Huhtikuun hulinat

en mäkään anna ukon koskee sheiviin jos mun römpsä on lähettyvillä!!! on se ehdotellu muutaman kerran josko Hirvonen menis jo parturiin, mut me ollaan anitan kans ihan tyytyväisii näin.... mut kyl mua vähä himottais ainakin lyhentää, kattoo nyt saisko joku päivä aikaseks pienen jumpan :wink

ja mä tykkään pieruhuumorista kans!!!! tosin alkuraskaudesta ku olin ihan tukossa ja kokeilin Levolacia, niin ei ollu enää itelläkään kivaa :oops: aivan järkyttäviä pieruja ihan 24/7 :eek:

Te aikaisemmin imettäneet!! Ootteko imetyksen ohessa/lisäksi syöttänyt noita korvikkeita? Mietin vaan että,jos äityli haluis lähtee esim. harrastuksiin niin isä syöttäis sillä välin sitä korviketta. Vai ootteko vaan pumpannut maitoa ja sitä annettu sitten? :) Ja huoliiko se lapsi sitten sitä korviketta jos on rintaa pelkästään saanu?

Mä tossa reilu viikko sitten sheivailin ja jälki oli vähintäänkin huvittavaa :) verta roiskui ja kiitorata vinossa ja mutkainen :D aivan sama! Sitten viimeistelin saksilla jäävää karvaa silmät kiinni käsikopelolla ja toivoin parasta :) tais olla viimeinen kerta. Eilen sheivailin jalat, se onnistui hyvin vielä kun piti kunnolla taukoa välillä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä annoin pojalle korviketta, mut mulla ei pumppaamalla tullu riittävästi, kun muutenki maitoo tuli tosi vähän... se varmaan vähä riippuu lapsesta.. kyl meidän epeli hoksas melko pianki kuinka helposti se maito tulee pullosta, niin sit ei tissi kelvannu enää senkään vertaa, tietty ku tiukassa oli... mulla loppu maidon tulo kokonaan ku poika oli 3½kk... mä ehkä suosittelisin antaa mahdollisimman kauan pääosin vaan sitä rintamaitoo, pumppaamalla tai ilman jos vaan riittää... musta olis ollu kiva jos olis saanu evääks pumpattua omatekemää maitoo... saa ainakin ne vastustuskyky hommelit ja on se varmasti ravinteikkaampaa ku pelkkä korvike... vaikka hyvin on jäbä kasvanu ja tullu ihan fiksukin :wink

Mies jo kerran itse vaati että saa leikata karvat, joten olen antanut sille kunnian parturoida mun.. Pyhän pöheikön :'D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Meillä mies oli oikeen otettu ku pyysin sitä trimmaus apuun. Tais löytää sisäisen parturinsa. Eikä ole varaa valittaa sitten jäljestäkään, kun on sen omin pikku kätösin duunannut. Ja tuli mieleen et oonhan mäki sen palleja aikoinani sheivaillut, sillon alku aikoina ku jakso tollasista välittää, et käytännössä hän on mulle tän velkaa :grin

Mun pikku-Golfista tulis äkkiä avomalli, jos tuollaista yrittäisin. Mies tosin mielellään katselisi tuota märkä t-paita -osuutta!

Jenskuli: Meillä esikoinen oli täysimetyksellä 5kk:n ikään saakka kunnes aloitettiin kiinteät. Olin lapsen kanssa kotona ekat 3kk ja imetin aina, joten kun ekan kerran tarjottiin tuttipullosta äidinmaitoa, ni eipä sit kelvannutkaan.
Siitä viisastuneena kakkonen opetettiin pulloruokintaan jo synnärillä. Pumppasin maitoa, jota sitten mies antoi tuttipullosta. Reissussa on helpompi kuljettaa korviketta mukana, koska se säilyy huoneenlämmössä avaamattomana.

Pääsääntöisesti imetin kumpaakin poikaa, mutta kakkoselle annettiin välillä myös pullosta, jotta ei ihan kokonaan vieraantuisi. Oli nimittäin aika kurjaa esikoisen kanssa, kun en itse päässyt minnekään ilman lasta. Oli lapsen kanssa ihan kivaa, mutta kyllä sitä aikuinen ihminen välillä kaipaa omaa aikaakin ilman lasta.

^ Mä haluan johonkin tuohon imetyksen ja pulloruokinnan välimaastoon, siis niin että pullosta syötettäisiin rintamaitoa. Ja sitten jos käykin niin köppäsesti, ettei rintamaitoa heru (riittävästi), niin osaa syödä pullostakin.

En muista mitä ihmeen juttua yöllä kehittyy rintamaitoon? Mutta jotenkin yöimetykset on vauvalle tai äidille hyvästä. Mutta ei nyt todellakaan kotona kannata vauvaa lähteä herättelemään imetykselle. Nuku ihmeessä kun saat!

Eikä se imetys siihen kaadu jos mies vaikka antaa lypsettyä tai korviketta pullosta yhden kerran yössä tai edes viikonloppuna.

Noi korvikkeet on todellakin hyviä siinä mielessä että ne säilyy huoneenlämmössä avaamattomina.
Jos imetys on jossakin menossa vaikeaa, niin korvike kehiin. Lypsetty maitohan ei säily!

Imetystä tietysti pääasiallisesti jos onnistuu!

Vauvat on niin erilaisia. Toiset imee tyyliin monta tuntia ja mulla tyttö hotki enintään 10min. mun suihkutisseistä.

Nää jutut nyt kuuluis sinne imetysosioon!

Mun pienessä mielessä ihan vastasyntyneen herättely/syömisvälin seuranta yöllä on toisaalta ihan järkevää, koska heillä saattaa (siis vahva paino tällä saattaa-sanalla) toi oma säätelyjärjestelmä vielä ontua. Jos tulee hirveen pitkä syöttöväli on mahollista, että verensokerit laskee liikaa ja menee tajuttomaksi jajajaja.... En itekkään tätä nyt ihan sekunttikellon kanssa ole harrastanu ja tarkemmin seurannu ehkä max. 2vkoa. Kun vauvalla rytmi löytyy tai siis huomaa, että kyllä se sieltä heräilee ku nälkä on niin en oo kyllä ketään herätelly.

Meillä kaikki ovat olleet rintalapsia ja vuoden olen imettäny kaikkia. Esikoinen sai joskus pullosta korviketta ku oli iltasin itkunen ja kokeiltiin sitten jo antaa sitä lisämaitoakin yhtenä vaihtoehtona. Meillä muksuille on tullu aika pian "rytmi" eli nukkuvat jossakin vaiheessa pitemmän pätkän. Omat menoni olen sitten ajottanu siihen hetkeen. Esimerkiks uimahallissa oon alkanu käymään melkein heti kun oman kropan puolesta se on ollu mahollista. Joskus on joutunu sitten iskä hyssyttelemään, kun ei lypsetty maito/korvike ole kelvannu pullosta eikä hörpyttämällä ku pitäs olla se äiti. Mutta ei nuo pienetkään ihan heti rikki mene, kun ei puolta vuorokautta siellä harrasteissaan äiti kuppaa... :wink

Se on Pioni muistaakseni oksitosiini, mitä erittyy enemmän öisin. Se taas vaikuttaa maidon herumiseen ja sitä kautta siis maidon riittävyyteen/tuotantoon.

Meillä eka söi pullosta ja rinnasta-mutta lopetin imetyksen jo siinä 6kk paikkeilla-ei riittänyt oma tuotos ja meni raskaaks homma..
seuraavia oon ihan vaan imettänyt-pitkään. ei olla edes kokeiltu pulloa- mutta uskon vakaasti, että jos nälkä on kova eikä äitiä näy, kelpaa pullo! tai vaikka kupista hörppiä-viimeisin oppi juomaan kupista jo ennen 6kk, ne pullot on vähän turhia hömpötyksiä:p, kun tarpeeksi alkeelliseksi ryhtyy.ja ihan niinkun neljänsuora sanoi ei ne heti mee rikki vaikkahetken huutaakin!

Yöimetyksistä on turha stressata jos ei huvita! en tiedä noista alkuun seuattavista, meidänomat on kyllä tiheesti roikkunut tississä kunnes jotain alkaa tulla.. jatkossa joku on juonut tunninvälein, toinen vetänyt 8h unta putkeen-ja riittäny on silti (enkä ole mikään mega-tehokas lehmä! ihan perustuottava emäntä, luulisin:grin)
, en oo koskaan herätellyt ketään syömään- mutta niitä tiheän imun kausia voi tulla kun vauva "nostaa tuottoa"-ne on varsin osaavia epeleitä!

Takaisin