Huhtikuun höpinät

Onnea maikhi!

Huhtikuun höpinänä todettakoon että APUVA! Reissutyömies on ollu marraskuusta saakka kotoa käsin töissä ja huomenna nyt sitte joutuu lähteen "ainaki täksi viikoksi" kilpisjärvelle. Eli mitä tästä nyt on 400-500km välimatkaa.. rv 37 kuitenki jo täyttymässä että saa nähhä kuin käy.. ja päälle vielä otellä on jo melko hankalaa säätää tuon kohta 1v5kk tytön kanssa..
 
Täälläpä ollaan kohta kokonainen vuorokausi oltu osastolla säännöllisten supistelujen vuoksi. Rv 35+3 mutta eivätpä nuo ole yhtään huolissaan vaikka vauva tässä syntyisikin jo. :) Mitenhän sais kohdunkaulaa kypsytettyä nopeammin? Ei meinaa nämä supistukset tehdä kummempia tonne alas vaikka kipeitä ja säännöllisiä ovat.. Meinaa voimat viedä nämä ns turhat supistukset jotka ei tee tehtäväänsä.
 
Täälläpä ollaan kohta kokonainen vuorokausi oltu osastolla säännöllisten supistelujen vuoksi. Rv 35+3 mutta eivätpä nuo ole yhtään huolissaan vaikka vauva tässä syntyisikin jo. :) Mitenhän sais kohdunkaulaa kypsytettyä nopeammin? Ei meinaa nämä supistukset tehdä kummempia tonne alas vaikka kipeitä ja säännöllisiä ovat.. Meinaa voimat viedä nämä ns turhat supistukset jotka ei tee tehtäväänsä.

Ohhoh! Sitä en osaa sanoa, että mikä kotikonsti vauhdittaisi paikkojen kypsymistä, mutta tsempit sinne!!
 
Omenansiemen täällä ollaan hengessä mukana! :) happea lihaksille eli kävelyä mutta älä väsytä itseäsi liikaa. (olet kyllä ehkä jo saanut tämän ohjeen siellä päässä :P )
 
Täälläpä ollaan kohta kokonainen vuorokausi oltu osastolla säännöllisten supistelujen vuoksi. Rv 35+3 mutta eivätpä nuo ole yhtään huolissaan vaikka vauva tässä syntyisikin jo. :) Mitenhän sais kohdunkaulaa kypsytettyä nopeammin? Ei meinaa nämä supistukset tehdä kummempia tonne alas vaikka kipeitä ja säännöllisiä ovat.. Meinaa voimat viedä nämä ns turhat supistukset jotka ei tee tehtäväänsä.
Ootko saanu kokoarviota? Eikö jossain puhuttu että jumppapallolla istuskelu ja pomppiminen avittais? :) tsemiä sinne :)
 
Kiittelee onnitteluista! <3 Heti leikkauspäivän iltana kampesin itteni pyörätuoliin pientä katsomaan, löysin hänet iskän sylissä kenguruhoidossa. Eilen kaksi reissua keskolaan ja eka oma kenguruhoito. Tänään kapalossa sylittelyä, kengurua, sylissäoloa lämpöpeiton kanssa, 2 riisumista ja vaipanvaihtoa. Miehen kanssa myös syötetty yhdessä niin, että minä pidän sylissä ja mies huolehtii nenä-mahaletkun tippumisesta. Kuulemma muuten pulauttelee, mutta kaikki meni nappiin kun mun sylissä söi. :) Äiti on aivan myyty <3 maitoakin oon toipilaskropastani jo 5 milliä nyhtänyt. Annettiin maistaa tutin kautta ja poika imi niin ahnaasti. Yöt ovat pitkiä, kun on pientä niin ikävä. :(
 
Voi MaiKhi... Ihana kuulla kuulumisianne! :HeartredTuo on sitä äidin rakkautta suurimmillaan, kun ikävöi omaa pientä vaikka se nukkuisi vieressä -saati sit aivan eri huoneessa! Ihanaa, että kaikki on lähtenyt sujumaan noin hienosti. Reipas poika ja rakastavat vanhemmat! :)
 
Kiittelee onnitteluista! <3 Heti leikkauspäivän iltana kampesin itteni pyörätuoliin pientä katsomaan, löysin hänet iskän sylissä kenguruhoidossa. Eilen kaksi reissua keskolaan ja eka oma kenguruhoito. Tänään kapalossa sylittelyä, kengurua, sylissäoloa lämpöpeiton kanssa, 2 riisumista ja vaipanvaihtoa. Miehen kanssa myös syötetty yhdessä niin, että minä pidän sylissä ja mies huolehtii nenä-mahaletkun tippumisesta. Kuulemma muuten pulauttelee, mutta kaikki meni nappiin kun mun sylissä söi. :) Äiti on aivan myyty <3 maitoakin oon toipilaskropastani jo 5 milliä nyhtänyt. Annettiin maistaa tutin kautta ja poika imi niin ahnaasti. Yöt ovat pitkiä, kun on pientä niin ikävä. :(
Ihana kuulla että poika noin reipas :) <3 meillä on tosta ajasta hirveesti kuvia ja niitä on ihana kattoa näin jälkeenpäin kun se aika meni jotenkin huurussa <3 eikä voi käsittää että tää jötkäle on joskus ollu alle 2kg :)
 
Voi MaiKhi! Toisaalta kuulostaa niin ihanalta, mutta se ikävä... Onneksi kuitenkin taidat itse olla melko hyvässä kunnossa kun jaksat hoitaa pientä. :)
 
Ihana kuullu että kaikki näyttää olevan hienosti MaiKhi :shy:

Mäkin haluan jo vaavin syliin:dummy1: En kestä oottaa enään :p
 
Kiva kuulla MaiKhi kuulumisia! monelle ihan tuntematon maailma.. :)

Ja kuinka moni muu alkaa mielessään aina suunnittelee sairaalaanlähtöä kun jotain "merkkejä" tuntuu? :) siis jos esim lapsia tai lemmikkejä pitää huolehtia hoitoon tms ennen lähtöä ja muuta.. mä taas illalla nukkumaanmennessä mielessä suunnittelin että jos vedet menis tässä nyt niin mitä sanon hätäkeskukseen kun oon saanu ohjeistuksen maaten matkustamisesta ko tapauksessa vai soittaisko eka synnärille ja sit mies huolehtis anopin hoitamaan lapsia yms yms :D


Illalla alko valuu niin paksua maitoa toisesta rinnasta että! ja katoin vauvojen sijaan ruudusta selänteen päivää siitä uudesta ohjelmasta :hilarious: ettei ihan yksiin mene ku edellistä olin menossa käynnistelee niin alko valuu maito kun kuulu vauvojen itkua..
mietin että kulkeekohan toi maidon "nousu" jotenki käsikädessä (osittain ainakin) psyyken kanssa ku oon tosi paljo valmistautunu henkisesti siihen että saattaa jo viikon päästä olla vauva, mikäli alkavat käynnistämään.. esikoiselta tosiaan valui jo 2kk ennen syntymää sitä kirkasta nestettä rinnoista, nyt on ainakin se jäänyt välistä ja tuli siis kunnon ternimaitoa illalla :rolleyes::p
 
Mua jännittää vähän et missä vaiheessa vuorokautta käynnistyy, kun pitäis koira saada hoitoon. En uskalla jättää kotiin, kun on saanut niin paljon sairaskohtauksia tän vuoden puolella. Kävin eilen meidän vakkari koirahoitolassa vähän kyselemässä, että pystyvätkö kuinka nopeella aikataululla ottaa hoitoon ja sanoivat että kyllä he aina jotain järjestää. :) en silti haluis joutua soittelee kolmelta yöllä, että voiko koiran tuoda nyt... :D kävi mielessä sekin, että jos joutuu lähtee yöllä, niin soittelen/mies soittelee sitten sairaalasta aamu 5-6 välillä hoitolaan ja käy koiran silloin sinne viemässä. Tarvitsisi muutaman tunnin olla yksin.
 
Mulla ei sairaalaan lähdön osalta ole muuta kuin "kielto" olla synnyttämättä seuraavaan 2 viikkoon :) mun pikkuveli tulee hoitamaan eläimet sillä aikaa ja on tällä hetkellä lomalla aika tarkkaan toisella puolella maapalloa. :)
Nyt rv 33+6
 
Mulla on ongelmana 2 vee esikoinen... Isot nyt pärjäisi ihan keskenäänkin (ovat sentään jo 9 ja 10 vuotiaita), mutta sitä pientä ei oikein voi jättää siskojen kontolle. No olen kyllä alustavasti sopinut äitini kanssa, että hän voi ottaa pojan hoitoon, mutta jos lähtö tulee keskellä yötä niin on melko kurjaa pienelle miehelle joutua siihen härdelliin. Äitini siis asuu suunnilleen saman matkan päässä sairaalasta kuin me, mutta ihan toisessa suunnassa. Eli siis hänen täytyisi myös herätä yöllä ja ajaa sairaalalle hakemaan meidän pieni mies. Vaikeeta... Toisaaltaan anoppi asuu lähellä...
 
Kiittelee onnitteluista! <3 Heti leikkauspäivän iltana kampesin itteni pyörätuoliin pientä katsomaan, löysin hänet iskän sylissä kenguruhoidossa. Eilen kaksi reissua keskolaan ja eka oma kenguruhoito. Tänään kapalossa sylittelyä, kengurua, sylissäoloa lämpöpeiton kanssa, 2 riisumista ja vaipanvaihtoa. Miehen kanssa myös syötetty yhdessä niin, että minä pidän sylissä ja mies huolehtii nenä-mahaletkun tippumisesta. Kuulemma muuten pulauttelee, mutta kaikki meni nappiin kun mun sylissä söi. :) Äiti on aivan myyty <3 maitoakin oon toipilaskropastani jo 5 milliä nyhtänyt. Annettiin maistaa tutin kautta ja poika imi niin ahnaasti. Yöt ovat pitkiä, kun on pientä niin ikävä. :(

Ihana kuulla MaiKhi että menee hyvin!! Tsemppiä sinne pikkuisen hoitoon :Heartred
 
Kyllä mie sanon että ei ainakaan itseä rasittamalla täällä saa synnytystä käynnistyyn. Ei sillä että se mitenkään tarkoitus olis ollutkaan. Mutta nyt kolmatta päivää on menossa semmonen touhuvaihe että kaikki edellytykset olis varmasti jotain tapahtua. Nyt siis rv37. Ei edes supistukset pahene. 3pv oon tosiaan siivonnu ja järjestelly paikkoja, käyny kaupoissa ja kirppiksillä, jokseenki enempi kantanutkin enempi tuota esikoista ja pariin päivään ei oo mieskään ollu kotona.. ja olo ei ole edes kipeä jota ihmettelen suuresti.. välillä ku tässä on ollu kipiä ohan "ei-juuri-mistään-tekemisestä"
 
Onnea MaiKhi!! Ihanaa että teillä siellä kaikki hyvin :Heartred

Kovasti jo odottelen pientä syntyväksi, vaikka kohta vaihtuu "vasta" 33+1. Saa tietysti pieni ihan mielellään kasvaa muutaman viikon masussa, mutta nyt on lauantaista asti supistellut kipeästi joka päivä, ihan levossakin. Tuntuu, että pieni porautuu jatkuvasti alemmas ja käveleminen välillä todella vaikeaa ja hidasta. Meilläkin pientä sumplimista, kun vajaa 4v esikoinen pitäisi saada hoitoon. Päivät tyttö onkin varmuuden vuoksi päiväkodissa ja sieltä tarvittaessa pääsee mun vanhemmille, mutta jos lähtö tulee yöllä niin tuntuu pahalta soittaa äidille, että tules vahtimaan, kun toinen kuitenkin menee kahdeksaksi töihin. Jos synnytys käynnistyy viikonloppuna, niin olisi äiti tarkoitus ottaa mukaan synnärille miehen lisäksi :)
 
Ylämäki-alamäki-ylämäki-alamäki: pojalla kaappipäivä ja mulla jatkuu du-prot keräys taas vuorokaudella, kun valkuaisen määrän odotetaan laskevan alle yhtään...
 
Takaisin
Top