Huhtikuun höpinät

meillä mies on ollu isyyslomalla esikoisesta sen 3vk minun kans yhtäaikaa ja sitte 6vk ko vanhempainvapaat oli pidetty. tosin, en nyt sitte tiiä jääkö tuo 6vk pois jos on työttömänä, minä taisin jo olla silloin osa-aikatyössä... mutta nyt tulevan kohdalla en aijo hoppuilla töihin joten työttömänä olen minäki sitte helmikuun alusta lähtien... oon vaan kuvitellu ettei oo väliä onko äiti työtön vai työssä että isä saa vapaansa pitää...

Miehelle kuuluu tietyt vapaat eikä siihen vaikuta muu kuin se, onko äiti samoilla vapailla. Käsittääkseni äiti voi jäädä työttömäksi ja isä vanhempainvapaalle. En tosin varma siitä ole. Meillä mies piti jotain vapaata esikoisesta silloin kun minulta loppui vanhempainvapaa ja olin "kesälomalla" vaikka sen jälkeen minä jäinkin kotihoidontuella kotiin. Samoin aiotaan tehdä nytkin. Mies kun on yrittäjä niin hän ei saa kesälomastaan mitään varsinaista korvausta niin näin saa edes vähän. :)

20809c8086e2dadc756c3232f3f066c6
hei onko kukaan nähny tämmösiä kaukaloita missään? Onko mitään hajua missä myytäisiin? Onko jotain kiinan laatua vai onko turvallinen? Sain nimittäin tutuilta tänään tollasen kakkos kaukaloksi, mut en tiiä uskallanko ottaa ikinä käyttöön jos ei jotain tietoja löydy..

20809c8086e2dadc756c3232f3f066c6
hei onko kukaan nähny tämmösiä kaukaloita missään? Onko mitään hajua missä myytäisiin? Onko jotain kiinan laatua vai onko turvallinen? Sain nimittäin tutuilta tänään tollasen kakkos kaukaloksi, mut en tiiä uskallanko ottaa ikinä käyttöön jos ei jotain tietoja löydy..
Ihana koppa! Minä ainakin uskaltaisin käyttää! Meillä tulossa siis neljäs ja kaiken näköisiä ja merkkisiä malleja nähty...

Ihana koppa! Minä ainakin uskaltaisin käyttää! Meillä tulossa siis neljäs ja kaiken näköisiä ja merkkisiä malleja nähty...
Meillä siis on jo britaxin kaukalo ja tää jotenki epäilyttää uskaltaako käyttää ku mistään mitää tietoa löydy..

Ei se ole aina merkistä kiinni! Pääasia, ettei koppa ole kolaroitu.

Tärkeintä on just toi ettei oo kolaroitu. Ja tietty pitää olla ohjeet oikeeseen kiinnittämiseen!
No tosta ei minkäännäkösiä ohjeita löydy kyllä kiinnittämiseen, eikä mitään muutakaan :D vyötkin on jotenkin niin lelumaiset.. noh, ompahan "vara" kaukalo :-)

Vyöt on kyllä tosi kapoisen näköiset, ja ne on vaan kolmepistevyöt. Mut jos tosiaan on vaan varakaukalo.

Joo, näyttää kyllä vähän rimpulalta, en tiedä uskaltaisinko itse käyttää autossa.

Itse en uskaltaisi käyttää. Niskatuki jää aika lyhyeksi, vyöt on aika heppoiset ja nuo soljet varsinkin.

Voihan tuollaista käyttää vaikka "sitterinä" esim pihalla ollessa yms? :)

Niimpä, ehkä se tulee mummolakäyttöön ihan vaan oleskeluavarten esim. kesäksi, ku siellä tullaan varmasti paljon aikaa viettämään! :D hyvä saada varmistus täältä, että osaan mummolle tingata vastaan, ku sano että on varmasti hyvä kaukalo :D en siis huonoksi sano, mutta ei vaan jotenkin tunnu turvalliselta ton toisen kaukalon rinnalla.. :)

Onkohan noilla kuninkaallisilla kotona ns.kätilöitä kun prinsessa Sofia synnytti eilen ja pääsi kotiin tänään alle 12h synnytyksestä?Ottaa huomioon että oli kuitenkin ensisynnyttäjä ja Suomessa taitaa olla ensisynnyttäjien sairaalassa oloaika 2-3vrk.

En noista kuninkaallisista tiedä... Mutta ku olin perhevalmennuksessa ja puhuttiin synnytyksestä yms.. niin he sano, et jos itestä tuntuu hyvältä ja vauvalla kaikki hyvin, niin periaatteessa voitte lähteä kotiin samantien! Kyllä he samaan hengenvetoon tietty suositteli olemaan sairaalassa niin pitkään kun voi, koska on paljon helpompi seurata vauvaa jos tulee jotain muutoksia (esim. keltaisuutta).. ei tarvi kotona sit ihmetellä :)

Suomessakin on mahdollista lähteä suoraan synnytyssalista kotiin, sitä sanotaan polikliiniseksi synnytykseksi. Jos siis kaikki on sujunut hyvin ja äidin sekä vauvan vointi on hyvä. Joku tarkastus on kai vuorokauden parin sisällä synnytyksestä kuitenkin. Voi tosin olla, että se on vaan uudelleen synnyttäjille. Kuninkaallisilla on kotona varmasti kaikki hoitajat lastenlääkäreistä lähtien ;)

Ahh nautintoa! Kivut oleet sietämättömät nyt muutaman tunnin ajan, niin levitin ensimmäistä kertaa kaksiteho-linimenttiä alaselkään. Vielä tuntuu alamahalla ja reisissä kipua, mutta selästä katosi se pahin piikki, että saa jo hengitettyä paremmin kun kipuaalto tulee huippuunsa :shy:

Nyt voi taas puuhastella esikoisen kanssa!

Sairaalassa olo oli osittain ahdistavaa, mutta samalla helpottavaa/luksusta.
Ei tarvinnut tehdä ruokaa itse, kunhan nouti sen itselleen lämpimänä. Lisäksi sai tutustua vauvaan ihan rauhassa :hug003
Olen siis ilomielin sairaalalla nytkin, kunham synnytys tapahtuisi niin, että pääsen kotiin viikonlopuksi!

Vaihteeksi taas kipeenä.. tyttö ollut perjantaista asti pahemmassa flunsaasa mitä vielä ollut ja vihdoin neiti sai antibiotit kun nyt viidettä viikkoa yskii. Omakin olo meni nuhaflunsassa alamäkeä ja itsekin taas räkänen. Onneks sain vihdoin allergialääkeet et edes vähän avaa!
Alkaa vaan olemaan maha ihan kipeä kun yskii ja niistää.. ei oikein nukkuminenkaan onnistu taaskaan.
Viikonloppuna tarkoitus silti taudeista huolimatta pitää tytön 3v syntärit, nyt vaan tulee sukulaisia eikä edes kyselty päiväkodilta yhteystietoja kaverisyntäreitä varten tautikierteen takia. Saadaan iha spesiaalivieras kun tytön kummitäti tulee myös, joka sattuu olemaan myös mun lapsuudenystävä! Ei ollakaan nähty sitten aikoihin,molemilla niin omat menot ja eri kaupunki ni hankala nähdä kauheesti. Ihanaa että pääsee nyt tulemaan ja uskaltaa tulla meen pöpöistä huolimatta ^^

Olin maanantaina synnytystapa-arvioinnissa. Käyröllä kaikki jees, pikkunen vahvasti pää alaspäin (neuvolatäti ei oo ollut tästä varma missään vaiheessa mikä ärsyttää!!) ja painoa n.2,8kg ja muutenkin kaikki hyvin. Totesi lääkäri, ettei lähdetä suunnittelemaan sektiota, vain jos pikkunen vielä muljahtaa toisinpäin niin mietitään asia uudelleen. Tällähetkellä siis odotellaan luonbollista alatiesynnytystä.

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Takaisin