Huhtikuun huhuilut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sinttu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iltaa!

Olenpa ollut pari päivää palstapimennossa ja nyt sain selailtua kirjoitukset läpi. Ulkona on ollut hienot säät ulkoilla ja käyttää sitä romanttista äitienpäivälahjaa (kirvestä) :). Puidenpilkkominen on oikeesti tosi hyvää hyötyliikuntaa ja kaikenlisäksi erinomaista aggression purkamiseen, vaikka siihen ei nyt ole ollut tarvetta.

Sanna: Siiri on edelleen ikäisiään pidempi, mutta varsinkin alussa se kasvuvauhti tuntui hurjalta. Toki tasoittuuhan se pikkuhiljaa. Tarkistin Siirin neuvolakortista, että oli vuoden ikäisenä 80cm pitkä ja painoa oli 11kiloa. Nyt neiti on 6v ja pituutta 122cm. On hoikka pitkä tyttö.

Täälä myöskin tuli muutama ylimääräinen sydämensyke, kun luki sun eilisillan tekstiä. Toivottavasti mieskin on yhtä täpinöissä. Kuulostaa kyllä järkevältä ja hyvältä ratkaisulta tämä teidän taloprojekti.

Itse olen asunut lähes koko ikäni omakotitalossa, lukuunottamatta muutamaan opikelijakämppää kerrostalossa. Välillä tähänkin tympääntyy ja jatkuviin pihatöihin. Unelma olisi saada talviasuttava mökki, niin silloin olisi järkevää asua kerrostalossa. Eipä olisi niitä pihatöitä monessa paikassa. No unelmia pitää olla, ehkä joskus?

Niin tosiaan korvikemäärien takia siirryitte niihin kiinteisiin. Jussi saa edelleen tissiä ja korvikemäärä on n. 500-600 ml/vrk. Määrä on pysynyt pitkään samana, ilmeisesti saa sitten enenmmän tissievästä...
Yöt menee hyvin nykyään, yksi syöttö imettämällä ja nosto takaisin pinnasänkyyn.

Maarinen osaa kyllä pukea perheen hetket hienosti sanoiksi. Niistä voi aistia seesteisen olon ja tuntea kuinka kaikilla on hyvä olla. Ihanaa.

Pranan neuvolatäti kuulostaa viisaalta ja jalatmaassa olevalta. Hyviä neuvoja taas olit saanut ja kiva kun jaat ne meidän kanssa.

Meidän seuraava neuvola-aika onkin jo 21.4, kun piti olla vasta 28 päivä. On lääkärin neuvola ja taas on rokotusta tulossa. Toivottavasti menee paremmin kuin viimeksi. Olen lähdössä silloin 24-25.4 viikonlopuksi kurssikaverille lasten kanssa. Miehillä on luvassa jonkilaiset kosteat juhlat meillä, joten ajateltiin sovinnolla lähteä evakkoon. Ja onhan se kyllä aivan tervettä päästä vähän tuulettumaan täältä kotinurkista. Matkaa tulee reilu 200 kilometriä, mutta olen aina tykännyt ajella eikä pitkät matkat ole tuottaneet tuskaa. Toki tämä on Jussin ensimmäinen pitempi matka autossa, mutta eiköhän hänen aikansa mene kuitenkin pääosin nukkuessa ja onhan tiukanpaikan tullessa isosisko viihdyttämässä.

Kysymys vielä imettäjille: onko teillä eroja tisseissä, siis tuotossa? Mitenkähän tämän nyt sitten osaisi muotoilla, että joku ymmärtää. Siis Jussi syö tosi huonosti vasemmasta rinnasta ja itsestäkin tuntuu, että sieltä ei tule juuri mitään. Mutta sitten toisaalta jos yöllä tulee "yli laidan" niin se tulee just siitä vasemmasta tissistä jonka tuotto on huonoa. Päivisinkin pääosin syöminen tapahtuu oikeasta rinnasta ja rinnat ovat ihan erikokoisetkin. Vasen on lähes saavuttanut tämän kansallispuvun tasku mallin:)

Ykköskaljaa napaan ja toivottavasti maitoa rintoihin. Hyvää yötä ihanaiset!

Huomenta!

SannaKoo ei ole mitenkään tungettelevaa kysellä itseään kiinnostavista asioista, joista täällä olen muutenkin puhunut.[:)] Olemme miehen kanssa jutelleet tästä valon tulevasta ruokavaliosta myös etukäteen ja periaatteista minkä mukaan sitä noudatetaan. Lihaa meidän perheessä ei syö kukaan, mutta mies käyttää maitotuotteita ja me molemmat kananmunia, joten niitä Valokin saa. (jos vaan ei minun maitoherkkyyttäni saa, en siedä maitoa missään muodossa) Lihaa ei kotona tarjota eikä kaappiin osteta ja myöskään ihan pienenä ei kylässäkään sitä saa. Vasta kun oikeasti kiinnostuu ja haluaa maistaa ja tietää mistä on kyse, voi poika muualla siihen tutustua, koska tämä on kuitenkin meidän valintamme ja ehkä poika haluaa isompana valita toisin. Silloinkaan ei kyllä kotona tule lihaa olemaan, mutta esim koulussa syö mitä tahtoo. Emme halua tehdä tästä mitään arvovaltakysymystä, ettei toisen tarvitse alkaa niin kauheasti kapinoimaan. Ehkä teinikapinoissaan Valo uhmaa vanhempiensa arvoja ja lähtee Mäkkäriin hampurilaiselle[:D] Ja ensimmäinen ammatti on teurastaja[8|].. No, mutta näin me olemme ajatelleet. Mummut ja muut mahdolliset hoitajat pitää vannottaa, että mitään ei maistateta meidän selän takanamme. (Sehän aiheuttaa isoja vatsavaivoja yhtäkkiseltään, etenkin jos ei ole elämänsä aikana koskaan ko tuotetta saanut.)  Jokuhan voi saada päähänsä, että kyllä se ihan selvästi halusi maistaa! Katseleehan lapsi kaikkea kiinnostuneena mitä aikuiset syö, mutta ei silti mitä tahansa tarvitse antaa. Isompana sitten keskustellaan asiasta, jos se Valoa alkaa mietityttämään.

Tiihuli teillä on kyllä pitkä ajomatka edessä, mutta helpottaa tuo siskon olemassaolo takapenkillä. Ei tarvitse joka vinkaisua pysähtyä tarkistamaan. Mukavaa reissua vaan koko poppoolle! (onhan siihen vielä aikaa, mutta saattaa unohtua minulta) Ja tisseistä. Kyllä on eroa. Tuntuu että vasemmasta ei tule yhtä paljon, mutta sitten saattaa yllättää että antaakin suihkuamalla. Tosin suihkutissikausi taitaa olla jo mennyttä.. Viime yönä joko tissit tuotti enemmän kuin muutamana päivänä tai sitten V imi vähemmän kerralla, koska aamulla tuntui jopa raskailta tissit. En sitten annakaan aamupuuroa kuin maistiaslusikan verran, että toisille unille kohta mennessä saan tissin tyhjäksi. Olen muutenkin yrittänyt pumppailla vimpat pisarat talteen aina syönnin päälle. Ennen tuli tulvimalla, vaan ei enää.

No nii, aamun ensimmäinen pätkä oltu hereillä ja toinen odottaa. Mukavaa perjantaita!

Pranametri: Laita jonkun kipon päälle kelmu kun jauhat sauvasekoittimella hiutaleita hienoksi. näin ei lentele joka paikkaan. Mä harrastan tota aina kun vatkaan esim kermaa vaahdoksi. sauvasekoitin/käsivatkain ensin kulhoon ja sitten kietaisee kelmun ympärille. hyvin pysyy tavara kulhossa :) sama toimii myös yleiskoneen tms kulhon ympärillä jos tuntuu että joka paikka sotkeentuu sekoitellessa.

Täällä uppoo nyt tosi hyvin toi maissijauho puuro missä on muutama lusikallinen kuningatarta joukossa. Taas meni aamulla iso lautasellinen [:)]

SannaKoo: meillä ei ole MAISSISOSE aiheuttanut mitään vaivoja. päinvastoin. Veera tykkää hirveesti. Maissi-perunaa on nyt saanu pari päivää ja ihan tyytyväinen on, eikä mitään näppylöitä missään. Mites teillä maissijauhon kanssa? ootko kokeillu?

Aika jännä kun mä kuvittelin että kun soseita rupee antamaan niin kakkakin alkais tulee harvemmin. Meillä on kyllä ihan päinvastoin. Ennen saatto mennä se kymmenenkin päivää, ja nyt tulee joka toinen tai joka kolmas päivä. Hyvä juttuhan toi on! eikä oo nyt luumuakaan annettu ja silti toimii masu [:D]

Ainiin. täällä on nyt sitten imetys loppunut!! en muista oonko jo kertonu. Mutta siis tissitelty ei olla enää viikkoon. Eikä Veera mun mielestä ole tissille kaivannutkaan. On nyt niin kiinostunu noista soseista että tais ihan hyvään aikaan imetys loppua. Ihanaa kun sai omat "normaalit" liivit päälle.aaah. ja yöt saa olla tissit paljaana. LUKSUSTA! [;)]

käsky kävi...

Sinttu kiitti, näppärää! Tuon niksi otan kyllä käyttööni heti tarvittaessa. Kokeilin tänään testimielessä jauhaa kivisessä huhmareessa kaurahiutaleita ja onnistui siinäkin. Ei mennyt kauaa puolta desiä pyöritellessä. Onpa mukava kuulla että Veeralle menee puurot ja soseet helposti jo alas. Ja etenkin että masu toimii nyt paremmin! Meidän jokapäivämontakertaakakkaajalla oli eilen välipäivä, varmaan kun oudokseltaan on nyt hiukan enemmän saanut kiinteitä, mutta aamulla teki sitten sellaiset liisterit että! Ja ihan ilman kärvistelyä[:)] Hyvä hyvä. Pelkäsin että jos jotain ongelmaa tulisi.
Nyt on isi antamassa aprikoosisosetta muuten vaan, kun taas pikkukerjäläinen MMMmmmmMMtteli meidän aamupuurollamme. Kaihoisa ja merkitsevä katse isiin ja MMMMMMMMM! Tulihan sitä sössöä sitten.

Hei, miten suloista katsella kun mies syöttää Valoa. Näkisitte ne ilmeet[:D] Ilmeet miehen kasvoilla menee sen mukaan onko laittamassa lusikkaa suuhun vai pyyhkäisemässä ylimääräiset leukapielistä pois. IIIH! Eilen en voinut olla nauramatta kun vierestä seurasin. Niin herkkää ja hauskaa.

Nyt vaatteiden vaihdolle.

Voi perse. Kirjotin pitkän pätkän ja sit vahingossa tein vikkelillä sormilla jotain ja kaikki pyyhkiytyi. No tiivistys:
Hirveä yö takana. Kaapolla masu kipeä. Meikä nukkunut 4 tuntia. Ei heru. Ionallako oli sama juttu? Ooto keksinyt jotain ratkasua? Mä vaihdan tisua useasti ennenkuin lähtee kunnolla herumaan, jotta sinne lepotissiin kertyy aina välissä hieman maitoa ja Kaapolla ei mee hermo kun ei saa mitään irti. Joutuu kyllä vaihtamaan tisua useasti ennen herumisen käynnistystä(ainakin 5/6 kertaa) mutta näin se onnistuu. Yöllä jo puhuin, että rupeen antamaan korviketta yösyötöillä, mutta se nyt sit ei ainakaan auta tohon herumispulmaan. Kun maitoa kuitenkin tississä on, se ei vaan tuu ulos sieltä.

Se puurojauhe mitä saatiin SannaKoon kanssa sieltä vauvakinosta oli ainakin mun suuhun niin hirveetä kuraa, etten viitsi Kaapolle antaa. Olihan se tietty testattava ensin, että uskaltaako antaa... :) (oikeesti herkkuperseenä luulin sen olevan hyvää ja halusin osille, mutta väärässä olin) Musta tuntuu, että sitten kun puuroihin joskus siirrytään niin Kaapo saa normipuuroa ja sekaan ite tehtyä omenahilloa tms. Ja jos ei uppoo, niin sauvasekottimella sit niitä hiutaleita pienimään.

Ja kiitos kaikille tsempityksistä, mutta se peli meni niin reisille, että ihan hävettää. Varmaan kauden huonoin matsi ja sit tietty tollaseen saumaan ku pitäs pelata niin hyvin kuin mahdollista. No se siitä ja pronssit sit ainakin kotiin!

Haa, Kaapo sai muuten eilen maistaa selleriä ku kokkailin. Siis nuoleskeli sitä vartta. Laitan kuvan tonne galleriaan, mainio pikku maistelija! :)

Hei huomenta!

Lapsi nukkuu ja ajattelin itsekkäästi kirjoittaa loppuun, vaikka sieltä herättäis mitä hirveeseen huutoon.- Oon paskamutsi, hetken! Kaikki kotityöt lösöttää tekemättä, mutta minä tyttö kirjotan! Niin.

* se oli siis selleriä Kaapon suussa, gallerian puolella!
* mun ei ole vara miehelle kertoa, miten ihanaa siellä Valon isillä on syöttö puuhissa. miedän iskä kun kaipaa ihan kovasti päästä ruokkimaan lastansa. Eilenkin haaveksi, miten keittää pottua ja porkkanaa ja siivilän läpi niitä lautaselle survoo. Minä koitin siinä vieressä purra huulta yhteen, kun ajattelen edellenkin että SE ON MUN HOMMAA! Ja että minä oon sentään saanu neljä vauvaa ennnen tuota MARSIPAANIa pysymään hengissä koti soseilla. Ja niin edelleen.... Mutta oikeesti ihanaa on tietää, että voi jakaa vastuuta ihan konkreettisesti tuollakin saralla!
----------------------
argh.. tässä välissä paskamutsi sai heti nenilleen. Mies paukahti ovesta sisään. Jysäytti kauppakassin lattialle. Jätti oven auki ja jatkoi rymyämistä painokkailla askelilla. Sissän pistettiin kitarat ja vahvistimet sun muut vehkeet semmosella vauhdilla, että Venla tietysti heräsi. huutoa. Ja minähän sinne.. Ja siitä mies lähtikin heti samoin saappain puukuorman tekoon...
----------------
ja samatien minun ajatukset karkas..
--------------

Tää niinsanottu kuukautisvuoto on ihan KAUHEETA! Miten hitossa tämmöstä tulvaa kestää? Ja supisteleekin. Voisko tää olla jotain varhaista keskenmenoa, niin että olis alkanu kalvot kasvamaan, mutta kiinnittyminen olis epäonnistunu? Eipä ole puhettakaan lähteä pikku tampoonilla lenkille. Tai edes ovesta ulos, kun pyörryttääkin.

-----------------
no, voi voi... tuolla lapsella on jotakin tärkeetä asiaa..  Kait se on oltava kuitenkin kunnon äiti!

Maarinen juu ei parane kertoilla. Mieheni on ollut jo kauan kauhean innokas antamaan maistiaisi juuri siksi että saa osallistua syöttämiseen. Ja edelleen on innokas,vaikkakin tuo eilinen pottuepisodi hiukan harmitti. Samalla lailla tänään itese yritin Valolle pottutissimaitososetta antaa ja itkuksi meni. Ensin poika isänsä sylissä, isin juodessa kahvia ja kilistellen lusikkaa kupissa, vihjaili mämmmättämällä että maistuis mullekin. Minä annoin perunaa ja ilme meni ruttuun pettymyksestä: Tää ei ole mitään niistä hyvistä! Hiukan huijaamalla sain makupaloja menemään alas ja toinen samalla yrittää kertoa että kun niitä muita tää ei ole MMMMMM. Ennen kuin tuli itku, lopetettiin kokeilu. Pikkumurusen porkkanaa voisi myöhemmin tai huomenna perunan kanssa kokeilla. Puuro onneksi maistuu oikein hyvin, soseella maustettuna.
Kyllä muuten pojan pierut haisee! Olisiko tuo puuro, kuidut syypäänä?

Poskien karheudesta minäkin sellaista jokin aika sitten huomasin pojalla ja uskon että syynä on jatkuva kuolaaminen ja nyrkillä hinkkaaminen yhdistettynä harsolla kuivailuun. ?

Miehet lähtivät lenkille ja minä sain tunnin ainakin omaa aikaa, nyt kirjan kimppuun. Luen Sofi Oksasen puhdistusta ja hyvä on, kannattaa lukea. Ahdistusta ja tunteita, hienoa kuvausta. Sofi osaa mielestäni kuvata käsittämättömän elävästi tunnelmia. Niin että ne melkein haistaa ja maistaa.

I'll be back.

Heippa täältä hammasoireilun keskeltä! Korvaa revitään, nyrkkiä ja sormea purraan ja ollaan niin pirun kiukkuisia, välillä irtoaa raivarihuuto ja yölläkin itkuun ei auta tissi vaan äidin sormen pureminen niin kovaa, että täytyy toivoa, ettei katkea. Voi pientä... [:o] Kuinkakohan kauan tätä vielä kestää...? Oon jostain lukenu, että jopa pari kuukautta, mut ei kai nyt ihan tällasta? Kokeilin nyt sitä iengeeliäkin ja tuntuu auttavan, laitan ihan vähän sitä omaan sormeen tai siihen äippäpakkauksen purujutun päähän ja annan Ollin jyystää sen ite siitä kipeimpään kohtaan.

En nyt pysty kirjottelemaan enempää kun pitää tietty Ollia nyt kovasti sylitellä lohdutukseks mutta tulin oikeestaan kysymään teiltä niksinikkareilta (hihi, aivan loistavia vinkkejä vaikka mistä!!), että mites te ootte pesseet minigrip-pusseja? Miten niistä siis saa tarpeeks puhtaan uudelleenkäyttöön maidon pakastamiseks? Kävin sen meikäläisen käyttämien pussien valmistajan kotisivuilla ja siellä oli Q&A -osuudessa kysymys, VOIKO pusseja käyttää uudestaan? ja sopivan epämääräinen vastaus: Niitä ei ole SUUNNITELTU uudelleenkäyttöön. No ei kai, kun valmistaja saa rahaa joka kerta, kun taas uusi pussipaketti ostetaan. Mut siis missään ei ollu kieltoa, ettei niitä vois käyttää, miksei jos tavallisia minigrippejäkin. Pesuun vaan, sanon minä! Mutta siis miten?

Ihania keväisiä kuvia ja juttuja teillä ja jo niin jotenkin isoja poikia ja tyttöjä, HUI!

Viikonloput kaikille!!

Hyvää päivää!

Saako nyt kirota tota säätä? PITI olla aurinkoista ja ihanaa, mutta tuollahan tihuttaa! Noh, en valita enempää, pääasia ettei tuu lunta.

Hmm, Tiihuli, mä vähän epäilen, että meille ei riitä loppuvuodelle kasvunvaraa tuo 13cm, kun nyt kolmessa kuukaudessa tullut se 16cm.. Voin siis varmaan laskeskella, että alle 80cm syksyhaalaria ei ainakaan kannata hankkia :) Ja sitten pitäis kai vielä osata ennustaa ton kävelykykyäkin... :O Noh, konttauksen kestäviä kun ostaa, niin eipähän tarvitse katua.

Ensikengät, olisiko suosituksia, että millaisia ja mistä? Ja milloin? Ei vielä siis kävelyyn, vaan lähinnä "tuulensuojaksi"...

Hihih, vai teurastajaksi se kapinallinen Valo meinaisi... ;) Ja juu, ihan fiksulta suunnitelmanne ruokavaliosta kuulostaa! Ei tarvii ehdoin tahdoin kapinoida, jos vanhemmat antaa valinnanvapautta fiksuissa asioissa. Mii laiks! Ite oon kans vähän "huolissani" että noinkohan mummot (ja erityisesti isomummot!) tajuavat olla antamatta tolle lapselle noita sokerijuttuja, mitä me ollaan ite aateltu jättää kokeilematta ihan tietoisesti taaperoikäiselle. Nyt jo kun ääneen sanonut ajatuksia, niin reaktio ollut "No pitäähän sitä nyt saada maistaa!", ja hittovie, EI TODELLAKAAN TARVII! Ehtii se varmasti vielä tuhota hampaansa ja hankkia muutamat sokerihumalat elämänsä aikana... :S Korvaaviakin herkkuja löytyy kyllä.

Hei sinttu, miksei mulle oo koskaan kerrottu tollasta kelmu-kikkaa! Kuulostaa vallan pätevältä! Mutta saako sen viritettyä hyvin myös sähkövatkaimeen? Vai toimiiko pelkästään sauvasekottimella...? Mutta ainakin vois kulhoon tehdä sellaisen lipan siitä kelmusta, niin ei roiskuis niin pahasti just kermat ympäriinsä :)
Ja imetyksen päättyminen tais tosiaan teillä tulla just täydelliseen väliin, vaikuttaa niin tyttö kuin äitikin ihan tyytyväiseltä ratkaisuun!

maarinen, mä oon myös vuotanut ja supistellut näiden viimeisten menkkojeni kanssa, eli ei se välttämättä merkkaa ees varhaista keskenmenoa. Luulenpa, että toi kohtu ennemminkin koittaa palautua paikoilleen!
Ja etteköhän te sen miehenkin kanssa pääse pian yhdessä niitä soseita kokkailemaan! Täällä mä saan suunnilleen lämmittää noi kaupan soseet tarjoiluvalmiiks, että mies suostuu sen tekemään... Argh. Täytyy varmaan jättää iltapalasta miehelle kirjalliset ohjeet, että ei laita lasta pelkästään maidon varassa nukkumaan (vaikka itepähän se sen hoitaa yönkin, että siinähän sit heräilevät :D). Että näin se menee täällä meidän lähes yh-taloudessa ;)

Toi Puhdistus mullakin on muuten lukulistalla, mummi sai kirjan pari joulua sitten veljeltäni joululahjaksi, ja siitä asti olen yrittänyt käydä hakemassa sen lainaan, mutta en oo vielä onnistunut :D

Olikohan se Ailime, joka kirjoitti poitsullaan menevän kaikki aina ihan hekotteluiksi jos olisi aika käydä unille? Joonassa huomaa tollasta samaa aina välillä, etenkin muutama viimenen päivä on ollut selkeesti sellasta ennen päikkäreitä.. Nytkin tossa kujertelee, päiväruoka ja maito syötynä ja valmiina unille, jo ihan väsynyt pikkumies. Koitan vaan aikatauluttaa tällä kertaa kellon kanssa, että saisi kello olla vähintään kolme ennen päikkäreille menemistä... Tarkoitus olisi nimittäin lapsen nukkua sitten putkeen, kunnes on aika (viiden korvilla) lähteä mummolaan vaunuilla... Katsotaan kumpi tulee aiemmin, uni sohvalla vai kello riittävän paljon.

EDIT:

Marianna, ihan vaan käsin tiskaamalla oon minigrippejä pessyt... mulla niissä on kyllä aina ollut kalaa/jauhelihaa/muuta kiinteempää ja niitä sitten ollaan kuumennettu tietysti valmistaessa, mutta en näe syytä, miksi muka ne eroais jotenkin vaikka jääpalalokerikoista tai muusta, missä äidinmaitoa monet pakastavat, käyttävät ja täyttävät uudelleen. Saahan niitä vaikka vähän aikaa liottaa ihan tulikuumassa (mitä nyt hanasta irtoaa) vedessä ennen tiskaamista, niin ja tietysti huuhtoa aina heti kylmässä vedessä kun maito on otettu käyttöön, saa ne protskujäämät sieltä heti pois. Tosin halua silti vaan korostaa, että ihan satavarmaksi en lupaa, että mitä mahtavat terveysviranomaiset tällaisesta sanoa, kun en oo koskaan tullut kysyneeksi, eli omalla "riskillä" :)

Tää mami lähtee viihteelle!

Luvassa upeita maisemia kattosaunasta yli Espoon ja Helsingin, hartia- ja päähierontaa pikkurahalla, viiniä, hyvää ruokaa ja seuraa! Iiiiiihanaa! Apinan vien mummolaan ja isi hakee sen sieltä herättyään, mulla on VAPAAILTA ihan täysin ja halutessani saan lähteä vielä jatkamaan jonnekin kuppilaan. Parhautta!

Puuhkikaas siis huomiset krapulapilvet pois Espoon päältä jo etukäteen, kiiitoooos! :))

Tällä kylällä on huomenna lastentarvikekirppis ja ihan samoja mietin mitä SannaKookin. Jokin tuulensuojahaalari varmaan olisi ihan tarpeellinen vielä kevääksi ja alkukesäksikin ja jos se vaikka menisi vielä syksylläkin niin olisi hieno juttu. Huomenna  voisi löytää jotain, jos tietäisi minkä kokoista uskaltaa ostaa. Eihän nuo tuota vauhtia kasva ekaa vuotta mitä tämä alku on ollut, mutta ei voi tietää, ei. Arvalla vaan![;)] Jospa vielä jotain lastenkirjoja löytäisi niin olisi kiva juttu.

Porkkana maistui paremmin kuin peruna, hyvä hyvä. Mutta ei se niin hyvää ollut kuin hedelmä/marjasoseet. Te jotka mietitte millä sitä kakkaa saa tulemaan, niin tuo valmismustikkasose ei ainakaan jumittanut! Siinä oli kuoret ja kaikki mukana, tosi pienenä vaan. Vaipasta erotti sen karkeamman aineksen kyllä.

Minä heitin pois maitoiset minigripit, mutta ihan hyvin olisi voinut vain pestä hyvin. Heti tyhjennyksen jälkeen, ettei pinty mitään. Tuskin mikään ehtii pesiä siinä ajassa pusseihin.

Levoton pikkupoika. Unta yrittää ja sätkii. Tänään itki mahallaan peiton päällä lattialla kun ei PYSTY MELKEIN MIHINKÄÄN. Ressukka. Ja se kiva telinehärveli mistä roikkuu tavaroita, ei ole enää ollenkaan kiva kun ne tavarat eivät lähde irti. Hermot mennyt jo monta kertaa. Pitää laittaa sivuun jo tuollainen vauvojen lelu.. Pojalla jo voimaa sen verran että heittää nurin koko telineen.

Voi Sannakoopentele..... täällähän ihan vihertyy kateudesta! Teille tulee hirmuisen kivaa! Ihanaa! Loistavaa! Luksusta! Ehkäpä se tulivuoripilvi vie kaikki epäsuotuisat pilvet mennessään ja heräät huomenna yhtä kauniina ja hyvinvoivana, kuin tänään viihteelle lähtiissä. Ihan niinkuin elokuvien naiset!

Voin kuvitella, miten itse tulisini kotiin. Pikkutunneilla, kipsinkapsin korkokengillä taksi kyydillä.... Hilpeästi laulellen, avaimet eteisen pöydälle. Suorisin varovasti jääkaapille. Joisin limpparipullonsuusta pitkiä kulauksia ja köpöttelisin nukkumaan. Ilman suihkua. Semmosista reissuista on kyllä valovuosia aikaa!!! Ja kilojakin -10kg!!!

Meidän viikonloppuun sensijaan kuuluu PIHATALKOOT! Haravointia, roskien polttoa ja sensellaista.... On sitten tuhkapilvi täällä Tammelankin yllä!!!Isotveljet ja yksi kappale siskoja tulee HELSINGISTÄ! Mulla makaroonilaatikko on jo tuossa valmiina. Muuta jotenkin on veto pois, etten jaksanu alkaa leipomaan. Katotaan, jos sitä illemmalla..

Jaahah...taas minun ihana vauvapieni jokeltelee. Kuulostaa heräilyltä!

Iloista iltaa ja iloista huomisaamua SannaKoo!

Ja maariselle viihtyisiä talkoita. Ei aina tarvi koko reseptikirjaa leipasta kun väkeä taloon tulee. Jos innostut niin jotain sekoittamalla valmista ja uuniin tyylistä sitten illaksi. Talkoissa (vaikka mukavia ja käteviä ovatkin) on se "huono" puoli, että talon emäntä saa talkoilla keittiössään aamusta iltaan ja seuraavan päivänkin siivoamassa jälkiä. Nooh, tällä kertaa kevyemmällä otteella, ja hei, hienoa katsella sitten siistiä pihaa ja tehdä tilaa uudelle kasvulle!

Meidän poika vetelee toista kertaa tänään pitkiä unia. Silläkö tänään on tullut roikuttua ihan työkseen täällä? Viikonloppuja koteihin[:)]

Pistin sitten kuitenkin omenapiirakan uuniin! Ajattelin, miten ihanalle nuorisosta tuntuu tulla kotiin, kun jo ulos leijilee uunissa kypsyvän piirakan tuoksu. Siltä se äidinluokse tulemisen pitää tuntua. Lämpimältä ja kodikkaalta. Sauna päälle ja taas on kaikki hyvin!

Lauantai huomenta. KRAPULA!!!
Mun lapsuuden ystävä ja samalla paras kaverini muutti eilen meidän naapuritaloon. Pitihän sitä sitten piipahtaa siellä iltasella skumppapullon kanssa. Korkattiin ja kulautettiin tyhjäksi koko leka. Noh, oli sitten kaverilla vielä muutama päkki sipukkaa kaapissa, joten otettiin sitten vielä "muutamat" siiderit. huh. eipä sitä paljon tarvii että tämmösen olon saa.
Oliskohan se Sannakoo siellä kohtalotoverina?

Puol kuuden aikaan nousin Veeran kanssa ylös. Heräsin siihen kun se potkas mua päähän. JOO-O.. oli kääntyny taas poikittain pinnasängyssä ja sieltähän ne jalat pinnojen välistä kurkisti ja iski tahtia äidin otsaan. Vähän erilainen herätys siis tänä aamuna. Kas kun ei silmää mustaks polkassu.

Kymmenen aikaan olis tarkotus mennä tohon muutaman kilometrin päähän MLL:n kirppikselle. Josko löytäis jotain kivaa.

Tein Veeralle aamupuuroks sitä valmista muksun päärynäpuuroa. Tykkäs! ja tosi helppo oli tehdä.

Nyt on ummistettava silmät kun Veeakin nukahti. Josko tää olokin vähän helpottais... huoh... [&:]

Herkkupäivä! Suklaaleipätaikina jääkaapissa jähmettymässä ja perunarieskaa tiedossa illemmalla.
Taisi SannaKOon ilta mennä yhtä viihtyisästi kuin Sintun [:D] [;)]Kun ei kuulu vielä mitään. Koitahan Sinttu pärjätä pääsi kanssa. Mitäs kirpparilta löytyi?
Olin siis itse menossa Valon kanssa lastentarviksekirpparille, mutta se onkin vasta ensi viikolla.. Pitäisi ehkä yrittää jotenkin pysyä kalenterinlehdellä. Nykyään ajankohdalla ei ole mitään muuta merkitystä, kuin että onko kaupat auki, ja nykyään melkein aina on, ja onko neuvola. Siinä menee 14. ja 24. päivä sekaisin.
No, ainakin olen hyvissä ajoin käynyt katsastamassa paikan, onneksi ei ole kaukana.
Aamulenkki perheenä kävelty raikkaassa, tuulisessa kevätsäässä.

Maarinen sinä se osaat luoda kodintunnelmaa, omppupiirakan tuoksu ovella vastassa<3 Ja jaksat sitä luoda!

Iltapuurot oli eilen enempi rinnuksilla kuin masussa.

Hyvää päivää!

Voi sinttu, pahoittelen! En oo kohtalontoverina, ei oo krapulasta tietoakaan, kun ei ollut humalaakaan... Saunaillassa join viis lonkeroa (n. viiden tunnin sisään), että eipä siinä paljoo humalaa haettu. FB:n olin jättäny vinkkiä ihmisille, et mulle saa ehdotella TEKSTARILLA tekemistä, mutta ilmeisesti roikun nykyään niin usein netissä, että olivat luulleet mun näkevän myös facebookista ehdotukset... Noh, kukaan ei lähtenyt saunaillasta reissuun, kun olivat menossa vielä viimesiä jääsukelluksia tälle vuodelle tekemään tänä aamuna aikasin, joten kuihtui homma sit siihen. Saunomassa viihdyttiin kyllä reilusti yli puolen yön ja yhden jälkeen toi taksi mut kotiin, eli olipahan ees vapaailta. Ja Joona oli kiltisti nukkumassa kun tulin, mutta ilmeisesti aisti äidin läsnäolon ja väänsi sitten tervetulopaskat... :D (tosin laitoin isin siivoomaan ja nukuttamaan uudestaan, koska mä olin luvannut itselleni vauvavapaan illan!)

Mutta eilinen oli kaikenkaikkiaan kuitenkin aivan ihana, nautin myös kolmen vartin pituisesta thai-hieronnasta, joka sisälsi oikeastaan kaiken muun paitsi sen Happy Endin :D Voi miten sitä voikaan olla ihminen jumissa, kun roikottaa tollata kasikilosta apinanpoikasta päivästä toiseen sylissään! Hyvä ruoka, sauna ja seura oli myös mukavaa, joten ilta oli ihan huippu humalattakin!

Eilen kun vein apinan mummolaan, niin anoppi esitteli kun oli käynyt hakemassa kirpparilta ihan loistavat matkarattaat! Taisivat olla Gracon, ja niissä kelpaa apinan sitten kölliä ja mölliä! Jotta kesällä olis kivaa matkarattaista sitten pällistellä vaikka Korkeasaaren reissuilla, niin käytiin tänään sitten ostamassa myös ihka-uudet aurinkolasit! Joona lainas Pulun pojan Akun laseja viimeks kahvilla, ja näytti ne sillä päässä pysyvän, niin samanlaiset haettiin meillekin, suosittelen! (Baby Banz, reilu parikymppiä hintaa ja sellanen takaremmi takaa niiden kestävän menossa mukana!) Nappasin myös hurmiossani mukaan sellaiset vaunuihin kiinnitettävät kassi-koukut, katsotaan nyt, onko niistä mihinkään tai tuleeko niitä edes koskaan tarvitsemaan. Hinta oli kuitenkin alle 4e, niin voi niillä nakella vaikka vesilintuja tai kiinnittää auton kauhukahvaan Joonalle jotain leluja roikkumaan, jos en muuta keksi ;)

maarisella se on sitten taas tupa täynnä tohinaa talkoiden kanssa. Ja vastassa oleva omppupiirakan tuoksu saa varmasti "lapset" myös iloisiksi, hyvillä eväinhän sitä jaksaa huhkiakin :)

Hihityttää mielikuva, että Veera se sieltä pinnasängystä monottaa äitiä nassuun :D Onks teillä sellasta reunasuojusta? Jos välttyisitte ikävämmiltä vahingoilta jatkossa, eikä tyttö ainaskaa siihen sit heräis, että on ihan solmussa siellä pinnojen välissä :) Meillä Joona vaan "kiipee" hakkaamaan päätään sinne ylälaitaan, enää ei onneksi kieri kyljelleen, kun ei mahdu. Kumma poika, kun ei se muualla kyllä liiku tai pyöri, mutta pinnasängyssä kipuaa ihan joka yö sen 10cm ylemmäs! Tarvii vissiin alkaa laittaa se jalkopäähän nukkumaan, josko ei sitten päätään hakkais :)
Tänään kyllä jo vähän näytti siltä, kun vierailulla miehen ystävän luona Joona makoili olkkarin pöydällä (heheheeh, paikka se on lapsellaki :D), että olis saattanut poika jopa mahdollisesti siitä kyljelleen päästä tai kiepsahtaa ympärikin. Hommaa auttoi kova ja liukumaton pinta paljaiden varpaiden alla (sukat kun oli taas pakko potkia pois...). Vaan ei silti ihan! Mutta kässäs apina sentään, että miten "vilkutetaan", ja tuijotteli ihailevasti mun sormia kun niitä sille malliksi koukistelin, ja sitten se teki ite saman perässä! Lopulta tuijotti vaan heiluvia sormiaan ja ölisi, hassu lapsi!

Pranametri, täällä myös menee noi päivät ihan sekasin. Eikä riitä, että menee päivämäärät, vaan ihan jo viikonpäivätkin. Tällä viikolla mulla olikin kolme torstaipäivää! ;)

Djaah, pitäisköhän sitä kuitenkin viritellä toi grilli päälle? Vähän vetää harmaaks, mutta kai sitä ainakin valmistukseen vois grilliä käyttää, vaikka sisällä söiskin... Tosin tänään taitaa taas olla miehen vuoro kokata, kun on ostanut jotain tollasta oikeeta lihaa, ja mä oon ihan auttamattoman huono liha-kokki! Kunhan se palaa autoa imuroimasta, niin kai se sitten ahkeroi lihatkin valmiiksi. Sillä aikaa minä nautin omasta hyvästä seurastani, kun pikku reissumieskin tuli nostettua turvakaukalosta vaan vaunuihin jatkamaan uniaan, ja siellä se köllii nytkin pihalla vetämässä zetaa!

EDIT: Nyyhnyyh... mies lähti poikien kanssa keilaamaan ja istumaan iltaa, ja nyt mä oon (taas) Joonan kanssa ihan kaksistaan. Ahistaa, ja teki mieli jo sanoa miehelle, ettei saa mennä, mutta ihan oikeesti sekin tarvii tollasta vapaa-aikaa kavereidensa kanssa... Eipä silläkään kovin helppoa arki kuitenkaan oo. Sanoin kyllä, että huomenna ei sitten saa olla krapulat esteenä lapsenhoidolle ;)

EDIT2: Hei missä te kaikki taas ootte?? Mä oon viimesen 9h aikana ollut ainoa, joka on tänne mitään ehtinyt naputella :D En mä voi sentään YKSIN puhella, tosin siitäköhän noi mun viestimäärätkin ovat tulleet...? ;)

Huomenta!

Meille tulee TAAS vieraita. Kummitätini haluaa nähdä poikamme vielä kun hän on pieni, ymmärrettävää, mutta meillä on pääsiäisestä asti ollut kävijätulva (meidän mittapuulla[:D]) ja nyt riittää. No, nämä vieraat eivät koko päivää istu ja pitemmästä matkastakin tulevat, joten jospa tämän jaksaa. Mies saa halutessaan paeta kuntosalille.

Eilen otti Pikku-Vee taas kahden ja puolen tunnin päikkärit, mitä ei joka päivä satu, mikä tarkoittaa että äidillä ei pitkiä taukoja ole. Kun en ole saanut lähdettyä joka päivä pois miesten jaloista,vaikka olemme siitä sopineet.
Iloista, sateista sunnuntaita!

SAnnaKoo hieno iltahan sinulla oli! Hierontaa ja kaikkea. Kyllä kelpaa.

Elegia - yleensä toi sinertävä suunympärys johtuu siitä, kun vauvalla on ohut ja kuulas iho. Meillä keskimmäisellä pojalla oli kovasti sinertävä suunympärys ja vastaus oli tutkimusten jälkeen se ihon ohuus. Mutta jos huolettaa, niin neuvolassa asia esille. [:)] Ja nuo läikät kuulostaa ihan atooppiselta iholta. 

Voi Elegia onpa Eemelillä nyt harmeja. Ja atoopikkona voin todeta, että atooppinen iho reagoi myös ruoka-aineisiin, mutta sinullahan on jo kokemusta tuollaisesta kun vanhemmallakin oli jo. TOivotaan että tuo sinertävyys on vain vauvojen juttuja eikä mitään huolestuttavampaa, yleensähän ne on[:)]

Nyt vaihtaan haisevaa vaippaa..

Takaisin