Huhtikuun hulinat

Sanoja, toi on tosi hauska idea tuo powerpointjuttu :)

Mekin ollaan nimi päätetty, tytöstä tulee Elina Aleksandra, toinen nimi on päätetty jo ajat sitten, tulee suvusta ja on tosi kaunis nimi. Ristiäisten päivämäärää ei vielä ole päätetty kun tänään vasta on se isyydentunnustusjuttu. :)

Meillä toi lapsilisä on tarkotus laittaa ihan käyttöön siihen asti kun ite palaan töihin, sen jälkeen olis tarkotus pistää tytön tilille. Oli aika iso pettymys kuinka jumalattoman huonosti kela maksaa tän ajan mitä oon kotona.
 
Meillä kans puolet säästöön ja puolet käytetään beibiin. Ristiäiset on ens kuun lopulla..onneksi vasta sillon, niin on ehkä vähän oppinut tätä vauvan kans elämistä :D ei tarvi ehkä stressata ihan niin paljon.
 
Saako muuten nyt imetyksen aikana syyä a-vitamiinia? Vai jatkuuko ne rajotukset?

Meillä tarkotus laittaa pojulle oma tili ja huimat lapsilisät sinne, mutta joudutaan varmasti tehä hankintoja myös niillä rahoilla...
pojulle tulee nimeksi Miska Valtteri:)
 
Kukkuu kaikille! Vihdoin ehdin jotain kirjoitella. Neiti on hyvin vaativa, äidissä tosi kovaa kiinni. Nytkään en meinanut saada nukkumaan päikkäreille. Mulle tää äityis on ollut aika kovaa aikaa. Ehkä joskus toisen kanssa on sitten helpompaa.

Oon ollu tosi väsyny, jouduin pillereillä lopettaan imetyksen. Kun eihän se onnistunut kun tyttö oli alussa 8päivää lastenosastolla/teholla oppi pulloon. Yritin imetystä, mutta likka sai raivarit aina. Sitten pumppasin maito 3h välein ja väsyin totaallisesti.

Sitten evakkoon muutto putkirempan tieltä sukulaisten nurkkiin eri paikkakunnalle. Ystävät jäi omalle paikkakunnalle, tosi vaikeeta mulle.

En kyllä väitä, etteikö muilla ois yhtä vaikeaa..huhheijaa. Kait tää tästä. :facepalm:
 
Lelutus, tsemppiä! Vauva ottaa sen mitä tarvitsee...ja jossei vauvana ota, niin eiköhän se tule kertoimien kanssa takaisin uhmassa tai teini-iässä. Hormonitkin vaikuttaa omalla tavallaan eikä helpota hommaa.

Mun tulee niin surku, kun miehen kotona olo loppuu. On ollut ihanaa, kun toinen on tuossa koko ajan. Toki se apukäsiparikin, mutta mulle se henkinen merkitys on ollut isoin tästä yhdessä vietetystä ajasta. Onko teillä muilla miehet pystyneet pitämään isyysvapaata?
 
Meillä oli mies sen 3 viikkoa kotona siitä kun tyttö synty, ei sen jälkeen olis ollenkaa halunnu mennä töihin ja mustakin tuntu ihan hirveeltä päästää se töihin lähtee. Nyt 2 viikkoa oltu päivät tytön kanssa kahden. :)
 
Meillä ei mies pystyny jäämään kotiin vielä joten on ollu harjoittelemista yksin kahden lapsen kanssa.. Mut mies on sit pitkään kesällä kotona mikä on ihan kiva ku tyttö vaatii sillon jo enemmän huomiota ku ei nuku enää niin paljon ku nyt.
 
Tietääkö kukaan,pitääkö kastekynttilän olla valkoinen? Me ostettiin vaaleanvihreä ja rupesin miettimään vasta nyt:anyone
 
Meillä oli ainakin vaaleanpunainen eikä ketään sanonu mitään. Pappi toi mukanaan sen valkoisen "virallisen" mikä on sellanen erilainen ja tulee kirkon puolesta
 
Kannattaa sopii papin kanssa, että tuoko se sen virallisen, neliskulmasen kynttilän. Meidän piti hakea ite seurakunnasta (tosin oli pappi toisesta seurakunnasta).
Toinen kynttilä pitää olla, mistä se virallinen sit sytytetään.

Meillä oli mies kotona sen kolme viikkoa ja viikon omaa vuosilomaa. Se oli tosi ihanaa, koska Piiskun eka viikko meni sairaalassa. Ja kahdet käsiparitkin oli kyllä alussa valtavan täynnä tätä kahden lapsen ja kahden koiran arjen opettelua.
 
Kait tuo vihreä sitte käy, pitää vielä varmistaa ku pääsee juttelee papin kanssa:grin
 
Meillä mies on 2 viikkoo nyt kotona (isyys- ja talviloma) ja kesäloman yhteydessä sit loput. Tosin kun me oltiin eka viikko sairaalassa niin se loma meni tavallaan hukkaan vaikka olihan se ihanaa että mies pystyi oleen meidän kans siellä sairaalassa. Maanantaina se menee nyt sit töihin. Itseäni hirvittää jo valmiiks jäädä vauvan kanssa kahdestaan :nailbiting: Oon jotenkin niin avuton sen kanssa. En olis uskonut. Mies on niin rauhallinen ja luonteva ja pitkä pinna ja poju nauttii selvästi isin seurasta. Millähän sitä sais itselleen lisää varmuutta tähän :sorry: Vaikka kyllähän varmaankin hormoneilla on tämänkin kanssa tekemistä..
 
Kitty, mustakin tuntui aluksi että mies on paljon "parempi" tässä vauvajutussa. Sillä oli kokemusta lastenhoidosta jo omien pikkusiskojensa kautta ja muutenkin heti varmempi ote kaikkeen. Itse pidin lasta aluksi kuin posliininukkea, pelkäsin sen särkyvän. Mutta kyllä sitä varmuutta tulee kun lapsen kanssa puuhaa. Musta tuntuu että tässä rintatulehus/tiehyttukoskierteessäni on ollu se hyvä puoli, että oon saanu tosi paljon itseluottamusta tähän vauvan hoitoon kun oon selvinny kauheassa kuumeessakin vauvan hoidosta kunnialla. Mies on kulkenut päivisin muuallakin, vaikka isyyslomalla onkin (ja ihan hyvä, ei tarvita toista mökkihöperöä, oon käyny viimeksi ulkona sunnuntaina...)
 
Mun mies ei oo yhdestäkään lapsesta pitänyt lomaa :sad001 yrittäjän elämää....lomallakin ollaan töissä aina, tavallaan. Itselläkin välillä hommia täältä kotoa käsin jossa meillä yks "toimistohuone". Mut toisaalta en koe pahana juttuna, tää on elämäntapa myös. Isyysloma olis vaan kyllä helpottanut varsinkin esikon kanssa, tuota henkistä puolta eritoten!
On se kuitenkin joustavaa myös olla yrittäjä, ei oo niin aikataulutettua aina hommat ja pelivaraa löytyy myös.
Jos hyvin käy niin ens talvena kuitenkin mies on pois duunihommista n.1-2kk ja painutaan jonnekin lämpimään eleleen siksi aikaa :happy119 mutta saapi nähdä meneekö hommat kohdilleen...

Hauska toi PP idea Sanoja! Vähän jotain hauskaa ja erilaista, mielummin sellasta katsoisin ku väkinäistä papin puheripulia :grin tosin meillä niin paljon kälättäjiä suvussa että ne pitää huolen ettei hiljasia hetkiä ole. Varsinkin noi meijän pojat varmasti pistää taas mukavan shown pystyyn, toi isompi 3v on varsinkin sellanen arastelematon ja itsevarma esiintyjä-tyyppi et mietin josko sille antais ihan oman esiintymisnumeron laulun muodossa...
 
Powerpointin alkuperäinen ideahan lähti siitä, että mun mies tykkää tehä niitä erilaisilla efekteillä ja tälleen sain sen osallistumaan :D

Kutsut meinasin eka tilata nowandforeverin kautta, mutta kun aloin ynnäämään kustannuksia 1,9€ kortti + 29€ painatus + toimituskulut + pitäis vielä ite kasata, niin tuumin että me painitaan likan kanssa ens viikolla askarteluliikkeeseen ja tehään ite. Aattelin laittaa kutsuun myös ilmottautumispyynnön. Jos lähtee kutsut yli 30 henkilölle, niin vaikuttaa se vähän tarjottaviin ja kustannuksiinkin, että montako tulee. Mua myös inhottaa aina se linjailu, että ketä kutsutaan. Haluisin kutsua mun yhden serkun, mutta sit pitäis kutsua myös 6 muuta serkkua (osa tuon yhden sisaruksia). Samoin se, että kutsutaanko sisarpuolia, joita näkee noin kerran vuodessa, omia siis.
 
Onko teille jo tullut postissa se väestörekisterikeskuksen lappu,johon nimi ilmoitetaan? Kuis kauan kestää synnytyksestä että se tulee? Vai eihän se oo sähköinen jossain mistä en osaa edes etsiä sitä? ?

Sieltä sais ihania kutsuja sieltä nowandforeveristä, kun raaskisi tilata sieltä. Mutta voishan sitä tilata vaikka lautasliinat tms. Tytön nimellä. Vaikka meillä ei kyllä edelleenkään ole tytöllä nimeä! !! Kääk! Mies ei oo ollut vielä isyyslomalla, pitää sen vasta kesällä tai syksyllä, ja kun on töissä niin jotenkin keskustelu nimestä on jäänyt..
Onko muuten niin että ristiäiset täytyy pitää 2kk kuluessa mut nimiäiset myöhemminkin kun vain nimen ilmoittaa sinne jonnekin? ?
 
Pippan, meille tuli se lappu 12 päivää synnytyksen jälkeen postissa. Siinä oli ohjeet, että jos lapsi kastetaan niin sitten se lappu annetaan papille (muistaakseni) ja jos ei kasteta, niin lähetetään maistraattiin. Me laitettiin se sitten maistraatin postiosoitteeseen torstaina. Eli käsitykseni mukaan nyt vaan ootellaan kela-korttia, joka tulee öö joskus?

Nimiäisten ajankohdalla ei ole väliä, kun nehän on periaatteessa epäviralliset juhlat vaan.
 
Me tilattiin silloin omiin häihin kaksi vuotta sitten tuolta nowandforeveristä lautasliinat ja oltiin tosi tyytyväisiä. Nyt mennään ilman nimikoituja.

Mut se kakku! Mulla ei oo aavistustakaan, millaisen haluisin. Nimi siinä päällä vai ei? Kermakakku vai marsipaani? Argh.

Muutoin aattelin, että meillä on lusikkaleipiä, voileipäkakkua, jotain suolaista piirakkaa, kakku ja ehkä mokkapaloja.
 
Onko teillä joku rytmi jo vauvoillanne? Tyyliin koska heräävät, syövät, nukkuuvat??Musta tuntuu, että mä en kohta enään osaa nukkua, syödä enkä juoda itse. Mulla ei ole muutakun tämä pieni ihminen, jolle antaa ruokaa, vaihtaa vaippaa. Mä olen niin väsynyt, ainakun saa tytön nukkumaan ni johan hän herää taas huutamaan. Eikä auta vaikka kuinka antais huutaa tai laittais tutin suuhun. Nyt kokeilin rintareppua ja nukahti vihdoin pienen taistelun jälkeen tähän. Vaunuissa ja autossa kanssa nukkuu. Nyt oli vaunuista renkaat tyhjentyneet, en tiedä kuinka tän koiran lenkityksen nyt hoidan. Varmaan tän rintarepun kanssa. Mutta taitaa tyttö taas herätä jos nyt rupee sitä pukemaan ulkokamppeisiin.

Tuntuu, että kaikki omat asiat on tekemättä. Enkä kyllä ois edes jaksanut ajatellakaan niitä.

Mites muut??
 
Takaisin
Top