Huhtikuun höpinät

Meillä on se neuvola vappuaattona klo 12. Kyseinen päivä on myös miehen syntymäpäivä, mutta kovin kummoisia bileitä ei ole tiedossa. Josko hänet saisi viedä jonnekin syömään?
 
Meillä ei ole mitään vappu suunnitelmia. Munkkeja tehtiin jo viime viikolla kun oltiin mun mummon luona käymässä. Varmaan itse ollaan vain kotona tekemättä pahemmin mitään ihmeellistä.
 
Vappu tulee menemään 2. päivän ultraa odottaessa :nailbiting: Simaa ja munkkeja varmasti tulee syötyä ja esikoiselle pitää joku iso ilmapallo hankkia, siinäpä se :grin Kelien salliessa grillikauden avaus!
 
Mulla on vappuaatto vapaa (!!!), joten luultavasti käyn lasten kanssa jossain vapputorilla ja lakituksessa. Vapunpäivänä oon töissä 05.30-19.00, eli se päivä onkin jo suunniteltu.

Kun työkseen ajaa autoa niin kyllä tosi hullu täytyy olla kun viitsii kuluttaa kaksi vapaapäiväänsä ajaen autoa Turku-Kuopio-Turku välin. Eihän se ole kuin 460km/suunta :D Eli huomenaamulla starttaan kotoa ja haen enoltani peräkärryn lainaan ja siitä nokka kohti koillista. Siellä pakataan autot ja kärry ja sitten torstaiaamuna painelen takaisin kotia kohti. Mitä sitä ei ystävän vuoksi tekisi? Kaveri muutti Turusta Kuopioon vuodenvaihteessa ja sanoin sille että "kyllä sä viimeistään kesällä tutut takaisin, mä tuun kuskaan sitten". Soitti hieman nöyränä tuossa maaliskuussa että ei edes kesään asti kestänyt siellä.
 
Meidän vappu menee varmasti hyvin rauhallisesti kotona. Jos on hyvä ilma, vois grillailla ja ehkä vähän herkutella! Perunasalaattia on pakko tehdä ja saada!! :)
Esikoisen odotus aikaan tein munkkeja ja oksentelin rasvan kärystä, joten tänä vuonna munkit haetaan kaupasta!! :D

Pakko kertoa teillekin, näin yöllä unta että olin ekassa neuvolassa ja siellä ultrattiin ja olinkin jo rv 13+4 ja neuvolatädille tuli hätä laittaa lähete nt-ultraan, joten se soitti äitiyspolille varatakseen minulle ajan ja sain sen ajan samalle päivälle! Joten mentiin miehen ja esikoisen kaa sit samantien ultraan!! :)
 
Vappuaattona on neuvola heti aamulla 8 :)
Munkkeja haluaisin vapuksi tehdä, ekaa kertaa elämässäni :D muita suunnitelmia ei olekaan :) vissiin viileät säät tulossa joten saa nähdä mennäänkö edes Ullanlinnanmäelle keskustaan (perinne meillä):)
 
Mää olen vappuna koko päivän töissä. Ikävä 12-21 työvuoro, ettei ehi nauttia olosta aamulla, eikä oikein illallakaan :D toisaalta on tuplapalkka niin ei sovi valittaa..
 
Varmaan aika rento vappu tiedossa, simaa ja munkkeja tottakai saatava :p Käydään varmaan jossain raflassa myös syömässä, kun meidän vuosipäivä on 2.5 :)
 
Mä oon luultavasti vapun meidän kahden vanhemman lapsen erotuomarina.
Niillä on koko ajan joka asiasta jotain vääntöä!o_O
Kesälomaa siis odotellessa..:banghead:

Mennään lasten kanssa varmaan vapputapahtumaan ja syödään munkkeja.
Tänä vuonna luulen et haetaan munkit kaupasta.
 
Mä oon luultavasti vapun meidän kahden vanhemman lapsen erotuomarina.
Niillä on koko ajan joka asiasta jotain vääntöä!o_O
Kesälomaa siis odotellessa..:banghead:

Mennään lasten kanssa varmaan vapputapahtumaan ja syödään munkkeja.
Tänä vuonna luulen et haetaan munkit kaupasta.

Kesälomaa täälläkin kauhulla ootetaan :D. Märinän ja haluamisen määrä on vakio.. Tuon vuosikkaan kanssa on niin kiva olla, kun hän ei valita mistään turhaa. Koskaan ei kukaan sisaruksista kiusaa tai ole mikään muukaan vialla. Hän vain mennä hölpöttelee autojensa kanssa :love7.
 
Mä sain vappuaaton vapaaksi, vaikka ny on kiirein aika koko vuonna. Oon painanut vähä ylitöitä, ja kyllä on kannattanut! :) Munkkeja äitin kanssa ehdottomasti pitää paistaa ja tietysti syödä enemmän ku laki sallii. Ja äitin tekemä sima, nam!! :p
 
Täälläkin ollaan vappu töissä. Sekä aatto että vapunpäivä. :D Nooh, vielä on yrittäjän taottava kun pystyy! Munkkeja silti pitää paistaa. Ai vitsi, sellaiset munkkipyörylät on hyviä mihin laitan sisälle palan vadelmaa ja valkosuklaata. Nam!

Täällä neuvola on nyt perjantaiaamuna. Ymmärsin että siellä lähinnä jutustellaan elintavoista ja raskauden kulusta? Otetaanko jotain näytteitä joka kerralla?
 
Täällä neuvola on nyt perjantaiaamuna. Ymmärsin että siellä lähinnä jutustellaan elintavoista ja raskauden kulusta? Otetaanko jotain näytteitä joka kerralla?

Pissanäyte, verenpaine ja paino todennäköisesti vaan rutiinina, Labrat on sit erikseen. Tai muutaman kerran hemoglobiini taidettiin ottaa pikamittarilla.

Muoks. Oho karkasi viesti kesken. Piti vielä hehkuttaa, että nyt digissä 2-3, eli viikossa viikot nousseet jes! Nyt voisi yrittää rauhoittua vapunviettoon (meilläkin sima tulossa ja munkit tehdään ja käydään valkkaamassa hienot ilmapallot) ja siitä olisikin enää viikko ar-ultraan. (:
 
Muokattu viimeksi:
Me vietetään esikoisen synttäreitä sunnuntaina, joten vapun vietto saa jäädä vähäisemmälle. Yleensä oon itse tehnyt simaa, mutta tällä kerralla ostetaan kaikki valmiina.
 
Menin täyttelemään sähköiseen neuvolakorttiin esitietoja. Sinne oli jäänyt esikoisen odotus aktiiviseks raskaudeks, nyt mennään siis rv 170+2 :D
 
Menin täyttelemään sähköiseen neuvolakorttiin esitietoja. Sinne oli jäänyt esikoisen odotus aktiiviseks raskaudeks, nyt mennään siis rv 170+2 :D

Onko tää sähköinen neuvolakortti ihan just vast tullu uus systeemi? :wideyed:
En oo vielä kuullutkaan!
 
Oli se ainakin esikoista odottaessa käytössä Tampereella 2015. Mut en tiedä onko kaikissa kunnissa. Ipana nimeltään, löytyy googlesta ja voi kuka tahansa täyttää omaks iloks vaikkei neuvolassa sitä hyödynnettäisi. Meillä sitä kautta näkee siis esitiedot raskaudesta myös äitiyspoli ja synnytysosasto. Kätevä on.
 
Löysin netistä semmosen esitiedot lomakkeen täytettäväksi ennen ensimmäistä nla käyntiä, tämä siis Helsingissä.
 
Takaisin
Top