Huhtikuun höpinät

Löysin netistä semmosen esitiedot lomakkeen täytettäväksi ennen ensimmäistä nla käyntiä, tämä siis Helsingissä.

Tällainen meilläkin kuulemma (neuvolan varaamisen yhteydessä käski täytellä valmiiksi) on täällä Turussa. Esikoista on odotettu Turussa myös ja silloin ei ollut (2008 loppuvuodesta aloitettu neuvolat, syntyi kesäkuu 2009). Kaksi seuraavaa odotettiin Kaarinan puolella ja siellä ei myöskään ollut edes 2016 mitään nettisysteemiä.
 
Oi, on siis toivoa että nlan vanhalla ultralla voisi kuulla jotain 8+5 (mutta siihenkin on yli kaksi viikkoa)
 
Mullakin huomenna eka neuvola mutta meillä ei varmaankaan ultrata. Eri neuvola kuin esikoisen kanssa niin en tiedä tarkalleen miten täällä on tapana :D
 
Mullakin enää kolme yötä ar-ultraan, niin jännää! Onneks on tiistaina vappu ja mies kotona niin menee päivä paljo nopeammin :grin

Mulle tuli kans postissa esitietolomake ekaan neuvolaan täytettäväks, monet kysymykset kyllä huvitti, kuten että piti tunnin tarkkuudella kuvailla ateriarytmiään välipala-ajoista lähtien, mä syön välipaloja puolen tunnin välein tällä hetkellä :grin Samoin piti eritellä kuinka usein syö minkäkilaisia herkkuja, vaaleaa leipää ja mitä rasvaa leivällään käyttää.. Huh :D

Toi ipana oli meillä käytössä lähinnä vain synnytyssairaalaa varten, että loppuraskaudessa sinne piti käydä kirjailemessa tietoja ja hätäkasteen varalle piti laittaa lapselle nimiehdotus..
 
Toi ipana oli meillä käytössä lähinnä vain synnytyssairaalaa varten, että loppuraskaudessa sinne piti käydä kirjailemessa tietoja ja hätäkasteen varalle piti laittaa lapselle nimiehdotus..

Ootteko muuten tietoisia, että jos vauva joutuu teholle niin siellä otetaan toi nimi käyttöön mikä nimiehdotukseen on laitettu vaikka ei hätäkastetta tehdäkään?

Tää oli mulle aivan uus tieto mikä selvisi siinä vaiheessa ku nelonen syntyi ja meni teholle.
Oltiin siis papereihin se nimi laitettu millä vauva kastettaisiin jos hätäkaste tulee.
Synnytyssalissa sanottiin että vauvalla aletaan käyttää sitä nimeä sairaalassa ja kysyttiin halutaanko tehdä nimi muutoksia.
Äkkiä päästä heitin uuden nimen koska halusin virallisen nimen tulevan ilmi vasta ristiäisissä.
No siinä teholla ehti kummasti tottua siihen kakkosnimeen ja oli kyllä vaikeaa alkaa ristiäisten jälkeen kutsuu vauvaa oikealla nimellä.
 
Meidän muksu on syntyny v. 2016 alussa, eikä täällä päin ainakaan silloin ollut sellaista käytöntöä. Vauvan nimi oli teholla Tyttö *Sukunimi*. Joutui siis teholle synnyttyään, infektio ja hapenpuute syynä.
 
Ai! :wideyed: No onkohan sit vaa tiettyjen sairaaloiden juttu? Kaveri myös synnytti samaisessa sairaalassa 2014 ja sillon myös otettiin hätäkaste nimi käyttöön kun teholle joutui.
Ja meidän kuopus syntynyt syyskuussa 2016.
Tämä käytäntö siis Satakunnankeskussairaalassa.
 
Ilmeisesti on juu satks käytäntö. Meillä kävi viime vuonna samoin. Oli kova lappujen piilottelu kun lapset ja mamma tulivat vauvaa katsomaan :D.
 
Enpä oo kuullu mitään tuosta, että teholla otettaisiin nimi käyttöön.. Siinä vaiheessa mä varmasti luovuttaisin salailun suhteen, en enää jaksais yrittää :D

Heei viimenen päivä huhtikuun höpinöitä, huomenna saa tehdä toukokuun ketjun :wink
 
Ei ole tosiaan vakikäytäntö tuo nimijuttu teholla. Sitten jos vauva viipyy pidemmän aikaa, voidaan kysyä halutaanko kutsuttavan jollakin nimellä. Eri paikoissa varmasti hieman eri käytännöt. :)

Tänään olis sitte ar-ultra iltapäivällä. Tulikin yllättävän nopeasti tää päivä. Hieman jännittää ja toivotaan että saa vapuksi hyviä uutisia.
 
Onkos tuolla salaisella puolella jo kivasti porukkaa? :) Mä laitoin tänään pyynnön sinne kun tuli kuukausi jäsenyyttä täyteen.
 
Onkos tuolla salaisella puolella jo kivasti porukkaa? :) Mä laitoin tänään pyynnön sinne kun tuli kuukausi jäsenyyttä täyteen.

Taitaa siellä olla, ainaki täällä huomaa vähän hiljentyneen.. Itekki hakeudun sinne jos ja kun kaikki on ar-ultrassa hyvin, sitä ennen ei jotenki uskalla..
 
Aikas hiljaista siellä mun mielestä on vielä :).

Kivaa vappua kaikille!!
 
Kunhan saa tämän viestimäärän joskus täyteen, niin pitää laittaa pyyntö. :grin Ja mukavaa vappua!
 
TYKSissä on ollut jo vuonna 2009 käytäntö että sillä papereissa olevalla nimellä kutsutaan vauvaa vaikka ei hätäkasteta tai joudu teholle. Me ollaan aina laitettu papereihin toiseksi nimeksi tuleva nimi koska etunimi ollaan haluttu salata.

Joko saa mennä nukkumaan? Oon ihan väsynyt vaikka otin puolen tunnin torkut päivällä. Huomenna on tappava työpäivä: 05.30-19.00. Kunhan saisi ensi yön nukkua eikä olisi samanlaista showta kuin viime yönä: pienin huusi pää punaisena ensin klo 02.30 ja vain isi kelpasi, klo 04.00 huusi taas ja silloin otin hänet sängystä keittiöön ettei herätä siskoaan. Keittiössä rauhoittui mutta ainut minne suostui nukkumaan oli sohvalle mun kanssa. Siitä sitten herättiin 08.00 :)
 
Hmm, me tiedettiin esikoisen etunimi vasta 1kk synnytyksen jälkeen ja toinen nimi päätettiin lopullisesti kun oli pakko lähettää paperit 2kk jälkeen :D
Tosin ei olla kastettu, niin tuskin olisi hätäkastettakaan saannut :p
 
Takaisin
Top