HUHTIKUUN hulinat

Meillä toista viikkoa vietetty rauhallista koti aikaa. Ei mitään ylimääräistä ohjelmaa. Kotia pidetty ruan, puhtauden ja vaatteiden puolesta sellaisessa kunnossa että hoitajan on mukava tulla kun lähtö tulee.
 
En oo viä keksiny mitä tänään puuhailisin mut onhan tässä päivää jäljellä :)
 
Huomenta naiset! Vaikka tää yö tulikin nukuttua huonosti, yritän silti aloittaa aamun "hyvällä mielellä" :)


Aviopari oli tulossa neuvolasta kotiin. Vaimo oli ollut tarkastettavana, odotettiinhan perheeseen iloista tapahtumaa vajaan kuukauden sisällä.
- Ja kun se sitten on syntynyt, niin pulloruokintaan se totutetaan heti ensimmäisestä päivästä alkaen, sanoi mies startattuaan autonsa.
- Ei, minä olen taas ajatellut, että luonnollinen ruokinta on ainoa oikea ja siksi meidän vauvamme saa äidinmaitoa niin kauan kuin sitä heruu, väitti vaimo.
- Sinuahan minä vain ajattelen, kun pulloruokinnasta puhuin, puolustautui mies.
- Miten niin minua?
- Etkö kuullut, mitä siellä neuvolassa sanottiin. Kaikki, mitä lapsen suuhun pistetään, on keitettävä ensin.
 
Huomenta! :) Pistin juuri yhden koneellisen pyykkiä pyörimään ja kohta lähden kävelylle ennen kuin saderintama vyöryy tänne meille asti. Iltapäivällä ajattelin vielä ajella Kuopioon leffateatteriin, haluan nähdä Edelleen Alicen ja se on jo pian poistumassa näytöksistä.

Mulla näköjään pari kipeämpää supistusta tuli jo heti aamusta ja vasenta nivusta juili kummallisesti. Vauva kyllä möyrii ja möngertää minkä ehtii, mutta koska se on jo kiinnittynyt niin eipä enää kylkeä kääntele nennaemilian vauvan tapaan. :) Minä voisin mielelläni halutakin vappulapsen, kun ollaan miehenkin kanssa aikoinaan tavattu vappuna. :Heartred Luotan vahvasti tuohon myrskymatalapaineen voimaan, se pistää vauhtia pönttöön! No joo, kyllähän se niinkin on, että vauva tulee sitten kun on sen aika, alkaa vaan pikkuhiljaa ikävystyttämään ja pitkästyttämään tämä yksin kotona olo.
 
Kuukiurustakesään allekirjotan tuon sun vasenta nivusta juili kummallisesti :) täällä eilisen illan juili ja nyt aamullakin :)
 
Mullakin juili vasenta nivusta eilen oikeen kunnolla, jopa niin paljon että huudahdin sponttaanisti ku tuntu niin ikävältä. Mä oon normaalisti super aikaansaava mut eilen ja tänään vaan väsyttää. Plus oon niin itkuherkkä ettei mitään rajaa... Ja sekös vasta ärsyttää kun normaalisti en pahemmin itkeskele.

Eilen kävin h&m:ltä hakemassa muutaman imetystopin, kaverit sanoneet että on ihan priceless synnärillä ja tottakai sit yösyötöissä kotona.

Nyt pitäis saada ittestään niin paljon irti että laittais takkaan tulen ja veis koiran ulos. Huooooooh.
 
Täällä kanssa nivusia kolottaa, menkkamaista jomotusta ja oikeastaan koko alakerta alkaa olla aika valmista tavaraa... Vauvakin on kyllä eilisen neuvolan mukaan niin alhaalla ja kiinnittynyt, ettei välttämättä enää viihdy kauaa tuolla yksiössään. Toisaalta ei supistelekaan. Yritän nyt kuitenkin vähän tsempata viimeisten valmisteluiden kanssa ja ystävän lapselle pitäisi käydä ostamassa synttärilahja. Hirveästi ei innosta tuo shoppailun vaatima kävely, mutta tekee ihan hyvää poistua välillä täältä asunnosta, ettei mökkihöperyys iske.
 
Mä täällä pyyhin jo ovet ja karmit ja ärsyynnyin kun kaikki ovat on niin vanhoja ja pinttyneitä ettei millään lähde kaikki pois, mut sen kans elää.

Ulkona sataa, todella masentavaa, mut eipähän tartte potee huonoo omaatuntoa siitä ettei lähde kävelylle :D

Mulla oli kans tos joku ilta et vasemmalta puolelta nivusta juili! Tän on nyt oltava joku juttu!!

Mulla on kaks hm:n imetystoppia ja tykkään kyl, oon siis käyttänyt jo sitä valkoista muutenkin. Olisin jopa voinut ottaa XL:n sijasta L kokoisen koska noi on mun mielestä suht väljää mitotusta ja oon siitä aika yllättynyt. Seuraavaksi ostankin pienempää kokoa. Täytyy nyt katsoa tilaanko nettikaupasta vai saisko sitä itsensä turun suunnalle asti niin et ehtisi käymään kaupoillakin. Nettikaupassa niitä näytti olevan ihan kivoissa väreissä jopa.

Ite ajattelin pakata sairaalaan mukaan maitotytön kissatopin, uskon et se on ihan jees siinä vaiheessa kun maito nousee ja tossakin XL on mulle hiukan liian iso. Oon jotenkin suhteessa kutistunut koko raskauden aikana muutenkin niin et suurin osa pikkareista esim. tippuu päältä kun ovat niin lörttöjä ja vissii liian isoo kokookin jo. Oon hämilläni tästä. Viimeks sairaalassa olin melkeen koko ajan niis sairaalan kaavuissa ja olo oli jokseenkin epämukava, niinpä suunnittelin tosiaan et pakkaan muutamat omat vaatteet mukaan, jos ne likastuu ni mies saa tuoda puhdasta tilalle ja viedä likaset kotio pyykkiin. Siel sairaalassa ei toivonmukaan tartte kauheen montaa päivää homehtua. Edellisen kerran 11pv oli liikaa mun pääkopalleni.

Noin muutoin elättelen toiveita et tää tyyppi syntyis ennen laskettua aikaa lähinnä sen takia, et euroviisut on sinä viikonloppuna juuri kun laskettu on 19.5 :D Mun kevään kohokohta jää näkemättä jos oon sairaalassa silloin! :wink
 
Täälläkin sataa, onneksi eilen sain ihanan äitini avustuksella takapihan kuntoon! Miehellä ei kauheesti innostusta siihen hommaan oo. :D Mulla taas tulee semmosia vihlasuja nivusiin, tosi inhottavaa. Saattaa tulla esim sillon kun nousee tuolilta ylös. Iltasin vaapun eteenpäin jos oon kauan ollu paikallaan kun häpyluuhun ja alaselkään sattuu niin että on vaikee kävellä. :D Ja vielä monen monta tuskallista viikkoa edessä, nyt rupee vähän odottaan et tää ois loppu..
 
Minusta on ihana kuunnella sateen ropinaa :Heartred Laitoin ihan ikkunan rakoselleen jotta kuulen paremmin. Tosin kohta siirryn alakertaan joogaamaan (lue: könyämään oudosti joogamatolle) kun vihdoin on ihan inhimillinen olo muutaman väsypäivän jälkeen.
 
euroviisut, voi kunpa sais katella jo vauva ulkopuolella!!!

ei suppareita, ei mitään tuntemuksia :sad001. tein pikasiivouksen, mut vähän vaan selkää jomottaa.

pitäis siivota auto, hinkata penkit oikein kunnolla ja pestä ulkoo ja vaihtaa renkaat. tilasin biltemasta esikoiselle korokkeen, et kaikki istuimet mahtuu sit takapenkille. samalla otin sit takapenkin suojukset, potkusuojukset etupenkkien takapuolelle, ja korjaan noi etupenkin istuinsuojukset, et jos pysyis vähän siistimpänä. en vaan tiedä millä ilveellä mä siellä niitä lattioita ja istuimia puunaan, en varmaan ees mahu sisälle

:smiley-ashamed004
 
Jos tän viikonlopun ottas ns. rauhassa ja juhlis vappua, ens viikolla alan riehumaan niin et tää vauva ei menis yliajalle :D tän hetkinen kokoarvio oli ultran mukaan 3,5kg et lasketun aikaan (15.5.) ois joku nelikilonen. Kätilön arvio mahan päältä oli et noin kolmekiloa, ei tuntunu sen mielestä isommalle. Toivottavasti kätilön arvio ois lähempänä :D

Oon kohta jo haravoinu koko pihan, olin syksyllä liian ahkera kun nyt on niin vähän haravoimista :D

Huomenna vedän ainakin viis munkkia ja pari litraa simaa, voi sit maanantaina neuvolassa järkyttyä vaa'an lukemista :D
 
Mä sain "nauttia" tuossa yön aikana muutaman tunnin inhottavan tuntusista "menkkakivuista" ja hetken aikaa jo pelkäsin ettei ne siitä vaan pahenis ja tulis lähtö :nailbiting: Otin siinä sitten särkylääkkeen ja jatkoin unia ja nyt ei mitään oo sit ollukkaan. Viikkoja siis kasassa 39 että saishan tuo toki tuolta tullakin.
 
Mä vähän pumppasin kroppaan sokeria kun vauva on ollu vähän hissukka tässä eilen ja tänään. Liikelaskennan mukaan kyl tulee se 10 täyteen ku muutaman kerran tekee, mut pieni epäilys alkaa nostaa päätään jossei tyyppi ala olemaan oma aktiivinen itsensä. En mä vielä oo ihan kauheen stressaantunut :) Oon miettinyt et näit hiljasia päiviä on ollut ennenkin tässä ja sit on taas vauva palannut normaaliin aktiivisuuteensa. Liekö kerää voimia syntymää varten? Tossa kyljellään pötkötellessä jomotteli selkääkin taas siihen malliin et kuinkahan pitkään mahtaa mennä..
 
Hitto et ihmisellä voi olla pjaska päivä..aamulla tuli tilinauha töistä et saan huomenna 30€ rahaa enkä kokonaan äippärahaa niinku olin käsittäny et työnantaja maksaa sen ja sit Kela maksaa sille takas... Olin niin ajatellut että saan kaikki laskut huomenna maksettua ja lainan kun lainakin lähtee huomenna... Kelalta saan sen rahan 6.5 vasta :-( no eiköhän asiat järjesty :)
 
Juu, en todellakaan ala yrittäjäksi enää ikinä. Varsinkaan työnantajaksi. Firma lopetettu 31.7.14 ja edelleen tulee eteen asioita, jotka on pakko hoitaa. Eli työpäivä tästä sitten tuli. Tai ainakin työiltapäivä. Voi byrokratia sentään!! Toivottavasti tuo asia on nyt kunnossa. Vielä tästä puuttuisi se, että saisin jotain lisämaksuja. Yhtään kun en ole valtiolle jo tähän mennessä pulittanut. Mur ja räyh :mad:
 
Yllätysmaksut ei oo kivoja... Mulle tuli pieni opintotuen takaisinperintäpyyntö tossa pari kuukautta sitten Kelalta. Onneksi olkoon, saatte maksaa 1800 e! No joo, se pitää kyllä käsittää korottomaksi lainaksi valtiolta, itsepähän tyhmänä nostin liikaa tukia aikoinaan... Näihin tälläsiin yllättäviin kuluihin pitäisi aina osata varautua, mutta kun ei sitä aina osaa.
 
Takaisin
Top