Huhtikuun hulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaihtoehtoja joista tarttee nyt sit valkata
10247321_10152302223661893_1180725862999825056_n.jpg

10151263_10152302224291893_1134178536692642665_n.jpg

10251898_10152302224501893_6432066492311592478_n.jpg

Eka vaihtoehto on mulle mieleisin, toka miehen mieleen ja viimesestä kaveri sano et ois meiän näkönen :D

Mä lähtisin ekaan tai viimiseen :) Vika sytytti heti, eka olis kyl "freesein" :)

Tietääkö joku: hain äippärahaa 6kk tulojen mukaan. Pitääkö mun olla yhteydessä palkkikseen? Vai hoitaako kela tarvittavansa palkkiksen suuntaan, ettei mun tarvi ressata kulkeeko tieto heidän välillä?

kyllä sun kannattaa laittaa asiasta itse viestiä palkanlaskentaan- mä oon ainakin aina itse ilmoittanut heille miltä ajalta ja mitä tietoja pitäisi kelalle mennä, ja milloin viimeistään. osaavat toki itse hyvin nuo hommat, mutta tässä ei vara venettä kaada:wink

Odecca, itse tykästyin ensin tuohon ensimmäiseen, mutta toisaalta tuo viimeinen olisi kivan värikäs :)

Voisi kyllä alkaa miettiä itsekin, että mitä pakkaisi. Oon kyllä sen päättänyt, että aika neutraalit vaatteet otan mukaan, jos tyllerö paljastuukin pojaksi :)
Tytön vaatteita on kyllä jonkun verran, kun esikoinen on tyttö. Olisi ihana päästä käyttämään taas niitä, mutta toisaalta poika olisi myös tervetullut yllätys ja kyllä sopivia vaatteita löytyy, kun tuli silloin aikoinaan hankittua neutraalejakin vaatteita, vaikka joka kerta sainkin ultrassa vastauksesi, että tyttö tulossa :)
Tilattiin vaunutkin väriltään sellaiset, että sopii kummallekin.

tuohonhan on tulossa päälle vielä se bamse jumpsuit eli vaatteiden on oltava sen verran ohkaset et se mahtuu :) tietty eri juttu jos on ihan sairaan kuuma päivä mut epäilen et eipä oo :)

Mulla jäi äitiyspäivärahahakemus jumittamaan, kun kela odotti tietoja palkkiksesta ja palkkis kelalta. Onneksi tajusin kysellä, että mikä kestää, niin sain samalla (toivottavasti) asiaa vietyä eteenpäin. Nyt vaan päätöstä odotellessa...

Mäkin muuten otin tuon 6kk ajalta ja mun piti kyllä hoitaa omat palkkalaskelmat itse Kelaan.

Kannattaa olla yhteydessä palkkikseen, kela tarttee jonkun lomakkeen sieltä. Mullakin jäi viime kerralla jumittamaan hakemus, kun en hoksannut ite soittaa palkanlaskentaan :/ Pomon piti se hoitaa, mutta ei vissiin sit viittiny/jaksanu/ehtiny.... Nytkin saan lopullisen päätöksen rahasta vasta toukokuussa, kun meillä on uusi palkanlaskija joka ei jostain syystä kykene lähettämään sitä jotain lomaketta sinne kelaan, vaikka en ees hakenu viimesen 6kk mukaan.... hermo palaa jo...

Ja odeccan vaatteista ite valkkaisin noi vikat, ihanat potkarit :)

Mulla kanssa eka lomapäivä takana :) ja Odeccan vaatteista vikat ja meillä ainakin hr hoisi palkkalaskelmat kelaan. Laitoin oman osani hakemuksesta heille ja pyysin laittamaan palkkatiedot sinne.

Mä ihastuin Odeccan ensimmäiseen settiin (tosin olenkin aika neutraali vaatteiden suhteen).
Eilen 30+0 poks poks!! :) jee ei enää paljon jäljellä. Tosin kiire tässä tulee kun pitäs esikon "isojen tyttöjen sänky" maalata, keinutuoli maalata, vaunujen runko maalata loppuun ja nyt isäntä keksi eilen että alkaa myllertämään pihaa kaivinkoneella >.< ja 2kk aikaa tälle kaikelle...

Ensimmäinen vaihtoehto myös minun mieleeni eniten :) Itse en ole vielä uhrannut ajatustakaan kotiutumisvaatteiden suhteen, kaappi on niin täynnä, että valinnanvaikeutta tulee olemaan..
33+0, iiiik :grin

Kaverit olivat järjestäneet äitini luo minulle vauvakutsut perjantaina, jotakin osasin jo odottaakkin, mutta yllätyksenä se silti tuli. Oli kakkua ja sen sellaista. Saatiin muutama lahjus vauvalle, vaippakakku täytteillä ja sen sellaista (ja minäkin sain valkkaripullon odottamaan kaappiin). Ei mitään överiä jenkkimeininkiä.
Kaikki saivat myös ennustaa sitten sukupuolta, painoa ja muita tietoja tulevasta vauvasta, tuli siinä muutama hyvä nimiehdotuskin esille ennustuksia lukiessa :grin

Ylipäätään mukavaa yhdessäoloa :)

Muokattu viimeksi:
Kesäesikko, kuulostaa kyllä ihanalta! :)
Itse olisin ensimmäistä odottaessani tarvinnut jotain tuollaista.

Ihanaa! Enää 10 työaamua ja pääsee täysillä panostamaan valmisteluihin. :)

Työpisteen raivasin jo valmiiksi, niin ei tarvi enää viimeisinä päivinä ponnistella. Eikä sitä tiedä, jos vielä tulee jotain yllätyksiä ja joutuu etukäteen saikulle tms.

Mää askartelin tänään äp laatikoon kankaat ympärille :) Hermot meni lukuisia kertoja, mutta sain kuin sainkin siitä valmiin :D Tää oli ikean pussilakana, meillä vaan ei oo ollu sopivaa peittoa siihen joten pääs uusiokäyttöön :D
1979541_10152307029711893_545561692786365128_n.jpg

Kiitos :)
Mä ja ompelukone ollaan tosi surkea yhdistelmä, mutta päätin etten luovuta kun vision sain :D kaikki kirosanat jotka tiedän on lentäneet ilmoille tänään ja tossa ei tarve edes muuta kuin ommella suoraa ja silti palo käpy ihan koko ajan, tosin voi olla jotain tekemistä silläkin et oon muutenkin todella turhautu viimeaikojen tapahtumien vuoksi ja koen suurta mitättömyyttä ja aliarvostusta ja halveksuntaa jne ja syy on ollu et olen vain ollu minä :( muuksi en aio muuttua toisten mieliksi... sori ei pitäny rutista

Mulla on tällanen kausi menossa et pidän itseni mahdollisimman kiireisenä niin muiden pahat sanomiset yms unohtuu eikä tunnu niin pahoilta :)
tänään ton laatikon duunaamisen lisäks pesty, silitetty ja viikattu pienen pojan ekoja vaatteita ja eilen illalla laittelin viel uudet verhot lastenhuoneeseen ja vaik mitää, ku touhuu niin ei ahdista :)

Muokattu viimeksi:
Mulla on tallessa ala-asteella ajettu ompelukoneen ajokortti, jossa on jopa mun oma kuva, joten oon mä tainnut joskus osata käyttää sitä vehjettä ja on jotain muistikuvaa yläasteen käsityötunneilta.
Nyt sain tuossa vuoden alussa ompelukoneen lahjaksi. Otin siitä suojan pois vilkaisin sitä ja pistin takaisin.
Mitään en osaa sillä tehdä. Ihan kuin ensimmäistä kertaa elämässäni olisin nähnyt sen vekottimen :laughing002

Viimeistään äitiyslomalla on aikomus alkaa opetella sitä käyttämään. Edes ihan vaan pieniä hyödyllisiä juttuja. Tiedän jo mitä opettelen ensimmäiseksi... ja se on sen langan laittamista paikoilleen :laughing014

Odecca, joo älä toisiaankaan ala muita miellyttämään :eek: Itse kun niin tein niin siinä alkoi pikkuhiljaa kadottamaan itsensä ja jossain vaiheessa, kun katsoi peiliin, niin ei sitä meinannut edes tunnistaa itseään, vaikka tutut kasvot sieltä takaisin katsoikin. Satuttaahan se muiden sanat, mutta toivottavasti pystyt vaan antaa mennä toisesta korvasta ulos.
Voimia :Heartred

Mä oon aikoinaan ööööm oisko 12 vuotta sitten tehny vanhojen tanssi puvun itelleni, piirsin päästä millasen tahdon, sit tein kaavat ja ompelin et mäkin oon joskus osannu käyttää mut mun pää on pahasti ajan hapertama ;) määpä kaivan kuvan mun vanhojen mekosta menee hetki

Takaisin