Huhtikuun hulinat

Pohjanmaalla toi D:n muuttaminen R:ksi on ihan normaalia :confused:. Autotkin käy riisselillä! Ja ne puhuu itikoista ja tarkottaa lehmiä!

E-K:n murre ei ole mulle tuttua, täytyykin ottaa sinne suunnaksi joku Suomiloma :).

Ja vanha, alkuperäinen Rauman murre, siitä ei saa edes selvää! Onneksi sitä enää harvemmin kuulee.

Joo, tampereella ja täällä hämeeskin dee on ree ja ärrä on melkein ku ällä. Olin joskus kymmenen vuotta sitten Tampereella festareilla ja joku sälli (vähän sellanen amistyylinen jannu) tuli jututtamaan ku jonotin kaljaa. Mä meinasin tippua kun se kuulosti ihan joltan kummelihahmolta vaikka toinen ihan vissiin normaalisti koitti jutustella.

Ja kerran puhelimessa multa kysyttiin yhdestä aineesta. Täti sanoi sen Raspiriini (nimi muutettu) ja mä hain sitä listalta. Kysyin sitten että kuuliko oikein, että alkaahan se aine ärrällä. Täti siihen tokaisi että eikä kun reellä. Daspidiini sitten listalta löytyikin :grin.

Oli sitten mistä päin vaan niin musta noi tempperamentti erot on ihania!

Oon huono kielissä ja valitettavasti meidän läheisiä puolisoineen asuu Englannissa.
Niillä on se hassu tapa puhua sitä small talkkia! Mä en ikinä tiedä millon pitää oikeesti vastata jotain ja millon vaan sivuuttaa ne miljoonat kysymykset, mitä ne heittää minuutin aikana. Eikä ne edes odota et ehtis vastata...o_O

Mä tunnen aina itseni niin hitaaksi ja naurettavaksi, hoen vain hymyssä suin JEAH! JEAH!
Sitten ne pussailut! Voi hemetti soikoon! Pitääkö sen pusun osua poskelle? Niistä tulee semmosia yli kankeita moiskautteluja! Jos pussataan niin pussattais sitten kunnolla suoraan suulle, olis paljon selkeämpää! :p

Jestas te kirjotatte paljon.... :) mun piti viel magnumeihin kommentoida, että ne mini magnumit on hyvii! Mulla on niitä parasta aikaa pakkasessa, ne on tosiaan sopivan kokosia, isot jätskit alkaa mulla tökkimään ja mies syö sitten loppuun :p

Kattelin tos äsken ikkunasta, josta näkee tohon lähiostarille.. Siin pyöri kaks semmost kerjäläisnaista ja mummot anto niille vaiks kuin ja paljon rahaa.. Sit ne kerjäläiset meni kulman taa ja lähti ihan upouudella mersulla pois.. Pistää vihaksi!

Mm. P-K suomi - E-K suomi:

Takaa - takanta
Ulkoa - ulkonta
Otsa - Otta

P-K:hon verrattuna "Mie rakastan sinnuu" on E-K: "Mie rakastan siuta"
Ja P-K minnuu ja E-K miuta
Ja sit muutenki ihme sanoja :D

Monta kertaa ärähtäny, et mikä vitun TAKANTA, se on takaa! :D

Ja hei se magnum maistu taivaalliselta! Ja mulla on kans laktoosiongelma, mutta se ei koske magnumjäätelöä! :p

Sen kyllä huomasin aamulla vessassa! :oops:

Mut hei, väillä on kyllä sellanen "ojasta allikkoon" fiilis ku ensin on savolainen mies ja sit nyt pohjosen mies, mikähän siinä on et ite täältä etelästä niin miehet on kumminki ihan muualta alunperin!
Ehkä muhun vetoo se et paljo tulee juttua miss ei oo päätä eikä häntää ja kestää kauan ennenku pääsee siihen pointtiin... :D

Ja Cedju, ei meil Hyvinkääläisillä kuulema oikeen oo mitään "tapaa puhua" tai siis murretta. Me ollaan tylsiä :)

Poikkean aiheesta :)

On tosi kummallista törmätä johonkin entiseen deittiin tän mahan kanssa. Tai mun tapauksessa niihin on outoa törmätä muutenkin kun näillä seuduilla mulla ei oo pahemmin semmosta äksöniä ollut että olisin jotenkin varautunut tuollaiseen.

Eilen kuitenkin näin kaupungilla yhden tyypin jonka kanssa oli hetken jotain säätöä muutama kk ennen kuin bongasin mun miehen. Tuli silloin deittipalstalta tavattua aika monta tyyppiä... :rolleyes: Tää sälli ei kiinnostanu mua sillä lailla mut tuli paristi käytyä jossain leffassa, safkalla tms. ja oli se mun luona kyläilemässäkin muutaman kerran kunnes totesin ettei aika eikä innostus riitä ja ingnoorasin tyypin viestittelyt (se oli innokkaampi vaikka selitin ettei mitään vakavampaa tästä tuu).

Koitin lipua ohi etten huomaisikaan ja en tiedä huomasiko se edes mua. Oon aatellu mua ei haittaisi moikata jos nyt niin selkeesti johonkin entiseen säätöön törmäisin kun ei ole kenenkään kanssa mitään hampaankoloon jäänyt. Nyt vaan mieluummin koitti liueta nopeesti, en tiedä miks.

No meinas kuule irrota limatulppa, kun kuulin taksan. Ens kuussa kun maksan vielä puolet vuoden vakuutuksesta, niin saankin olla käsi ojossa miehen suuntaan loppukesän...

Riisselissähän :rolleyes: se päästömittaus maksaa ihan saakelisti? Mä en oo vielä tota nykystä dieseliä katsastuttanu, bensavehkeiden kanssa on kyllä tullu ko. konttorit tutuiksi. Jostain syystä ne tykkää noista vanhoista ranskalaisista niin kovin että haluvat nähdä ne monta kertaa ennen kuin leima heltiää.

Täällä joku korjauspaja mainosti että katsastuspalvelu 50 €, johon kuuluu pajalla tarkistus ja katsastuksessa käyttäminen kaikkine mittauksineen. Siihen oli kyllä joku bernhardilainen haudattuna.

Mies on hämeestä kotoisin ja välillä kyllä saan huokailla ja kirota ku se kertoo jotain juttua VOITKO EDETÄ NOPEAMMIN TAI MUN KIINNOSTUS LOPAHTAA :grin Sekin kyllä jo hyvän aikaa asunt Helsingissä ja mun kanssa treenannut puhenopeuttaan mut kyl se välillä vieläkin matelee. Itselle kyl tekis välillä ehkä vähän hidastaa ja miettiä sanomisia mut pyh, ku tarinaa tulee niin sitä tulee sit. Hidas puhuminen noin muuten on kyl ärsyttävää, mun tekee mieli alkaa arvailla siinä että mitäköhän se sanoo enkä jaksa näyttää keskittyneeltä jos asia ei etene:p

ps. Ostin kaupasta tarjouksesta pakkaseen 6 magnumia.

Täällä maksaa bensakoneen, tosin ketjukoneen katsastus 50e kaikkineen hyvineen. Mikä on kyl kallis jo täällä suunnallakin. Parivuotta sitten hihnakoneella varustetun bensa-auton katsastus makso 25e..

Meil maksaa määräaikaiskatsastus 46€ siel mis ollaa käyty..Tosin nyt ei ollakaan viel käyty katsastaa autoa.

Meillä on ihmeen vähän kommunikointiongelmia, mitä nyt välillä naureskellaan toistemme sanavalinnoille. Ollaan kumpikin asuttu niin pitkään muualla kuin alkuperäisillä kotiseuduilla, niin on ehtinyt murteet laimentua. Itsellä purskahtelee välillä pohjalaismurre pintaan, sanon esimerkiksi "tarvihekko". Yksi hauska yhteinen sana sekä pohjalais- että savolaismurteessa on he. Kuka tunnistaa, mitä tarkoittaa?

No on juu. Rahaa menee koko ajan niin halvatusti, vaikka just nyt autolla ei edes ajeta juuri mihinkään! Ja juteltiin jo, että syksymmällä tarvinnee vaihtaa isompaan. Loppuu tilat, kun pitää kuskata kahta mukulaa ja kaikkia romppeita, jos johonkin lähdetään.

Takaisin