormen verran jännitettäessä!? Toisen lapsen jälkeen se oli n.kaksi sormea navan kohdalta, voiko tosiaan olla että nyt tuo korjaantunut????!! :woot: Mietinkin että ehkä aloitin vatsojen treenin liian aikaisin tuolloin ja siksi erkaantui hieman...? Nyt annan kyllä enempi aikaa etten vain "pilaa" tätä ihme-parantumista :nailbiting:
 
Aadaeveliina, miten se rako kokeillaan? Kokeilin Selällään kohottaa päätä lattiasta ja yritin tunnustella samalla, mutta en ole varma, sainko selvää, missä raon reunat oli. Saattoi olla kaksi sormea navan kohdalla, mutta epäilen, voisiko olla niin "vähän", kun raskaudessa erkanivat kuitenkin tosi pahasti, 10cm varmaan... Mitä muuten aadaeveliina teit aikoinaan sille kahden sormen raolle? Sulkeutuiko se vielä siitä vai jäikö sellaiseksi?
 
Takaisin
Top